لامبورگینی اعلام کرد هایپرکار مختص پیست جدیدی را تولید خواهد نمود. این خودرو قرار است با همکاری بخش مسابقهای کمپانی یعنی اسکادرا کورس تولید شود.
این برند ایتالیایی ویدئوی کوتاهی از برخی بخشهای هایپرکار خود در زمان تستها را منتشر کرده است. نیروبخش این هیولا که بر پایه آونتادور شکل گرفته نسخه بهروز شده از پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی بوده و قدرت ۸۱۸ اسب بخاری دارد.
به لطف ماهیت مختص پیست خود، لامبورگینی جدید تفاوتهای بسیار زیادی نسبت به نسخههای جادهای خواهد داشت. همانگونه که در ویدئو دیده میشود، این هیولا دارای بال عقب بزرگ، ورودی هوای روی سقف، دیفیوزر عقب غولپیکر، کاپوت جلوی کاملاً عضلانی و چندین بالچه برای تولید حداکثر داون فورس ممکن خواهد بود.
کابین نیز فاقد تجهیزات غیرضروری بوده و در زیر خودرو نیز از رینگهایی با قفل مرکزی و لاستیکهای چسبان پیرلی استفاده شده است. همچنین طبق گفته لامبورگینی یک دیفرانسیل خود قفل شونده نیز وجود خواهد داشت که باعث سواری بهتر در پیست میشود.
هایپرکار جدید لامبورگینی به تعداد محدودی تولید خواهد شد و حضور بخش اسکادرا کورس در فرایند تولید نیز به این معنی است که ایتالیاییها میخواهند این خودرو را به روش مشابه فراری FXX-K عرضه کنند. احتمالاً هر خودرو دارای پشتیبانی فنی کامل کارخانه و حضور ویژه در پیستهای مختلف دنیا خواهد بود.
فعلاً این خودرو در مراحل پایانی توسعهای قرار داشته و انتظار میرود اواخر تابستان سال جاری میلادی شاهد رونمایی آن باشیم.
[دانلود ویدئو]
Reza
۷ فروردین ۱۳۹۹نمیدونم چرا عکس دوم به دلم ننشست. دلم واسه لامبورگینی های سنتر اگزوز تنگ شده
شاهین
۷ فروردین ۱۳۹۹معلومه که سیستم اگزوزش راسته هستش و بدون منبع و کاتالیزور و … برای کاهش وزن، صدای متفاوتش بخاطر همینه
Farzad
۷ فروردین ۱۳۹۹اول صبحی برگامون ریخت …
صداش شبیه ماشینای فرمول یکه …
❤ لامبورگینی ❤
ناشناس
۷ فروردین ۱۳۹۹سستو المنتو
ارشیا
۷ فروردین ۱۳۹۹اونتادور svr یا چیز دیگه ایه؟؟
هر چی که هست فووووووققققققق اااااااللللعععععااااااادددددهههه س
????????????????
ساسان
۷ فروردین ۱۳۹۹svrهست
اخرین خودرویی که برپایه ی اونتادور ساخته میشه
حسام صمدی
۷ فروردین ۱۳۹۹وقتی گفت بر پایه اونتادور، اولین چیزی که یادم افتاد گیربکس تک کلاچه اش بود. امیدوارم تو این ماشین یه فکری به حالش کرده باشن. وگرنه صدمه ی بزرگی به پرفورمنس ماشین میزنه.
ارشیا
۷ فروردین ۱۳۹۹قراره رو اس وی ار یه شیش سرعته x_Track جدید بزارن
ساسان
۷ فروردین ۱۳۹۹با این اوصاف کاهش وزن بسیار چشمگیری خواهد داشت و نسبت قدر به وزن فوقلاده.
به موفقیتش خیلی امیدوارم
گیربکسش سکوئنشال مسابقه ای هست
.
.
.
گیربکس دو کلاچه جز سریع ترین گیربکس های جهان به شمار می رود اما به طور معمول در خودروهای مسابقه ای استفاده چندانی ندارد. در دهه گذشته میلادی گیربکس های دو کلاچه در اکثر خودروهای اسپرت شهری مورد استفاده قرار می گرفتند. این گیربکس ها در تمامی محصولات از هات هچ ها گرفته تا ابرخودروها حضور داشتند. گیربکس های دو کلاچه چه در رانندگی شهری و تعویض خودکار دنده ها و چه در حال رانندگی اسپرت و تعویض سریع دنده ها عملکرد عالی از خود به جای می گذارند اما زمانی که صحبت از دنیای اتومبیل رانی می شود قطعا جز اولین انتخاب ها نخواهند بود. در حال حاضر گیربکس سکوئنشال انتخاب اول در دنیای اتومبیل رانی است و تقریبا سری مسابقات رسمی و مهمی را پیدا نمی کنید که از این دست از گیربکس ها استفاده نکنند.
گیربکس دو کلاچه جز سریع ترین گیربکس های جهان به شمار می رود اما به طور معمول در خودروهای مسابقه ای استفاده چندانی ندارد. در دهه گذشته میلادی گیربکس های دو کلاچه در اکثر خودروهای اسپرت شهری مورد استفاده قرار می گرفتند. این گیربکس ها در تمامی محصولات از هات هچ ها گرفته تا ابرخودروها حضور داشتند. گیربکس های دو کلاچه چه در رانندگی شهری و تعویض خودکار دنده ها و چه در حال رانندگی اسپرت و تعویض سریع دنده ها عملکرد عالی از خود به جای می گذارند اما زمانی که صحبت از دنیای اتومبیل رانی می شود قطعا جز اولین انتخاب ها نخواهند بود. در حال حاضر گیربکس سکوئنشال انتخاب اول در دنیای اتومبیل رانی است و تقریبا سری مسابقات رسمی و مهمی را پیدا نمی کنید که از این دست از گیربکس ها استفاده نکنند.
بزرگ ترین تفاوت گیربکس سکوئنشال با گیربکس دو کلاچه را باید در وزن آنها جست و جو کرد. این کاهش وزن به علت استفاده از دنده فلایول و کلاچ متفاوت رقم می خورد که در نتیجه باعث کاهش وزن 50 کیلوگرمی گیربکس های سکوئنشال به نسبت دو کلاچه ها می شود.
همچنین گیربکس سکوئنشال تعداد شفت دنده کمتری به نسبت گیربکس دو کلاچه دارد (2 در برابر 3). در کنار این موضوع وزن چرخشی کمتر دنده فلایول فشار کمتری به موتور خودرو برای چرخاندن آن می آورد. در گیربکس دو کلاچه شاهد استفاده از چرخدنده های موسوم به مارپیچی هستیم در حالی که در سکوئنشال از چرخدنده های صاف با برش مستقیم استفاده شده است که باعث کاهش هدر رفت قدرت درون گیربکس و انتقال آن به اکسل ها می شود
بزرگ ترین تفاوت گیربکس سکوئنشال با گیربکس دو کلاچه را باید در وزن آنها جست و جو کرد. این کاهش وزن به علت استفاده از دنده فلایول و کلاچ متفاوت رقم می خورد که در نتیجه باعث کاهش وزن 50 کیلوگرمی گیربکس های سکوئنشال به نسبت دو کلاچه ها می شود.
همچنین گیربکس سکوئنشال تعداد شفت دنده کمتری به نسبت گیربکس دو کلاچه دارد (2 در برابر 3). در کنار این موضوع وزن چرخشی کمتر دنده فلایول فشار کمتری به موتور خودرو برای چرخاندن آن می آورد. در گیربکس دو کلاچه شاهد استفاده از چرخدنده های موسوم به مارپیچی هستیم در حالی که در سکوئنشال از چرخدنده های صاف با برش مستقیم استفاده شده است که باعث کاهش هدر رفت قدرت درون گیربکس و انتقال آن به اکسل ها می شود.
همچنین به جای استفاده از هماهنگ کننده دنده ها با یکدیگر با هدف تعویض دنده نرم تر و راحت تر از اتصالات موسوم به دندانه سگی (dog teeth) در سکوئنشال ها استفاده می شود. در نهایت گیربکس های سکوئنشال به دلیل صدای بسیار زیاد، استهلاک بالا و تعویض دنده سخت تر به نسبت دیگر گیربکس ها جایی در خودروهای شهری ندارد و استفاده گسترده از آن در خودروهای مسابقه ای است.
منبع:
roadandtrack
Mahdi
۷ فروردین ۱۳۹۹یا اباعبدالله الحسین علیهالسلام
حسین دهمرد
۷ فروردین ۱۳۹۹فکر میکنم علیها برای مونث استفاده میشه.
Carbonado Aventador
۷ فروردین ۱۳۹۹هِ نسبیت هست(مفرد مذکر).
اونی که شما میگی سلام الله علیها هست.
.
ه..هما..هم
ها..هما..هن
.
کلاس عربی گذاشتم?
حسین دهمرد
۷ فروردین ۱۳۹۹ها نسبیت هست
مفرد مونث
یه فاصله باید بین ه و ا باشه عربی زبان دقیقیه کوچکترین تغییری معنی رو عوض میکنه
ایمان
۷ فروردین ۱۳۹۹فکر کنم بلاخره یک رقیب درست و حسابی برای FXX_K EVO پیدا شد
حالا حریفش میشه یا نه ، بعداً معلوم میشه ????
صدای اگزوز هم ایتالیایی ها در دنیا رقیب ندارن
محمدهادی
۷ فروردین ۱۳۹۹فقط به زمانگیری در جهنم سبز فک میکنم
مرسی لامبو
Hamidreza
۷ فروردین ۱۳۹۹انشالله ضد لامبو های تعصبی له میشن!
لامبو ممنون!
قیمت گذاری لامبو حرف نداره!
ایمان
۷ فروردین ۱۳۹۹بلند بگو ایشالا
ارشیا
۷ فروردین ۱۳۹۹راستی مکلارن سنا جی تی ار چی شد بالأخره فک کنم رقیب اینو اف ایکس ایکس کا باشه دیگه؟
عجب جنگی
سینا BMW
۷ فروردین ۱۳۹۹هر ماشینی که بر اساس اونتادور ساخته شده فوق العادس
ارشیا
۹ فروردین ۱۳۹۹چون کلا اونتادور فوقققققق ااااالللللععععععاااااااددددددههههه س موتورش پلتفرمش همه بر پایه شگفت انگیز بودنه