لامبورگینی کانتاش جدید که بهتازگی معرفی شده است، اشتراکات فراوانی با سیان دارد که شاسی مونوکوک فیبر کربنی، پیشرانهٔ V12 هیبریدی و ابرخازن ازجملهٔ آنها هستند. بااینحال، کانتاش جدید به لطف برخورداری از بدنهای کاملاً بازطراحی شده، در ظاهر شباهتهای بسیار اندکی با سیان دارد که حتی برخی از آنها قابلمشاهده نیستند. به همین دلیل، تصمیم گرفتیم این دو خودرو را باهم مقایسه کرده و طراحی آنها را با دقت بررسی کنیم.
این بررسی را از قسمت جلوی خودروهای آغاز میکنیم یعنی جایی که تفاوت رویکرد طراحی آنها با همان نگاه اول مشخص میشود. کانتاش دماغهای صافتر با خطوط ساده و ورودیهای هوای مستطیلی دارد که هیچ وجه مشترکی با عناصر فوقالعاده تهاجمی سیان ندارد. شاید تنها ویژگی مشترک دو خودرو در اینجا زاویهٔ منفی خطوط درب کاپوت نسبت به فرم کلی دماغه باشد (البته این خطها در سیان بسته هستند). این یک عنصر طراحی است که در همهٔ کانتاشها از مدل اولیهٔ LP400 سال ۱۹۷۴ تا پایان تولید وجود داشت.
اما یکی اصلیترین اشتراکات ظاهری کانتاش و سیان، شیشهٔ جلو، ستونهای A و ساختار سقف تا ستون B است که در هردو از اونتادور گرفته شده است. علاوه بر این، با نگاه به پروفیل جانبی دو خودرو میتوان پنجرهها، لچکیها و آینههای یکسان را هم مشاهده کرد. در همین حال، تناسبات طراحی کلی دو خودرو نیز کاملاً مشابه است. البته وقتی شاسی مونوکوک، محل قرارگیری پیشرانه، فرم اتاق، فاصلهٔ محوری، اندازهٔ رینگها و فاصلهٔ عرضی بین چرخها همگی یکسان است، طراحان نمیتوانند این تناسبات را تغییر دهند خصوصاً با توجه به اینکه باید فرم گوهای شکل خودرو را هم حفظ کنند.
البته غیر از پنجرههای جانبی و خط سقف که شبیه به اونتادور است، کانتاش ویژگیهای رترویی دارد که با سیان مشترک نیستند. این ویژگیها شامل دهانهٔ ششضلعی گلگیرها، رینگهای منحصربهفرد و شکل متفاوت ورودی هوای جانبی میشود. اگر میپرسید چرا این ورودی هوا در مقایسه با ورودی کانتاش اصلی بسیار بزرگتر است، فقط به ورودی هوای جانبی سیان و اونتادور نگاه کنید تا بفهمید یک V12 مدرن برای خنک شدن به چه میزان هوا نیاز دارد. البته در این نما هم سیان طراحی بسیار تهاجمیتری دارد که با دیگر قسمتها هماهنگ است.
خب حالا به عقب میرسیم که شبیهترین قسمت در دو خودرو محسوب میشود. مهمترین اشتراک در اینجا، چراغهای ششضلعی سهتایی در هر طرف است. با توجه به ماهیت منحصربهفرد و همینطور قیمت بسیار بالای کانتاش جدید که میتواند هزینهٔ توسعهٔ چراغهای عقب اختصاصی را توجیه کند، این تصمیم بسیار عجیبی به نظر میرسد. یکی دیگر از ویژگیهای طراحی که در هردو خودرو کاملاً مشابه به نظر میرسد، طراحی پریسکوپی روی سقف است. البته در کانتاش کاور پیشرانه و قسمتهای اطراف آن کاملاً از نو طراحی شدهاند.
علاوه بر این، سیان از بالههای جانبی برخوردار است که به آئرودینامیک خودرو کمک میکنند درحالیکه در کانتاش فقط یک اسپویلر فعال تعبیه شده که برای هماهنگی با طراحی کلی عقب خودرو باید طراحی بسیار سادهتری داشته باشد. زیر چراغهای عقب نیز هر خودرو سپر خاص خود را دارد و کانتاش با خروجیهای هوا و دیفیوزری که به زیبایی در این قسمت ادغام شده، رویکرد معقولتری را در پیش گرفته است. همین موضوع در چهار سر اگزوز دایرهای کانتاش بجای سر اگزوزهای ششضلعی دوتایی سیان هم جریان دارد. بااینحال، هردو خودرو سپر کوتاهی دارند که بخش زیادی از تایرهای پهن عقب را در معرض دید قرار داده است.
