باوجود اینکه این روزها بسیاری از خودروسازان بهمنظور کاهش آلایندگی و بهبود عملکرد محصولاتشان به استفاده از توربوشارژرها روی آوردهاند، لامبورگینی موتورهای تنفس طبیعی را کنار نمیگذارد و همچنان در نسل آیندهٔ سوپراسپرتهای خود از این موتورها استفاده خواهد کرد. مدیر فنی این شرکت آقای «Maurizio Reggiani» به Autocar گفته است که او مصمم است در برابر تمامی فشارها مبنی بر کاهش تعداد سیلندرها در سوپراسپرتهای آیندهٔ لامبورگینی مقاومت کند.
وی توضیح داده است:
هر خودرویی مأموریتی دارد و بر اساس این مأموریت باید پیشرانهٔ مناسب برای آن انتخاب شود. به همین دلیل برای اوروس تصمیم به استفاده از پیشرانهٔ توربو گرفته شد ولی ما همچنان به استفاده از موتورهای تنفس طبیعی در سوپراسپرتهای خود ادامه خواهیم داد. البته در آینده ما باید مصرف سوخت و تولید آلایندگی را در نظر داشته باشیم؛ بنابراین من معتقدم که پیشرانهٔ تنفس طبیعی در کنار سیستم هیبریدی میتواند بهترین راه برای حل این مشکل باشد.
با توجه به گفتههای آقای رجیانی، جانشین مدل اوراکان که در سال ۲۰۲۲ به بازار خواهد آمد بهاحتمالزیاد به یک قوای محرکهٔ پلاگینهیبریدی مجهز خواهد بود اما وی به جانشین اونتادور هم اشاره کرده که زودتر از جانشین اوراکان معرفی میشود و آنهم از نیروی کمکی الکتریکی استفاده خواهد کرد.
او در این رابطه گفته است:
ما باید نمادهای لامبورگینی مثل استفاده از فیبر کربن و پیشرانههای تنفس طبیعی دوازده سیلندر را بدون قربانی کردن ویژگیهای کلیدی محصولات کنونی حفظ کنیم؛ اما اگر به سمت استفاده از سیستمهای هیبریدی حرکت کنیم با مشکل افزایش وزن مواجه میشویم.
بزرگترین مسئلهٔ لامبورگینی در حال حاضر پیدا کردن راهی برای کاهش وزن باطریها است. بدین منظور این سوپراسپرتساز ایتالیایی با همکاری MIT روی ساختار فیبر کربنی کار میکند که میتواند بهعنوان یک باطری برای ذخیرهٔ برق عمل کند. اولین نشانهٔ این همکاری سال گذشته در قالب کانسپتی الکتریکی بنام Terzo Millennio ارائه شد که از طریق آن با کمک MIT، نسل آیندهٔ سیستمهای ذخیرهٔ انرژی و استفاده از متریال نوآورانه نشان داده شد. از سوی دیگر اما طرفداران پیشرانهٔ ۱۰ سیلندر اوراکان نیز نباید نگران باشند زیرا رجیانی تأیید کرده است که بچه لامبورگینی بعدی هم همچنان از پیشرانهٔ V10 تنفس طبیعی استفاده خواهد کرد.
وی در این رابطه گفته است:
ما در اوراکان یک موتور ۱۰ سیلندر را ارائه میکنیم که در هیچ سوپراسپرت دیگری پیدا نمیشود و این همان چیزی است که خریداران لامبورگینی دوست دارند. پس چرا ما این موتور را تغییر دهیم؟ چرا وقتی به پیشرانههای تنفس طبیعی اعتماد داریم آنها را به نمونههای V8 یا V6 کاهش دهیم؟ من لامبورگینی هستم، من در نوک قلهٔ سوپراسپرتها قرار دارم و میخواهم همچنان در آنجا بمانم.
PARTHIAN
۲ تیر ۱۳۹۷موتور اوراکان اخرین ده سیلندر تاریخ هست
و این خبر وفاداری لامبو به پیشرانه های تنفس طبیعی خیلی برام خوشحال کننده بود
نمیا
۳ تیر ۱۳۹۷http://s8.picofile.com/file/8329983468/8DCFU1S_murcielago_wallpaper.jpg
کارشناس طراحی صنعتی
۲ تیر ۱۳۹۷قبول دارین که مورسیه لگو قشنگتر از آونتادوره؟
Reza
۲ تیر ۱۳۹۷در جواب شما باید بگم ، بله همین طور است
اما در نظر داشته باشید آخرین نسخه مورسیه لاگو رو دارید با اولین نسخه اونتادور مقایسه می کنید.
بزارید آونتادور SVJ رونمایی بشه بعد با مورسیه لاگو SV از لحاظ زیبایی مقایسه کنیم .
