روزهای بعد از تعطیلات میتوانند روزهای کاری سختی باشند اما وقتی ویدئویی هیجانانگیز از شتاب گیری خودروها منتشر شود این روز را راحتتر پشت سر خواهیم گذاشت! البته این بار قضیه کاملاً فرق میکند زیرا شاهد شتاب گیری لامبورگینی آونتادور SVJ فوقالعاده کمیاب خواهیم بود. نکته دیگر اینکه خودروی موردبحث به باند فرودگاه فلوریدا با طول بیشتر نرفته بلکه در مسیر مخصوص ناسا با طول کمتر ۳.۷ کیلومتری حضور یافته است.
اما چرا مسیری کوتاهتر انتخاب شده است؟ ما از این موضوع اطلاعی نداریم اما آونتادور SVJ حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعتی دارد که آن را به یکی از سریعترین خودروهای دنیا و این باند فرودگاهی تبدیل میکند. همین مسیر برای فرود امن شاتلهای فضایی کاربرد داشته و با سرعتی که انتظار میرود بالاتر از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت باشد، حدس میزنیم آونتادور به طول بیشتری احتیاج داشته باشد.
اما لامبورگینی هیچکسی را ناامید نمیکند! این خودرو لانچی بیحرف و حدیث داشته و سیستم چهار چرخ محرک آن به خوبی قدرت ۷۵۹ اسب بخاری را به کف زمین منتقل میکند. پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی این هیولا غرشهای بسیار دلنشینی داشته و در واقع جزو آخرین نمونههای ناب دنیای خودرو پیش از ورود به عصر توربوها و الکتریکی سازی میباشد.
این هایپرکار بزرگ سرعت ۳۰۵ کیلومتر در ساعت را به راحتی ثبت میکند اما افزایش سرعت پس از آن به سختی و کندی انجام میپذیرد. این فرایند تا گذر از سرعت ۳۲۲ کیلومتر در ساعت ادامه پیدا میکند.
Amir.ferrari
۸ آبان ۱۳۹۸تو همین باند بود شیرون تونست راحت به ۴۲۰ تا برسه،لامبو هم خیلی خوب پیش رفت،کاش لامبو واسه جانشین اونتادور زودتر دست به کار بشه،فراری و مکلارن خیلی سریع دارن محصولاتشون رو بروزرسانی میکنن،آئودی گفته تا قبل از سال ۲۰۲۴ چراغ سبز تولید نمیده واسه جانشین اونتادور!!!تا اون موقع فراری و مکلارن نه تنها نسل جدید هاپرکاراشون رو معرفی کردن بلکه کلی محصول جدید دیگه هم واسه رقابت با هم تولید کردن،لامبو هم مجبور میشه واسه تو رقابت موندن نسخه های بیشتری از اونتادور رو تولید کنه که اصلا خوشایند نیست،جالب اینجاست همه اینا در حالی داره اتفاق میفته که لامبو موتور و گیربکس و شاسی و … جانشین اونتادور رو کاملا طراحی کرده فقط مونده تا آئودی چراغ سبز تولید بده و اونوقت لامبو بعد از تولید نسخه های پروتایپ و نهایتا یک سال تست ماشینش میتونست تا اواخر ۲۰۲۰ جانشین اونتادور رو معرفی کرده و به بازار بفرسته!!! عجب حکایتیه..
Saeed
۸ آبان ۱۳۹۸بوگاتی تموم تست سرعت هاشو تو پیست Ehra_lessien انجام میده….فرودگاه جان اف کندی از کجات در آوردی؟؟؟???
Amir.ferrari
۸ آبان ۱۳۹۸چه ربطی داره،مگه هر بوگاتی که به سرعت بالای ۴۰۰ تا میرسه باید تو پیست بوگاتی باشه و توسط خود کمپانی به حداکثر سرعتش برسه؟!،خواستی ببینی ویدئوش هم تو پدال هست،ماشین توسط همین تیم به تاپ اسپیدش رسید نه توسط خود کمپانی،تا یکی اسم بوگاتی میاره میخواید آتیش بگیرید?کاش حداقل از عکس پروفایلتون مشخص نبود چی تو سرتون میگذره…
Saeed
۹ آبان ۱۳۹۸من اسم بوگاتی رو بشنوم آتیش میگیرم؟؟
یا جنابعالی اسم کونیگزگ رو میشنوی آتیش میگیری؟؟
اگه راست میگی لینک بده!!!!
کانال یوتیوب بوگاتی رو چک کردم چیزی نبود
مجله هارو چک کردم چیزی نبود
بوگاتی چجوری تونسته اونجا تست کنه؟؟
اونم تو جایی که ناسا خیلی خیلی سخت گیره!!!!
Reza
۹ آبان ۱۳۹۸آقا سعید جناب amir.ferrari راست میگن بوگاتی تو همین پیست به سرعت 420 کیلومتر رسیده. من تو کانال یوتیوب این گروه هستم که لینکش رو به همراه لینک خود بوگاتی واست میزارم.
https://www.youtube.com/watch?v=Otq8lgGq_4w
https://www.youtube.com/channel/UCQKDgEAYylSy6fcE6bwD3EQ
Saeed
۹ آبان ۱۳۹۸خب…خسته نباشه شیرون
چند سال پیش بود هنسی ونوم gt اونجا ۴۳۷ کیلومتر رفت :))))))
Reza
۹ آبان ۱۳۹۸آقا سعید شما طرفدار کدوم برندی عزیزم.
فکر کنم با عکسی که تو پروفایلت گذاشتی طرفدار کنیخ زگ باشی که میشی دشمن درجه یک بوگاتی، الآنم که داری طرفداری هنسی رو میکنی. حالا طرفدار هر خودرویی میخوای باش.
