بله تعجب نکنید! این ماشین، خودرویی بود که تمامی سوپرکارها باید جلوی آن لنگ میانداختند! چرا؟ ما جواب این پاسخ را به شما خواهیم داد.
بیایید نگاهی به داستان طراحی کونتاش بیندازیم. متأسفانه در اوایل سال ۱۹۷۰, مشکلاتی از قبیل ناآرامیهای کارگری در ایتالیا, افزایش قیمت سوخت و معاملات بزرگ تراکتور, استرس فوقالعادهای را در فروچیو لامبورگینی و شرکت او به وجود آورد. بنابراین در سال ۱۹۷۲ پس از ۸ سال بودن در رأس, فروچیو ۵۱ درصد از سهام شرکت را به یک کارخانهدار سوئیسی به نام ژرژ هنری روزتی فروخت.
سال بعد او باقی سهم خود را به دوست خود, رنه لایمری واگذار کرد. بنابراین مردی که نیروی محرکه صعود این کمپانی بود, متأسفانه مجبور به حذف خود از این معامله شد.
کونتاش
اما در سال ۱۹۷۴, تخت نظارت مدیریت جدید, لامبورگینی با نصف قدرت سابق با راهاندازی خودرویی که مانند فرح فاوست, تبدیل به پوستری در اتاقهای خواب میلیونها پسر نوجوان در سرتاسر جهان شده بود, به عرصه بازگشت. مدل Countach که در انگلیسی تقریباً معادل جمله “wow – check it out” (وای! آن را ببین) است, نسخه خوبی بود و به عنوان سریعترین خودروی تولیدی در آن زمان با حداکثر سرعت ۳۰۹ کیلومتر بر ساعت محسوب میشد.
حال با خود میپرسید این چه ربطی به ماجرا دارد! تولید این مدل تازه شروعی برای جاهطلبی مدیرهای سوئیسی لامبورگینی بود.
لامبورگینی کونتاش توربو s
تنها دو دستگاه لامبورگینی Countach توربو s در کارخانه لامبورگینی ساخته شد که یکی از آنها نمونه اولیه و مخصوص خود شرکت بود. متأسفانه نمونه اولیه به دلایل نامعلوم از بین رفته است که این باعث میشود این خودرو یکی از گرانترین و منحصربهفردترین خودروی تولید شده جهان باشد.
در زیر فرمان این خودرو یک نشانگر فشارسنج توربو قرار دارد که میتوان به صورت دستی به وسیله یک ولوم که در زیر آن قرار دارد فشار توربوها را از ۰.۷ بار تا ۱.۵ بار که حداکثر قدرت در آن به دست میآید تغییر داد.
سرعتسنج تا ۴۲۵ مدرج شده است ولی سرعت در ۳۳۳ کیلومتر قفل و محدود شده است!
مشخصات خودرو
نام: لامبورگینی کونتاش توربو s
نوع موتور:V12 4.8Li twin turbo
قدرت: ۷۴۸ اسب بخار
گشتاور:۸۷۶ نیوتون متر
شتاب صفر تا صد: ۳.۵ ثانیه
حداکثر سرعت: ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت, ۴۲۵ کیلومتر بر ساعت کیلومتر شمار.
قیمت: غیرقابل تخمین
Ehsan
۱۸ مرداد ۱۳۹۳عجب ماشینی بوده
Carbonado Aventador
۱۸ مرداد ۱۳۹۳فورچیو لامبورگینی
سال 1963، سالی بود که اتومبیل های مک لارن منتشر شده بودند، مرد آهنی و مردان ایکس کار خود را آغاز کردند، بیتلز اولین LP خود را منتشر کرد، TAB Cola معرفی شد و جیمز باند پا به عرصه گذاشت. در این سال همچنین یک جوان ایتالیایی بلندپرواز با نام فروچیو لامبورگینی، تصمیم به استفاده از استعداد خود در زمینه تقویت مکانیکی، مهندسی و بازاریابی در طراحی اتومبیل های با عملکرد بالاتر گرفت
اگرچه ما اولین ظهور ریشه های اتومبیل های لامبورگینی را از سال 1963 می دانیم، اما در واقع فروچیو در سال 1916 در حومه ایتالیا به دنیا آمد. در سال 1950، پس از جنگ جهانی دوم، فروچیو که در ارتش به عنوان یک رهبر و ژنرالی هوشمند، زیرک و با اراده شناخته شده بود، شانسی برای بازسازی میهن خود از طریق دنیای عجیب ساخت تراکتور پیدا کرد. بنابراین در همین دهه، فروچیو از بازی سودآور تراکتور، ثروت کوچکی برای خود کسب کرد.
