تجربه و آزمایشلامبورگینی

سلطان نوربرگ‌رینگ، اولین تجربهٔ رانندگی با لامبورگینی اوراکان پرفورمانته

لامبورگینی اوراکان استاندارد خودروی آرامی نیست اما در حضور اوراکان پرفورمانته، موتور V10 معمولی این ماشین اهلی به نظر می‌رسد. دلیل این است که این نسخهٔ پرفورمانته با قیمت ۲۰۷,۹۲۵ پوند، برای بهبود عملکرد، ترفندهای بی‌شماری را در همهٔ قسمت‌های نسخهٔ استاندارد بکار گرفته است. با توجه به اظهارات عضو بخش تحقیق و توسعهٔ لامبورگینی آقای «Maurizio Reggiani»، چهار ستون کلیدی زیربنای ارتقاء پرفورمانته هستند. اولین آن‌ها، متریال سبک‌وزن است.

از این مواد در سراسر خودرو استفاده شده است به‌گونه‌ای که اسپویلر جدید جلو، بال عقب، پوشش موتور و دیفیوزر عقب همگی از کامپوزیت ساخته شده‌اند. این قطعات موجب کاهش ۴۰ کیلوگرمی وزن اوراکان پرفورمانته نسبت به نسخهٔ استاندارد شده‌اند. ستون دوم، پیشرانهٔ V10 است. درحالی‌که بسیاری از خودروهای اسپرت و عملکردی به استفاده از توربوشارژرها روی آورده‌اند، لامبورگینی در این خودرو همچنان از همان پیشرانهٔ ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی استفاده کرده است که به لطف تجهیز به یک منیفولد ورودی جدید، اگزوز اصلاح‌شده و سوپاپ‌های تیتانیومی جدید، قدرت آن از ۶۱۰ اسب بخار به ۶۴۰ اسب بخار افزایش یافته است درحالی‌که گشتاور نیز از ۵۶۰ نیوتن متر به ۶۰۰ نیوتن متر رسیده است.

ستون سوم، شاسی است که به گفتهٔ لامبورگینی تا ۱۰ درصد مستحکم‌تر شده است. همچنین فرمان نیز دوباره تنظیم شده که عملکردی واضح‌تر را ارائه می‌کند درحالی‌که کمک‌فنرهای معمولی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شوند اما کمک‌فنرهای تطبیقی به‌عنوان یک آپشن قابل سفارش هستند؛ بنابراین با وجود این موارد رانندگی لامبورگینی اوراکان پرفورمانته چگونه خواهد بود؟ به‌شدت سریع و به‌طور شگفت‌آوری فیزیکی. اولین چیزی که در این سوپراسپرت وحشی جلب‌توجه می‌کند موتور است که هرچند از توربوشارژر بهره نمی‌برد اما ۷۰ درصد از گشتاور آن از دور موتور تنها هزار rpm در دسترس است. همچنین وقتی دور موتور فراتر از ۸ هزار rpm می‌رود، صدای آن فوق‌العاده خواهد بود. صدایی که تقریباً با اوراکان مسابقه‌ای GT3 یکسان است.

علاوه بر این‌ها، گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ اوراکان نیز دوباره تنظیم شده و در اکثر مواقع عملکرد روانی دارد. تغییرات ایجاد شده در شاسی هم سطحی باورنکردنی از چسبندگی را پدید آورده است. اوراکان هنوز هم خودرویی پر از احساس است اما بیشتر قابل پیش‌بینی است خصوصاً در حالت رانندگی کورسا که سرعت واکنش‌های ماشین بیشتر می‌شود. به لطف کاهش وزن خودرو، محور جلو نیز به تغییر جهت‌ها سریع‌تر پاسخ می‌دهد به‌گونه‌ای که می‌توان فقدان اینرسی را نسبت به برادر سنگین‌وزن‌تر اوراکان حس کرد درحالی‌که پرفورمانته سریع‌تر احساس می‌شود. این احساس به راننده پیام می‌دهد که بیشتر و بیشتر روی پدال گاز فشار آوَرَد درحالی‌که کشش قابل‌توجه سیستم چهارچرخ محرک ماشین نیز اعتمادبه‌نفس راننده را افزایش می‌دهد.

اوراکان بر روی مسیر عملکردی بی‌رحمانه ارائه می‌کند. این مانند یک پورشه ۹۱۱ GT3 روان نیست اما همان حس تعادل را دارد. این گاو وحشی بدون شک سریع، سرگرم‌کننده و کارا است. بخشی از این عملکرد ناشی از آئرودینامیک فعال پرفورمانته است یعنی ستون چهارم به‌روزرسانی عملکردی لامبورگینی. این سیستم که ALA نامیده می‌شود (مخفف Aerodinamica Lamborghini Attiva)، از یک فلپ در اسپویلر جلو و فلپ‌هایی در پوشش موتور استفاده می‌کند. در حالت کورسا، ماشین با باز یا بسته کردن این فلپ‌ها داون‌فورس را به حداکثر و ضریب درگ را به کمترین حد می‌رساند که درنتیجه موجب بهبود شتاب و حداکثر سرعت می‌شود.

علاوه بر این، یک سیستم کنترل آئرودینامیک نیز در پیچ‌ها داون‌فورس یک سمت خودرو را افزایش می‌دهد که درنتیجه موجب افزایش چسبندگی شده و میزان چرخش فرمان کمتر می‌شود. بدین ترتیب در اوراکان پرفورمانته احساس می‌شود که سیستم آئرودینامیک فعال کاملاً کار می‌کند چراکه قطعاً در هنگام حرکت با سرعت بالا در پیچ‌ها باثبات‌تر است اما این تعجبی ندارد زیرا پرفورمانته ۷۵۰ درصد داون‌فورس بیشتری نسبت به اوراکان معمولی تولید می‌کند.

این اعداد کاملاً جدی هستند اما این خودرو هنوز هم کمی خوی بازیگوشی دارد به‌گونه‌ای که سیستم‌های کنترل ثبات حتی در حالت کورسا اجازه می‌دهند که عقب خودرو کمی از مسیر خارج شود. از سوی دیگر اگر می‌خواهید بدانید که وضعیت مصرف سوخت این سوپراسپرت چگونه است باید بدانید که در هر صد کیلومتر ۱۳.۷ لیتر بنزین مصرف کرده و در هر کیلومتر ۳۱۴ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. این در حالی است که صندوق بار کوچکی به حجم ۱۰۰ لیتر هم در دماغهٔ ماشین تعبیه شده که می‌توان نهایتاً دو کیسه یا ساک دستی را در آن قرار داد.

