حدود ۹ سال پیش لامبورگینی در نمایشگاه پاریس ۲۰۰۸ کانسپت خیرهکنندهای بنام استوک را رونمایی کرد که نشاندهندهٔ ایدهٔ یک سوپراسپرت چهاردر از سنت آگاتا بود. این کانسپت برای تولید در نظر گرفته شده بود اما درنهایت لامبورگینی تصمیم گرفت بجای سدان، کراساوور اوروس را تولید کند؛ اما با توجه به گزارش جدید که توسط Autocar منتشر شده، هنوز هم امید برای دیدن سدانی با لوگوی گاو خشمگین وجود دارد.
شایعاتی نشان میدهند که لامبورگینی در حال کار بر روی کانسپتی است که ممکن است پیشنمایشی از یک سدان تولیدی در سال ۲۰۲۱ باشد. در حال حاضر زیربنای موردنیاز برای ساخت سدان لامبورگینی در گروه فولکسواگن وجود دارد چراکه گفته شده این خودرو از پلتفرم MSB فولکسواگن استفاده خواهد کرد که هماکنون در نسل جدید مدلهای پورشه پانامرا و بنتلی کانتیننتال GT مورداستفاده قرار گرفته است. این سدان چهارمین خودروی سبد محصولات لامبورگینی خواهد بود.
بااینحال این گزارش اضافه کرده است که سدان لامبورگینی هنوز چراغ سبز تولید را دریافت نکرده است زیرا این شرکت علاوه بر بررسی پروژهٔ ساخت سدان، در حال تجزیهوتحلیل سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه برای مهندسی ساختار فیبر کربنی جدیدی است که بهمنظور کاهش وزن محصولات آیندهاش میتواند بهطور گستردهای در آنها مورداستفاده قرار گیرد. علاوه بر این، یکی دیگر از پروژههای در حال بررسی لامبورگینی، ساخت خودرویی با الهام از مدل افسانهای میورا است زیرا این شرکت به ساخت خودرویی جدید که با الهام از محصولی کلاسیک ساخته خواهد شد نیز اشاره داشته است.
در همین حال، سال آینده شاهد معرفی یک خودرو منحصربهفرد و تولید محدود دیگری مانند وننو و سنتناریو از لامبورگینی خواهیم بود. فعلاً اطلاعات بسیار کمی از این خودرو در دست است اما سازندهٔ ایتالیایی بدون اشاره به جزئیات وعده داده که این خودرو مُعَرِف فناوریهای جدید لامبورگینی خواهد بود؛ اما در حال حاضر اولویت اصلی گاو خشمگین سنت آگاتا به سرانجام رساندن پروژهٔ اوروس است که هماکنون به مرحلهٔ پیشتولید وارد شده است. این کراساوور عملکرد بالا در تاریخ ۴ دسامبر برابر با ۱۳ آذر رسماً رونمایی خواهد شد و انتظار میرود طی سالهای آینده فروش لامبورگینی را دو برابر کند.
Ahmadreza 2002
۱۸ مهر ۱۳۹۶شما رو نمی دونم اما من دوست دارم که یه شرکت تو همون حوضه تخصصی خودش بمونه مث فراری یا پاگانی یا گونیخزگ یا…
SERIAL WINNER
۱۸ مهر ۱۳۹۶.
فراری که از حوزه ی تخصصی خودش خارج شده ، کراساوور فراری رو به زودی میسازند
پاگانی یا کوئنیگزگ هم که کلا 50 تا پرسنل پرسنل دارن و نمیتونن تولیدشون رو گسترش بدن.
تنها سوپراسپرت سازی که فعلا مطابق با حرف شما داره عمل میکنه مکلارنه
HORSE
۲۰ مهر ۱۳۹۶لامبورگینی قبل از فراری خارج شده از حوزه ی خودش!
اگرم بعد از ۸۰ سال از حوزه ی خودشون خارج شدن چون مجبور بودن! رقابت فروش توی دنیای ماشین خیلی سخت تر و پیچیده تر از قبلا شده! خودتونم خوب میدونید چه اسمای بزرگی از دور خارج شدن و نتونستن ادامه بدن!
:::فرشاد:::
۱۸ مهر ۱۳۹۶کلاس مهم نیست، مهم اینه که خودروساز اونقدر توانایی داشته باشه که بتونه تو هر کلاسی، هیجان بالا در حد یه سوپراسپورت به ارمغان بیاره.
HORSE
۲۰ مهر ۱۳۹۶من تحسین میکنم این کار لامبو رو ولی کانسپت اولی خیلی زیبا نیست و رقباش زیبایی بیشتری دارن!
ارش
۱۸ مهر ۱۳۹۶وای وای این باید تولید بشه زیباترین سدانی هست دیدم .
:::فرشاد:::
۱۸ مهر ۱۳۹۶اتفاقا اگر لامبورگینی قراره یه سدان تولید کنه، باید طراحی این کانسپت رو متحول کنه و چیزی بسازه که در عین خشن بودن در حد محصولات فعلی لامبو، با توجه به برندش، تا حدی لوکس هم باشه.
MehdiTurbo
۱۹ مهر ۱۳۹۶اتفاقن به نظر من پورشه پانامرا خیلی زیباتر و شیکتر و اسپرت تر،لامبورگینی خیلی قشنگ اما به این کلاس بدنه نمیاد.فک کنم لامبورگینی باید برای این طراحی بدنه روی اصالتش تا حدی پا بزاره.
SERIAL WINNER
۱۸ مهر ۱۳۹۶.
استوک واقعا زیبا بود
رگه های طراحیش کاملا در هوراکان دیده میشه
خبر بسیار خوبی بود
:::فرشاد:::
۱۸ مهر ۱۳۹۶با گستردهتر شدن سبد محصولات سوپراسپورتسازها، کاملا موافقم، شما فکر کن لامبو سدان بسازه با عملکرد یه سوپراسپورت، هم خدا راضی میشه ازش هم بنده خدا!!
Sam
۱۸ مهر ۱۳۹۶9 سال از طراحیش میگذره و هنوزم فوق العاده جذابه …
به نظرم این حرف اشتباهه که بعضیا فکر میکنن اگه لامبو یا هر شرکتی محصول متفاوتی تولید کنه به برندش لطمه وارد میشه …
مهم اون روح و احساس یه لامبو هست که باید توی خودرو باشه حالا اون میتونه یه سوپر اسپورت موتور وسط یا یه کراس اور باشه مهم نیست…
همونطوری که m power تمام محصولاتش یه چیزو داد میزنن و اون هندلینگ فوق العادس…
Mohammadreza
۱۸ مهر ۱۳۹۶ورودی های هوای جلو اوروس رو نگا کنید چقد زیباست
ایکاش کاین هم همچین ورودی های زیبایی میداشت تا نمای جلوش زیبا تر بشه
اگه اون H که ورودی های هوای اوروس رو از هم جدا کرده بردارید میبینید که کاملا شبیه کایین میشه و این هنر لامبو رو نشون میده که برخلاف پورشه به چه سادگی تونسته نمای جلوشو زیبا کنه
Serial WINNER
۱۸ مهر ۱۳۹۶.
چقدر زیبا تفسیر کردید ??????
Love Cars
۱۸ مهر ۱۳۹۶به نظرم اگه طراحیش بر پایه کانسپت آستریون باشه بهتره.
Mercede kaviani
۱۸ مهر ۱۳۹۶با سلام به دوست عزیز امیر دهقان
وتشکر از مطلب عال شما دوست عزیز
بله ایده بسیار خوبی است در دهه 1980 فراری هم یک مدل کانسپت ساخته با سرپرستی اقایی انزو فراری بوده است
پس سنت مدل سدان هم سنت شکنی نیست
راستی لینک زیر موتورهای 16 سیلندر از 1100 تا 5000 اسب بخار تولید می کند
امیدوارم برای دوستان مفید بوده باشد باتشکر مجدد دوستدار شما مرسده کاویانی
http://devel-sixteen.com/
ساسان
۱۹ مهر ۱۳۹۶استوک معرکست…با اینکه نمیشه دیوونه بازیهای طراحی یک سوپراسپرتو دریک سدان انجام داد ولی استوک به خوبی وزیبایی هرچه تمام اصالت خشونت طراحی و المانهای محصولات لامبورگینیو داره ..حفظ اصالت طراحی وروح اسپرت بودن درتمام محصولات لامبورگینی همیشه بوده …حفظ اصالت در طول زمان کار سختیه…