کشور آمریکا را میتوان بهشتی برای سوپر اسپرتهای توربو دانست زیرا تیونرهای زیادی با تخصص بالا در زمینه انواع و اقسام توربوشارژرها و سوپرشارژرها را میتوان در آنجا یافت.
بسیاری از تیونرهای آمریکایی به راحتی و با استفاده از توربوهای دوقلو میتوانند قدرتی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار را برای خودروی اسپرت شما به ارمغان بیاورند. اما حالا چنین تیونرهای دیوانه ای را در جاهایی مثل مسکو هم میتوانید بیابد. رکوردگیریهای درگ تایمز در این کشور هم نشانی از این مدعاست.
اما رسیدن به قدرت ۲۰۰۰ اسب برای هر تیونر و یا خودرویی ممکن نیست. لامبورگینی گایاردو این پتانسیل را دارد که به چنین توانی دست یابد. خودرویی که در ویدئوی تست درگ تایمز میبینید با استفاده از توربوشارژرهای اضافی به توان حیرت انگیز ۲۰۰۵ اسب بخار رسیده است. بدین ترتیب انتظار داریم که به راحتی رکورد سرعت بوگاتی نیز شکسته شود. اما در زمان رکورد گیری اتفاق دیگری میافتد.
لامبورگینی رکورد شکن در خط پایان با عبور از سرعت ۴۰۲.۶۸ کیلومتر بر ساعت همانند گلوله ای انفجاری آتش میگیرد و قسمت پشت خودرو شعله ور میشود. راننده ناچار به توقف خودرو و فرار از آن میشود اما خوشبختانه حادثه ای به وقوع نمیپیوندد. با این وجود راننده این گایاردو، سریعترین مرد روسیه در حال حاضر است! حالا شاید قدر بوگاتی را بیشتر بدانیم! [دانلود ویدئو] [jwplayer mediaid=”۴۸۲۲۸″]
محسن
۳۱ شهریور ۱۳۹۲خدایا… این چی بود دیگه؟
ولی جای 405 خالی بود تا بهشون تفهیم کنه چطور آتیش می گیرن …
km
۳۱ شهریور ۱۳۹۲این روسها بجای این که تو کلشون مغز داشته باشن پول ریختن توش! آخه یکی نیست بشون بگه 2005 اسب بخار برای یه ماشین شوخی نیست؟؟!!!
aventador twin turbo
۳۱ شهریور ۱۳۹۲این حادثه ها زیاد اتفاق می افته ولی ولش کن این مهمه که تو تست های قبلی تا سرعت 426 کیلومتر هم رفته یعنی سریعترین ماشین دنیا چون سرعت بوگاتی به 408 کیلومتر محسوس شده . حالا حساب کنید این قدرت بر روی آونتادور و وننو به چه سرعت هایی می شد دست یافت!!!!!!!!!!
I Love Ferrari
۳۱ شهریور ۱۳۹۲بوگاتی سوپر اسپرت۴۳۰تا میره پس یعنی از این سریعتره.
HASSANBMW
۳۱ شهریور ۱۳۹۲اگه آونتادور بود فکر نکنم آتیش میگرفت موتورش بیش از این جا داره!!!
لامبوی کرد
۱ مهر ۱۳۹۲آقای i love ferrari بوگاتی ویرن سوپراسپرت 431.072 کیلومتر برساعت سرعت میگیره.
ولی به نظر من سوپر اسپرت زیاد خوبی نیس.واسه این که به سرعت407برسه باید 10کیلومتر جاده ی مستقیم و بدون پیچ جلوش باشه،هر 10000کیلومتر چهار تا لاستیکش باید عوضشه قیمت چهارتاشونم 20000 دلاره ( عنی با دلار3000 تومانی میشه 60 میلیون تومان یا به عبارتی پول سه تا پراید) ، قیمت خودشم که 3000000 دلاره (یعنی 9 میلیارد تومن !!!!! یا به عبارتی پول 600 تا پراید!!!!!!!) تازه ویکیپیدیا نوشته:این خودرو توسط فولکس واگن طراحی شده و بوگاتی فقط اونو تولید میکنه.!!!امیدوارم به طرفدارای بوگاتی بر نخوره. موفق باشید /فقط اونتادور رودستر/
احسان 16v
۳۱ شهریور ۱۳۹۲جالب بود دقیقا نزدیک خط پایان آتیش گرفت وقتی که رکورد و زد….
