همهی ما داستانهایی دربارهی استفادهی خودروهای گرانقیمت از برخی قطعات و چراغهای مدلهای ارزانتر را شنیدهایم. دلیل این کار راحتی انجام آن به جای مهندسی قطعات اصلی و هزینهی زیادتر است.
یکی از مشهورترین خودروهایی که این روش را در زمان خود بکار بست نسخهی فیس لیفت شدهی لامبورگینی دیابلو میباشد.
در سال ۱۹۹۹ نسخهی فیس لیفت دیابلو شاهد از دست دادن چراغهای مدل قبلی بود و نمای جلوی مدرنتر و صافتری پیدا کرده بود. کابین این خودرو نیز دستخوش تغییراتی شده بود.
بله این حقیقت دارد. لامبورگینی از چراغهای جلوی نیسان 300ZX برای دیابلو استفاده کرد و احتمالاً چندین میلیون دلاری که قرار بود برای هزینهی توسعه خرج شود در جیب آئودی باقی ماند. البته مالک آلمانی جدید پیش از آن برنامههای تولید جانشین دیابلو یعنی مورسیه لگو را استارت زده بود.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۴ بهمن ۱۳۹۵.
دیابلو از زمان مالکیت کرایسلر بر لامبورگینی باقی مانده بود.
تنها نسخه ی دیابلو که در زمان مالکیت آئودی طراحی شد همین Diablo VT بود که اولین مدل 4WD لامبورگینی حساب میشد.
Diablo VT بیشتر برای آئودی یک دست گرمی و مدلی آزمایشی برای تلفیق سیستم کواترو با شاسی و موتور های لامبورگینی بود.برای همین زیاد براش خرجی نشد و اون زمان هم آئودی کسری یودجه ی شدید داشت. به خاطر خرید 3 شرکت بزرگ در 3 سال متوالی.
البته همیشه اعتقاد داشتم بخش قابل توجهی از پولی که برای یک فراری ، لامبورگینی، بنز ،بنتلی، پورشه، پاگانی ، لکسس ، رولزوریس و … میدیم در حقیقت پول * برند * هست نه چیز دیگه.
سامان اذری
۱۴ بهمن ۱۳۹۵مجید جان درمورد نیسان 300zx هم
بگم که یکی از اعجوبه های نیسان بود
موتور6 سیلندر 3 لیتری با قدرت 300 اسب بخار سیستم تعلیق استثنایی با فرمان پذیری چرخهای عقب و استایل ایرودینامیکی خود یکی از بهترین خودروهای دهه 90 نیسان بود
قیفه خیلی خشن و جذابی هم داشت
حامد
۱۴ بهمن ۱۳۹۵300zx عالی بود.مخصوصا مدل تیونیگ شده توسط استیلن. سه تنفگدار ژاپنی : RX7 و تویوتاسوپرا و نیسان 300ZX هرسه فوق العاده بودن. در ضمن میتسوبیشی 3000 هم ازقلم افتاد.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۴ بهمن ۱۳۹۵آره سامان جان
300 ZX دو نسل داشت و خودش هم در واقع جانشین نیسان S130 حساب میشد که من به شخصا هر 3 تاشون رو خیلی دوست دارم. (2 تا نسل 300 ZX و S130)
من عاشق سبک طراحی جلوی S130 هستم که از دهه ی 60 تا 80 در اتومبیل های بسیاری استفاده میشد.
راستی300 ZX بزرگترین افتخارش رو در سال 1994 به دست آورد که فاتح مسابقات 24 ساعته ی دیتونا شد.
Hosein.gh
۱۴ بهمن ۱۳۹۵من نیسانو خیلی بیشتر دوستش دارم???
حامد
۱۴ بهمن ۱۳۹۵به تصویر سه تا چراغ دقت کنین ، وسطیه که آبی رنگه اگه اشتباه نکنم نیسان R390 هستش وچراغ راهنمای اون هم دقیقا از روی لوتوس اسپریت V8 و مک لارن اف وان برداشته شده. این مدل چراغ راهنما رو اتومبیل های دیگه ای هم دیدیم. این نکته باعث سرشکستگی هیچ برندی نیست( البته به نظر بنده)
datsun
۱۴ بهمن ۱۳۹۵درسته دوست عزیز چراغ نیسان r390 هم مشابه 300zx میباشد ولی چراغ های f1 اصلا شبیه r390 نیست
ولی در جریان هستی که نیسان r390 قبل از مکلارن f1 تولید شده
datsun
۱۴ بهمن ۱۳۹۵منظورم 300zx بود که نوشتم r390 ببخشید
حامد
۱۴ بهمن ۱۳۹۵دقت کنین دوست من. گفتم راهنمای زیر چراغ، اون قسمتی که نارنجی و سفید هست: https://goo.gl/ZHo57m و https://goo.gl/4K2QAK و https://goo.gl/6CB5Vo
mohammadrr
۱۴ بهمن ۱۳۹۵لامبورگین دیابلو و مورسیه لگو محبوب ترین مدلای لامبو برای منن در مورد نیسان هم بگم که واقعا ماشینه دوست داشتنیه مخصوصا با اون سقفه منحصر به فردش😍
درکل هر جفتشون عشقن❤
فرشاد
۱۴ بهمن ۱۳۹۵من اصلا این کار رو نمیپسندم!
فکر کنین پول اونتادور SV بدین ولی قطعه مهمی مثل چراغ جلو ماشینتون، مشابه چراغ نیسان 370z باشه!