اما شاید تنها چیزی که در چنین ماشینی اهمیت نداشته باشد فضای بار باشد. پرفورمانته در جاده‌ها واقعاً سواری خونسردی دارد ولی تنها در سرعت‌های پایین کمی احساس ناصافی به راننده دست می‌دهد؛ اما این ماشین برای سرعت ساخته شده و به همین دلیل با افزایش سرعت همه‌چیز درست می‌شود. در این هنگام، خودرو با نرمی بیشتری کار می‌کند، دست‌اندازها کمتر احساس می‌شوند و ظرافت سواری افزایش میابد.

نتیجه

اگر خواهان یک سوپراسپرت متمرکزتر هستید، لامبورگینی اوراکان توانایی‌های اوراکان استاندارد را به سطح بالاتری ارتقا داده است و این موجب شده ستارهٔ فوق‌العاده‌ای را کسب کند. البته بدیهی است که سرعت بالاتر این خودرو به لطف تکنولوژی‌های جدید به دست آمده است اما مهم‌تر از آن، بخشیدن اعتمادبه‌نفس به راننده است یعنی چیزی که خودروهای موجود قادر به انجام آن نیستند. اوراکان پرفورمانته تقریباً دو برابر یک پورشه ۹۱۱ GT3 قیمت دارد اما در برخی موارد پورشه قادر به ارائهٔ احساسی که این گاو ایتالیایی ارائه می‌کند نیست.

 

مشخصات فنی

Lamborghini Huracan Performante
قیمت ۲۰۷,۹۲۵ پوند
پیشرانه ۵.۲ لیتری V10
قدرت ۶۴۰ اسب بخار
گشتاور ۶۰۰ نیوتن متر
گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه
محور محرک چهارچرخ
شتاب صفرتاصد ۲.۹ ثانیه
حداکثر سرعت ۳۲۵ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ۱۳.۷ لیتر در صد کیلومتر
تولید آلایندگی ۳۱۴ گرم در هر کیلومتر

 

منبع: AutoExpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۶۴ دیدگاه‌ها

  1. nissan

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    دود از کنده بلند میشه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  2. amir

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    °
    هوراکان و داداش بزرگترش اونتادور سلطان ماشین ها هستند.
    کسایی که تست کردن میگن 488 هم ماشین پر احساس و لذت بخشیه ، شاید باشه ، اما مطمئنم یک دهم اوراکان هم نیست و فراری در تاریخ خودش ماشینی به خوبی هوراکان نساخته.
    لامصب هوراکان فقط جذابیت خالصه. عملکرد بی نظیر ، صدای بی نظیر ، قیافه ی بی نظیر ، و … .
    آرزومه وجود اون 10 استوانه ی عشق ( موتور V10 ! ) رو زیر کفشام حس کنم. صداش رو بشنوم.

    موافقم 2
    مخالفم 9
    1. amir

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      .
      ((( آقایون داداشم گوفته باشم!!
      من اگر جای مدیرعامل و سهامداران فرراری بودم برای تحقیر کردن هم که شده لامبورگینی رو میخریدم!!!!!
      والاااا
      فرراری در آن واحد میتونه لامبورگینی و بوگاتی رو بخره!!
      خدا کنه دوکاتی رو بخرن..)))
      چند وقت پیش در یکی از صفحات لامبورگینی به اسم “تحویل اولین لامبورگینی سنتناریو در ایالات‌متحده” این جملات رو خوندم و از سطح مطالعات بعضی دوستان شگفت زده شدم !!!

      خطاب به اون دوست عزیزم عارضم که :
      دوست عزیز ، ما در اقتصاد 2 مفهوم داریم.
      1- total equity
      2- total assets
      Total equity یعنی تمام دارایی ها ( assets ) منهای بدهی های یک شرکت. به عبارتی بالانس مالی یک شرکت.
      با یک سرچ ساده در گوگل متوجه میشید این عدد در مورد لامبورگینی 1.83 میلیارد یورو هست و در مورد فرراری ! برابر با 325 میلیون دلار ??? !!!
      دارایی های فراری خیلی زیاده ، اما اگر بدهی هاش رو از این دارایی هم کم کنیم تهش بیشتر از پول خرید یک بستنی نونی !! براش نمیمونه ??????
      .
      اما لامبورگینی 1.835 میلیارد یورو ثروت در دسترس خودش داره. تازه این 1.835 میلیارد مال سال 2014 هست و اون 325 میلیون مال سال2016 !
      پس احتمالا سرمایه ی در دسترس لامبورگینی الان باید بالغ بر 2 میلیارد یورو باشه

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Ferrari SFXSuperFast

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (263 ديدگاه)

        جسارتا آمارهایی که من درآوردم با آمارهای شما تفاوت داره!
        3/750میلیارد یورو برای خودروسازی فرراری+لوازم غیر خودرویی(کیف گلف،تی شرت،عینک آفتابی و…)هست!!
        +650میلیون یورو هم خالص اسکودریا فرراری(با اسپانسرهاش و تبلیغات و سهم تبلیغاتی از مسابقات) درامد داره(بدون هزینه های ساخت[چون توی شرکت و مارانللو انجام میشن])…
        و این ها بعد از پرداخت بدهی هاست!!

        1. AmiR8

          ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (74 ديدگاه)

          .
          نه دوست عزیز اون 3.9 یا 3.8 که شما درآوردی total asset های فراری هست. با چیزی که ما گفتیم فرق میکنه.

          باید مبلغ بدهی های این شرکت رو ازش کم کنی تا total equity به دست بیاد که میشه همون 325 میلیون دلار.
          .
          مثلا در مورد آئودی هم total assets برابر با 20 میلیارد دلاره در حالی که total equity پس از کسر بدهی ها میشه 5 میلیارد دلار.

          در مورد تویوتا این 2 عدد به ترتیب 430 میلیارد دلار و 155 میلیارد دلار هستن.

      2. ferrari

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1957 ديدگاه)

        دوست عزیز جای جوگیرشدن و حرفهای بخود زدن فقط به لامبو ابراز،علاقه کن. الکی پای مارو اینجا باز نکن دوستندارم بیخودی بحث راه بیفته. تجربه نشون داده امار های شما همش الکی و دروغه پس لطفا امار نده هرکسی یکم اطلاعات ماشینی داشته باشه میتونه درک کنه که فراری ها بهترین های کلاس خودشون هستن. برای ساخت همین هوراکان هم از فراری 458 کمک گرفته شد و اونتادور هم مفتخر به دریافت گاری قرن نوزدهم شد حتی سال 2012 هم تستی با عنوان بهترین اتومبیل از نظر راننده گان حرفه ای توسط موتور ترند انجام شد که اونتادور از 9 ماشین اخر شد شورولت کامارو و شلبی موستانگ بهتر از اونتادور بودن و ششم و هفتم شدن. پس جوگیر نباش.