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲ مهر ۱۳۹۲درود.
درسته که کارشون با حساب و کتاب دقیق نبوده.
ولی این نشون میده که میخوان یک تکونی به خودشون بدن.
یا به اون سطح تکنولوژِی دست پیدا کنند.
اولشم تا خراب نکنند نمیتونند پیشرفت کنند.
به هر حال با اینکه کارشون با شکست مواجه شده ولی جای تقدیر داره.
ایران و المان.
امین
۳۱ شهریور ۱۳۹۲تند رفتن هم یه مقدماتی داره …
خمینجوری الکی که نیست
تازه قدر ماشین خودمو فهمیدم !
امین
۳۱ شهریور ۱۳۹۲موتورش صدای عادی نداشت
بعدشم ، آیینه هاش کو ؟
امیر
۴ مهر ۱۳۹۳احتمالا اینه هاش رو برای کم کردن استحکاک با هوا و ایرو دینامیک کردن ماشین ورداشتن موتورشم خب موتور استاندارد که نیست اگه بود اتیش نمیگرفت
سام*
۳۱ شهریور ۱۳۹۲2005 اسب بخار خیلیه.اگه لامبو تصمیم بگیره زیر نظر مهندسان خودش و البته ائودی از توربو استفاده کنه شاید دوران طلایی بوگاتی به اتمام برسه.
slr722
۳۱ شهریور ۱۳۹۲سام عزیز بوگاتی فقط سرعت داره بس…همین…
پس بوگاتی زیاد بزرگ نکنید…
Infinite
۳۱ شهریور ۱۳۹۲جناب slr722 شما چقدر راحت درباره ی بوگاتی حرف می زنید و ارزش این شرکت معظم رو میارید پایین!
به بوگاتی علاقه ای ندارید حداقل بهش توهین نکنید.
mds
۳۱ شهریور ۱۳۹۲داش 722 این ویدئو رو اگه نداری دانش کن درگ بین (Lexus LFA vs McLaren MP4)
(Lamborghini Aventador با McLaren MP4) و (Bugatti Veyron با Lamborghini Aventador)
کیفیت ~ 480p حجم MB 32
نوید
۳۱ شهریور ۱۳۹۲با اینکه منم مثل شما از بوگاتی ویرون خوشم نمیاد… ولی داشتن چنین سرعتی به صورت استاندارد به همین سادگی هم نیست… طراحای ماشین توی اون سرعت باید مباحث هوا فضا رو هم در نظر بگیرن… در ضمن سیستم traction و ترمزها، میکروکنترلرها، سیستم انتقال قدرت و دنده ها… و از همه مهمتر ایمنی! و کلی چیز دیگه هم هست… ویرون چندین ده هزار کیلومتر گارانتی داره و برای رکوردگیری چند ثانیه ای ساخته نشده.
ویرون رو شاید تا همین 3 -4 سال پیش میشد یکی از پیشتازان تکنولوژی در اتومبیل نامید.
slr722
۳۱ شهریور ۱۳۹۲دوست عزیز توهین نکردهم…
شکی نیست که ویرون عالی هستش…
1) اما ویرون ترمز خوب خیلی خوبی نداره…
2) هندلینگش نسبت به خیلی از سوپر اسپرت های دیگه پایینه…
3)مصرفش عجیب بالاست…
اما درعوض شتاب اولیه و شتاب ثانیه و سرعت عالی داره…
من به 3 دلیل اول گفتم که خیلی هم جالب نیست…
سام*
۳۱ شهریور ۱۳۹۲بله slr عزیز.درسته که ما به لامبو علاقه داریم ولی نباید یادمون بره که بوگاتی هم کمپانی بزرگیه و خوب از لحاظ انجین و البته حداکثر سرعت و ایرودینامیک پیشرفتهای زیادی داشته.فراموش نکنیم کمپانیهای کمی بودن که تونستن ماشینی با سرعت بیش از 400 کیلومتر رو روانه خیابان کنن اونم بصورتی که هر کسی خواست یدونه از این ماشین داشته باشه بتونه بخره.بودن ماشینهایی که این سرعتها رو بهش میرسیدن ولی صرفا تو پیست و تحت شرایط کنترل شده.ولی من عاشق لامبو و فراری هستم.
