چند سال پیش که برند ایامجی بهطور تمام و کمال وارد میدان نشده بود مرسدس بنز از مدل SLS برای اذیت کردن پسران قدرتمند کلاس سوپرکارها استفاده میکرد.
اگرچه این خودرو در بین مشتریان با استقبال خوبی مواجه شد اما سرانجام جای خود را به مدل کوچکتر و کمتوانتر ایامجی GT دارد تا این خودرو نقش پرچمدار اسپورت های مرسدس بنز را ایفا نماید.
خانواده ایامجی GT از زمان معرفی در اواخر سال ۲۰۱۴ تاکنون گسترش یافته و هماکنون شامل نسخه پرچمدار R میباشد که سریعتر است.
با قدرت ۵۸۵ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری، مرسدس-ایامجی GT R تنها به ۳.۶ ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت نیاز دارد. حداکثر سرعت این خودرو نیز ۳۱۶ کیلومتر در ساعت میباشد. این عملکرد باعث میشود محصول جذاب مرسدس از نظر فنی رقیبی برای لامبورگینی اوراکان باشد هرچند محصول ایتالیاییها کمی قویتر و سریعتر است.
برخلاف پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری توئین توربوی مدرن GT R، این بچه لامبو از پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعیای استفاده میکند که خروجی ۶۱۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۶۰ نیوتون متری دارد. این پیشرانه با همکاری سیستم چهار چرخ محرک باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۳.۲ ثانیهای شده و در مدل LP610-4 نیز باعث ایجاد حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعتی میشود.
خب حالا که مشخصات فنی هر دو خودرو را بهطور کامل دانستیم زمان مشاهده عملکرد این دو سوپر اسپورت در مسابقهای درگ هستیم. مرسدس-ایامجی GT R و لامبورگینی اوراکان در مسابقه از حالت سکون و در حال حرکت مسابقه میدهند. به نظر شما کدام خودرو برنده میشود؟ شاید نتیجه مشاهده شده باعث سورپرایز شما شود!
مهدی
۱۴ تیر ۱۳۹۷ببخشید بچه لامبو ؟
به هوراکان میگین بچه لامبو ؟؟؟
اگه هوراکان بچس هیچ ماشینی تو دنیا بزرگ نیست
هوراکان بچسسسسسسس؟؟؟
akrh78
۲۷ تیر ۱۳۹۷هوراکان لقبش “بیبی لامبو” هست رفیق
الف.ی
۱۴ تیر ۱۳۹۷چه انتظاری از این مدل مرسدس دارید؟
معلومه که اوراکان میبره
s.h
۱۴ تیر ۱۳۹۷لاموبرگینی استاندارد فقط به این نباخته اگر اینم میبردش که دیگه هیچی !!!
مک لارن 720 رو میخواست تا با اختلاف دو یا سه برابر این نه هوراکان بلکه اونتادورم ببره
شما اگر تونستی یه درگ گیر بیاری که لامبورگینی مک لارنو زده باشه خیلی کار بزرگی کردید
البته تیون شده نه
lamborghini
۱۴ تیر ۱۳۹۷570 جی تی که از R8 V10 plus شکست خورد .. از اوراکان که قطعا میخوره (درگ 6 موتورترند)
MP4-12C همیشه در برابر اونتادور و مورسیه لاگو SV بازنده بود
درگ 720 اس و اوراکان هم همیشه به نفع 720 اس نبوده و اوراکان علیرغم 200 اسب بخار قدرت کمتر و موتور 10 سیلندر تنفس طبیعی تونسته بعضی اوقات 720 اس رو در درگ ها شکست بده … البته همه میدونم 720 اس سلطان درگه
باقی محصولات مکلارن هم که پی وان و Senna هستن!