        موافقم 6
        مخالفم 2
        1. الف.ی

          ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1771 ديدگاه)

          هر کسی که یکم اطلاعات ماشینی داشته باشه میدونه فراری ها تو کلاس خودشون برترین هستن
          برای ساخت اوراکان از فراری 458 استفاده شده
          اونتادور هم مفتخر به دریافت گاری قرن نوزدهم شد
          این جملات یعنی آخر تعصب کورکورانه و بچگانه
          از دست شما ها
          در ضمن تو سال 2012 هم لامبو آخر نشد
          حرف دروغ و الکی نزن

          موافقم 2
          مخالفم 1
        2. amir

          ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          ( فقط به لامبو ابراز علاقه کن ) !!!!!
          چشم ، منتظر دستور شما بودم ???????

          فراری جون ،

          دوست عزیز پای شما به بدن خودت متصله ! و میتونی به اینجا بازش نکنی. ?

          من اصلا میخوام بحث کنم ، شما حاضری بسم الله. حاضر نیستی با یکی دیگه ادامش میدم. مجبورت که نکردم.

          به حرف مجلات هم زیاد توجه نکن. اونا هم مثل من و شما هستن. شاید حتی گاهی از بعضی خودروسازان برای بالا کشیدن اون ها یا به زمین کوبیدن رقبا پول میگیرن. باور کن از این کارا خیلی زیاد انجام میشه. چون به هر حال مجلاتی که ماشین ها رو تست میکنن کلی کارمند ، راننده و خرج دارن.

          همین اف40 که شما ها اینقدر بزرگش کردین در یک مقایسه در نسخه ی نوامبر 2012 مجله ی اتوبیلد از بین 7 سوپراسپرت مطرح که لامبورگینی مورسیه لاگو ، پورشه 911 ،پاگانی زوندا و … بود ، رتبه ی 7 ( آخر !) رو نصیب خودش کرد و به عنوان ” کسالت آور ” ازش اسم بردن !!! ???? ( boring )

          دوستان حرفایی که من گفتم رو خودتون با سرچ کردن میتونید به دست بیارید.
          هر 3 در ویکی پدیا هست.
          امیدوارم دوستداران فراری از من ناراحت نشن.
          هیچ کدوم از این برند ها مال ما نیستن. اگر جایی تیکه میندازم یا با فراری شوخی میکنم دوستداران فراری میدونن که من هم خودشون رو خیلی دست دارم و هم شدیدا عاشق فراری هستم.
          بیشتر دلم میخواد بحث راه بندازم و سایت از این حالت رسمی در بیاد.
          لامبورگینی و فراری دقیقا مثل رئال بارسا در دنیای فوتبال هستن. قشنگترین رقابت در دنیای خودروها بین لامبورگینی و فراری در جریانه و سایت ماشینی که توش هواداران فراری و لامبورگینی با هم بحث نکنن انگار یه چیزی کم داره. درست مثل سایت فوتبالی که هوادارن رئال بارسا با هم کل کل میکنن.

          .

          همتونو دوست دارم و براتون بهترین آرزو ها رو دارم.

        3. sasan

          ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1047 ديدگاه)

          ازاون حرفا زدیا…..که اصن جواب دادن به کامنتتم کفاره داره!!!

        4. ferrari

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1957 ديدگاه)

          الف ی
          http://www.motortrend.ca/en/news/broken-bull-why-lamborghini-needs-fixing-24861/

          http://www.motortrend.com/news/2012-motor-trend-best-drivers-car/
          بخون وقتی از یه چیزی خبر نداری به دیگران نگو دروغ گو.

      3. Giulia

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (62 ديدگاه)

        فراری این همه درآمد رو فقط با آپشن ها و تجهیزات الکی گرون بدست میاره. مثل همون برچسب هایی که روی فراری جیمز می 5000 پوند قیمت داشت و جرمی مسخره شون میکرد.این جور فروش ماشینو خیلی از کمپانی های دیگه ام بلدن.

      4. احسان

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (314 ديدگاه)

        شما هروقت تونستید یه اینه بغل فراری یا لمبو بگیر بعدا برو اینقدر کل کل کن و تبلیغ کن خود مهندسین و مالکین و سهامدارن این دو کمپانی هم اینجوری راجع به رقیبشون حرف نمیزنن و حرص و جوش نمیخورن
        دنبال چه هستی با این حرفا

      5. ferrari

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1957 ديدگاه)

        خیلی جالبه سود خالص لامبورگینی سال2014 فقط 10 میلیون دلار بوده اما دارایی هاش بعد از کسر بدهی های لامبو 1/8 میلیارد دلاره یکی به من بگه چطوری با این سود ناچیز که حتی به لامبو اجازه نمیده اتومبیل هاشو زودتر معرفی کنه و هرکدوم 10 سال رو خط تولید میمونن اما مجموع سهامش 1/8 میلیارد دلاره؟؟ اگه انقدر سرمایه داشتن حتما در مسابقات معتبری مثل لمان یا فرمول یک شرکت میکردن. با این سود خالصی که لامبو داره هیچوقت نمیتونه مجموع سهامی در حدود 1/8 میلیارد دلار داشته باشه
        بازم امار اشتباه

        1. Amir

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          بازم تعصب !!!

          2 حالت داره :
          1- شما اشتباه میکنی
          2- ویکی پدیا اشتباه میکنه

          من که میگم ویکی پدیا درست میگه

        2. ferrari

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1957 ديدگاه)

          تعصبی درکار نیست . ضمنا چند وقت پیش مطلبی در پدال. قرار گرفت که مربوط به رکورد فروش فراری در سه ماهه ی امسال بوده و بدهی فراری هم کمتر از 580 میلیون دلاره که از سود خالص فراری کسر بشه مبلغ 340 میلیون دلار باقی میمونه ضمن اینکه سال 2013 فراری مبلغ 1/9 میلیارد یورو هم در بانک سرمایه داشته اون زمام فراری بخاطر لوکا زیمولو کمتر از 7 هزار اتومبیل تولید میکرد اما الان 8 هزاراتومبیل تولید میکنه دارایی فراری 3/8 میلیارد یورو هشتش به ویکی پدیا زیاد اعتباری نیست چون حتی شما هم میتونید اون مطلب رو تغییر بدی

        3. بهزاد

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (2548 ديدگاه)

          دوستان عزیزی که میرن در ویکی و یک عدد پیدا میکنند و خلاصه چوب قیمتی به برندها میزنند توجه ندارن که یکسری اعدادی که گزارش میکنند یکم مشکل داره!
          دوست گرامی شما یک لینک بزار که annual report شرکت لامبورگینی را مثلا در 2016 نشان بده؟
          گزارش مالی برای سهام داران و بازار بورس هست و چون لامبورگینی 100 درصد سهامش در اختیار audi هست عملکرد مالی اون در مجموع با audi محاسبه میشه و ارزش گزاری دقیقی هم نمیشه از شرکت لامبورگینی ارائه کرد چون دوکاتی هم مالکش لامبورگینی هست و در مجموع این دو در اختیار audi هستند.
          به عبارت بهتر هر گونه بدهی ، سود ، درآمد ، مجموع دارایی و… به حساب شرکت مادر هست و طبق روال بازار شرکتی که در چندین سال مالی سودی در حدود 10 الی 30 میلیون دلار کسب میکنه ارزش بازار اون حدود 1.5 میلیارد دلار برآورده میشه و شرکت فراری با توجه به سود حدود 400 میلیون دلاری ارزش کل شرکتش حدود 12 میلیارد دلار برآورد میشه.
          Total equity یا مجموع حقوق صاحبان سهام در صورتی گزارش میشه که سهام شرکت در بورس جاری باشه و این در صورتی هست که حتی یک سهم از لامبورگینی در بورس وجود نداره ولی سهام audi و فراری در بورس وجود داره و باقی مسائل که توضیح اون بسیار وقت گیر هست.

