لامبورگینی

لامبورگینی رونتون رودستر

ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭﻯ ﺩﻭ ﻧﻔﺮﻩ ﺭﻭﺑﺎﺯ ﺑﺎ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰ ﻫﺎﻯ ﺣﺮﻛﺘﻰ ﻭﻗﺪﺭﺕ ﻓﻮﻕ ﺍﻟﻌﺎﺩﻩ ﭘﻴﺸــﺮﺍﻧﻪ ﺧﻮﺩ ﺗﻤﺎﻡ ﻧﻔﺲﻫﺎ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺳــﻴﻨﻪ ﺣﺒﺲ ﺧﻮﺍﻫــﺪ ﻛــﺮﺩ! ﻻﻣﺒﻮﺭﮔﻴﻨﻰ ﺭﻭﻧﺘﻮﻥ ﺭﻭﺩﺳــﺘﺮ ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻪ  ﭘﻴﺸــﺮﺍﻧﻪ ۱۲ﺳﻴﻠﻨﺪﺭ ﺁﺷﻨﺎﻯ ﺍﻳﻦ ﺷﺮﻛﺖ، ﺣﺪﺍﻛﺜﺮ ﻗﺪﺭﺗﻰ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﺎ ۶۷۰ ﺍﺳﺐﺑﺨﺎﺭ (۴۹۳ ﻛﻴﻠﻮﻭﺍﺕ) ﺗﻮﻟﻴﺪ ﻣﻰﻛﻨﺪ ﻛﻪ ﺷﺘﺎﺏ ﺍﻭﻟﻴﻪ ﻣﻌﺎﺩﻝ ۳,۴ ﺛﺎﻧﻴﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﺭﺳــﻴﺪﻥ ﺍﺯ ﺣﺎﻟﺖ ﺳﻜﻮﻥ ﺑﻪ ۱۰۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺭﺳــﺎﻋﺖ ﻭ ﺣﺪﺍﻛﺜــﺮ ﺳــﺮﻋﺘﻰ ﺑﺮﺍﺑــﺮ ﺑﺎ ۳۳۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘــﺮ ﺩﺭ ﺳــﺎﻋﺖ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻥ ﺑــﻪ ﺍﺭﻣﻐﺎﻥ ﻣﻰﺁﻭﺭﺩ.

۲۰۱۰ Lamborghini Reventon Roadster

ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺗﺮﺗﻴﺐ ﺭﻭﻧﺘﻮﻥ ﺭﻭﺩﺳﺘﺮ ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪﻋﻨﻮﺍﻥ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﺳــﺮﻳﻊﺗﺮﻳﻦ ﺳﻮﭘﺮ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎ ﺑﻠﻜﻪ ﺑﻪ ﻭﺍﺳــﻄﻪ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺑﺴــﻴﺎﺭ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﻳﻜﻰﺍﺯ ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪﻓﺮﺩﺗﺮﻳﻦ ﺁﻥﻫﺎ ﻧﻴﺰ ﻣﺤﺴــﻮﺏ ﻣﻰﺷﻮﺩ. ﺗﻌﺪﺍﺩ ﺍﻓــﺮﺍﺩ ﻣﺸــﺘﺎﻗﻰ ﻛﻪ ﺧﻮﺍﻫــﺎﻥ ﻟﺬﺕﺑــﺮﺩﻥ ﺍﺯ ﺭﺍﻧﺪﻥ ﺍﻳﻦ ﺍﺑﺮﺧﻮﺩﺭﻭﻯ ﺯﻳﺒﺎﻫﺴــﺘﻨﺪ ﻭ ﻳﺎ ﻛﻠﻜﺴﻴﻮﻧﺮﻫﺎﻯ ﻣﺘﻤﻮﻝ ﺑﻪ ﻛﻤﺘﺮ ﺍﺯ ۲۰ ﺗﻦ می‌رسند ﺗﺎ ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪ ﻓﺮﺩ ﺑﻮﺩﻥ ﺁﻥ ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ﭘﻴﺶ ﺷﻮﺩ. ﻫﺮ ﺩﺳــﺘﮕﺎﻩ ﺭﻭﻧﺘﻮﻥ ﺭﻭﺩﺳــﺘﺮ ﺑﺎ ﻗﻴﻤﺘﻰ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﺎ ۱,۱ ﻣﻴﻠﻴﻮﻥ ﻳﻮﺭﻭ (ﺑﺪﻭﻥ ﺍﺣﺘﺴــﺎﺏ ﻣﺎﻟﻴﺎﺕ) ﺍﺯ ﻣﺎﻩ ﺍﻛﺘﺒﺮ سال ۲۰۱۰ ﺑﻪ ﺧﺮﻳﺪﺍﺭﺍﻥ ﺗﺤﻮﻳﻞ ﺷﺩ.