کسی که انتظار داشته باشه اونتادور و هوراکان از پس اینا در درگ بربیان باید به عقلش شک کرد
s.h
۱۵ تیر ۱۳۹۷کاملا صحیح فقط فکر نکنم هوراکان بتونه خودش از پس r10بر بیاد و منطور من در خط دوم از مک لارن همون 720 بود وگرنه هیچ کسی برتری تام بر یکی دیگه نداره بلاخره کمپانی مک لارنم یه جاهایی به لامبورگینی باخته
lamborghini
۱۵ تیر ۱۳۹۷درسته حرف شما
اینو در نظر بگیر 720 اس با یه موتور توربو و وزن بسیار سبک الان هیچ رقیبی از نظر شتاب در بین محصولات فراری و لامبورگینی نداره …
812 رو که به راحتی شکست میده
در مقابل لافراری هم امکان پیروزیش وجود داره
s.h
۱۵ تیر ۱۳۹۷ای کاش همه مثل شما واقع بین بودن و از رو تعصب جواب نمیدادن یا مسخره نمیکردن و با واقعیت کنار میموند و واقعانم تا اینکه پیستا خودی نشون بده یا نه فعلا بی رقیبه البته فکر کنم با معرفی جانشین 720 که بچه ها بهتر میدونند قطعا پیستا میماله !! اما در مورد لافراری چندتا درگ ازش دیدم که p1 به راحتی 918 ولافراری رو برد ویه درگ از لافراری و 650 دیدم که البته یه راننده مبتدی که در اصل یه خبر نگار بود پشت 650 نشسته بود در برابر راننده حرفه ای لافراری و 650 با اختلاف نسبتا زیاد باخت و درگ دیگه ای ازش موجود نیست اما اگر بود فکر نکنم 650 انقدر بد میباخت
اما اگر بخواییم پای سنا یا p1 رو در برابر اونتادور یا هوراکان بکشیم وسط هیچ حرفی نمیمونه اما به قول شما باید به عقل کسی که اینا رو مقایسه میکنه شک کرد
موفق باشید
الف.ی
۱۴ تیر ۱۳۹۷البته اون درگ دومی که گذاشتن و در حال حرکت شروع کردن ،به نظر من علت برد مرسدس اینا بود :
1ـ موتور تویین توربو که شتاب ثانویه بهتری داره نسبت به تنفش طبیعی و احتمالا حداکثر گشتاورش تو دور پایین تری به دست میاد
2ـ دف عقب بودن. این رو صرفا تجربی میگم اما اون طور که من تو درگ ها دیدم ، ماشین های دف عقب عموما شتاب ثانویه بهتری نسبت به دو دف دارن
درسته که تو شتاب یه خودرو ، کلی عامل فیزیکی و شیمیایی مختلف دست دارن ولی اینا چیزی بود که به ذخن من می رسید
mohammad FM 480
۱۴ تیر ۱۳۹۷دقیقا. توربو خیلی تو ایجاد گشتاور تو دور های پایین تاثیر داره .
مهدی
۱۴ تیر ۱۳۹۷به نظرم همون دیفرانسیل خیلی خوش اواتره تا دف
ولی حرفتون کاملا درسته دیفرانسیل جلو ها یه خورده تو شتاب اولیه جلو میوفتن
چون برای شروع حرکت کشیدن راحت تر از هل دادنه شما خودتم میتونی با یه جسم سنگین امتحان کنی یه بار از عقب هلش بده یه بار از جلو بکشش درسته در قسمت اول که آغاز حرکت جسمه کشیدن از هل دادن راحت تره اما بعدش هل دادن (به قول خودت دف عقب) از کشیدن (دف جلو ) پیشی میگیره
البته این فقط یکی از دلایل این قضیس
الف.ی
۱۴ تیر ۱۳۹۷خب بحث جالب شد
در مورد کشیدن و هل دادن درست میگید. دقیقا منظورتون رو فهمیدم
اما یه نکته ای هست. من این رو از کسی نپرسیدم ولی فکر میکنم از نظر فیزیک دقیق اصلا کشیدن معنایی نداره. فقط هل دادن داریم !!!! اگر کسی مایل بود ، براش توضیح میدم.
نکته بعدی این که برای ماشین دو دیفرانسیل ، فقط دیفرانسیل جلو نداریم. هر دو دیفرانسیل درگیرن. این میتونه اتفاقا بشه نکته برتری. چون اوراکان علاوه بر دیفرانسیل عقب ( که در هر دو مشترکه )، یه دیفرانسیل دیگه و اضافه هم داره
شاید تقسیم نیرو بین دو تا دیفرانسیل باعث کندی شتاب گیری ثانویه میشه. این رو خودم نمی دونم چرا اینجوریه و از روی تجربه میگم
این بخش از حرفتون رو متوجه نمیشم
mg