البته اینم بگم که همه مدل های لامبورگینی جزء بهترین طراحی ها بودند هستند و خواهند بود.
به امید موفقیت لامبورگینی خدای طراحی
گاو خشمگین با تنفس طبیعی عاشقتم
ساسان
۲ تیر ۱۳۹۷مورسیه لاگو وگالاردو جز نوستالژیهای همه ی ما هست.وما ازمرورخاطرات این حس لذت بخش بهمون دست میده.در حال حاضر منم مورسیه لاگو رو بیشتر دوست دارم..ولی وقتی جانشین اونتادور بیاد و اونتادورم بشه نوستالژی با یک دید دیگه بهش نگاه میشه.از لحاظ طراحی اونتادور بسیار خشنتر و زیباتره.ولی مورسیه لاگو ماشینیه که من با اون وارد دنیای خودرو شدم.یه حس دیگه ای بهش دارم
R
۱۲ تیر ۱۳۹۷نه آونتادور خیلی زیباتر از مورسیه لاگوست
امید
۲ تیر ۱۳۹۷دمت گرم.
Reza
۲ تیر ۱۳۹۷عکس اولی منو کشت
پدال جان این عکسارو از کجا دان میکنی
John
۲ تیر ۱۳۹۷جونم به لامبورگینی
حرف نداره این کمپانی
عشقه
ساسان
۲ تیر ۱۳۹۷خبربسیار خوبی بود…امیدوارم این استراتژی تغیر نکنه
من لامبورگینی هستم، من در نوک قلهٔ سوپراسپرتها قرار دارم و میخواهم همچنان در آنجا بمانم….ودیگر هیچ
مهدی
۲ تیر ۱۳۹۷هوراکان و اونتادور کنار هم
احساساتی شدم
در مورد این پست هم باید بگم که دست لامبو نیست که بخواد همینطور ادامه بده
ایتالیا ایران نیست که میلیون میلیون ماشین کشتار بپاشن تو بازار به خاطر نفوذشون و سودشون واسه دولت کسی نگه بالا چشتون ابرو
همین چند وقت پیش ماجرای رسوایی های دیزل گیت شیوه و صلابت اروپایی هارو در اجرای قانون نشون داد
اونم در مورد مرسدس وفولکس واگن که هرکدوم به خصوص مرسدس چندین برابر لامبو ارزش مالی دارن
Kurdishlambo
۲ تیر ۱۳۹۷نمی دونم چرا حس می کنم اون اونتادوری که قراره س وی جی باشه جانشین اونتادوره که خیلی حرفه ای استتار شده!!
احتمالا تو ژنو 2020 میشه دید این بزرگوار رو که با توجه به این که اوراکان اولین بار سال2012 تو خیابان دیده شد میشه گفت جانشین اونتادور هم الان باید توخیابان باشه که تا حالا گرفتار لنز نشده یا اینکه این اونتادورsvj همون جانشینشه!
Aventador SVJ
۲ تیر ۱۳۹۷سلام.
دوستان من خودم با لامبو وارد دنیای پر هیجان و عشقی ماشین شدم و برای همین لامبو رو خیلی دوست دارم درواقع عاشقشم و با هرکی که جلوش بایسته با منطق جوابش رو میدم.
ولی در مورد موتور های تنفس طبیعی لامبو چند نکته بگم
من خودم عاشق صدای موتور V12 لامبو هستم مخصوصا مورسیه لاگو ولی در مورد اینکه آقای رجیانی گفته استراژدی ما اینه که حافظ موتور های تنفس طبیعی باشیم مخالفم چون موتور های لامبو به سختی با توربو سازگار میشن و برای همین شرکت های تیونینگ برای تیون خودرو کمتر سراغ لامبو میرن و حتی وقتی هم میرن فقط موتور V10 گالاردو یا هوراکان رو تیون میکنن چون موتور V12 لامبو با توربو خیلی گرم میشه و جای کافی برای رادیاتور و اینترکولر اضافی نداره(اگه کمی جستوجو کنین میبینین تعدادی انگشت شمار از لامبو ها تیون شدن)اگر هم بشه به سختی میشه و عمر موتور خیلی پایین میاد.برای همین شرکت لامبورگینی تو موتور های V10 و V12 سراغ توربو نمیره (حتی تو پروژه کونتاش LP500 توربو هم شکست خورد که علتش همون گرم شدن بیش از حد موتور بود)و موتور یوروس هم برای همین V8 انتخاب شد.
در ضمن تغییر کل پلتفرم موتور هزینه های کلانی داره.
ولی در کل لامبو با موتور های گنده و پرسروصداوعضلانی جذاب تره و به دل میشینه. تازه گاو که کوچیک نمیشه پس موتور لامبو هم کوچیک نمیشه.
بسلامتی لامبورگینی و دوستداران آن صلوات…………………………