با ورود به سال 1960 و داشتن یک سابقه ی خوب، فروچیو نگاه خود را معطوف به دیگر فرصت های تجاری کرد که در نهایت یکی از این فرصت ها، تبدیل به کاتالیزوری برای میراث اتومبیلِ فروچیو شد. این اتفاق توسط تولید کننده ی معروف خودروی ایتالیایی، یعنی فراری، برای لامبورگینی ایجاد شد
ورود به دنیای خودرو
Carbonado Aventador
۱۸ مرداد ۱۳۹۳زندگی نامه ژنرال فورچیو لامبورگینی از دیدگاهی دیگر!!!!!
Ehsan
۱۸ مرداد ۱۳۹۳ممنون محمد حسین جان هم به خاطر مطلب هم به خاطر این تاریخچه از نگاهی دیگر
Carbonado Aventador
۱۸ مرداد ۱۳۹۳ممنون!
گاهی وقتا تاریخ باید باز گو بشه تا یادمون نره چه ماشینایی وجود داشته اند!!!!!!!
کانتاش توربو یجورایی در زمان گم شده بود که من احیا اش کردم!!!!!
امیر
۱۹ مرداد ۱۳۹۳با سلام و تشکر ویژه از شما بابت این مطلب، نام صحیح ایشان فروچیو لامبورگینی (Ferrucio Lamborghini) است.
peugeot200
۲۰ مرداد ۱۳۹۳عالی بود ممنون
همه لامبو ها زیبان
انزو
۱۸ مرداد ۱۳۹۳اون زمان ببین چی ساخته بودن.
ASTON MARTin
۱۸ مرداد ۱۳۹۳چرا الکسیس رانندس؟
انزو
۱۸ مرداد ۱۳۹۳درشم تازه اونجوری باز میشده 40 سال قبل.
انزو
۱۸ مرداد ۱۳۹۳من 2تا سوال الان دارم یکی اینکه صاحب این لامبورگینی کیه؟شخص خاصیه یا موزه لامبورگینی و دوم اینکه اون طرح جدیده چیه من نفهمیدم کنار اون قدیمیه.کونتاش ک خیلی معروفه ینی یه دونه فقط هس؟تولید انبوه نبوده!
Carbonado Aventador
۱۸ مرداد ۱۳۹۳نه داداش
2 عدد از این دستگاه تولید شد که نونه ی کارخانه به دلایل عجیبی نابود شد!
بعد از اون تصمیم گرفته شد که سرعت ماشین دوم روی 333 قفل بشه!!!!
اون مدل کنار لامبورگینی کنتاش , ریونتون هستش!
عجیبه که نمی شناسی اش!
آونتادور و هوراکان از روی این نسخه تولید شدن!
موتورش 660 اسب بخار قدرت تولید می کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!
انزو
۱۸ مرداد ۱۳۹۳این اومدن گذاشتن کنار کونتاش گیج شدم.رونتون ک میدونم 20تا دونه هم بیشتر ازش تولید نشد. یه ذره رنگ رونتون مات تر بود.اینجا روشن تره.
Carbonado Aventador
۱۸ مرداد ۱۳۹۳از کونتاش 6 مدل یا شایدم بیشتر ساخته شد!!!!!!
فقط این ماشین روش توربو گذاشته شده!!!!!!!!!
Carbonado Aventador
۱۹ مرداد ۱۳۹۳6 مدل مختلف با حجم های مختلف با تیراژ های مختلف نه 6 دستگاه!!!!!!
Ahmad..F12
۱۸ مرداد ۱۳۹۳محمد جان ممنون از مطلبت
موفق باشی
Ahmad..F12
۱۸ مرداد ۱۳۹۳میگم کوناتاش باید تو اون سرعت بدنش لغزنده باشه، خانوما لباس لغزنده پوشیدن!!!!! :D
شاهین
۱۸ مرداد ۱۳۹۳محمدحسین دستت درد نکنه.
خیلی واسم جالب بود(سرعتشو بیشتر نگفته بودی قبلا؟!)