۱۵ تیر ۱۳۹۷الف .ی جان میدونی چرا دو دیفرانیسل شتاب ثانویه کند تری داره ؟ تو شتاب اولیه که به خاطر تقسیم شدن نیرو بین 4 لاستیک میتونه از تمام قدرت برای لانچ استفاده کنه بدون برن اوت ( بکس باد ) خوب حالا چرا شتاب ثانویه اش کمه به خاطر همین محور محرک اضافیه که موتور نیرو رو تقسیم میکنه و حالا در دو جا اتلاف انرژی داریم ( به خاطرد نده های دف هاو داخل گیربکس که تعداد بیشتری دران به خاطر غلبه بر ویکوزیته روغن به خاطر اصطکاک ایستایی و…. ) اما چون قدرت تقسیم میشه تو سرعت های بالاتر که به اسب بیشتر برای سرعت گیری احتیاجه نه گشتاور اینجا به هر محور اون مقدار توان تولیدی نمیرسه و مثلا اگر 50 -50 باشه اسب بخار اوراکان لزوما 300+300 نمیشه ( بر خلاف گشتاور که جمع میشه تو هر سرعتی ) برای اینکه تو شتاب ثانویه اکثرا از ماشینای تک دف میخورند یعنی همین کسری های کوچک باعث اختلاف زیاد میشه خوب حالا بعضی از ماشینا مثل جی تی ار یا یکی از مدل های مرسدس که یادم نیست دو دف همیشگی نیستند یعنی با 4 چرخ راه میفتند ومیتونند با دو چرخ مسابقه بدن که میتونند وضعیت 4 چرخ رو هم داشته باشن
البته این یه تو ضیح خیلی ساده بود و بحث خیلی فراتر از ایناست اما امید وارم متوجه شده باشید
mg
۱۵ تیر ۱۳۹۷اما دوست عزیز از نظر علمی یا فیزیکی یا حتی ریاضی هم نیروهای کششی داریم هم رانشی و اتفاقا اگر بخواهیم نقش این دو نیرو رو مقایسه کنیم پدیده های کششی پر کاربرد تر هستند اما قیاس این دوتا با محور های جلو به عنوان کشش و محور عقب به عنوان پیشران درست نیست چون هر دو نیروی پیشران به حساب میاند که در جواب این سوال احتمالی که فرق کشیدن با طناب یا گاز دادن به ماشین رو به جلو چیه که یکی کشش میشه یکی پیشران یه کتاب هست خودش!! که تو ضیحش خیلی اینجا ممکن نیست اما به طور خلاصه وقتیکه شما گاز میدید نیروی عکس العمل اصطکاک چرخ رو به جلو هست و موجب حرکت جسم ( ماشین ) رو به جلو میشه ولی با طناب به شکل مستقیم وبا یک نوع از نیرو ( کشش) جسم حرکت میکنه که ماهیت هر دو نیروی ایجاد شده متفاوت هست اما هر دو به یک سمت هستند
خوب این بحث زیاد ربطی نداشت اما خواستم متوجه تفاوت این دو بشید و اینکه دف جلو یا عقب فرقی نداره هر دو پیشران هستند تنها فرقی که داره اینکه رو محور محرک عقب موقع شتاب گیری در سرعت پایین به خاطر تغییر وضعیت ماشین نیروی عمودی ( داون فورس نه ها ) بیشتر قرار میگیره که هم زمان به خاطر خیلی عوامل موجب میشه نسبت به شرایط کاملا مشابه در محور جلو که نیروی روبه بالا ایجاد میشه اصتکاک حرکتی بیشتری و شتاب بیشتری تو دور بالا ببینیم فکر کنم شما هم بتونی حس کنی که انگار ماشین تو دف جلو سبک میشه و میخواد بکس باد کنه اما دف عقب نه
mohamad
۱۳ مهر ۱۳۹۸ولی بنز برنده شد
mohammadrr
۱۴ تیر ۱۳۹۷با اینکه من خیلی از مرسدس خوشم میاد ولی واقعا انتظار اینکه بتونه اوراکانو ببره نداشتم!
این پیروزی چندتا چیزو بهم ثابت کرد
اول اینکه همه چیز به ۴تا عدد رو کاغذ خلاصه نمیشه
و دوم اینکه به نظرم شاید اگه لامبوهم مثه مرسدس دیفرانسیل عقب بود احتمالا توی حالت سکون هم مرسدس میبرد
با همه اینا تفاسیر جفتشون فوق العادن و به نظر ماشین بازی نیس که از این دوتا خوشش نیاد!
امیر
۱۴ تیر ۱۳۹۷V10
ساسان
۱۴ تیر ۱۳۹۷عاشق هردوتاشونم.
فقط صدای انجین لامبو موقع لانچ?
shirko
۱۴ تیر ۱۳۹۷بنز و باید با ۹۱۱ gt3rs مقایسه کرد نه با اوراکان !!
امیر
۱۴ تیر ۱۳۹۷ببینید اوراکان پرفورمانته دیگه چه چیزیه!
با احترام به اونتادور پادشاه 12 سیلندر به نظرم اوراکان جذابترین لامبورگینی تاریخه
Khosrow
۱۴ تیر ۱۳۹۷لامبو فقط مورسیه لگو ..
امیر
۱۴ تیر ۱۳۹۷کلا لامبورگینی مثل کالاییه که نمیشه روش قیمت گذاشت فقط و فقط اختلاف سلایق درش وجود داره…مورسیه لگو که اصلا جای بحث نمی ذاره
mohammad FM 480
۱۴ تیر ۱۳۹۷ولی اس ال اس یه چیز دیگه ست…
یه اسطوره
mohamad
۱۳ مهر ۱۳۹۸اره واقعا یه چیز دیگس
حمید
۱۴ تیر ۱۳۹۷خوب تو حالت مسابقه بنز برنده شد ولی به هر. حال انگار این ماشینها از یک سیاره دیگه هستند
الف.ی
۱۵ تیر ۱۳۹۷همون نابودگر مریخیه خودمون
???
محمد
۱۲ مهر ۱۳۹۸قبول دارم
mohamad
۱۳ مهر ۱۳۹۸من باورم نمیشه بنز برده
محمد
۱۲ مهر ۱۳۹۸خب لامبورگینی کمی قوی تره ولی من خودم از بنز بیشتر خوشم میاد
mohamad
۱۲ مهر ۱۳۹۸من عاشق بنزم و از لامبو هم زیاد خوشم نمیاد ولی اینکه بنز بتونه ببره تو انتظاراتم نبود فکر میکردم تهش مساوی میشن نه اینکه بنز ببره