    2. سامان اذری

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (3218 ديدگاه)

      امیر یه نفر تو شهر ما هست که هم اونتادور
      هم 458 هم مازراتی گرنتوریسمو
      هم رولزرویس ایکس 6 اس کلاس و لکسوس ال اس داره
      یه بنتلی کانتینینتال هم هست نمیدونم مال اونه یا نه

      خوش به حالش

      1. عطا

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (186 ديدگاه)

        فک کنم تو تبریز بهترین ماشینارو داره.من یه بار فراری شو دیدم لامصب خشکم زده بود :| نه اینکه تا حالا تو عکسا دیده بودم.
        واقعا حسی که تو فشردن دکمه استارت تو اون کنسول وسطی هست فک کنم هیچ چیزی تو دنیا نداره.

      2. امیرحسین

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (102 ديدگاه)

        اینا دو تا داداشن
        رفیقم زمانی که تبریز زندگی میکرده با یکیشون همسایه بوده و چن تا عکس با اونتادور داره
        میگفت این آقا توی پارکینگ ساختمون به پارکینک واسه خودش درست کرده بود و 458 رو میزاشت اونجا

    3. Meysam..Laferrari

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      بله دوست عزیز کسایی که تست کردن میگن 488 یکی از بهترین موتورهای توربوشارژ تاریخ رو در خودش جای داده و 911 Turbos S با اون همه ادعا بازنده ی رقابت باهاش بوده
      فراری در تاریخ خودش ماشینی در حد هوراکان نساخته:-) این رو میذارم پای شوخ طبعیت!ولی تو رو به همین شوخ طبعیت(!) قسم دیگه از این جوک ها تعریف نکن انقدر که از خنده فرش گاز زدم فرش خونمون تموم َشد!(بامزگی هم از خودتونه?)
      نمیدونم چه دلیل خاصی پشت ماجراست که همیشه میری سراغ فراری و با یک سری حرف که در سطح مهد کودکم نیست میخوای بگی اسباب بازی من بهتره اما به فال نیک میگیرم و این دفعه میخوام حرفتو به خودت بزنم : بیاید یکم بزرگ شیم.

      1. amir

        ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        هوراکان اگر میخواست توربو داشته باشه هم از 911 بهتر میشد و هم از 488 !!!!!!!
        UGR هوراکان رو با 2 توربو تقویت کرد و رکورد 0 تا 400 کیلومتر رو زیر 18 ثانیه به ثبت رسوند.

        1. Ahmad

          ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1171 ديدگاه)

          آقا امیر الان میگی فقط واسه بحث کردن داری این حرفها رو میزنی و مثلا عاشق تبادل اطلاعات هستی ولی یادمه چند وقت پیش میگفتی از بحث کردن خسته شدی و هر چی بخوای میگی به کسی هم ربط نداره
          در مورد موتور تقویت شده توسط تیونر ها هم باید بگم یه پراید رو هم اینقدر تقویت کردند و باهاش یه رکورد خوب تو درگ ثبت کردند

        2. Meysam..Laferrari

          ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          چه جالب چون موتور 12 سیلندر فراری بالاتر از همه ی رقبا جوایز بهترین موتور 12 سیلندر رو درو میکنه… لامبورگینی احتمالا تنفس طبیعی تره:D
          اگه طبق روال 458 میخواست از پلتفرم تنفس طبیعی استفاده کنه برای 488 بعید میدونم … همچین حرفی بزنی?
          هر چند بعد از اون همه مدت خیلی ها آرزوشونه انجینی در حد و اندازه ی 458 معمولی طراحی کنن

    4. Aminspoort

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (71 ديدگاه)

      داداش …مطمئنی488 یک دهم خوبی اوراکان نیست!!!طرفدار یه برندی قبول،ولی *** تمام نشریه های خودرویی تا الان فراری ۴۸۸ رو برتر از اوراکان توصیف کردن اما مثه تو درصدی مقایسه نکردن

      1. amir

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        .
        دوست عزیز
        اول اینکه احترام من و خودت رو نگه دار.
        دوم اینکه شما نظر شخصی خودت رو میگی. منم همینطور. این جا کسی کتاب حقایق هستی رو برای بقیه در قالب کامنت بیان نمیکنه. هر کسی نظر و سلیقش رو میگه.
        من از اعداد و ارقام اندازه گیری شده توسط مجلات خودرویی استفاده میکنم ، شتاب ، رکورد پیست ، مصرف سوخت و آلایندگی فلان ماشین چقدره.
        به نظر و سلیقشون شون کاری ندارم. چون بار ها بهم ثابت شده سلیقه ی کارشناسان مجلات خودرویی هیچ شباهتی به سلیقه ی خودم نداره. اصلا برام مهم نیست فلان مجری از هوراکان خوشش میاد یه نه. نظرش پشیزی برام ارزش نداره. برای من مهم اینه که من خوشم میاد.
        انتخاب ماشین برتر رو خودم انجام میدم. چون قدرت تفکر لازم رو خدا بهم داده و میخوام ازش استفاده کنم تا آکبند باقی نمونه. اگر میتونستم خودم این ماشین ها رو تست کنم لحظه ای دریغ نمیکردم اما الان که امکانش نیست با توجه به شناخت خودم از یک برند و داده های مربوط به پرفورمنس نظر میدم . چون متاسفانه هیچ راه دیگه ای ندارم.

        1. Ahmad

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1171 ديدگاه)

          پس طبق این فرمول که شما گفتی و این آزادی بیان به نظر من هوراکان پرفورمانته یک صدم 458 ایتالیا هم نیست.چه برسه به 488

        2. amir

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          درسته احمد جان ،
          خوبیش اینه من متعصب نیستم و با این حرف ها مثل بعضی ها عصبی نمیشم و پرخاش نمیکنم.
          نظرت در مورد 458 برام محترمه ، هر چند اصلا قبولش ندارم و هر چند 458 رو حتی شایسته ی رقابت با فیس لیفت گالاردو هم نمیدونم !!!