من خودم خیلی لامبورگینی رو دوست دارم ولی راجع به این کانتاش خونده بودم که رکورد دار بیشترین خرابیه! به شوخی میگفتن کسی که کانتاش داره میدونه کی از خونه اش خارج میشه اما برگشتنش رو اصلا نمیدونه!
Carbonado Aventador
۱۸ مرداد ۱۳۹۳ممنون
سرعتش 425 کیلومتره ولی چون مدرک محکمی ندارم سردبیر ترجیح داد بنویسه 333 تا سوءتفاهمی ایجاد نشه!!!!!
333کیلومتر رسمی / 425 کیلومتر غیر رسمی!!!!!
این داستانی که گفتی جالب بود!!!!!
سردبیر یک جای دیگر رو هم اشتباه کرد!
قدرت این ماشین 748 اسب بخاره!!!!!!
مرتضی
۱۸ مرداد ۱۳۹۳این لنگی که نوشتی تو مقاله بود اونا هم لنگ میندازن ؟؟؟؟ :D
Carbonado Aventador
۱۸ مرداد ۱۳۹۳تو هر ترجمه ای باید آدم یکم تغیرات بده مگرنه زیبا نمی شه!!!!!!
مرتضی
۱۸ مرداد ۱۳۹۳بله من هم موقع ترجمه عین خود متن رو نمیارم نزدیک ترین جمله به زبان فارسی رو انتخاب میکنم
شاهین
۱۸ مرداد ۱۳۹۳از همه بیشتر آونتادور رو دوست دارم بعدش گالاردو رو!
با گالاردو چه رکوردهایی رو که تو نیدفوراسپید نزده بودم.
یادش بخیر…
Carbonado Aventador
۱۸ مرداد ۱۳۹۳شاهین دوستداری با لامبورگینی هوریکان رانندگی کنی؟؟؟؟؟؟؟
برو تو سایت لامبورگینی اونجا نوشته play game , بری توش می تونی به صورت آنلاین با هوریکان بازی کنی!!!!!
حتما برو من امتحان کردم خیلی حال داد!!!!!!!!
Ahmad..F12
۱۸ مرداد ۱۳۹۳این ماشین، خودرویی بود که تمامی سوپرکارها باید جلوی آن لنگ میانداختند!
ایول محمدحسین :D
Carbonado Aventador
۱۸ مرداد ۱۳۹۳ممنون!
سرعتش 425 کیلومتره ولی مدرک محکمی برای اثبات ندارم!!!!!!
در بازه ی زمانی میورا تا بعد کونتاش تمامی رکورد های سرعت مال لامبورگینی بود!!!!
mohamadreza
۱۸ مرداد ۱۳۹۳همه لامبورگینی های دنیازیباهستن.کونتاش هم یکی ازانهااست
کوشا
۱۸ مرداد ۱۳۹۳عکسارو…. :D
Ahmad..F12
۱۸ مرداد ۱۳۹۳فقط چرا قدرتش 736 تاست اون بالا؟ باز اون پایین شده 748 تا؟؟!!
Carbonado Aventador
۱۸ مرداد ۱۳۹۳748 درسته احمد جان!!!!!!
سردبیر اشتباها تغیر داده!!!!!
سردبیر
۱۸ مرداد ۱۳۹۳سلام. قدرت این خودرو طبق اطلاعات ویکی پدیا 549 کیلووات معادل 736.2 اسب بخار می باشد. متاسفانه در بعضی از منایع عدد PS بجای Hp ذکر شده است.
ممنون
Carbonado Aventador
۱۸ مرداد ۱۳۹۳ممنون سردبیر ولی car.ir یه چیز دیگه نوشته بود!!!
MoahmmadTSR
۱۸ مرداد ۱۳۹۳والا من به اون قدیمیه هم راضی ام!
Carbonado Aventador
۱۸ مرداد ۱۳۹۳حاضرم 10 آونتادور بهت بدم ولی کانتاش و میورا رو بهت ندم!!!!!!
ahmad
۱۸ مرداد ۱۳۹۳آفرین میورا رو خوب اومدی میورا عشق منه یعنی عشق سابقم
MoahmmadTSR
۱۸ مرداد ۱۳۹۳خخخخ
من کلا با لامبورگینی حال نمیکنم!
(جهنم الضرر هرچی دوست دارین unlike بدید!)