علی لامبو
۳ تیر ۱۳۹۶مثلا از روی چه چیزی داری میگی که بعضماشین های دیگه 400کیلو متر رو راهت میرن
slr722
۱ مهر ۱۳۹۲دوست عزیز mds قبلا دیده بودم…
اما یک دنیا تشکر برای کارت…
mds
۱ مهر ۱۳۹۲خواهش میکنم عزیز دیدم عشق McLaren هستی و همینطور همفکرم :-) گفتم شاید اینو نداری گذاشتم ک حال کنی ;-)
نیما
۳۱ شهریور ۱۳۹۲واقعاً آدم با صداش مست میشه!!!
دوست مسيح خدابيامرز
۳۱ شهریور ۱۳۹۲آخ چه حالی میده بعد این خرابکاری اون یه نخ سیگار …
حسین(جاسم)
۳۱ شهریور ۱۳۹۲از نظر سرعت رو دست همه رو زده.ایول بابا.
amir.t.
۳۱ شهریور ۱۳۹۲لامبوره دیگه ….لامبور این کارو نکنه کی باید بکنه …
LAMBORGHINI DIAM
۱۳ آبان ۱۳۹۲مگه لامبو تیونش کرده پسر خوب!!!!!
شهاب
۳۱ شهریور ۱۳۹۲آینه هاشو واسه اینکه ضریب آیرودینامیکی بیاد پایین بر داشتن!
اگر توجه کنی برف پاکن هم نداره!
HASSANBMW
۳۱ شهریور ۱۳۹۲رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود
رهرو آن نیست گهی تند و گهی خسته رود
amir.t.
۳۱ شهریور ۱۳۹۲دوستان این سوالی که میخوام بپرسم میدونم اصلا ربطی به این موضوع و لامبورگینی نداره ولی خیلی ذهنمو مشغول کرده و از هر کسی پرسیدم نتونسته جواب بده ولی امید وارم شما دوستان گلم بتونید جوابمو بدید.=@@/سوالم اینه که= چرا همه ماشین های هاشبک دنیا چه مدل بالا چه پایین و از هر نوع برندی شیشه عقبشون برف پاکن دارن ولی ماشین های دیگه ندارن. @@اگه نوع سوال پرسیدنم مشکلی داره به بزرگی خودتون ببخشید…/
slr722
۳۱ شهریور ۱۳۹۲اقای امیر amir.t. سوالت عالی بود عالی…
جواب من: من فکر میکنم که جا و فضا برای مدل های هاچ بک بیشتره…(اما خیلی مطمئن نیستم که فقط این دلیل باشه)
amir.t.
۳۱ شهریور ۱۳۹۲مرسی slr722 .ولی ی تیکه برف پاکن جای رو اشغال نمیکنه اگه بزارن رو ماشین های دیگه…/و این حرفت رو هم فراموش نکردم =(اما خیلی مطمئن نیستم که فقط این دلیل باشه).
امیر
۱ مهر ۱۳۹۲amir.t عزیز، تا جایی که یادم میاد علتش رو توی یکی از شماره های مجله ماشین با این مضمون گفته بود که در ماشینهای سدان بعلت زاویه کم شیشه عقب و سقف ماشین، جریان هوا به نحوی هدایت میشه که از روی شیشه عقب عبور میکنه و این جریان هوا در زمان بارندگی خودش نقش برف پاک کن رو ایفا می کنه و چنانچه توجه کرده باشین در زمان رانندگی در بارون، قطره های آب کمی روی شیشه عقب (به نسبت شیشه های بغل) قابل رؤیته. پرواضحه در در ماشینهای هاچ بک (و بعضا لیفت بک) بعلت افزایش زاویه سقف و شیشه (و متعاقبا عدم وجود جریان هوا بر روی شیشه عقب) نیازه قطره های بارون توسط یک روش مکانیکی از روی شیشه عقب زدوده بشه که در دید عقب راننده اختلال ایجاد نکنه. با تقدیم احترام
amir.t.