        3. ferrari

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1957 ديدگاه)

          اره شما درست میگی فقط نمیدونم کی بود دوئل بین مرسدس و لکسوسlx میرفت از کاراند درایو امار درمیاورد میگفت لکسوس فقط 2ستاره گرفته و تو فلان مقایسه اخر شده . اونجا که میخواستی برتری بنز رو ثابت کنی از این سایت ها و تست ها استفاده کردی اما الان میگی برات مهم نیستن و اعتباری نداره. ماهم میگیم باشه.

        4. Amir

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          .
          منم میگم F40 در مقایسه ی اتوبیلد کسل کننده و خرفت معرفی شده و حتی به امتیاز پورشه 911 نرسیده

        5. ferrari

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1957 ديدگاه)

          دوست عزیز f40 سال 1987 ساخته شد و یه هایپر ماشین نهایتا میتونه با سوپر اسپرت هایی که 4یا 5 سال بعد از خودش تولید میشن رقابت کنه که f40 فوق العاده بود و حتی بوگاتی EB110 ss هم توان رقابت با f40 رو نداشت . فراری باF40 LM هم ارزوی پورشه برای ثبت رکورد حداکثر سرعت رو برای همیشه رودل پورشه گذاشت چون f40lm تا 370 کیلومتر سرعت میگرفت. زمانی که لافرای ساخته شد و کریس هریس تست کرد گفت که گیربکس انزو در مقایسه با این ماشین یه شوخی بیشتر نیست و تعویض دنده با انزو عذاب اوره در حالی که انزو زمان خودش بهترین جعبه دنده رو داشت اون زمان پورشه کاررا یه جعبه دنده ی دستی با اهرم تعویض دنده وسط کنسول داشت که تعویض دنده باهاش سختر از انزو بود.درحالی که انزو جعبه دنده ی نیمه اتومات با پدال های F1 رو داشت حتی مورسیه لاگوهم از این جعبه دنده بینصیب بود. هر اتومبیل رو باید با ماشین های زمان خودش مقایسه کرد الان اگه میورا با 812 مقایسه بشه فکر میکنی از میورا تعریف میکنن؟؟f40 زمان خودش افسانه بود ضمنا درتاپ گیرریچاردهموند f40 رو به پورشه 959 ترجیح داد.

    5. Amir Ferrari

      ۲۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (37 ديدگاه)

      رفیق مثل اینکه اسم لافراری رو نشنیدی

  3. OMID-LAMBO

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (424 ديدگاه)

    هنوزم که هنوزه بعضیا هستن که باور ندارن هواکان تونسته اینقدر خوب عمل کنه تو نوربرگرینگ و ادعای تقلب و دستکاری ای سی یو و لاستیک و هزار جور دلیل میارن ولی چیزی که ثابت شده ست اینه که داشتن تکنولوژی فرمول یک و کلکسیونی از جام ها و کاپهای فرمول یک هم دلیل بر پیشرفت نیست !
    طرفدارای لامبو و روح فروچیو هر روز داره شاد و شاد تر میشن !
    مرسی که بدنیا اومدی فروچیو !

    1. Meysam..Laferrari

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (581 ديدگاه)

      داشتن کلکسیونی از جام ها نشان پیشرفت نیست?
      ***

      1. الف.ی

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1771 ديدگاه)

        هی آقا میثم
        از وقتی اومدی تو پدال بد جوری فضای سایتو تعصبی کردی
        لطفا با امید درست حرف بزن

        1. الف.ی

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1771 ديدگاه)

          دست پدال درد نکنه اون بخش کامنتت راجع به درک فرمول یک رو حذف کرد

        2. Meysam..Laferrari

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (581 ديدگاه)

          عجب! طرف داره به معتبرترین و پیشرفته ترین و پیچیده ترین بخش دنیای خودرو و ورزش میگه بی ارزش اون موقع ما شدیم تعصبی!
          هر کس کوچکترین درکی از فرمول یک داشته باشه حتی آدم بی سوادی مثل من باشه به خودش اجازه نمیده دنیای پیچیده ی فرمول یک رو بی ارزش خطاب کنه.
          اشکال نداره از این به بعد کامنت نمیذارم از بار تعصبات سایت مقدس پدال که آزادی بیان رو در اختیار همه گذاشته و اصلا سانسور تو کارش نیست کم بشه.

  4. sasan

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    به وضوح میشه روح سستو المنتوی بزرگ رو توی این گاو نرجوان حس کرد…همون تکنیک وزن کم و کشتاور زیاد ولی به سبک مخصوص لامبورگینی…خیره کنندس واقعا”…من دارم به نسل بعدی 12سیلندرهای لامبورگینی فکر میکنم که با این حجم از دانش کاهش وزن ودانش وتکنولوژی آیرودینامیک فعال و…چه اعجوبه ای قراره متولد بشه….800اسب بخار قدرت …تقریبا”بالای800نیوتون متر گشتاور…فرمانپذیری چرخهای عقب..کاهش محصوص وزن..فناوری ALAلامبورگینی….ویه ظاهر بی نهایت تهاجمی…وقتشه یه 12 سیلندر خفن از کارخونه بیاد بیرون!!!

  5. مهدی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    فراری تو تاریخ خودش ماشینی به خوبی هوراکان نساخته؟؟؟؟ واقعا فاز بعضیها چیه؟ دوست عزیز همین الان هم ماشین مقابل هوراکان 488 هست که برتر هست دیگه کل تاریخ فراری رو چرا میبری زیر سوال

    1. Machine

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1280 ديدگاه)

      فعلاً که اوراکان پرفورمانته رکورددار نوربرگ‌رینگه که این خودش یعنی برتری.
      رکورد زدن تو این پیست یعنی هندلینگ فوق‌العاده و مهندسی خارق‌العاده که لامبو تونست از پسش بر بیاد. اونم با یه ماشین تنفس طبیعی و بدون سیستم هیبریدی.
      اون دوتا رکورد جدید نوربرگ‌رینگ هم اصلاً قابل قیاس یا رکورد اوراکان پرفورمانته نیستن. یکیشون که الکتریکیه که اصلاً هیچی، دومی هم یه هایپرکار هیبریدیه که تازه تیونینگ هم شده.
      پس نمیشه گفت فراری 488 از اوراکان پرفورمانته بهتره

  6. Machine

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1280 ديدگاه)

    بین ماشین‌هایی که اخیرا معرفی شدن واقعاً عاشق دوتاشون هستم
    1-لامبورگینی اوراکان پرفورمانته
    2-دوج چلنجر دیمن
    وای که تقابل این دو هیولا چی بشه!!!!!!!!!!
    یکی سلطان هندلینگ و پیست و پیچ
    دیگری فرمانروای مسیر مستقیم و درگ

  7. مهدی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    فکر کنم جدیدا تایم پیست نوربرگ شده ملاک بهتر بودن. بابا این ماشین هنوز تو دوتا پیست تایم نزده چرا جو میدین

    1. sasan

      ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1047 ديدگاه)

      هه…میدونی اشتباهت کجاست…اینکه چجوری رکوردو بزنی ملاکه!!!…اهل فن گرفتن منظورمو!!