ﺑﻨﺎ ﺑﺮ ﮔﻔﺘﻪ ﺍسـﺘﻔﺎﻥ ﻭﻳﻨﻜﻠﻤﻦ ،ﻣﺪﻳﺮ ﺷﺮﻛﺖ ﻻﻣﺒﻮﺭﮔﻴﻨﻰ،ﺭﻭﻧﺘﻮﻥ ﺭﻭﺩﺳﺘﺮ ﺩﺭ ﺣﻘﻴﻘﺖ ﺟﺎﻩﻃﻠﺒﺎﻧﻪﺗﺮﻳﻦ ﻻﻣﺒﻮﺭﮔﻴﻨﻰ ﺗﻮﻟﻴﺪﻯ ﺩﺭﺗﺎﺭﻳﺦ ﺍﻳﻦ ﺷﺮﻛﺖ ﺑﻪ ﺣﺴﺎﺏ ﻣﻰﺁﻳﺪ. ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﻪ ﻟﻄﻒ ﻋﻤﻠﻜﺮﺩﺧﻴــﺮﻩ ﻛﻨﻨﺪﻩ ﺧﻮﺩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﺗﺮﻛﻴﺐ ﻟﺬﺕ ﺑﺨﺶ ﺑﺎ ﻫﻮﺍﻯ ﺁﺯﺍﺩ ﺣﺎﺻﻞﺷــﺪﻩ ﻳﻚ ﻣﻮﻟﻔﻪﻫﻴﺠﺎﻥ ﺍﻧﮕﻴﺰ ﺩﻳﮕــﺮ ﺭﺍ ﺑﻪﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰ ﻫﺎﻯ ﺗﻜﻨﻴﻜﻰﺍﻳﻦ ﺷﺮﻛﺖ ﺍﻓﺰﻭﺩﻩ ﺍﺳﺖ.

ﺗﻮﻟﻴــﺪ ﻣﺪﻝﻫﺎﻯ ﺭﻭﺑﺎﺯ ﺩﺭ ﻻﻣﺒﻮﺭﮔﻴﻨــﻰ ﺑﺎ ﻗﺪﻣﺘﻰ ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ۴۰ﺳــﺎﻝ ﺗﻘﺮﻳﺒﺎ ﺑﻪ ﻳﻚ ﺳــﻨﺖ ﺗﺒﺪﻳﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳــﺖ. ﺳﺎﻝ ۱۹۶۸ ﻣﺪﻝﻭﻳﮋﻩﺍﻯ ﺍﺯ ﻻﻣﺒﻮﺭﮔﻴﻨﻰ ﻣﻴﻮﺭﺍ ﺑﺪﻭﻥ ﺳﻘﻒ ﺛﺎﺑﺖ ﻓﻠﺰﻯ ﺩﺭ ﻛﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ﺳـنت ﺁﮔﺎﺗﺎ ﺗﻮﻟﻴﺪ ﺷﺪ ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﻻﻣﺒﻮﺭﮔﻴﻨﻰ ﺩﻳﺎﺑﻠﻮ ﺭﻭﺩﺳﺘﺮ ﺩﺭ ﺳﺎﻝ۱۹۹۵ ﺑﺎ ﺳﻘﻒ ﺗﺎﺭﮔﺎ ﺭﻭﺍﻧﻪ ﺑﺎﺯﺍﺭﺷﺪ. ﻓﻠﺴﻔﻪﺍﻯ ﺩﺭ ﻛﺎﺭﺧﺎﻧﻪ ﻻﻣﺒﻮﺭﮔﻴﻨﻰ ﻭﺟﻮﺩ ﺩﺍﺭﺩ ﻛﻪ ﻫﺮ ﺧﻮﺩﺭﻭﻯ ﺗﻮﻟﻴــﺪﻯ ﺑﺎﻳﺪ ﺍﺯ ﻃﺮﺣــﻰ ﺗﻬﺎﺟﻤﻰ، ﺟﺴــﻮﺭﺍﻧﻪ ﻭ ﺍﺻﻄﻼﺣﺎ ﺁﻭﺍﻧﺖﮔﺎﺭﺩ ﺑﺮﺧــﻮﺭﺩﺍﺭ ﺑﺎﺷــﺪ، ﻃﺒﻴﻌﺘﺎ ﺭﻭﻧﺘﻮﻥ ﺭﻭﺩﺳــﺘﺮ ﻧﻴﺰ ﻫﻤﭽﻮﻥ ﻣﺪﻝ ﻛﻮﭘــﻪ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﻗﺎﻧــﻮﻥ ﭘﻴﺮﻭﻯ ﻣــﻰﻛﻨﺪ.