Carbonado Aventador
۱۸ مرداد ۱۳۹۳حال نکن داداش!
نظرت محترمه!!!!!!!!
بهت لایک دادم!
توفیقی
۱۸ مرداد ۱۳۹۳کربونادو مطلبت این بود!!!لامبورگینی سریعترین ماشین تاریخ یا هنوز آپ نشده.
لامبورگینی همیشه خالی می بنده 425 تا سرعت ولی 333 تا میره.این همه چاخان واسه چی…
Carbonado Aventador
۱۸ مرداد ۱۳۹۳می گفتم سریعترین ماشین 40 سال اخیر!
آره راست می گی!لامبورگینی خیلی دروغ گو و خالی بنده!!!!!!
ایرانخودرو و سایپا دروغ گویی رو از لامبورگینی یاد گرفتن!!!!!!!
لامبورگینی = بدترین کمپانی تاریخ
آونتادور = مزخرف ترین خودروی تولیدی جهان
کربنادو = زشت ترین خودروی جهان!!!!!!!
صادق
۱۸ مرداد ۱۳۹۳اگه قرار باشه هر شرکتی یکی 2 تا اسطوره داشته باشه، قطعا کانتاش یرای لامبو یه اسطوره است
محمد، دمت گرم دادا
Carbonado Aventador
۱۸ مرداد ۱۳۹۳قابلی نداشت داداش!!!!!!
ahmad
۱۸ مرداد ۱۳۹۳شباهت زیادی به رونتون داره مخصوصا عقبش.ولی هیچی آوانتادور نمیشه واقعا دنیاییه واسه خودش
ferrari
۱۸ مرداد ۱۳۹۳لامبورگینی کونتاش رویای من از کودکی تا به حال. راستش لامبورگینی این مدل رو برای رقابت با فراری تستاروسا ساخته بود.
نظر شما چیه کونتاش بهتره یا تستاروسا؟
لایک = کونتاش دیسلایک = تستاروسا
من با این که طرفدار فراری مخصوصا مدل f40 هستم, ولی الان جزو لایکی ها هستم.
Carbonado Aventador
۱۸ مرداد ۱۳۹۳داداش من درباره ی این فراری حضور ذهن دارم!
اگه مشخصاتش رو بگی تر میشه تصمیم گیری کرد!!!!!!!!
Carbonado Aventador
۱۸ مرداد ۱۳۹۳فراری تستاروسا که سال 1984 تولید شد!!!!!!!!!!!!!
اولین کانتاش سال 1974 تولید شد!!!!!!!
ferrari
۱۸ مرداد ۱۳۹۳آره می دونم ولی تو یه برنامه که الان اسمش رو خاطر ذهن ندارم گفته بودن لامبورگینی کونتاش برای رقابت با تستاروسا ساخته شده. شاید هم برعکس باشه چون این مدل از لامبورگینی تا سال ۱۹۹۰ تولید شده.
mahdi
۱۸ مرداد ۱۳۹۳درود کربنادو جان
مطلبت عالی بود
یادمه اولین مجله ماشینی که خریدم این مدل لامبورگینی رو ارائه کردند به عنوان مطلب
اون موقع چیزی متوجه نمیشدیم (الان هم زیادی فرق نداره) فقط تا همین حد میدونستیم ماشین فوق لعاده ای هست
کوچیک هم بودیم میگفتند لامبو و فراری و …..
الان هم میگن
لعنت به لامبو آخه نه یه نقطه ضعف نه یه کوتاهی در ساخت نه ایرادی اصلا نمیشه بهش ایراد گرفت
ازش متنفرم
یه دونه کونتاش داشته باشم راضیم
توی زمان خودش عالی بوده
هنوز هم هست
ای بابا داریم کم کم افسردگی میگیریم
کربنادو جان دیگه از این مطالب ننویس داریم راهی آسایشگاه روانی میشیم
محصولات داخلی داری بنویس وگرنه بی خیال
این مدل جاودانه هست
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
Carbonado Aventador
۱۸ مرداد ۱۳۹۳مهدی جان من نوکرتم!
چون شما گفتی دیگه نمی نویسم!!!!!!!