  8. الف.ی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1771 ديدگاه)

    یک حرکت جدی برای شکست دادن و مقابله با فراری
    تا اینجا که پیروزی با لامبوئه

  9. شاهین پسر

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    همینجور که قبلا گفتم رکورد مسیر مستقیم زدن رو پراید تقویتی و 206 آرسی هم میتونن بزن!!!
    حالا تو پیست چند مرده هلاجن؟؟؟هیچی همشون عقب لغزگی میگیرن و میرن قاطی باقالیا
    ماشین سوپر اسپرت اسمش روشه.ماشینیه که تو هر حالتی باس بهت حال بده و روحت جلا بده.هم پیست هم جاده هم درگ.حالا این عشق (لامبورگینی) توی درگ ی نموره کم میاره درست اما بخوای 99هزار دلار خرجیش کنی میتونی 1250اسب ازش بکشی بیرون حالا بیایید جلو حریف میطلبه!!!!! اما نه ماشین سوپر اسپرت باس فابریک باشه.فابریک دلربایی کنه وگرنه با تیونینگ تویوتا سوپرا هم جذابه ولی قیافش و هندلینگشو میخوای چیکار کنی؟!
    پس لامبورگینی رو از لحاظ فنی با تنفس مصنوعی ها و توینر ها مقایسه نکنید از لحاظ قیافه هم با هیچ ماشینی مقایسه نکنید.طراحی آیرودینامیکی و خطوط شکسته و تیز روی بدنه اینو فقط میشه روی جنگنده های پیشرفته آمریکا پیدا کرد نه هیچ ماشین دیگه ای

  10. mehran911

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (148 ديدگاه)

    احسنت به لامبو
    واقعا خودروی فوق العاده ای ساخت
    .
    کم پیش میاد از یک خودرو تعریف کنم اما پرفورمنته تحسین برانگیزه
    .
    تا دو سه هفته پیش که اطلاعاتی از سیستم ALA در دست نبود خب سخت میشد قبول کرد که یک سیستم ایرودینامیکی انقدر روی پرفورمنس یک سوپراسپرت تاثیر بزاره اما زمانی ازکه اطلاعاتش منتشر واقعا حیرت زده شدم
    .
    لامبو دست گذاشته روی نقطه قوت فراری و با معرفی پرفورمنته موفقیت بزرگی کسب کرده
    .
    فقط میتونم بگم لامبو خودروی خوبی ساخته

  11. V.m

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (24 ديدگاه)

    لامبورگینی بی ادعاست مثل بعضی ها نیست چندتا مجله رو دعوت کنند اوناهم بیان تایید کنن به به چه چه رابندازن لامبورگینی قابلیت هاشو تو وسط پیست نشان میده. 6:52:01افتاد

  12. آرش آمریکایی

    ۱۶ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (639 ديدگاه)

    ماشین ایتالیایی خیلی خاصه اصن ذره ذره طراحیش شاهکاره
    پرفورمنسشم که اصن بهتره نگم
    مخصوصا لامبورگینی که همیشه منو به وجد میاره

    خدایا هر عشق ماشینی رو به ماشین رویاهاش برسون

  13. PaRHaM

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (741 ديدگاه)

    واقعا عالی❤❤❤?
    دیگه حال ندارم بیشتر بنویسم ولی خودتون درک کنید ب وجد اومدم?

    1. Mahdi US CARS

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1478 ديدگاه)

      دمت گرم داداش
      صداقتت منو کشته

      1. PaRHaM

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (741 ديدگاه)

        ???
        خب آدم باید راستشو بگه دیگه??
        من در کل زیاد حال ندارم کامنت بزارم?
        اینم کل حقیقت???

  14. مهدی

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    اون دوستی که گفتن ماشین اسپرت اسمش روشه و باید تو پیست تایم بزنه و … باید گفت این ماشینها قبل از اسپرت بودن و تایم پیست زدن باید لذت سواری بدن به راکب چون قرار هست تو شهر مالک از سواریش لذت ببره وگرنه همین فراری که میخوای متهمش کنی که ماشینهاش به قول خودت عقب لغزندگی داره توی بالاترین گرید تکنولوژیی خودرو که فرمول وان باشه ماشینهاش بیشترین چسبندگی رو دارن. چیزی که تو مقایسه ها میشه دید این که فراری همیشه ماشینهای بهتری ساخته

    1. الف.ی

      ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1771 ديدگاه)

      و چیزی که تو پدال میشه دید اینه که چقدر متعصبین زیادن

      1. ferrari

        ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1957 ديدگاه)

        تعصب رو کسی داره که درپست مربوط به دوئل مرسدس و لوتوس میگه بدون نگاه کردن به مشخصات دو ماشین هم میشه نظر داد. دست بردار از این حرفا برو یکم بیشتر مطالعه کن. از هیچی خبر نداری فقط بلدی به دیگران بگی متعصب و دروغ گو. خب برات لینک هم گذاشتم منتظر جوابتم

        1. الف.ی

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1771 ديدگاه)

          شما که کامنت منو خوندی
          ندیدی نوشته بودم «وقتی پای بنز در میون باشه خودمم یه متعصب دو آتیشه ام ولی فقط در مورد بنز اینجوریم»
          ببین دوست گرامی
          من نه عاشق لامبورگینی هستم نه متنفر از فراری
          به هیچ کدوم هیچ حس خاصی ندارم
          فقط به عنوان کسی که میدونه موتور و سیلندرو دیفرانسیل چی هستن و یه ذره اطلاعات در مورد ماشین داره به نظرم لامبورگینی بهتره.حالا شما میگی فراری بهتره عیب نداره نظره دیگه ولی نباید لامبورگینی رو مسخره کنی و بگی گاری قرن نوزدهم
          منظور من از آخر نشدن اونتادور تو درگ بود نه تو پیست و مقایسه ها و … در این مورد سوءتفاهم شده بود منبعت رو دیدم هم حرف شما درسته و هم حرف من
          در ضمن فکر کنم شما بودی که گفتی لامبورگینی برای سخت اوراکان از فراری 458 استفاده کرده.اگه شما بودی میشه منبع بدی؟
          و البته اگه منبع هم بدی که احتمالا نمیدی به شخصه حرفت رو قبول نمیکنم
          مثلا اگه من با منبع بیام بگم پراید خودروی سال اروپا شد شما قبول میکنی؟نه که نمیکنی.