من خودم طرفدار کنیخ زگ هستم ولی این دلیل نمیشه که چشممو به روی الماسی مثل بوگاتی ببندم. حالا تنها مشکلی که داره مصرف سوختش هستش. که هنسی اصلا تو بین این رقبا جایی نداره
Reza
۹ آبان ۱۳۹۸همش 210 مایل ؟؟؟؟
تاپ اسپید نسخه 2012 اونتادور 370 کیلومتر ثبت شده . من دیگه هیچ حرفی ندارم .
Saeed
۹ آبان ۱۳۹۸آقای رضا
شما یک کامنت از بنده پیدا کن که بوگاتی رو مسخره کرده باشم….
اتفاقا من با بوگاتی مشکل ندارم
بلکه با طرفدارانش مشکل دارم ( مطمئنا خودتون میدونید کیرو میگم)
من خودم بوگاتی رو یک گرند تور کامل میدونم
و هیچوقت هم توهینی بهش نکردم
هضم کردن رکورد شیرون ss واسه من کاری نداشت
چون به هرحال رقابت بین کونیگزگ و بوگاتی، سالمه….
باعث پیشرفت جفتشون میشه
من هیچ وقت چشم تعصبم باعث نشده چشم حقیقتم کور بشه….
ولی هنسی هم جزء رقابته
تواتارا ssc
حالا هنسی شانس نداشت چون ناسا نذاشت دو طرفه رکورد بزنه
ولی حداقل تونست اون موقع سرعت لحظهای رو برای خودش بگیره….
ولی خب.. حالا همه فهمیدن بهترین جا واسه رکورد کجاست….نوادا…همونجایی که آگرا رکورد زد….
sina7
۸ آبان ۱۳۹۸بی نظیر و آندرریتد❤️
مهدی ۹۱۱
۸ آبان ۱۳۹۸Gt2 rs تو همین پیست به۳۵۳ رسید ۷۲۰ به ۳۴۸
ساسان
۸ آبان ۱۳۹۸وزن کمتری دارن به مراتب.خودرو های توربو در زمان کمتری میتونن حداکثر گشتاورو قدرتو منتقل کنن…مکلارن بال عقب ثابت نداره و آیرو دینامیک بهتر.حتی پورش هم خِلل و فُرج روی بدنه به اندازه لامبو نداره..دون فورس تولیدی لامبو بیشتر از اون دو مدله.
Ferrari
۸ آبان ۱۳۹۸شما میدونی داونفورس تولیدی اونتادور svj مکلارن 720 و ۹۱۱gt2rs چقدره؟
ساسان
۸ آبان ۱۳۹۸GT2 RS با حداکثر سرعت 211 مایل در ساعت 750 پوند (340 کیلوگرم) نیرو تولیدمیکنه.1470هم وزن خودروست.
این رقم درSVJبه1100 پوند میرسه (498.9)نزدیک500کیلو دون فورس.وزن خودروهم1525کیلو.
درمبحث مکلارن که خود پدال پستشو رفت.یکی ازعلتهای سریع بودن در720S درخط مستقیم غیر از800اسب بودنش..شیپ صیقلی بدنه و شکاف سیال هواست…و نبود بال عقب ثابت هم در کاهش مقاومت در برابرهوا بدیهیه…اطلاعات مکلارنو پیدا نکردم اما قطعا به مراتب کمتر از پورشه و لامبوست..
ساسان
۸ آبان ۱۳۹۸https://www.aparat.com/v/n8a3p
اینو ببین جالبه..تو پیست فولکس واگن تست میشه.1525+140دوسرنشین+500دون فورس=2170 تقریبا” تو تاپ اسپید353
برای یک خودروپیست محور خیلی خوبه.
مهراد
۸ آبان ۱۳۹۸من اعداد اعلامی شمارو تایید نمیکنم (تکذیب هم نمیکنم چون ندیدم) ، به هر حال : شما میدونی اس وی جی برای اینکه سلطان پیست باشه ساخته شده ؟ و این خواسته تنها زمانی میسر میشه که یه عالمه دانفورس و کیت بدنه مخصوص داشته باشه
مهراد
۸ آبان ۱۳۹۸و این دانفورس (نیروی رو به پایین) باعث میشه ماشین برای سرعت های بالای 300 مطلوب نباشه و کاملا طبیعیه ، چرا راه دور بریم؟ از مک لارن گفتید برید رکورد سرعت سنا رو ببینید اونم قضیه لامبورو داره
مهراد
۸ آبان ۱۳۹۸و اما : بازم 340 تا خیلیه حاجی
ساسان
۸ آبان ۱۳۹۸https://www.aparat.com/v/n8a3p
Svjدرپیست فولکس واگن با دو سرنشین 353.
ارشیا
۸ آبان ۱۳۹۸فک نکنین نفیهمیدم بعضیا می خوان لامبو رو بکوبنا!!
Abbas
۹ آبان ۱۳۹۸باید بجای فضاپیما با تو برن فضا لامصب
ساسان
۹ آبان ۱۳۹۸لامبورگینی نمونههای فیبر کربن خودرو را به فضا میفرستد:
موشک آنتارس (Antares) متعلق به شرکت نورثروپ گرومن (Northrop Grumman) که وظیفهی حمل نمونههای لامبورگینی به فضا را بر عهده دارد، قرار است روز ۲ نوامبر از تأسیسات پروازی والوپس (Wallops) ناسا در ویرجینیا پرتاب شود. لامبورگینی با بازگشت نمونههای فیبر کربن به روی زمین، آخرین خودروی سوپراسپرت خود را آماده میکند