فقط بیا با هم بریم بیمارستان روانی چون اگه ننویسم دیووونه می شم!!!!!!!
mahdi
۱۸ مرداد ۱۳۹۳درود کربنادو عزیز
پس بنویس تا روح روانت جلا پیدا کنه
و آسوده باشی
این کامنت 430 من هست
بی مناسبت با سرعت لامبو نیست
پس گرامی باد
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
Carbonado Aventador
۱۸ مرداد ۱۳۹۳مبارک باشه!
به امید 1000000000000000000000000000000000000000000
دیدگاهی شدنت!!!!!!
mahdi
۱۸ مرداد ۱۳۹۳درود
ارادت دارم کربنادو عزیز
سپاسگزارم
مهدی (فرزند کوروش)
چ مثل چاپلو
۱۸ مرداد ۱۳۹۳سلام به همه.
ممنوننم کربونادو مطلب بسیار خوبی بود.
با این جملت حال کردم بدجور
“این ماشین، خودرویی بود که تمامی سوپرکارها باید جلوی آن لنگ میانداختند!”
Carbonado Aventador
۱۸ مرداد ۱۳۹۳سلام بر چاپلو!!!!!
واقعیت رو گفتم!!!
افتخار لامبورگینی به کانتاش و میورا هستش!!!!!!
Mohammad.S.F
۱۸ مرداد ۱۳۹۳عالی بود داداش.
یکی از تاریخ سازهای لامبورگینی
مثل میورای افسانه ای
ولی تا حالا به شباهت عقب رونتون و کونتاش دقت نکرده بودم!
سام
۱۸ مرداد ۱۳۹۳کمتر ماشینی رو میشه تو دنیا پیدا کرد که مثل لامبورگینی کانتاش طراحیش اینقد بادوام باشه،پس از حدود 40 سال هم می بینیم که جلوی ماشین های جدید هم کم نمیاره و این یه شاهکار! هنوز هم دیدنیه!
توفیقی
۱۸ مرداد ۱۳۹۳بهترین لامبو فراری 599 هست!!1هاهاها
توفیقی
۱۸ مرداد ۱۳۹۳کربونادو قبول کن مالی نیست حالم از چراغهای عقب بی خودش به هم میخوره.
توفیقی
۱۸ مرداد ۱۳۹۳لامبور گینی همیشه بدترین و ناامیدکننده ترین ترمزها رو داشته.و پورشه بهترین ها رو تو کلاس خودروهای اسپرت
elring
۱۹ مرداد ۱۳۹۳لامبو همیشه یه سوپر اسپرت بوده و هست
فقط ایتالیا
فقط لامبورگینی
reza
۱۸ مرداد ۱۳۹۳یک ابر ماشین!!!!!!!!!!!
احسان فرج زاده
۱۸ مرداد ۱۳۹۳وای فشارم افتاد یکی بگیرتم این دیگه چی بوده ای خدا ما چقدر بدبختیم
ادریس( ♪♫Edi سابق)
۱۹ مرداد ۱۳۹۳هنوزم بوی تازگی داره ،،
mt amre
۱۹ مرداد ۱۳۹۳تو بچگیهام کارتهای بازی ماشین بود ، تو اونا عاشق لامبورگینی کانتاش بودم چون از همه سرتر بود و تو بازی کارتش دست هر کی میفتاد بازیو میبرد
yasin
۱۹ مرداد ۱۳۹۳دمت گرم عالی بود حال کردم عاشق لامبوووو هستم ببینیم طرفدارای کدوم
بیشترن لامبو یا فراری لامبو لایک فراری دیسلایک
علی لامبو
۲۳ مرداد ۱۳۹۳خدایی بدون طرفداری میگم…از نظر طرح به نظر من لامبو خیلی از فراری سرتره.صداش بماند…
امیر
۱۳ شهریور ۱۳۹۳فکر کنم نمونه کارخونه آیش تند رفته پلیس توقیفش کرده قول دادن بیشتر از 333کیلومتر نرن :)
ولی خدایی همین الان هم نمونه قدیمیش خیلی از ماشین های که ادعای سوپر اسپرت بودن رو دارن رو میخوره
نوید
۲۹ شهریور ۱۳۹۳برای خودش اسطوره ای بوده ها
ASTON MARTin
۱۴ دی ۱۳۹۳یاد این مقاله ی زیرخاکی بخیر :)
یاد نظر خودم افتادم
یاد 17 مرداد بخیر
کلا یاد گذشته بخیر
هعی :<