        2. ferrari

          ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1957 ديدگاه)

          خب شما که رو بنز تعصب داری چرا مارو درک نمیکنی؟؟ زیر پست هرکسی که ازفراری تعریف کرده شما گفتی متعصب ؟
          چرا منبع معرفی نمیکنم؟؟ مجله ماشین شماره ی 362 صفحه ی 46 مطالعه کن اگه مجله رو نداری بگو م. برات متنشو قرار میدم بخونی. من اگه برای حرفام منبع نداشته باشم اصلا کامنت نمیذارم مطمئن باش. شماهم مثل اون دوستی که این بحث هارو راه انداخت وقتی میبینید اون مجله یا نشریه علیه اتومبیل موردعلاقتون حرف زده میگید ما قبولش نداریم. باشه قبول نداشته باشین.
          این متن رو از سایت motor rival برداشتم
          The Ferrari 488 GTB and Ferrari 458 Speciale A have both been voted “Best Sports Cars of 2015” by the readers of the German automotive magazine, Sport Auto
          • Golden Steering Wheel Award in the Sports car category from the Polish edition of Auto Bild, Auto Swiat
          • Winner of the Supercars category of The Sunday Times Top 100 Cars
          • ‘Best Luxury Super Sports Car’ award at the 2015 EXCS International Luxury Motor Show
          • ‘China Performance Car of the Year’ – rewarded by the media of China
          • Best Supercar at the Wheels “Car of the Year Awards”
          اینها عناوین وجوایزیه که فراری 488و 458 گرفتن اینم لینک
          http://motorrivals.com/supercars/2016m675ltvs2016f488gtb.html
          .فراری488 توسط تاپ گیر هم سوپر اسپرت سال 2015 شد به اینهاباید جوایزی که موتور های 458 و 488 گرفتن اضافه کنی ضمن اینکه سال 2015 لافراری fxxk سال2016 فراری 488 و سال 2017 فراری j50 جایزه ی بهترین طراحی رو گرفتن لامبو حتی از نظر طراحی هم جلو فراری کم میاره اما شماها قبول ندارید یه اتومبیل فوق العاده باید چی داشته باشه که قبول کنید بهترینه؟؟ اینهمه حرف میزنم لینک میذارم میگم فراری بهترینه شماها میگید نه قبول نیست خب شما از لامبو و جوایزی که گرفته بگو و لینک بذار ببینم چی داری بگی. طرف میاد میگه قهرمانی تو فرمول یک و مسابقات دیگه دلیل بر پیشرفت نیست اما نمیتونه یکی از برتری های لامبو نسبت به فراری رو با ذکر منبع معتبر بیان کنه از نظر شما اونها متعصب نیستن اما ما اگه دفاع کنیم متعصبیم

        3. الف.ی

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1771 ديدگاه)

          میدونی چرا تو رو درک نمیکنم داداش؟
          چون تو لامبورگینی رو مسخره میکنی.من هیچوقت رقبای بنزرو مسخره نکردم اتفاقا در بسیاری از موارد اون ها رو تحسین هم کردم.همین مطلب پدال در مورد 911gt2rs رو بخون.ببین من چی در موردش نوشتم.اگه تو کل کامنت های من اثری از تحقیر شرکت های دیگه پیدا کردی بگو تا معذرت بخوام.
          کسی منکر توانایی های 458 و 488 نشد.بالا گفتم بازم میگم من نه طرفدار لامبورگینی هستم و نه متنفر از فراری.به همین علت از افتخارات این دو شرکت با خبر نیستم و از طرفدارای لامبورگینی خواهش میکنم اگه این کامنتو می خونن بیان و تعدادی از جوایز لامبو رو بنویسن.من فقط به عنوان یه بی طرف بین این دو برند گفتم لامبورگینی بهتره.من اون بالا گفتم اگه شما میگی فراری بهتره عیب نداره نظره دیگه ولی مثل اینکه شما به من حق نظر دادن هم نمیدی.
          امید داره کاملا درست میگه.منظورش از دلیل بر پیشرفت رکورد نوربرگ رینگه.
          و مورد بعدی اینکه دنیای فرمول یک یک دنیای کاملا جدا از خودرو های خیابونیه و پیوند زدن این دو دنیا به هم کار بسیار سختیه کاری که بنز می خواد با هایپر کارش انجام بده.
          یعنی واقعا به نظر شما چون تو فرمول یک چسبندگی ماشین های فراری بالاست نشون اینه که تو خیابون هم چسبندگیشون حتما بالاست؟

  15. LFA

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (43 ديدگاه)

    سلطان اسبق نوربرگ رینگ

    1. ferrari

      ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
      سوابق: (1957 ديدگاه)

      دوست عزیز من مسخره نکردم محض رضای خدا یکبار شده برو اون مجله ماشین رو بخون اونجا نوشته که فنر بندی اونتادور نمیتونه ضربات رو جذب کنه و از کوچکترین ناهمواری که عبور میکنه اون ضربه رو به کابین و راننده منتقل میکنه حتی اگه سیستم فنر بندی رو حالت راحت باشه این مشکل در 458 و مکلارن 12c وجود نداره به همین خاطر سواری اونتادور رو با گاری اسبی قرن نوزدهم تشبیه کرده حرف من نبود. ضمنا دوست عزیز رکورد زدن کار سختی نیست حتی چینی ها هم بلدن رکورد خوب ثبت کنن اما میتونن یه موتور فرمول یک توربوشارژ دار بسازن؟؟ هوندا با اون عظمتش نتونسته کسی که میگه قهرمانی هادر این چنین مسابقات دلیل بر پیشرفت نیست مشخص میشه که اصلا اطلاعات بالایی نداره من کاری به نظر شما ندارم ولی اگه اصرار داری لامبو بهتر از فراریه دلیلتو با منبع بگو. چند وقت پیش مطلبی با عنوان رکورد زنی مکلارن p1LM مطرح شد در حالی که این رکورد توسط یه تیونر ثبت شده تنها کاری هم که اون تیونر انجام داد این بود که کاری کرد تا p1GTR قابلیت تردد در خیابان رو داشته باشه رو ی قابلیت های فنی ماشین کاری انجام نداده و رکورد هم زده درحالی که مکلارن اصلا این رکور رو تایید نکرده اصلا درموردش صحبت هم نکرده رکورد زدن معیار پیشرفته بودن نیست اگه اینطور باشه اون کمپانی چینی که سریعتر از لامبو بوده پیشرفته تر از لامبورگینیه فراری همین الان راحت میتونه با FXx. و fxxk رکورد نوربرگرینگ رو بزنه ترسی وجود نداره. اینم بدون فراری ها چسبندگی فوق العاده بالایی دارن و اکثر تکنولوژی هایی که روی سوپر اسپرت ها قرار داره از مسابقات اتومبیل رانی بدست میاد کمپانی هایی که تو مسابقات معتبری هستن همیشه سوپراسپرت های تاپ تولید میکنن.