۲۰۱۰ Lamborghini Reventon Roadster

ﺩﻣﺎﻏﻪ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑــﺎ ﭘﺮﻭﻓﻴﻞﻛﻮﺗﺎﻩ ﻭ Vﺷــﻜﻞ، ﻭﺭﻭﺩﻯﻫﺎﻯ ﻫﻮﺍﻯ ﺑﺮﺟﺴﺘﻪ، ﺑﺮﺍﮔﻴﺮﻫﺎﻯ ﺑﺰﺭگ ﻛﻨﺎﺭﻯ، ﺩﺭﻫﺎﻳﻰ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺷﻜﻞ ﺑﺎﻝ ﭘﺮﻧﺪﮔﺎﻥ ﺑﺎﺯ ﻣﻰﺷﻮﻧﺪ، ﭼﺮﺍﻍ ﻫﺎﻯ ﺟﻠﻮ ﻭ ﻋﻘــﺐ ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻪ ﺗﻜﻨﻮﻟﻮژﻯ LED ﻭ ﺳﻴﺴــﺘﻢ ﺭﻭﺷــﻨﺎﻳﻰ ﺭﻭﺯ ﻭ ﺩﺭ ﻧﻬﺎﻳﺖ ﻃﺮﺍﺣﻰ ﻗﺴــﻤﺖ ﻋﻘﺐ ﺑﺎ ﺣﺎﻟﺖ ﺭﻋــﺐﺁﻭﺭ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﻗﻄﻊ ﻧﻈﺮ ﻫﺮ ﺑﻴﻨﻨﺪﻩﺍﻯ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻮﻯ ﺧﻮﺩ ﺟﻠﺐ ﺧﻮﺍﻫﺪﻛﺮﺩ. ﻫﻤﺎﻧﻨــﺪ ﻣﺪﻝ ﻛﻮﭘﻪ، ﺭﻭﻧﺘﻮﻥ ﺭﻭﺩﺳــﺘﺮ ﺩﺍﺭﺍﻯ ﻃﻮﻝ، ﻋــﺮﺽ ﻭ ﺍﺭﺗﻔﺎﻋﻰ ﺑﻪ ﺗﺮﺗﻴﺐ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑــﺎ ۴۷۰۰ ،۲۰۵۸ ﻭ ۱۱۳۲ ﻣﻴﻠﻰﻣﺘﺮ ﻭ ﻓﺎﺻﻠﻪ ﺑﻴــﻦ ﺩﻭ ﻣﺤﻮﺭ ﺁﻥ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﺎ ۲۶۶۵ ﻣﻴﻠﻰﻣﺘﺮ ﺍﺳﺖ. ﺩﺭ ﻋﻴﻦ ﺣﺎﻝ ﺻﻨﺪﻟﻰ ﺭﺍﻧﻨﺪﻩ ﻭ ﺳﺮﻧﺸﻴﻦ ﻛﻨﺎﺭﻯ ﺩﺭ ﻛﻤﺘﺮﻳﻦ ﺍﺭﺗﻔﺎﻉ ﻣﻤﻜﻦ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻩ ﺷــﺪﻩ ﺗﺎ ﺑﺎﻋﺚ ﺗﺸﺪﻳﺪ ﺣﺲ ﺍﺳﭙﺮﺕﺑﻮﺩﻥ ﺩﺭ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺷﻮﺩ.

