سال ۲۰۱۷ برای لامبورگینی کاملاً خوب بود. این خودروساز ایتالیایی به آمار فروش ۳۸۱۵ دستگاهی رسید که افزایش ۱۰ درصدی را نسبت به سال ۲۰۱۶ نشان میداد.
علیرغم سال فوقالعادهای که لامبورگینی پشت سر گذاشت، این برند نیز همچون برندهای دیگر به دنبال حضور در کلاس رو به رشد شاسی بلندها است. ایتالیاییها این کار را با اوروس انجام دادهاند که ظاهراً در بازار گل کرده است.
CNBC با مدیرعامل لامبورگینی آقای استفانو دومنیکالی گفتوگو کرده و این مرد ارشد گفته فروش اوروس فراتر از حد انتظارات بوده است. اگرچه بهای پایه اوروس ۲۰۰ هزار دلار است اما مدیرعامل شرکت گفته خریداران در حقیقت ۲۴۰ هزار دلار برای این خودرو میپردازند.
دومنیکالی گفته است:
ما انتظار بازخورد مثبت از سوی مشتریان را داشتیم اما خب این استقبال فراتر از حد انتظار بوده است. واکنش خریداران به اوروس واقعاً خیالانگیز است.
به لطف شاسیبلندی جدید، لامبورگینی انتظار دارد خودروهای بیشتری را نسبت به سال پیش بفروشد. بنا به گفته مدیر ارشد لامبورگینی، این شرکت در حال برنامهریزی برای پایان سال جاری با تولید ۵ هزار دستگاهی است. این هدفگذاری ۱۱۸۵ دستگاه بیشتر از سال پیش بوده و مدیرعامل شرکت معتقد است اوروس حداقل سهم هزار دستگاهی از این میزان تولید خواهد داشت.
موضوع جالب اینکه اوروس در حال جذب مشتریان جدیدی به برند لامبورگینی بوده زیرا ۷۰ درصد خریداران با این خودرو وارد دنیای این خودروساز میشوند. همچنین دومنیکالی از تعداد خریداران خانم بالای اوروس شگفتزده شده است.
اوروس همچنین در کشورهایی همچون روسیه و هند که جادههای بدی دارند فروش خوبی داشته و البته این امر توجیهپذیر میباشد زیرا ارتفاع بالاتر اوروس این از سطح زمین آن را انتخاب بهتری برای جادههای ناهموار میکند.
خب با تمامی این تفاسیر آیا لامبورگینی به دنبال افزایش قابلتوجه میزان فروش خود در سالهای آینده است؟ دومنیکالی ادعا میکند آمار تولید این کمپانی همیشه پایین خواهد ماند و خودروها با استانداردهای بسیار بالایی ساخته خواهند شد.
ساسان
۲۱ اسفند ۱۳۹۶انتقالDNAلامبورگینی به یک شاسی بلند کار خیلی سختی بود که لامبو به بهترین شکل ممکن انجامش داد… واقعا”بینظیره… امیدوارم فروش زیاد اوروس و درامد بیشتر باعث شه لامبو بتونه رو حوزه تخصصیش یعنی سوپراسپرتها سرمایه گذاری بیشتری کنه.
محمد
۲۱ اسفند ۱۳۹۶از بچگی عاشق لامبورگینی بودم عاشق اون طراحی های تیز و خشنش و عاشق صدای موتور تنفس طبیعیش ولی کاش وارد این سگمنت نمیشد درسته که suv ها خیلی پر فروشن ولی خب لامبو بدون حضور در این بخش هم فروشش خوب بود. اما خوبیش اینه که suv هاش هم این سوپراسپرت هاش عالین??
me84
۲۱ اسفند ۱۳۹۶.
اصلا جلو پنجره قشنگی نداره. اصلا. اما بقیه اش عالیییی
محمد
۲۱ اسفند ۱۳۹۶با کمال احترام به فراری ولی من لامبورگینی رو ترجیح میدم
لامبورگینی لایک +++++++
فراری دیسلایک ——-
ایمان
۲۱ اسفند ۱۳۹۶خیلی قبولش دارم ؛ دوئلش با شاسی بلند آینده فراری خیلی قشنگ میشه
( به جنگ شاسی بلندهای اسپرت خوش آمدید )
m4
۲۱ اسفند ۱۳۹۶چه خوبه
با دیدنش ادم حس میکنه همه چی کابین با نظم هست
NAVID۰۰۹۸
۲۱ اسفند ۱۳۹۶آدما دو دسته اند:
۱- افرادی که طرفداره لامبورگینی هستند و در اولین موقعیت مورد نظر میخرنش.
۲- افرادی که در حسرت به دست آوردنش میسوزند و میسازند.
سوپر اسپرت های لامبورگینی کمنظیرند ، حالا این که دیگه شاسی بلند و پُر هیبته
مگه میشه اینو نخوای
نه
واقعاً میشه
ali a
۲۱ اسفند ۱۳۹۶بازار شاسی بلند ها که گرمه…باقی سوپر اسپرت سازها و لوکس ساز ها هم برنامه دارن شاسی بلند بزنن…مثل رولزرویس.فراری . مک لارن….
سورنا
۲۱ اسفند ۱۳۹۶من که شخصا لامبورو هرچی بیشتر به زمین چسبیده باشه بیشتر دوست دارم
Fk
۲۱ اسفند ۱۳۹۶کاری ندارم
ولی همه دوستداران خودروهای سوپر اسپرت ازاینکه شاسی بلند میزنن دل خوشی ندارن
نمیتونم درک کنم اینهمه تلاش و تحقیقات و غیره برای هزار دستگاه !!!!؟
بنظر دوستان این هزار دستگاه نمیتونست با مدل دیگه پر شه !!؟؟
احمد
۲۲ اسفند ۱۳۹۶وقتی کل تولید شرکت با تمام مدلهای مختلف به 6 هزارتا نمی رسه، هزار تا خیلی زیاده ….
Amir
۱۲ فروردین ۱۳۹۷چی میگی
۶هزار تا نمیشه پس تولید ده هزارمین هوراکان نقش موز رو ایفا میکنه
عارف
۲۲ اسفند ۱۳۹۶لامبورگینی خیلی قشنگه ولی اگه یه فراری قرمز رنگ رو از نزدیک ببینید به احتمال خیلی زیاد فراری را ترجیح خواهید داد…
Sarvin
۲۶ اسفند ۱۳۹۶داداش تو تبریز دو برادر هم اونتادور و هم فراری (قرمز رنگ)۴۸۸ رو اوردن طبق صبحت هایی که از دوستان شنیدم در نگاه اول اونتادور بهتره بوده حال خود دانی