۱ مهر ۱۳۹۲مرسی امیر جون.کاملا فرمایشت درسته چون تقریبا نظر بقیه دوستان هم همین بوده.سپاسگذارم …
سجاد
۱ اسفند ۱۳۹۲چون که سرعت میرن
شهاب
۳۱ شهریور ۱۳۹۲هاچ بک ها و لیف بک ها مثه زانتیا که در صندوق عقب با شیشه عقب بالا میره هم برف پاکن شیشه عقب دارن و خیلی کلاس های دیگه . . . دلیلشم اینه ک محل قرار گیری برف پاک کن روی شیشه عقب هاچ بک ها و . . . وجود داره ولی روی ماشینای سدان و شبیه به اون چون شیشه عقب ثابت هست امکانش نیست و یا نمایی ک روی ماشینای هاچ بک و . . . داره روی بقیه نداره!
amir.t.
۳۱ شهریور ۱۳۹۲مرسی شهاب جون از نظرت.ولی میشه برف پاکن گذاشت رو ماشین های سدان و شبیه به اون. و فکر نکنم بیشترین دلیلش برا زیبای ماشین بزارن.ولی در کل خیلی خیلی ممنون.ببینم نظر بقیه دوستان چیه.به خدا عصبی شدم.ی دلیل دیگه داره …
نوید
۳۱ شهریور ۱۳۹۲جالبه منم قبلا این قضیه برام سئوال بود… یادمه یکی قبلا بهم گفت که گرد و غبار ایجاد شده در پشت ماشین روی سطوح قائم جمع میشن و دید رو مختل میکنن… ولی در اتومبیل های صندوقدار، گرد و غبار ایجاد شده به راحتی نمیتونن از صندوق گذر کنن و به سطح اریب شیشه عقب برسن… یه تحقیق هم که خودم کردم به نظر میرسه که اغلب همین دلیلو آوردن.
نوید
۱ مهر ۱۳۹۲یه سرچ که کردم فهمیدم که در هاچ بک ها در ناحیه پشت ماشین فشار هوا حین حرکت پایینه… مثل یه ناحیه که شباهت به خلا داره و هوا سعی میکنه جای ماشینو که قبلا اونجا بوده پر کنه. گرد و خاک و ذرات گل پشت ماشین در همین روند به همراه هوای پر فشار به سمت عقب ماشین که فشار هوا نزدیک بهش کمه رونده میشن و روی سطح شیشه جمع میشن.
توی سدان ها به دلیل اریب بودن شیشه عقب و تقریبا موازی بودن شیشه با جهت حرکت، نایحه کم فشار با شدت کمتری ایجاد میشه و سطح شیشه همواره در معرض یک جریان هوای موازی قرار داره، همچنین گرد و غبار کمتری نسبت به ماشین های بی صندوق میتونه به فضای اون ناحیه برسه. این هم باعث میشه که غبار کمتری تحت فشار کمتری به طرف اون ناحیه برن و هم باعث این مشیه که این مقدار غبار هم توسط جریان هوای عبوری موازی به سمت پایین شیشه و در نهایت به پشت ماشین منتقل بشه.
البته جناب احمد.ف هم در پایین به این موضوع اشاره کردن.
alireza
۳۱ شهریور ۱۳۹۲خدا بیامرزتش !
البته باید در نظر گرفت که این پیست درگ تایم واقعا پستی و بلندی زیاد داره !
skazi 68
۳۱ شهریور ۱۳۹۲منم با پراید اینجری میرم اینکه چیزی نیست
Ali.N
۳۱ شهریور ۱۳۹۲این چه جوریه اینقدر توان و اسب بخارش بیشنره ولی سرعت از ویرون کم تره
چراااااااااااا؟
شهاب
۳۱ شهریور ۱۳۹۲آقا امیر عزیز اگر میشد و اصولی بود که همه ی کارخونه های بزرگ خودرو سازی یا حداقل یکیشون روی محصولات سدان یا شبیه به اون میزاشتن!
amir.t.
۳۱ شهریور ۱۳۹۲شهاب جان چه اصولی داره که فقط مخصوص هاشبک ها باشه.اینو من میخوام…
amir.t.
۳۱ شهریور ۱۳۹۲مرسی از همه ی دوستان که نظراتشون رو دادن.یک دنیا ممنون از شما دوستان گلم
رامتین
۲ مهر ۱۳۹۲بزارید برای 1 دفعه هم که شده اطلاعات صحیح همگی بدست بیارند:
اولا این گالاردو که 402 تا رفته، در تستهای قبل 405 کیلومتر (مدل با قدرت 1500) و 418 هم رفته. حتی اگه 500 تا هم بره بعنوان سریعترین اتومبیل جهان ثبت نمیشه، چون تولید انبوه نیست. حرف دوستمون صحیحه که اگر آوانتادور در این حد تیونینگ بشه سرعت بالای 430 را هم میاره (چون از مدل پایه گالاردو با سرعت 335چنین سرعتی حاصل شده، پس با مدل پایه آوانتادور با سرعت 370 انتظار میره به سرعت بالای 430) اما مثلا مک لارن F1 که مدل پایش با قدرت 650 سرعت اعجاب انگیز 386 داره، تیونینگ بشه چی میشه؟؟؟ نتیجه: این تیونینگها هیچ ارزشی نداره چرا که ارزش قانونی نداره و هر اتومبیلی میتونه ادعا کنه با تیونینگ سرعت بالاتر میاره. در حال حاضر سریعترین اتومبیل بنام هنسی ونومه که 447 را با قدرت 1200 (نه 2000) در سایت netcarshow آورده و سپس بوگاتی با همین قدرت سرعت 431 زده. خب اگه هنسی را باز تیونینگ کنند چی میشه؟؟
سال آینده هم هنسی مدل پایه (نه تیونینگ) ادعا کرده با سرعت 460 و البته لامبو هم با سرعت 480 ادعا داشته که باید انتظار کشید.
mohsen140
۳ مهر ۱۳۹۲میگم پدال جان اسم این مدل لامبو مگه گالاردو نیست شما دوبارتو مطلب گفتید گایاردومیخواستم بدونم تلفظ خاصی هست یا اینکه چیزه دیگه هست که من نمیدونم!
aventador twin turbo
۹ مهر ۱۳۹۲محسن جون تلفظ اش گایاردو خونده می شه . منم چند سال پیش گالاردو می خوندم اما دیدم گایاردو هم زیبا تر و هم راحت تره.
چاپلو
۱۶ فروردین ۱۳۹۳گایاردو تلفظ اسپانیولی ش هس
حسین
۶ مهر ۱۳۹۲بابا چرا کسی پراید خودمونو نمیگه ک با40الاغ بی بخار 180تا میره خدایی این ایول نداره تازه مصرفشم خیلی کمتر از لامبو و بوگاتی
نوید
۲۶ شهریور ۱۳۹۳بوگاتی فقط موتور داره وگرنه وننو و اونتادور از لحاظ آیرو دینامیکی و … بهترن اگه موتور بوگاتی بزارن روشون بیشتر از بوگاتی میتونه شتاب و سرعت بگیره . مخصوصا شتاب
امیر
۴ مهر ۱۳۹۳ماشین فقط سرعت نیست هندلیگ ماشین حتا از سرعت هم مهمتره میتسوبیشی لنسر ایوو(فکر کنم این باشه)از لامبورگینی برده بود
توی یک ویدیو از تاپ گیر دیده بودم
شادمهر
۲۶ بهمن ۱۳۹۳خدایی عالی بود
سینا
۲۸ اسفند ۱۳۹۴این لامبورگینی گالاردو هست اگه مدل های دسگه مثل وننو -اونتادور-مورسیه لاگو-رو امتحان میکردن حتی به 450هم میرسید!منکه عاشق لامبورگینیم