      1. الف.ی

        ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
        سوابق: (1771 ديدگاه)

        قبلا به خود شما گفتم دوباره هم میگم.اگه میتونن بیان رکورد بزنن
        یعنی من میگم به نظر خودم لامبورگینی بهتر از فراریه باید منبع بدم؟داداش حالت خوبه؟یعنی نظر خودمم منبع میخواد؟این فقط یه نظره نه اطلاعات تئوری
        رکورد نوربرگ رینگ برای خودرو ساز ها و طرفدارا اهمیت خیلی بالایی داره.فعلا هیچ خودروی تنفس طبیعی نیست که رکوردی سریع تر از پرفورمنته بزنه
        و مورد آخر اینکه اگه میل به ادامه بحث داری لطفا زیر کامنت خودمون پاسخ بده نه زیر کامنت دیگران

        1. ferrari

          ۱۸ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1957 ديدگاه)

          اولا زیر کامنتت گزینه پاسخ وجود نداشت دوما من حالم خوبه ولی فکر نکنم شما حالت خوب باشه چون من گفتم کاری به نظرت ندارم ولی اگه اصرار داری که لامبو بهتره باید منبعی برای این بهتر بودن ارائه بدی.یکی از دوستانم طرفدار بی ام و بود من معایب بی ام و رو براش گفتم درجواب گفت میدونم ولی با این وجود طرفدار بی ام و هستم. یعنی منکر ضعف های بی ام و نبود برعکس شماها. اگه شما با این وجود میگی لامبو بهتره حرفی نیست ولی اگه قبول نداری باید منبع معرفی کنی متوجه شدی؟؟
          قبول دارم که رکورد مهمه اما نه برای کمپانی اثبات شده ای مثل فراری. همه دارن با فراری رقابت میکنن هر کمپانی که میخواد یه سوپر اسپرت موتور وسط بسازه فراری رو رقیب خودش میدونه لامبو و مکلارن هوندا و اخیرا هم استون مارتین اعلام کرده میخواد یه سوپر اسپرت موتور وسط برای رقابت با فراری بسازه.نمیدونم این وسط فاز شما چیه؟ طرفداران 2 اتشه ی لامبو نمیتونن برتریشو اثبات کنن شما هم خودتو خسته نکن. اگه لامبو رو دوستداری حرفی نیست اگه به نظرت بهترینه بازم حرفی نیست ولی واقعیت اینه که فراری بهترین سوپر اسپرت ساز جهانه ضمنا رکورد رکورده . فرقی نمیکنه ماشبن تنفس طبیعیه یا توبو دار فراری بهترین موتور های تتفس طبیعی دنیارو زمانی که بهترین ماشین لامبو GT350 بود تولید کرده اخرینشمF50GT بود که با موتور 12 سیلندر 4/7 لیتری 750 اسب نیرو تولید میکرد یعنی 160 اسب به ازای هرلیتر

        2. الف.ی

          ۱۹ خرداد ۱۳۹۶
          سوابق: (1771 ديدگاه)

          یه بار یکی تو پدال گفت رکورد مسیر مستقیمو 206 rc هم میتونه بزنه مهم اینه تو پیست چند مرده حلاجن.باز هم تکرار میکنم من طرفدار لامبورگینی نیستم.دوباره هم میگم کسی منکر توانایی های فراری نشده ولی اینکه تو همه زمینه ها فراری برترینه یه فکر پوچ،غلط و بسیار بسیار غیر منطقیه.و برای بار سوم من بی طرفم و البته هر دو شرکت های عالی هستن.هم فراری هم لامبورگینی
          لطفا دوباره هم نگو فراری اگه بخواد میتونه رکورد بزنه اگه میخوادو میتونه بسم الله کسی جلوشو نمیگیره.هر وقت زد اون موقع دوباره بیا بگو فراری تو پیست بهتره.
          این همه قدرت موتور فراری هم از جای دوری نیومده.از مصرف زیاد بنزین و آلایندگی زیاد اومده.
          https://www.pedal.ir/%D8%A2%D8%B3%D8%AA%D9%88%D9%86-%D9%85%D8%A7%D8%B1%D8%AA%DB%8C%D9%86/%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%88%D9%86-%D8%A2%D9%84%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C/
          https://www.pedal.ir/%D9%88%DB%8C%DA%98%D9%87/12-%D8%B3%DB%8C%D9%84%D9%86%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C/
          دلایل من برای برتری لامبورگینی کاملا سلیقه ای هست ولی بازم مینویسم:
          1- به نظرم لامبورگینی زیباتره
          2-به نظرم لامبورگینی صدای بهتری داره
          3- لامبورگینی خودروی کاربردی تریه

  16. Omid622

    ۱۷ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (744 ديدگاه)

    با موتور تنفس طبیعی ۱۰ سیلندر ۶۴۰ اسب بخار
    دیگر شرکتها به زور با موتور۱۲ سیلندر و توربو شارژ به ۶۱۰ میرسن عالیه راقعا

  17. ferrari

    ۲۰ خرداد ۱۳۹۶
    سوابق: (1957 ديدگاه)

    بالاخره موفق شدی لینک بذاری اما 2 تا مشکل هست اول اینکه تمام مدل های فراری کمتر از لامبو الایندگی تولید میکنن و مصرف سوخت کمتری دارن لینک دومتون هم هیچ ربطیبه بحث ما نداشت . لطفا قبل کامنت گذاشتن از صحت ادعاهات مطمئن شو بعد کامنتتو بفرست. معیار های اول و دوم شما سلیقه ایه اما معیارسومت رو چطوری نتیجه گرفتی؟؟ کجای دنیا کاربردی بودن یه وسیله بدون ازمایش و تجربه ثابت میشه؟؟ شما که میگی کاربردی تره بگو ببینم سوار هوراکان شدی؟؟ یا مقایسش با سوپر اسپرتهای دیگه رو خوندی؟؟ همینطوری یه حرفی نزن که نتونی بعدش ثابتش کنی کاربرذی بودن یه وسیله سلیقه ای نیست . هیجای دنیا رکورد زدن معیار پیشرفته بودن نیست. چون اگه اینطور باشه الان چینی ها پیشرفته تر از لامبو هستن. موتور اسپرت جاییه که کمپانی ها برای نمایش قدرت و توانایی هاشون شرکت میکنن سابقه ی لامبو در مسابقات کجاست؟؟ یه نگاه به سایت فراری بنداز ببین مدلهای مسابقه ای که ساخته و تکنولوژی هاشونو فقط یه نگاه به 250LM بنداز این ماشین سال 1964 ساخته شد و از فناوری کارتل خشک بهره میگرفت اون زمان تازه لامبو تاسیس شده بود . من نمیگم فراری بهترینه جوایزی که هرکدوم از مدلهاش دارن کسب میکنن اینو میگن .

  18. محمد شاهی وندی

    ۱۳ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اینایی که میگن لامبو مزخرف خواستم یه چیزی بگم
    شما برو پیست جهنم سبز نوربرینگ نگاه کنید به ترتیب مقام اول همیشه بین لامبو و پورش عوض میشه اینایی که میگن پرفورمامته اشغال بدونن که سومین رکورد پیست جهنم سبز داره و اونتادر اس وی جی رتبه اول جالب اینجاست فراری حتی جز ده تانیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا