احتمال ساخت سدان لامبورگینی بر اساس پلتفرم پورشه پانامرا
حدود 9 سال پیش لامبورگینی در نمایشگاه پاریس 2008 کانسپت خیرهکنندهای بنام استوک را رونمایی کرد که نشاندهندهٔ ایدهٔ یک سوپراسپرت چهاردر از سنت آگاتا بود. این کانسپت برای تولید در نظر گرفته شده بود اما درنهایت لامبورگینی تصمیم گرفت بجای سدان، کراساوور اوروس را تولید کند؛ اما با توجه به گزارش جدید که توسط Autocar منتشر شده، هنوز هم امید برای دیدن سدانی با لوگوی گاو خشمگین وجود دارد.
شایعاتی نشان میدهند که لامبورگینی در حال کار بر روی کانسپتی است که ممکن است پیشنمایشی از یک سدان تولیدی در سال 2021 باشد. در حال حاضر زیربنای موردنیاز برای ساخت سدان لامبورگینی در گروه فولکسواگن وجود دارد چراکه گفته شده این خودرو از پلتفرم MSB فولکسواگن استفاده خواهد کرد که هماکنون در نسل جدید مدلهای پورشه پانامرا و بنتلی کانتیننتال GT مورداستفاده قرار گرفته است. این سدان چهارمین خودروی سبد محصولات لامبورگینی خواهد بود.
بااینحال این گزارش اضافه کرده است که سدان لامبورگینی هنوز چراغ سبز تولید را دریافت نکرده است زیرا این شرکت علاوه بر بررسی پروژهٔ ساخت سدان، در حال تجزیهوتحلیل سرمایهگذاری در تحقیق و توسعه برای مهندسی ساختار فیبر کربنی جدیدی است که بهمنظور کاهش وزن محصولات آیندهاش میتواند بهطور گستردهای در آنها مورداستفاده قرار گیرد. علاوه بر این، یکی دیگر از پروژههای در حال بررسی لامبورگینی، ساخت خودرویی با الهام از مدل افسانهای میورا است زیرا این شرکت به ساخت خودرویی جدید که با الهام از محصولی کلاسیک ساخته خواهد شد نیز اشاره داشته است.
در همین حال، سال آینده شاهد معرفی یک خودرو منحصربهفرد و تولید محدود دیگری مانند وننو و سنتناریو از لامبورگینی خواهیم بود. فعلاً اطلاعات بسیار کمی از این خودرو در دست است اما سازندهٔ ایتالیایی بدون اشاره به جزئیات وعده داده که این خودرو مُعَرِف فناوریهای جدید لامبورگینی خواهد بود؛ اما در حال حاضر اولویت اصلی گاو خشمگین سنت آگاتا به سرانجام رساندن پروژهٔ اوروس است که هماکنون به مرحلهٔ پیشتولید وارد شده است. این کراساوور عملکرد بالا در تاریخ 4 دسامبر برابر با 13 آذر رسماً رونمایی خواهد شد و انتظار میرود طی سالهای آینده فروش لامبورگینی را دو برابر کند.