لامبورگینی رسماً پردهها را از چهرهٔ نسخهٔ روباز قویترین محصول تاریخ خود یعنی سیان رودستر کنار زده است. این هیولای بیسقف دقیقاً مثل نسخهٔ کوپه به یک نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی به همراه یک موتور الکتریکی ۴۸ ولت مجهز است که مجموعاً ۸۲۰ اسب بخار قدرت تولید میکند. به لطف این نیروی عظیم، سیان رودستر در کمتر از ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را دارد.
به گفتهٔ لامبورگینی، برخی از عناصر طراحی سیان رودستر مثل چراغهای عقب از کانتاش الهام گرفته است. این ماشین همچنین در عقب به دو بال آئرودینامیکی و پرههای خنککنندهٔ فعال مجهز شده است. این پرهها از متریال حساس به دما ساخته شده که به حرارت سیستم اگزوز واکنش نشان میدهد و با چرخش پرهها موجب خنک شدن پیشرانه میشود.
سیان اما نهتنها قویترین محصول جادهای لامبورگینی محسوب میشود بلکه اولین خودروی هیبریدی این شرکت هم بهحساب میآید. البته سیستم هیبریدی این خودرو از نوع خفیف با یک موتور الکتریکی ۳۴ اسب بخاری است که در گیربکس نصب شده و امکان حرکت تمام الکتریکی خودرو در مانورهای سرعتپایین مثل هنگام دندهعقب رفتن یا پارک کردن را فراهم میکند؛ اما خلاقانهترین قسمت اولین محصول هیبریدی لامبورگینی استفاده از ابرخازنها برای ذخیرهٔ انرژی است که سه برابر قویتر از باطریهای لیتیوم یون با اندازهٔ یکسان و همینطور سه برابر سبکتر از باطریهایی با قدرت یکسان است.
به گفتهٔ لامبورگینی، این سیستم هیبریدی با ابرخازنها و موتور الکتریکی مجموعاً تنها ۳۴ کیلوگرم وزن دارد که این ویژگی به ایجاد نسبت قدرت به وزن ۲ کیلوگرم بر هر اسب بخار در سیان رودستر کمک کرده است. به گفتهٔ مدیرعامل لامبورگینی «استفانو دومنیکالی»، قوای محرکهٔ هیبریدی سیان پیشرو و رهبر جهت حرکت سوپراسپرتهای این شرکت است.
یکی دیگر از مزیتهای ابرخازن نسبت به باطریهای لیتیوم یونی معمولی این است که میتواند با قدرت یکسانی شارژ و تخلیه شود. این ویژگی موجب میشود ابرخازنهای سیان با هر بار ترمز گیری خودرو بهطور کامل شارژ شوند. سپس انرژی ذخیرهشده در این ابرخازنها بهعنوان یک نیروی فوری تا سرعت حداکثر ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت ارائه میشود و از این طریق سیان ۱۰ درصد سریعتر از خودروهای فاقد این سیستم خواهد شد. علاوه بر این، این سیستم هیبریدی موجب راحتتر شدن سیان رودستر برای رانندگی میشود و به لطف سیستم پُر کردن گشتاور، هرگونه تکان و تنش را در هنگام تعویض دنده از بین میبرد.
از سیان رودستر تنها ۱۹ دستگاه ساخته میشود که هماکنون امکان خرید هیچکدام از آنها وجود ندارد چراکه هر ۱۹ دستگاه قبلاً فروخته شدهاند. هر نمونه از این خودرو توسط بخش سفارشیسازی لامبورگینی بنام Ad Personam طبق سلیقه و خواست دقیق خریداران ساخته میشود. علاوه بر این، لامبورگینی طیف بیپایانی از رنگها و تریمها را برای سیان رودستر ارائه میکند و حتی امکان حک کردن حروف اول اسم خریداران روی دریچههای تهویه هم از طریق پرینت سهبعدی وجود دارد.
ایمان جباری
۱۹ تیر ۱۳۹۹عجب عشقی شده با این رنگ ??
Reza
۱۹ تیر ۱۳۹۹وای خدا چقدر خوشگل شده❤️❤️❤️❤️❤️❤️
زیزیگولو
۱۹ تیر ۱۳۹۹دماغه V شکل جلوش شبیه بیشتر لامبورگینیای جدیده و اینکه باید خدمت نویسنده این پست عرض کنم این ماشین 819 اسب قدرت داره و تا اونجایی که من میدونم شرکت اعلام کرده قصد داره 63 دستگاه از این مدل بسازه
محمد
۱۹ تیر ۱۳۹۹۱۹تا رودستر تواید میشه
behnam1012
۱۹ تیر ۱۳۹۹63 دستگاه مربوط به نسخه کوپه میشه و این رودستره
زیزیگولو
۱۹ تیر ۱۳۹۹بهنام حرفت درسته چون قراره از مدل کوپه 64 دستگاه و از مدل رودستر 19 دستگاه تولید بشه،من فقط یکی دوتا از پاراگرافای این خبرو خیلی سریع مرور کردم و زیاد به تیترو متن خبر دقت نکردم … این ماشین 819 اسب قدرت داره و 19 تا از اون تولید میشه
behnam1012
۱۹ تیر ۱۳۹۹حالا اون یک اسب بخار هم چیزی نیست بیخیالش شو ?❤️
زیزیگولو
۱۹ تیر ۱۳۹۹مشکلی نیست:-))
Farzad
۱۹ تیر ۱۳۹۹شاهکار هندسی لامبورگینی ?
مازراتی
۱۹ تیر ۱۳۹۹لامبورگینی بهترین خودروسازی هس که میتونه انقدر طراحی شکسته و تیز رو هنرمندانه خلق کنه
Aran Milan
۱۹ تیر ۱۳۹۹پس هیولاها واقعی هستن!!!
Mf1
۱۹ تیر ۱۳۹۹طراحیش مثل بقیه لامبوها زیبا بینظر کاش سریع باشه وهندلینگش حرف زیاد برا گفتن داشته باشه و مثل بقیه لامبوهای گرون قیمت تنبل کند نباشه
رامین
۱۹ تیر ۱۳۹۹:///. گرون قیمت تنبل کند !!!!! کند ؟؟؟؟ تنبل ؟؟؟؟
Mf1
۱۹ تیر ۱۳۹۹وقتی المنتو ۲.۵ میلیون دلاری تولید شد رکوردش با bac mono صدپنجاه هزار دلاری یکی بود رکوردش هست تو پیست تاپ گر داش رامین
رامین
۱۹ تیر ۱۳۹۹بوگاتی 3 میلیون دلاری هم از خیلی ماشینای ارزون تر از خودش تو پیست کندتره. به نظرم بیشتر از این همش نزن داش mf1. اون ارقام تاپ گر هم یه بار دیگه برو ببین خیلی از سوپر اسپرتای دنیا از اون bac کندتر هستن. یه ذره راجبه دنیای خودرو و کلاس بندی هاش بیشتر تحقیق کن. البته تعصبم بزار کنار.
ساسان
۱۹ تیر ۱۳۹۹وقتی بوگاتی تولید شد نیسان جوک دوتوربو تیون شده تو درگ برنامه درگ تایمز بردتش.
این چه استدلالیه اخه
bac mono سبک ساختش متفاوته.تک سر نشینه موتورو بستن به راننده…شما از کلاس بندی اتومبیلها اطلاع نداری.
هرخودرویی رو با هر خودرویی مقایسه نمیکنن دوست عزیز
ساسان
۱۹ تیر ۱۳۹۹لامبو ارزونم داریم مگه؟ا گرون قیمت تنبل و کندن؟
تعریف اول کامنتت باعث نمیشه بیمنطقیه انتهای کامنتتو بپوشونه…قبل اینکه حرف بزنی مزه مزه کن ببین راجب چه برندی داری حرف میزنی بعد دُر افشانی کن استاد !
رامین
۱۹ تیر ۱۳۹۹از اسمش معلومه فنه مک لارنه. خود مهندسای مک لارنم کامنتشو ببینن خندشون می گیره.
Mf1
۱۹ تیر ۱۳۹۹همه میدونن که بوگاتی بااون همه وزن درست نشده برا پیست کارش رکورد سرعته اگه اینجور بود بود bac تست نمیکردن تو پیست میگفتن تو با همه فرق داری کلاست یه چیز دیگس فرمونت وسطه خیلی سبکی اون مشکل لامبو که خودروهای میلیون دلاریش تو پیست نسبت به پولی که میدی تایم هم نمیگیری
Regrafan
۱۹ تیر ۱۳۹۹بدجور دیوونه اش شدم .ده.ن سرویس خیلی خوب شده
ساسان
۱۹ تیر ۱۳۹۹دیوانه کنندست ظاهرش.
واقعا”لامبو سنگ تمام گذاشت برای این مدل.
Enzo
۱۹ تیر ۱۳۹۹یه سوال رام پیش اومده .یعنی این ماشین با این همه قدرت و امکانات .تو شتاب اولیه از پورش911توربوS میخوره شتاب اولیه 2.9 پورش تا جایی که یادمه زیر 2.5 زد
ساسان
۱۹ تیر ۱۳۹۹سیان ارائه دهنده ی یکسری از تکنلوژی های آینده ی شرکت با طراحی آینده نگرانست.
لامبو هم در ارئه ی شتاب اولیه و تاپ اسپید محتاط عمل میکنه همونجور که میدونید پرفرمانته هم2.5 زد اوروس 3ثبت کرد…
اینجور جمع بندی کردن چندان منطقی نیست…باید دید این خودرو برای چه هدفی ارئه میشه..تکمیل این تکنلوژی درآینده ی سوپر اسپرتهای لامبو یعنی برطرف کردن مشکل وزن زیاد باطریهای لیتیوم.
Moein
۱۹ تیر ۱۳۹۹این ماشین خاص تر از اونیه که با توربو اس بخواد درگ بذاره
این میشینه یه کنار بقیه رو نگاه میکنه
امین قلی پور
۱۹ تیر ۱۳۹۹یه سوال؛؛ این سریع تر از svj هست که بره پیست و مسابقات یا فقط مثل وننو ساخته شده برای نمایش و تجملات و نمایشگاه و… و…؟!
ساسان
۱۹ تیر ۱۳۹۹تجملات بخش جدایی ناپذیر محصولات لامبوست..حتی در پیست محورها…اما این خودرو باید پرفورمنس خارق العاده ایم داشته باشه.اما اینکه ازSVJسریعتره یا نه باید تست بشه…یادمون نرهSVJاختصاصا” برای پیست، اونم در بزرگترین پیست جهان(پیست 25 کیومتری نوربرینگ) توسعه داده شده.
اما سیان پکیجیه برای معرفی تکنلوژی آینده سوپر اسپرتهای لامبوبا طراحی آینده نگرانه ..که تکامل یافتشو در جانشین اونتادور خواهیم دید
حسین
۱۹ تیر ۱۳۹۹خدااااای من
خیلی خیلی فوق العادست
عجب طراحی و استایلی داره
وای از این لامبورگینی
جلوی ماشین برای من عشقم ، گالاردو قبل از فیس لیفت رو تداعی میکنه
Mahdi
۱۹ تیر ۱۳۹۹واقعا طراحی زیبایی داره. یه شاهکار دیگه از لامبو رونمایی شد .
رامین
۱۹ تیر ۱۳۹۹به شخصه منتظر اون مدل پیست محورشم که تیزرش تازه اومده. با این که اینم شاهکاره.
Saeed
۱۹ تیر ۱۳۹۹هیچ حرفی واسه گفتن نداره
همونطور که واسه معرفی بقیه محصولاتش من فقط سکوت کردم و ظاهر خاصش رو نگاه کردم
ارشیاsvj
۱۹ تیر ۱۳۹۹میدونستین اونتادور svj به درد نمیخوره؟!؟!
چوه به گفته مجریای گرندتور ماشینایی که تو نوربرگ رینگ توسعه داده شدن به هیچ دردی نمیخورن????
پسر این ابر خازن عجب چیزیه،واقعا حیف که لامبورگینی گفته ابرخازن ها نمیتونن حجمه زیاد انرژی رو مثل باتری های لیتیومی تو خودشون نگه دارن???
حمید
۱۹ تیر ۱۳۹۹کوپه شو تو نمایشگاه فرانکفورت از نزدیک دیدم ، حس میکنی از فضا اومده پایین ،خیلی بی نظیره
Harley-Davidson
۱۹ تیر ۱۳۹۹تکنولوژی بینظیر، قدرت و پرفورمنس عالی و شخصیت جذاب و صدای زیاد
ولی از قیافش خوشم نمیاد، مثل اسباب بازیه
poulad
۱۹ تیر ۱۳۹۹خدای من نگاه کن شاهکار کابینو چشات درمیاد?عاشقتم لامبو???
(Saeed(peugeot
۱۹ تیر ۱۳۹۹عجب گاو خشمگین خوش خط و خال و زیبایی …. البته معرکس قیافه این ماشین …..
و منتظر ۰ تا ۱۰۰ واقعی این ماشین تو جاده هستم ببینم چند میزنه …..البته نسخه غیر کروکش
استرادله و ۹۱۱ جدید که حدود ۲/۳ بودند ….. ببینم این اعجوبه چند میزنه
ارشیاsvj
۱۹ تیر ۱۳۹۹اون استراداله که گفتی چی هست؟???
(Saeed(peugeot
۱۹ تیر ۱۳۹۹فراری sf 90 استراداله
حسین دهمرد
۱۹ تیر ۱۳۹۹سقف برزنتی هم داره یا کلا نداره؟
Hadi
۲۰ تیر ۱۳۹۹شتابش از توربو s کمتره…
میلاد
۲۰ تیر ۱۳۹۹خیلی خوشگله ولی چراغ عقباش زشتن