ســﺎﺯﻩ ﻻﻣﺒﻮﺭﮔﻴﻨﻰ ﺭﻭﻧﺘــﻮﻥ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﭘﺎﻳﻪ ﺍﺯ ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ ﺑﺴــﻴﺎﺭ ﺑﺎﻻﻳﻰ ﺑﺮﺧﻮﺭﺩﺍﺭ ﺍﺳــﺖ ﺑﻪ ﻫﻤﻴﻦ ﺩﻟﻴﻞ ﺑﺮﺍﻯ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻭﺭﺩﻥ ﻣﺪﻝ ﺭﻭﺩﺳﺘﺮ ﺑﻪ ﻛﻤﺘﺮﻳﻦ ﺗﻐﻴﻴﺮﺍﺕ ﻣﻤﻜﻦ ﺍﺣﺘﻴﺎﺝ ﺑﻮﺩ ﺑﻪ ﺍﻳﻦ ﺗﺮﺗﻴﺐ ﻭﺯﻥ ﻛﻠﻰ ﺁﻥ ﺩﺭ ﻣﻘﺎﻳﺴــﻪ ﺑﺎ ﻣﺪﻝ ﻛﻮﭘﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺑﺎ ۲۵ ﻛﻴﻠﻮﮔﺮﻡ ﺍﻓﺰﺍﻳﺶ یافته است. ﺷﺎﺳــﻰ ﺍﺯ ﻓﻮﻻﺩ ﺑﺎ ﻣﻘﺎﻭﻣﺖ ﺑﺴﻴﺎﺭﺑﺎﻻ ﺳــﺎﺧﺘﻪ ﺷــﺪﻩ ﻛﻪ ﻗﻄﻌﺎﺕ ﻓﻴﺒﺮﻛﺮﺑﻨﻰ ﻧﻴﺰ ﺩﺭ ﻣﺮﺣﻠﻪ بـﻌﺪﻯ ﺑﻪﺁﻥ ﻣﺘﺼﻞ ﺷــﺪﻩﺍﻧﺪ. ﺑﺪﻧﻪ ﺁﻥ ﻧﻴﺰ ﺗﻘﺮﻳﺒﺎ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻛﺎﻣﻞ (ﺑﻪ ﺟﺰءﺩﺭﻫﺎ ﻛﻪ ﺍﺯ ﻭﺭﻕ ﻓﻮﻻﺩﻯ ﺳــﺎﺧﺘﻪ شـﺪﻩ) ﺍﺯ ﺍﻟﻴﺎﻑ ﻛﺮﺑﻦ ﺗﺸــﻜﻴﻞ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ.

۲۰۱۰ Lamborghini Reventon Roadster

ﺑــﻪﻣﻨﻈﻮﺭ ﺍﻓﺰﺍﻳــﺶ ﺟﺬﺍﺑﻴﺖ ﺑﺼﺮﻯ، ﻻﻣﺒﻮﺭﮔﻴﻨﻰﺍﺯ ﻳــﻚ ﺭﻧﮓ ﻧﻘﺮﻩﺍﻯ ﻣﺎﺕ ﺑﺴــﻴﺎﺭ ﻣﻨﺤﺼﺮ ﺑﻪﻓﺮﺩﻯ ﻣﻮﺳــﻮﻡ ﺑﻪ ﺧﺎﻛﺴــﺘﺮﻯ ﺭﻭﻧﺘﻮﻥ ﺑﺮﺍﻯ ﺭﻧﮓ ﺁﻣﻴﺰﻯ ﺑﺪﻧﻪ ﺍﺳــﺘﻔﺎﺩﻩ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ ﺑﻪﺧﺼﻮﺹ ﺩﺭ ﺯﻳﺮ ﻧﻮﺭ ﺧﻮﺭﺷﻴﺪ ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺫﺭﺍﺕ فـﻠﺰﻯ ﻭﻳﮋﻩﺍﻯ ﺩﺭ ﺧﻮﺩ ﺩﺭﺧﺸــﻨﺪﮔﻰ ﻭ ﻋﻤﻖ ﻓﻮﻕﺍﻟﻌﺎﺩﻩﺍﻯ ﺭﺍ ﺑﺮﺍﻯ ﺁﻥ ﺑﻪ ﻫﻤﺮﺍﻩﺩﺍﺭﺩ. ﻫﻤﭽﻨﻴﻦ ﭼﺮﺥ ﻫﺎﻯ ﺭﻭﻧﺘﻮﻥ ﺭﻭﺩﺳﺘﺮ ﻧﻴﺰ ﺍﺯ ﺭﻧﮓ ﻣﺎﺕ ﻭ ﺑﺮﺍﻗﻰ ﭘﻮﺷﻴﺪﻩ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ. ﻫﺮ ﻳﻚ ﺍﺯ ﺭﻳﻨﮓﻫﺎﻯ ﺁﻥ ﺍﺯ ﭘﻨﺞ ﭘﺮﻩ Yﺷﻜﻞ ﺗﺸــﻜﻴﻞ ﺷــﺪﻩ ﻛﻪ ﻫﺮﻛــﺪﺍﻡ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﭘﺮﻩﻫﺎ ﻧﻴﺰ ﻳــﻚ ﺑﺎﻟﻪ ﻫﻼﻟﻰ ﻣﺎﻧﻨﺪﻯ ﺍﺯ ﺟﻨﺲ ﻛﺮﺑﻦ ﻣﺎﺕ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻛﻨﺎﺭ ﺧﻮﺩ ﻣﻰﺑﻴﻨﺪ.

