لامبورگینی

توهمی به نام لامبورگینی اوروس!

لامبورگینی در حال حاضر در حال کار روی یکی از حیاتی‌ترین مدل‌های تاریخ خود است. مدلی شاسی‌بلند با نام اوروس که در سال ۲۰۱۸ معرفی خواهد شد.

Rowan Horncastle که یکی از نویسنده‌های مجله تاپ گیر است در فرودگاه مونیخ خودرویی را شکار کرده که پوشش‌های فراوانی دارد.

در واقع شما نمی‌توانید تشخیص دهید که این خودرو به کدام کارخانه تعلق دارد مگر تا زمانی که نوار چسبیده شده روی جلوپنجره‌ی جلو را کشف کنید و آن موقع به وضوح نوشته‌ی “لامبورگینی” را خواهید دید!

lamborghiniurusprototype
ما می‌دانیم شاسی‌بلند آینده‌ی لامبورگینی بر پایه‌ی همان پلتفرم دیگر شاسی بلندهای فول سایز گروه فولکس‌واگن شامل آئودی Q7، بنتلی بنتایگا و نسل بعدی پورشه کاین ساخته می‌شود. شاسی‌بلند لامبورگینی ظاهراً حداقل در زمان معرفی از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر توئین توربو بهره خواهد برد.

lambo-urus-production-renderings-14
و درحالی‌که ما کاملاً آگاهیم لامبورگینی طراحی رادیکال کانسپت اوروس را تعدیل خواهد کرد اما دیدن این پروتوتایپ نگرانی ما را درباره‌ی آنچه که در ابتدا دیده‌ایم بیشتر کرده است.

اما اصل ماجرای این خودروی مرموز چیست؟ خودروی موردبحث تنها یک آئودی Q7 معمولی با پوشش‌های زیاد و استیکرهای لامبورگینی است.

این خودرو به یک نمایندگی محلی در نورنبرگ تعلق دارد که فکر کرده این کار راهی مناسب برای تبلیغ لامبورگینی اوروس آینده است.

شاسی‌بلند آینده‌ی لامبورگینی بخش جدیدی از سگمنت را اشغال خواهد کرد و رقبای آن متعلق به برندهای هم‌خانواده یعنی بنتلی و رولزرویس هستند.

ظاهراً مدل‌های اولیه‌ی این خودرو از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر توئین توربو در سال ۲۰۱۸ استفاده خواهند کرد. همچنین گفته شده بعداً نسخه‌ی پلاگین هیبریدی این خودرو نیز عرضه خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. KING 918

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (217 ديدگاه)

    خب متاسفانه کارخانه هایی مثل لامبورگینی سرمایه کافی و نیروی کار و تجهیزات رو نسبت به حریف هاشون مثل فراری و پورشه و… ندارن
    مهندسان لامبو هر چقدر هم تلاش کنن همچنان از این نظر عقب هستن شما در نظر بگیرین لامبو استریون میخواست با لافراری و 918 رقابت کنه هنوز که هنوزه لامبو نتونسته به مرحله تولید برسونه الان چند وقته لامبو میخواد suv خودشو تولید کنه اما نه پلتفرم نه شاسی و … رو هنوز نتونسته تهیه کنه و از کمپانی های دیگه باید کمک بگیره
    به نظرم دیگه باید لامبو برای این مسائل با یه کمپانی یا هر برند و کارخونه ی سرمایه دار دیگه ایی یه اتحاد رو تشکیل بده ائودی نمیتونه یاری رسان خوبی براش باشه … یا بهتر بگم اون طور که شایسته هست کمکش کنه …

    1. X6

      ۲۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (661 ديدگاه)

      مشکل از لامبور گینی نیست مشکل از فلکس واگن که بودجه هارو تعیین میکنه و گرنه میتونه از مهندسا پورشه یا هر زیر مجموعه دیگه ای کمک بگیره

      1. Bavaria

        ۲۸ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (581 ديدگاه)

        مگه الکیه مهندسین پورشه بیان واسه لامبو شاسی بلند بسازن،کمک هم چهاچوبی داره
        لامبو همین الان هم با کمک آئودی و فولکس زندست،وگرنه یک دهه پیش نابود میشد

    2. سیدامین فاخر

      ۲۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (71 ديدگاه)

      آقای کینگ لامبورگینی زیر مجموعه وولکس واگنه هم پلتفرمشو داره هم موتورشو داره وهم تجربه کمپانی اوودی رو داره علت تعویق رونمایی اووروس هم انتخاب طرح نهایی میتونه باشه که تا حالا تو هیچ سگمنتی شاهدش نبودیم

      1. KING 918

        ۲۸ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (217 ديدگاه)

        دوست عزیز این چه حرفیه لامبو خیلی وقته طرح اصلی رو نشون داده و حتی کاملا معرفی کرده
        اصلا گیریم شما درست میگی و مشکل از طرح نهایی به نظرت برای شکل نهایی باید بیش از 3 سال صبر کنن ؟؟؟
        رفیق وقتی کمپانی که به اتومبیل های اسپرت و سوپر اسپرت معروفه و میخواد خودرویی در سگمنت( suv که الان ماشالا کمپانی های چینی هم دارن تولید میکنن ) تولید کنه و مشکل شاسی و پلتفرم داره و خودش زیر مجموعه یه کمپانی دیگه حساب میشه یعنی درد سر یعنی به طول انجامیدن یعنی حالا حالا خبری ازش نیست ….

        1. سیدامین فاخر

          ۲۸ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (589 ديدگاه)

          خب عزیزم اگه برند مستقلی بود به قول شما نه پلا فرمشو داشت نه دانششو وختی که لامبو زیر مجموعه آودی هست وآودی هم از سهام دارای وولکس واگنه میتونه از پلت فرمهآی گروه وولکس واگن استفاده کنه بعدشم اون طرح اصلی نبود وکانسپتش بود

    3. امپراتور لامبورگینی

      ۲۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      چی داری میگی برا خودت ؟؟
      چرا آسمون ریسمون به هم میبافی ؟؟

      کوچیک بودن و خاص بودن لامبورگینی هست که محبوبش کرده.
      اگر تو ایران از هر 10 نفر یک نفر بنز داشت، بنز این قدر پرطرفدار میشد؟؟؟
      اگر در دنیا، از هر 20 نفر یک نفر رولزرویس داشت، دیگه کسی با دیدن رولزرویس به وجد میومد؟؟

      در کنار کیفیت و راحتی ، یکی از مهم ترین خصلت های یک برند لاکچری مثل لامبورگینی ، فراری یا بوگاتی یا مکلارن ، همین کم تعداد بودن و خاص بودن هست . البته در کنار کیفیت.
      .
      پورشه یک زمانی تولیدش خیلی محدود تر از الان بود. همه ی محبوبیت پورشه ، از اون زمان شروع شد.

      .

      وقتی یک برند تولید محدود هست، نمیتونه خط تولید گسترده ای داشته باشه. نمیتونه فروش زیادی داشته باشه. چون اون موقع دیگه تولید محدود نیست.
      لامبورگینی ، وننو ساخت که هر کدومش 3.5 میلیون دلار فروش رفت. حدود 10 سال پیش ، هر دستگاه رونتون، 1.5 میلیون دلار فروخته شد. سستو المنتو 2.5 میلیون دلار.
      .
      مردم ، و بخصوص ثروتمندان ارزش برند پریمیوم و تولید محدود رو میدونن.
      .
      در ضمن پلتفرم و شاسی مدل های لامبورگینی هم برای خودشه.
      این پلت فرم گالاردو بود که در R8 استفاده شد نه بالعکس.

      در مورد اوروس ، هر کسی یک ذره از ماشین بارش باشه ، میدونه اوروس یک لامبورگینی اصیل نیست. بلکه فولکس واگن برای افزایش فروش و خلاص شدن از زیر بار دیزل گیت ، داره از وجهه ی لامبورگینی مایه میذاره. درست همین کاری که با بنتلی و پورشه می کنه.

      رولزرویس ، سالی فقط 1500 دستگاه خودرو تولید میکنه.
      اما بنتلی برای کمک به فولکس واگن ، داره از وجهه ی خودش مایه میذاره و سالی 9800 دستگاه ماشین می سازه.
      .
      ______________________________________________________________________
      هر برند پریمیوم و خاص بدون استثناء به حمایت احتیاج داره.
      رولزرویس با حمایت BMW پابرجاست . بنتلی با کمک فولکس واگن، بوگاتی همینطور. لکسس با حمایت تویوتا. اینفینیتی و اکورا ، توسط نیسان و هوندا حمایت میشن. بنز بدون تولید خودروهایی مثل CLA و C class ، نمیتونه هزینه ی ساخت هایپرکار رو تامین کنه. مکلارن با حمایت سرمایه گذاران بحرینی داره پیشرفت میکنه. استون مارتین زیر چتر دولت قطر و یک هولدینگ اسپانیایی هست. کادیلاک توسط GM زنده نگه داشته شده.
      فراری با ساخت شرکت های تولید عطر و لباس و ادکلن و ساعت هزینه هاش رو تامین میکنه.

      1. AK_007

        ۲۸ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (562 ديدگاه)

        البته باید در نظر داشته باشید که بالفرض وضع تویوتا و لکسوس یا اینفینیتی و نیسان و یا هیوندای و جنسیس فرق میکنه چون اینا برند سازی شدن و مثلا شبیه به فولکس نبوده که ائودی یا بوگاتی رو بخره

        1. elemento

          ۲۸ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          چه ربطی داره؟؟

          به هر حال پریمیوم هستند

    4. MPH

      ۲۸ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (431 ديدگاه)

      آئودی شایسته نیست؟؟؟؟؟؟
      اتفاقا لامبو از وقتی تحت مالکیت آئودی قرار گرفت جون گرفت وگرنه اینقدر تو دست خودروسازهای مختلف چرخیده بود و کلی مشکلات داشت
      اگه آئودی نبود الان لامبو در شرایط خیلی بدی میبود

    5. poRia

      ۲۹ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (4 ديدگاه)

      شما که میگی لامبورگینی توانایی رقابت نداره زحمت بکش برو نتایج تست های ماشین هاش توی پیست رو ببین تا متوجه بشی منهدسی یعنی چی
      اگه لامبور گینی موتور های تنفس ظبیعی رو بذاره کنار و رو بیاره به سیستم های پرخوران و تقویت کننده اون وقت فراری و پورشه و حتی بوگاتی که الان با 16 سلندر و 4 توربو شارژ دارن باهاش رقابت می کنن همشون باید برن دوچرخه بسازن

  2. sasan

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    من احساس میکنم زیرمجموعه های فولکس واگن که نفوذ زیادی دارن مانع رشد وبروز لامبورگینین…بخصوص تو کلاسهایی که میخواد رقیب محصولات پورشه یا ائودی یا خود فولکس واگن بشه…خیلی لامبورگینیو دست به عصا میکنن تا تو سایه ی امنیت نصبی محصولات خودشون فروشش کم نشه…منظورم اینه که اجازه ی بروز100%توانایی های لامبورگین چه تو طراحی وچه بعد فنی چه ساپورت مالی انجام نمیشه..اونم تو محصولاتی که توهمون کلاس زیرمجموعه های اصلی تر و بانفوذتر محصول دارن…یادمه تو تاپگر جرمی و ریچارد هموندم بعد تست هوراکان به این موضوع اشاره کردن….

  3. سیدامین فاخر

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    ولی واضحه اون ماشین زیر استتار آاودی هست حتی از قوس سقفشم مشخصه با اون کار خواستن حساسیتها رو بالا ببرن

  4. arash66

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (433 ديدگاه)

    لامبو یک برند سوپر اسپرت ساز هست نه یک برند معمولی که بخواد تو تمام کلاس ها مدل داشته باشه !
    پس نه ربطی به آئودی داره نه ربطی به فولکس غیره …

  5. سیدامین فاخر

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (71 ديدگاه)

    خب عزیزم اگه برند مستقلی بود به قول شما مه پلا فرمشو داشت نه دانششو وختی که لامبو زیر مجموعه آودی هست وآودی هم از سهام دارای وولکس واگنه میتونه از پلت فرمهآی گروه وولکس واگن استفاده کنه

  6. یوسف

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (746 ديدگاه)

    یکی از سیاست های فولکس واگن برای عبور از بحران دیزل گیت معرفی مدل های جدید و متنوعه و در این بین مدل های لوکس تر و گرون تر به علت حاشیه سود مناسب تر بیشتر مورد توجه هستند، این مساله از برنامه ریزی های اخیر فولکس کاملا مشخصه

  7. Omid622

    ۲۸ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (744 ديدگاه)

    در جواب دوستمو که میگه سرمایه لامبو کمه بره از سرمایدارن عربی کمک بگیره
    فروش شرکت که خوبه راحت میتونه سرمایه هاش رو بیشتر کنه

  8. saied

    ۲۹ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (1262 ديدگاه)

    لامبورگینی یکی از اسطوره هایه دنیایه اتوموبیل هستش و هیچ فردی رو نمیتونین پیدا کنید که از لحاظ ظاهر از ماشین هایه لامبو خوشش نیاد. پس طراحی اوروس هم باید این ویژگی رو داشته باشه. و علت دیر کردنش این امر هستش. نه که امکانات تولید نداشته باشه، با این همه رقیب جدی تو دنیایه ماشین خاص کردن و پرفورمنسی تر کردن ماشین نسبت به رقبا واقعا کار سختی هستش و فقط از دست مهندسین ایتالیلیی بر میاد . فکر کن میخواد با پورشه کاین رقابت کنه. با ماشینی که نسل فعلیش تقریبا بی رقیبه . ببین نسله بعدی چی میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا