لامبورگینی بهتازگی نسخه جادهای و قانونی از اوراکان بنام اوراکان اس تی او Super Trofeo Omologata را رونمایی کرد. بال عقب فیبر کربنی بزرگ، اسپویلر جلو با ورودیهای هوای بزرگ، دریچههای بزرگ روی کاپوت که یکتکه با گلگیرها است و از میورای افسانهای الهام گرفته شده که به سمت بالا باز میشود و درنهایت یک ورودی هوا بر روی پوشش موتور که در بالای سقف قابل مشاهده است. ازجمله مهمترین تغییرات اوراکان STO میباشد.
بنابراین میتوان بهراحتی گفت اوراکان STO یک درنده تمامعیار برای پیست و خیابانهاست که از Super Trofeo EVO و GT3 EVO نشات گرفته شده اما برای رانندگی روزمره.
۹ سال پیش، در سپتامبر ۲۰۱۱، در IAA فرانکفورت، استفان وینکلمن، از یک لامبورگینی گالاردو قرمز رنگ رونمایی کرد گالاردو STS یا Super Trofeo Stradale که در آن زمان همان نسخه قانونی و جادهای گالاردو سوپر تروفئو بود و این مدل از گالاردو دارای قدرتی برابر با ۵۷۰ اسب بخار بود که سواری سفت و سختتری نسبت به مدل سوپرلجرا ولو با قدرت یکسان داشت، دقیقاً همان نسبت اوراکان STO و اوراکان پرفرومانته امروزی.
دو سال بعد، لامبورگینی با گالاردو Squadra Corse وارد میدان شد، زیرا ماشین مسابقهای گالاردو Super Trofeo دارای یک بهروزرسانی جدید بود که به آن فیسلیفت ۲ یا بهاختصار FL2 گفته میشد، همانند STS قدرتی برابر با ۵۷۰ اسب بخار داشت ولی با ورودیهای بهروز شده و مثلثی شکل روی سپرها و طراحی عقب متفاوتتر.
گالاردو STS، با تولید محدود ۱۵۰ دستگاه، یک گاو نادر بشمار میآید که مشتریان میتوانند از چهار رنگ (خاکستری، سفید، قرمز و زرد) رنگ مورد علاقه خود را انتخاب نمایند که آمارهای به دست آمده از فروش این خودرو نشان میدهد که رنگ قرمز آن از محبوبیت خاصی بین خریداران این مدل برخوردار بوده.
در مورد گالاردو Squadra Corse این یک گاو بسیار نادرتر بشمار میآید که فقط ۵۰ عدد از آن ساخته شد که ۱۵ تای آنها مختص بازار ایالاتمتحده است.
در نوامبر امسال هم اوراکان STO معرفی شد ولی اینکه این مدل از اوراکان نیز دارای نسخه محدود خواهد بود یا نه خبری در دسترس نیست
آیا لامبورگینی بهاندازه سفارشهای گرفته شده اوراکان STO خواهند ساخت یا اینکه آن را به ۷۰۰ واحد محدود میکنند؟ (این عددی است که قبل از انتشار در اینترنت زمزمه میشد)
بنابراین آیا خرید یک اوراکان STO بهترین سرمایه گزاری در این لحظه از زمان است؟ در حال حاضر، از صمیم قلب میگوییم بله این یک ماشین خیرهکننده است، طیف شخصیسازی بسیار وسیعی برای هرچه خاص نشان دادن ماشین خود دارید، حتی استودیوی Ad Personam نیز برای Super Trofeo Omologata گزینه بسیار مناسبی است و مطمئن هستیم که تجربه رانندگی با توجه به مشخصاتش بسیار هیجانانگیز خواهد بود.
در حال حاضر، اوراکان STO حدود ۳۳۰،۰۰۰ دلار بدون مالیات قیمت گزاری شده است. در سال ۲۰۱۳ نسخههای گالاردو اس تی اس و اس سی ۲۶۰ هزار دلار قیمت داشتند، اما امروزه هردوی آنها چیزی حدود ۲۰۰،۰۰۰ $ خرید و فروش میشوند که با توجه به تولید محدود و نادر بودن این دو مدل ممکن است افت قیمت آنها بیشتر از این نشود. درحالیکه به نظر میرسد اوراکان STO محدود به عدد خاصی نباشد و اگر درنهایت تولید آن را محدود کنند، کارخانه ممکن است ۷۰۰ واحد یا بیشتر را بررسی نکند.
در درازمدت و ازنظر خاص یا محدود بودن گالاردو Squadra Corse گزینهی خوبی برای سرمایهگذاری به نظر میرسد و گالاردو Super Trofeo Stradale گزینه بعدی آن، اما امروز ما اوراکان STO را انتخاب مینماییم و افسار آن را در پیست و خیابانها آزاد میکنیم و ترجیح میدهیم به یک یاغی تمامعیار در پیست تبدیل شود تا به یک ملکه در گاراژ ماشینهایمان.
مترجم: امید پورسعیدی
Sina
۴ آذر ۱۳۹۹هر دو ماشین های بی نظیری هستن
فقط اون رنگ نارنجی در کنار های اوراکان زیاد جالب نیست ولی قیافه ی گالاردو باحال تره ولی درکل هر دو عالی هستن
SRT
۴ آذر ۱۳۹۹ب نظرم اون رنگ اگه گلد میبود و رنگ خود ماشینم نوک میدادی بود خیلی خوشکل میشد
NAVID۰۰۹۸
۴ آذر ۱۳۹۹خُب کاری نداره
شما اون رنگ را اگر نمیپسندید ، بعد از خرید STO میاوریدش و یه کاور با رنگ دلخواه روش میکشید و تمام !
STO گویی ظاهر مار زنگی را تدائی میکنه و اون رنگ نارجی در کنار تداعی کنندهی خط نارنجی در سپر جلو هست .
البته که در باب مقایسهی این دو خودرو ، تیر خلاص و ختم کلام را در دو خط آخر این مقاله خواندیم ، عالی بود .
[—{^AMIN_MC20^}—]
۴ آذر ۱۳۹۹اتفاقا دو رنگ بودنش عالیه
Reza
۴ آذر ۱۳۹۹گایاردو سوپر تروفئو استرادله یا اسکوادرا کورسا هردو بی همتان فقط نویسنده نسخه اِدیزون تکنیتا رو یادش رفته بهش اشاره کنه. سوپرلگرا خودشم چیزی از این اسطوره ها کم نداره.
کلا لامبورگینی هر چی تولید کنه مثل الماسی هستش که تا چند صد سال به ارزشش افزوده خواهد شد.
Malt hill
۴ آذر ۱۳۹۹گالاردو چقدر زیبا بود ?
[—{^AMIN_MC20^}—]
۴ آذر ۱۳۹۹موافقم
ولی هوراکان رو من بیشتر دوست دارم هرچند اسم گالاردو خیلی با ابهت تره
دارم فکر میکنم چجوری خودمو با جانشین اونتادور وقف بدم????
Hadi
۴ آذر ۱۳۹۹گالاردو لامصب یه چیز دیگست…
گالاردو: لایک
هوراکان: دیسلایک
[—{^AMIN_MC20^}—]
۴ آذر ۱۳۹۹یعنی اصلا دیوونه این هوراکان شدم محشره واقعا
گالاردو هم خیلی دوست دارم مخصوصا پرفورمانتش خیلی قشنگ بود
ولی خدایی اسم گالاردو قشنگ تر نیست؟
NAVID۰۰۹۸
۴ آذر ۱۳۹۹این دو خودرو را در نمونه استاندارد کارخونه از نزدیک کنار هم در نمایندگی شهر دوبی دیدم ، گالاردو خوبه اما خشونتی که در طراحی اوراکان وجود داره ، شما را میخکوب میکنه و اصل لامبورگینی همینه که هر چی جلوتر میره و ماشین جدید ارائه میده ، مخوف و مخوفتر میشه و همیشه طراحیهاش جلوتر از زمانهی خودش بوده .
جداً تو فکرم که چی را میخواهند جایگزین اوراکان و اونتادور بکنند ، اما از اونجایی که تا به حال کوچکترین خطایی در طراحیهای لامبورگینی ندیدیم ، پس مطمئناً جایگزینهای لامبورگینی مثل همیشه مخوف باقی میمانند و میشه بدون استرس منتظر نسل جدیدشون با نامی جدید ماند .
[—{^AMIN_MC20^}—]
۴ آذر ۱۳۹۹جواب پاراگراف اول:
لامبورگینی از سال 2009 که رونتون رو داد طراحی هایش خشن شدن
پاراگراف دوم:
والا چند ساله کمپانی ها دارن بدددد گند میزنن هم به اصالت هم به ماشین هاشون و هم حجم موتور هاشون
مثل sf90 که کاری به زیبایی و زشتیش ندارم ولی اصلا فراری نیست یا مثلا چراغ های پشت نسل های جدید مدل های بنز که فاااااجعن یا مثلا شورولت که گند زد به اصالت کوروت و کامارو
[—{^AMIN_MC20^}—]
۴ آذر ۱۳۹۹دوستانی که میخوان دیس بدن توجه به متن نظر من داشته باشن من درمورد زیبای و زشتی ماشین هایی که مثال زدم ندارم ، من دارم اصالت میگم فکر نکنین دارم میگم کوروت زشته
محمدهادی
۴ آذر ۱۳۹۹پسر من قول میدم همین الان طراحان خیلی وقته درگیر ظاهر ماشین آینده ی لامبورگینین
احتمالا کار بسیار دشوار و حساسیه
چون بقول تو فقط کافیه نمونه نهایی محصول پخته و شش دنگی درنیاد
فککن تمام پرچمداران لامبورگینی حدود ۱۰ تا ۱۵ سال بدون جانشین عمر کردن و این نمونه آینده هم قراره حداقل ۱۰ سال عمرکنه و با یه آپدیت ظاهری رو بورس بمونه
پس طراحیش بسیار دشواره
....
۴ آذر ۱۳۹۹هر دو عشششقن ?❤
خدایی چه چیزایی خلق کرده لامبو ?
اونتادر ، اوراکان ، اوروس ، گالاردو ، مورسیه لاگو
همشون شاهکارن
Amin
۴ آذر ۱۳۹۹حتما برید شخصی سازی رو امتحان کنید عالیههههه
کلا خیلی حس خوبیه ماشین و با سلیقه خودت سفارش بدی
شخصی سازی رولز رویس مکلارن فراری استون مارتین بنتلی رو حتما امتحان کنید
[—{^AMIN_MC20^}—]
۴ آذر ۱۳۹۹خخخخخ کار روز و شب منه که تو سایتا کار کانفیگور کنم
پیشنهاد میدم تو سایت ماشین ها برین صدای اگزوز ماشین ها مشخصات کامل رو دارن مخصوصا پورشه لامبورگینی و مازراتی که خیلی سایت هاشون کامل هست
ارش
۴ آذر ۱۳۹۹لعنتی گالاردو هنوز هم میدرخشه هر دو مدل مورسیه لگو و گالاردو بی نظیر بودن.
??Amin_sto??
۴ آذر ۱۳۹۹دیوونه ی sto شدم هر شب خوابش رو میبینم
مهدی
۴ آذر ۱۳۹۹هر کدوم جای خودشون رو دارن و هر کردوم از یه لحاظ خوبن لامبورگینی یه چیز دیگس نه فقط این گالاردو و هوراکان بلکه همه ی لامبورگینی ها من خودم اونتادور اس وی جی و هوراکان پرفورمانته و اوو و اوروس رو خیلی دوست دارم واقعا نمیتونم این شرکتو تصور کنم شرکتی که سال 1963 میلادی تولید شد و اولاش داشت تراکتور تولید میکرد ولی الان تبدیل شده به عجوبه الان دوچرخه که زده هلیکوپتر که زده قایق که زده گوکارت که زده هیولا های صنعت خودرو سازی هم ساخته دیگه هیچی دیگه فقط هیولا و عجوبه
[—{^AMIN_MC20^}—]
۴ آذر ۱۳۹۹میدونی چرا رسید به اینجا؟چون انزو فراری به فروچیو لامبورگینی گفت ماشین هات آشغالن یا یه چیزی شبیه این جمله ، اگه اینو نمیگفت احتمالا هنوز تراکتور تولید میکرد
??Amin_sto??
۴ آذر ۱۳۹۹البته فروچیو لامبورگینی حتی قبل از اینکه انزو فراری بهش توهین کنه هم علاقه به ساخت ماشین های اسپرت داشت
اما حرف انزو فراری آتیش رقابت طلبی یه ایتالیایی رو روشن کرد
OMID
۴ آذر ۱۳۹۹فروچیو که اصلا ماشین تولید نمیکرد که انزو بگه اشغاله!
فروچیو لامبورگینی یه فراری خریده بود ولی باهاش مشکل داشت (فکر کنم گیربکس یا کلاچ دقیقا یادم نیست ) بعد انزو فراری میگه بزار ما ماشین اسپورت بسازیم و تو تراکتور بساز و سر در نمیاری و این چیزا
اونا هم میرن تو کار تولید خودرو
[—{^AMIN_MC20^}—]
۴ آذر ۱۳۹۹میگم که ، دقیقا یادم نیست چی گفته بود
مهدی
۴ آذر ۱۳۹۹اره میدونم داستانش از این قراره که فروچیو با سودش یه ماشین فراری می خره بعد ماشین هی خراب میشد بعدش متوجه شد مشکل از کلاژه و هی باید کلاژشو تعویض کنه وقتی یه بار تعمیر کار تراکتورشو اورد متوجه شد که فراری از همون سیستم کلاژی استفاده میکنه که توی تراکتور هاش استفاده می شد بعد میره اینو به خیلی سریع به انزو فراری میگه و انزو بهش میگه که تو یه راننده تراکتوری پس سوار تراکتورت شو و سرت تو کار خودت باشه و از این جور حرفا بعدش فروچیو عصبانی میشه و به انزو میگه نشونت میدم ماشین اسپرت یعنی چی از اونجا لامبورگینی از این رو به اون رو شد و لامبورگینی اولین خودروش رو با اسم 350 جی تی تولید کرد که یه موتور 12 سیلندر داشت با قدرت 280 اسب بخار و دوران وحشی گریه لامبورگینی شروع شد من همه ی این ها از مستند شرکت لامبورگینی دیدم ولی خودم قبلا بعضی از اینارو میدونستم پیشنهاد می کنم حتما این مستند رو ببینید
sina
۴ آذر ۱۳۹۹گالاردو زیباترین لامبورگینی ساخته شده است از دید من
[—{^AMIN_MC20^}—]
۴ آذر ۱۳۹۹از نظر من چنتناریو و وننو در سطر اول ، اونتادور svj در سطر دوم ، هوراکان sto در سطر سوم
??Amin_sto??
۴ آذر ۱۳۹۹Sto پرفورمنس فوق العاده ای داره
??Amin_sto??
۴ آذر ۱۳۹۹پیشنهاد میکنم مستند ابر کارخانه ها لامبورگینی رو ببینید
پدر خودروسازی جهان
۴ آذر ۱۳۹۹به نظرم اس تی او قشنگ ترین لامبورگینی جهان تا حالا هیچ وقت اینقدر هوراکان دوست نداشتم ولی این نظرم را عوض کرد
....
۴ آذر ۱۳۹۹هر دو عشششقن ?❤
خدایی چه چیزایی خلق کرده لامبو ?
اونتادر ، اوراکان ، اوروس ، گالاردو ، مورسیه لاگو
همشون شاهکارن
ارشیاSVJ
۴ آذر ۱۳۹۹احتمالا منظورت LP580-2 هستش دیگه.
چون ما لامبورگینی دیفرانسیل جلو نداریم.
Ahmadreza2002
۴ آذر ۱۳۹۹لامبو در حال حاضر محصولاتش از همیشه کاملتره و همشونم عشقن ولی پای خریدن که باشه من هوراکان fwd رو انتخاب میکنم به خاطر قیمت معقول تر و طراحیش که بنظرم زیباترین هوراکانی هست که تولید شده
[—{^AMIN_MC20^}—]
۴ آذر ۱۳۹۹!!!!!!!!FWD!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ahmadreza2002
۴ آذر ۱۳۹۹???
ارشیاSVJ
۴ آذر ۱۳۹۹احتمالا منظورت LP580-2 هستش دیگه.
چون ما لامبورگینی دیفرانسیل جلو نداریم.
Ahmadreza2002
۴ آذر ۱۳۹۹??
Ahmadreza2002
۴ آذر ۱۳۹۹اقا ببخشید
فشار درسا مخمو به …
منظورم
lamborghini huracan evo rwd بود
اگه اینو دیگه درست تایپ کرده باشم
[—{^AMIN_MC20^}—]
۴ آذر ۱۳۹۹هاااا خوبه خیالم راحت شد گفتم rwd هم باهاش دریفت میکشی هم تو پیست عملکردش خوبه چرا fwd آخه
Ahmadreza2002
۴ آذر ۱۳۹۹چون مصرفش کمتره
و چون ما پول نداریم
به قول محمودی چون گرونه داداش گرونه?
[—{^AMIN_MC20^}—]
۴ آذر ۱۳۹۹مسئله ارزونی گرونیش نیست وقتی لامبو میگیری که اینا برات مهم نیست
ارشیاSVJ
۴ آذر ۱۳۹۹من اصلا از وجود چنین نسخه ای از گالاردو خبر نداشتم.
اولین باره اسمش رو میشنوم!
[—{^AMIN_MC20^}—]
۴ آذر ۱۳۹۹اصلا انقدر لامبورگینی مدل زیاد میده الان همین اونتادور 10-12 تا مدل داره lp- فلان نمیدونم چیچی ادیشن
ارشیاSVJ
۵ آذر ۱۳۹۹اونتادور
اوتادور s
اونتادور j
اونتادور میورا ادیشن
اونتادورsv
اونتادور svj
تازه رودسترهاشون رو نگفتم!
:::فرشاد:::
۴ آذر ۱۳۹۹فکر میکنم سه چهار سال پیش بود که یه گالاردو STO قرمز، اومد شیراز، بعدشم یه مدت رفت تهران؛ صدا و طراحیش،شاهکاره? بعد از بازنشستگی گالاردو و مورسیهلاگو، دیگه علاقه خاصی به لامبورگینی ندارم.
Abbas.Lambo
۴ آذر ۱۳۹۹داداش اون STS بود،این پیجشه stigspersiancousin,البته خیلی وقته ماشینشو تیون کرده شده شبیه نیدفوراسپید/:
:::فرشاد:::
۵ آذر ۱۳۹۹STS منظورم بود که اشتباهاً نوشتم STO
آریا ماشین
۴ آذر ۱۳۹۹لامبورگینی اوراکان sto بیشتر جایگزین squadra corse هستش و پرفورمانته جایگزین super trofeo stradale
ولی من یه جورایی از sto نا امید شدم…
تغییر خاصی نسبت به پرفورمانته درش نمیبینم
درسته وزنش حدود ۵۰ کیلوگرم کم شده ولی به همون نسبت از گشتاورش هم کم شده و تازه پرفورمانته ۴ چرخ محرک بود که عملکردشو تو پیست بهتر میکنه
در کل شاید از پرفورمانته سریع تر باشه اما هنوز ماشینی نیست که بتونه رکورد gt2 rs و svj و gt black series رو بزنه
من خودم بودم یه پرفورمانته میخریدم ۶۰ هزار دلار هم میزاشتم تو جیبم
[—{^AMIN_MC20^}—]
۴ آذر ۱۳۹۹آآآآققاااااا
این ماشین پیست محوره که میشه تو جاده ازش استفاده کرددد و گشتاورش بخاطر این کم شده که کنترل ماشین از دست نره
تازه این عملکردش تو پیست بهتره چون دف عقبه وزنش کمتره توی پیست نیازی به awd نیست چرا که با اون سرعتی که میخوایی بپیچی ماشین داونفورس تولید میکنه و ماشین به زمین میچسبه