۲۰۱۰ Lamborghini Reventon Roadster

ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ۱۲ ﺳــﻴﻠﻨﺪﺭ ﺭﻭﻧﺘﻮﻥ ﺭﻭﺩﺳــﺘﺮ ﺑﻪ ﻭﺿﻮﺡ ﺗﻮﺍﻧﺎﻳﻰ ﻫﺎﻯ ﻓﻨﻰ ﻭ ﺷــﺨﺼﻴﺖ ﺧﺎﺹ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺭﺍ ﻧﺸــﺎﻥ مـﻰﺩﻫﺪ.ﺍﻳﻦ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ﻛﻪ ﺑﺎ ﻧﺴﺒﺖ ﺗﺮﺍﻛﻢ ۱۱:۱ ﻭ ﺣﺠﻢ ﺩﻗﻴﻖ ۶۴۹۶ ﺳﻰﺳﻰ ﺣﺪﺍﻛﺜﺮ ﻗﺪﺭﺗﻰ بـﺮﺍﺑﺮ ﺑﺎ ۶۷۰ ﺍﺳــﺐﺑﺨــﺎﺭ (۴۹۳ ﻛﻴﻠﻮﻭﺍﺕ) ﺩﺭ ﻫﺸــﺖ ﻫﺰﺍﺭ ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻗﻴﻘــﻪ ﻭ ﻣﺎﻛﺰﻳﻤﻢ ﮔﺸــﺘﺎﻭﺭ ۶۶۰ ﻧﻴﻮﺗﻦ ﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺷــﺶ ﻫﺰﺍﺭ ﺩﻭﺭ ﺩﺭ ﺩﻗﻴﻘﻪ ﺗﻮﻟﻴــﺪ ﻣﻰﻛﻨﺪ ﻳﻜﻰ ﺍﺯ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪﺗﺮﻳﻦ پـﻴﺸــﺮﺍﻧﻪﻫﺎﻯ ﺗﻨﻔﺲ ﻃﺒﻴﻌﻰ ﺟﻬﺎﻥ ﺑﻪ ﺷــﻤﺎﺭ ﻣﻰﺁﻳﺪ. ﺍﺯ ﺟﻤﻠﻪ ﻣﺸــﺨﺼﺎﺕ ﺍﻳﻦ ﻣﻮﺗﻮﺭ ﻣﻰ ﺗﻮﺍﻥ بـﻪ ﻣﻮﺍﺭﺩ ﺯﻳﺮ ﺍﺷﺎﺭﻩ ﻛﺮﺩ:

■ ۴۸ ﺳﻮﭘﺎپ ﻣﺠﻬﺰ ﺑﻪ ﭼﻬﺎﺭ ﻣﻴﻞ ﺑﺎﺩﺍﻣﻚ ﻭ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺯﻣﺎﻥ ﺑﻨﺪﻯ ﻣﺘﻐﻴﺮ ﺳﻮﭘﺎپ ﻫﺎ
■ ﻣﻨﻴﻔﻮﻟﺪ ﺳﻪ ﻓﺎﺯﻯ ﻗﺎﺑﻞ ﺗﻨﻈﻴﻢ
■ ﺳﻴﺴﺘﻢ ﺭﻭﻏﻦ ﻛﺎﺭﻯ ﺧﺸﻚ ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮﺭﺗﺤﻤﻞ ﻓﺸﺎﺭ ﺳﻨﮕﻴﻦ ﻭﺍﺭﺩﻩ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﺷﺘﺎﺏ ﮔﻴﺮﻯ ﻫﺎﻯ ﺳﺮﻳﻊ.

۲۰۱۰ Lamborghini Reventon Roadster

ﺭﻭﻧﺘﻮﻥ ﺭﻭﺩﺳــﺘﺮ ﺑــﻪ ﻟﻄﻒ ﺍﻳﻦ ﻗﻠﺐ ﺗﭙﻨﺪﻩ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨــﺪ ﺧﻮﺩ،ﺗﻨﻬﺎ ﺑﻪ ۳,۴ﺛﺎﻧﻴﻪ ﺯﻣﺎﻥ ﺍﺣﺘﻴﺎﺝ ﺩﺍﺭﺩ ﺗﺎ ﺍﺯ ﺣﺎﻝ ﺳﻜﻮﻥ ﺑﻪ ۱۰۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ ﺩﺭ ﺳﺎﻋﺖ ﺑﺮﺳﺪ ﻭ ﺣﺪﺍﻛﺜﺮ ﺳــﺮﻋﺖ ﻗﺎﺑﻞ ﺩﺳﺘﺮﺳــﻰ ﺑﺎ ﺁﻥ ﻧﻴﺰ ﺭﻗﻤﻰ ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ۳۳۰ ﻛﻴﻠﻮﻣﺘﺮ دﺭ ﺳﺎﻋﺖ ﺍﺳﺖ. ﺳﻴﺴﺘﻢ ﭼﻬﺎﺭ ﭼﺮﺥ ﻣﺘﺤﺮﻙ ﺑﺮﺍﻯ ﺣﺪﺍﻛﺜﺮ ﭼﺴﺒﻨﺪﮔﻰ ﺑﻪ ﻣﺴﻴﺮ ﺩﺭ ﺍﺳﺘﺎﻳﻞ ﻛﻼﺳﻴﻚ ﻻﻣﺒﻮﺭﮔﻴﻨﻰ، ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ﺁﻟﻮﻣﻴﻨﻴﻮﻣﻰ ﺑﻪ ﺻﻮﺭﺕ ﻃﻮﻟﻰ ﺩﺭ ﺟﻠﻮﻯ ﻣﺤﻮﺭ ﻋﻘﺐ ﻭ ﺟﻌﺒﻪ ﺩﻧﺪﻩ ﺩﺭ ﺯﻳﺮ ﺗﻮﻧﻞ ﻣﺮﻛﺰﻯ ﺷﺎﺳﻰ ﻧﺼﺐ ﻣﻰﺷــﻮﺩ، ﺍﻳﻦ ﭼﻴﺪﻣﺎﻥ ﺑﺎﻋﺚ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ ﺗﺎ ﺗﻘﺴــﻴﻢ ﻭﺯﻧﻰ ﺑﺮﺍﺑﺮ ﺑﺎ ۴۲ ﺩﺭﺻﺪ ﺩﺭﺍﻛﺴﻞ ﺟﻠﻮ ﻭ ۵۸ ﺩﺭﺻﺪ ﺩﺭ ﻣﺤﻮﺭ ﻋﻘﺐ ﺑﻪ ﺩﺳﺖ ﺁﻳﺪ ﻛﻪ ﺑﺮﺍﻯ ﺧﻮﺩﺭﻭﻫﺎﻯ ﺳﻮﭘﺮﺍﺳﭙﺮﺕ ﻗﺪﺭﺗﻤﻨﺪﻯ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻣﻨﺎﺳﺐ ﺍﺳﺖ.

ﻫﻤﺎﻥ ﻃﻮﺭ ﻛﻪ ﮔﻔﺘﻪ ﺷــﺪ، ﺭﻭﻧﺘﻮﻥ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺍﻛﺜﺮ ﻣﺪﻝ ﻫﺎﻯ ﻻﻣﺒﻮﺭﮔﻴﻨﻰﺍﺯ ﺳﻴﺴــﺘﻢ ﭼﻬﺎﺭ ﭼﺮﺥ ﻣﺘﺤﺮﻙ ﺍﺳــﺘﻔﺎﺩﻩ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ ﻛــﻪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﺖ ﻣﻌﻤﻮﻝﺑﻴﺸﺘﺮ ﻗﺪﺭﺕ ﺗﻮﻟﻴﺪﻯ ﭘﻴﺸﺮﺍﻧﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﭼﺮﺥ ﻫﺎﻯ ﻋﻘﺐ ﻣﻨﺘﻘﻞ ﻛﺮﺩﻩ ﻛﻪ اﻟﺒﺘﻪ ﺩﺭ ﺻــﻮﺭﺕ ﺑﻪﻭﺟﻮﺩ ﺁﻣــﺪﻥ ﺣﺎﻟﺖ ﻫﺮﺯﮔﺮﺩﻯ ﺩﺭ ﺁﻥﻫﺎ ﺑﻴﺶ ﺍﺯ ۳۵ ﺩﺭﺻﺪ ﺍﻳــﻦ ﻧﻴﺮﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺤﻮﺭ ﺟﻠﻮ ﺍﻧﺘﻘﺎﻝ ﻣﻰﺩﻫﺪ. ﺩﻳﻔﺮﺍﻧﺴــﻴﻞ ﻟﻐﺰﺵ ﻣﺤﺪﻭﺩ ﺍﻳﻦ ﺧﻮﺩﺭﻭ ﻧﻴﺰ ﺑﺎ ﻧﺴــﺒﺖ ﻗﻔﻠﻰ ﺑﻴﻦ ۲۵ ﺗﺎ ۴۵ ﺩﺭﺻﺪ ﺣﺪﺍﻛﺜﺮ ﭼﺴــﺒﻨﺪﮔﻰ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﺴﻴﺮ ﺗﻀﻤﻴﻦ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای

هفته نامه ایران خودرو

نشریه ایران خودرو به صاحب امتیازی گروه صنعتی ایران خودرو، با موضوع خودرو، وسایل نقلیه و اخبار و تحلیلها و بررسی های مربوطه، بصورت هفتگی منتشر می گردد.

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. احمد

    ۴ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1171 ديدگاه)

    خوبه. ولی با توجه به قیافه و قیمتش نظر شخصی من اینه که تو تمام مدلها به پای مدلهای فراری نمیرسه

    موافقم 1
    مخالفم 5
  2. رامتین

    ۴ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (3266 ديدگاه)

    رونتون یک اتومبیل فوق العاده است. با توجه به وزن بالا قدرت مانور عالیی داره و جزو 3 سوپر اسپورت گران قیمت دنیا بشمار میره. از نظر زیبایی فوق العاده است و بنظرم در کنار برادر تابناکش یعنی آوانتادور زیباترین اتومبیل دنیاست. گرچه آوانتادور قوای محرکه بهتری داره و بزودی جای بوگاتی را با مدل ارتقا یافته خودش- در کنار sf22- خواهد گرفت.

  3. مجید

    ۴ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    یه زمانی لامبو تراکتور میزده ولی فراری ماشین های اسپرت حالا لامبو با طرحای زیباش فراری رو تو جیبش میزاره

  4. شیما

    ۷ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (52 ديدگاه)

    طراحی داخلیش جالب نیست
    جذابیت یه ماشین سوپر اسپرت مثل پاگانی رو نداره
    آوانتادور خیلی قشنگ تر بود تزیینات داخلیش

  5. usa

    ۷ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (19 ديدگاه)

    راست میگن اوانتادور قیافه قشنگتری داره و همینطور هر دوشون به پراید وسمند عزیزمون نمیرسه!!

    1. Alih

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      آخه عزیز سال تولید ایندوتا ماشین رو یه نگاه سطحی هم بندازی متوجه میشی رونتون شاهکاریه واس خودش
      حالا برو تخصصی بررسی کن سال 2010یا2009 رونتون چی بوده و تکنولوژیش چه کرده

  6. يوسف

    ۹ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (23 ديدگاه)

    اگه قضیه لامبورگینی رو بدونین مطمئنا به اینهمه پیشرفت افرین میگید
    ولی ایران چی؟؟؟؟؟؟؟

    بهرته بدونین لامبورگینی مکانیک ساده بوده که بعد از مدتی یه شرکت تراکتور سازی میزنه و بعد از چند سال یه خودرو فراری میگیره
    چون لامبورگینی از تعمیر ماشین و عیب ماشینها اگاه هست به دلیل نقص دنده عوض کردن با خود فراری قرار میزاره
    فراری هم چون میبینه لامبورگینی یه تراکتور سازه و فکر میکنه نظرش فایده نداره قرارشو لغو میکنه

    ایجوری میشه که لامبورگینی به فکر ساخت ماشین میشه
    و اکنون لامبورگینی گالاردو و مورسیلاگو ساخت شرکت لامبورگینی

    تنها کافیه ادم اراده داشته باشه (خواستن توانستن است)

  7. amir

    ۲۴ خرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به نظرتون من اینو بخرم یا سمند lx سال سفارشی فرد اعلا

  8. محمد حسین

    ۱۳ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (1121 ديدگاه)

    بابا این خودرو فیست لیفت مورسیه لگو است…
    موتورش هم همونه…670 اسب بخار نیست 650 اسب بخاره شتاب 0 تا 100 هم 3.7 ثانیه هست نه 3.4 …مورسیه لگو سوپر ولوچه 350 میره و 0 تا 100 او 3.1 ثانیه هست…اگه چراغهای رونتون رو با یه کم شیب به سمت بالا با یک خط به کاپوت وصل کنید می بینید چراغهای مورسیه لگو پدیدار شد…اگه خطوط هیجانی گلگیر عقب روهم حذفش کنید و یه خط مستقیم رسم کنید بدنه مورسه لگو پیدا میشه اگه تو طراحی داخلی هم نمایشگر دیجیتالیشو فقط با نمونه سنتی و آنالوگ عوضش کنید بازم میشه مورسیه لگو…
    این قیمت نجومی فقط به خاطر تعداد محدود و طراحی شفاف و هیجانی بدنه هست…هر دو تا شون یعنی مورسیه لگو و رونتون یه شکری هستند…فقط مورسیه لگو حاج آقا و رونتون حاج خانمه…
    حالا دیدید گفتم آلمان بهتره…مونده تا آلمانی ها رو بشناسید…مخ خودروسازی دنیا اونا هستند…
    هم نژادهای خودمون…بقیه رو ول کنید…خودروهای آلمانی خودرویی هستند که برای یک عمر ساخته می شوند و همه انتظاراتی رو که راننده از خودرو داره برآورده می کنه…

    1. Alih

      ۲۵ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (2 ديدگاه)

      یه طوری صحبت میکنی انگار تو ایرانخودرو و سایپا طراح هستی چون دقیقن روش کار اینارو داری میگی.. . برو اطلاعاتتو ببر بالا بعد بیا بگو مورسیه لاگو و ریونتون یکین ????????

  9. احمد

    ۲۴ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (6 ديدگاه)

    یعنی میشه از این ماشینا هم تو ایران باشه با قیمت مناسب ؟ که همه بتونن بخرن ؟ اه خدای من با این وضعیت قشنگ مملکت به انتظار میشینیم تا آفتاب از غرب طلوع کنه بعد از این ماشینا هم تو ایران میاد

  10. کیوان

    ۶ آبان ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    لامبورگینی و آونتادور به ترتیب به فراری و 458 نمیخورن…458 یه دونه باشه

  11. كامران

    ۲۷ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظر من رونتون سالار همه ماشیناست#20@20@20

  12. كامران

    ۲۷ آذر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    حرف نداره

  13. عمران

    ۲۹ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هه دریچه کولراش شبیه دریچه کولر پرایده

  14. Sasanreventon

    ۶ اسفند ۱۳۹۶
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عزیزانی ک میگن آونتادور قشنگ تره و طراحی داخلش جذاب تره من خودم کلا عاشق لامبورگینی ام چ رونتون چ آونتادور یا گالاردو و …ولی باید بگم رونتون سال تولیدش برا 2007هس ولی آونتادور 2012تقریبا وارد بازار شد!رونتون جای بابابزرگ آونتادور هس !پس فک کنید اون موقع رونتون چ شاهکاری بوده برا خودش!عشقم رونتونه!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا