فروچیو لامبورگینی هرگز به فکر حضور جدی در مسابقات نبود. لامبورگینی برخلاف رقیب اصلی خود یعنی فراری همیشه به خودروهای جادهای فکر میکرد؛ اما لامبورگینی امروزی یک کمپانی بسیار متفاوتی است.
این برند ایتالیایی هماکنون با هدایت استفانو دومنیکالی به پیش میرود. دومنیکالی رئیس اسبق بخش اسکودریا فراری است. لامبورگینی سری مسابقات خاص خود را داشته که در واقع ۴ تا از آنها در سراسر دنیا برگزار شده و مدل اوراکان GT3 را به تیمهای مصرفکننده در جهان عرضه میکند؛ اما اگرچه ورود به مسابقات فرمول ۱ در حال حاضر برنامهی اصلی این برند نیست اما به نظر میرسد دومنیکالی برنامههای دیگری برای شرکت لامبورگینی در مسابقات دارد.
اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه این خودروساز ایتالیایی میتواند به کلاس GTE مسابقات خودروهای اسپورت وارد شود. این کلاس که با نام GT2 شناخته میشود تشکیلدهنده بخشی از مسابقات قهرمانی خودروی اسپورت IMSA، قهرمانی استقامت دنیا و مهمتر از آن مسابقات ۲۴ ساعته لمانز است.
اوراکان میتواند تشکیل دهنده بیس این خودروی مسابقهای باشد اما باید بازنگریهای اساسیتری نسبت به مشخصات دیتونا/GT3 داشته باشد. اگرچه چندین برند گروه خودروسازی فولکسواگن در حال حاضر خودروهای GT3 را عرضه میکنند (شامل بنتلی کانتیننتال GT3 و آئودی R8 LMS) اما تنها پورشه است که در وضعیت کنونی در بخش GTE و با خودروی ۹۱۱ RSR خود حضور دارد. اوراکان GTE بالقوه میتواند با نسخههای مشابه استون مارتین ونتیج، فورد GT، کوروت C7.R و شاید فراری ۴۸۸ مسابقه دهد.
درحالیکه برنامههای حضور لامبورگینی در مسابقات روی میز مدیران قرار دارد اما تمرکز کنونی این برند روی عرضه اوروس است. دومنیکالی دراینباره گفته است: “همانطور که میدانید، بزرگترین اولویت لامبورگینی سرمایهگذاری روی عرضه سوپر شاسیبلند جدید است. قطعاً ما میخواهیم روی پلتفرم GT3 سرمایهگذاری کنیم زیرا این یک ساختار بسیار قوی بوده و همانگونه که میبینید، تعداد تیمهای استفاده کننده از محصولات ما در حال افزایش هستند؛ بنابراین این یک موضوع بسیار مثبت برای ما است.”
Carbonado Aventador
۲ مرداد ۱۳۹۶خوشحالم وقتی میبینم لامبورگینی از یه شرکت کوچک تولید محدود به یه شرکت بزرگ چند منظوره داره تبدیل میشه!!!!