در داخل، هردو خودرو قطعات متعددی مثل غربیلک فرمان و صفحه آمپر را از اونتادور گرفتهاند اما از کنسول و تونل مرکزی منحصربهفرد با نمایشگر بزرگتر لمسی ۸.۴ اینچی اطلاعاتی-سرگرمی و طراحی مدرنتری برای کنترلها برخوردار هستند. تفاوت بین کابین کانتاش و سیان اما صرفاً به طراحی صندلیها (صندلیهای سیان با اونتادور مشترک است)، دریچههای تهویهٔ منحصربهفرد و تزئینات چرمی در تونل مرکزی، درها و رو سقفی محدود میشود.
خب حالا که طراحی بیرونی و داخلی دو خودرو را بررسی کردیم بهتر است نگاهی سریعی به قوای محرکهٔ آنها هم داشته باشیم. همانطور که در ابتدا گفته شد، کانتاش و سیان قوای محرکهٔ یکسانی دارند و هردو از پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی، یک موتور الکتریکی ۴۸ ولت، ابرخازن و گیربکس AMT استفاده میکنند اما در مجموع خروجی سیستم تفاوتی جزئی وجود دارد. کانتاش مجموعاً ۸۱۴ اسب بخار قدرت دارد درحالیکه این رقم در سیان ۸۱۹ اسب بخار است. این تفاوت کوچک به خاطر کالیبراسیون پیشرانهٔ V12 است و موتور الکتریکی ۳۴ اسب بخاری در هردو خودرو یکسان است. در کانتاش، پیشرانهٔ درونسوز ۷۸۰ اسب بخار و در سیان ۷۸۵ اسب بخار قدرت تولید میکند.
با وجود این تفاوت، پرفورمنس دو خودرو یکسان است و هردو ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت و در ۸.۶ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت میرسند. البته حداکثر سرعت کانتاش با ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت کمی از سیان با ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت بیشتر است. هردو خودرو در تعداد محدودی ساخته میشوند اما سیان خاصتر خواهد بود زیرا ۶۳ دستگاه کوپه و ۱۹ دستگاه رودستر از آن ساخته میشود درحالیکه از کانتاش ۱۱۲ دستگاه فقط بهصورت کوپه تولید خواهد شد. کانتاش همچنین با قیمت ۲.۶۴ میلیون دلاری، بیش از یک میلیون دلار از سیان ۳.۷ میلیون دلاری ارزانتر است. درهرصورت، هماکنون امکان خرید هیچکدام از این سوپراسپرتهای مبتنی بر اونتادور وجود ندارد زیرا همهٔ ظرفیت تولید هردو مدل کاملاً فروخته شده است.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳۱ مرداد ۱۴۰۰کانتاش جانشین مناسبی برای اون کانتاش نیست ، اون کانتاش جانشین ۱۰۰۰ اسبی میخواست البته انتخابم بین این دو تا کانتاشه
Ninja
۳۱ مرداد ۱۴۰۰کانتاش لایق موتور اسنزا هست نه سیان
Reza Waffen SS
۳۱ مرداد ۱۴۰۰همه چی که قدرت اسب بخار نیست .
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱ شهریور ۱۴۰۰کلا عملکردش منظورمه که قدرت یکیشونه ، کانتاش زمان خودش بیشتر سوپرکار بود و یک هایپر کار بود و الان لایق این نیست که از نظر پرفورمنس با ماشینای ۱۵۰ هزار دلاری و شورولت کوروت و ۹۱۱ و …. مقایسه شه
Philipp
۳۱ مرداد ۱۴۰۰زشت و زیبا
البته اگه چراغ عقبای کنتاشو فاکتور بگیریم
مهدی موتور
۳۱ مرداد ۱۴۰۰کلا هم لامبورگینی و فراری هردو چراغ های قشنگ خودشونو فراموش گردن رو اوردن به چراغ زشت خطی (ال ای دی شکل)مسخره
انگار استفاده از این چراغا خیلی آینده نگرانه است😑😑
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳۱ مرداد ۱۴۰۰ولی F8 و پورتوفینو همچنان اون چراغ های عمودیو حفظ کردن
ADAK
۳۱ مرداد ۱۴۰۰وا
f8 پورتفینو کجا چراغاشون عمودیه !؟!!!
آخرین استفاده فراری از چراغهای عمودی برمیگرده در F12 و 488 و کالیفرنیا T
بعدش بعده اون نقدهایی که بهشون شد کنار گذاشته شد و چراغهای بومرنگی جایگزینشون شد.
( البته به نظر من اون چراغهای عمودی صلابت و شیکی بیشتری داشتن)
جناب ایکس
۳۱ مرداد ۱۴۰۰پرتوفینو عالیه ولی جلو پنجره اف 8 خوشم نمیاد یکم به اس اف 90 رفته (از قیافه اس اف 90 خوشم نمیاد ولی از شخصیت و روح و ذات این ماشین خیلی خوشم میاد عاشق اس اف 90 هستم)
جناب ایکس
۳۱ مرداد ۱۴۰۰@ADAK
بنظرم واقعا هرکی به چراغای عمودی فراری ایراد بگیره خوش سلیقه نیست. درست نظر شخصیه اینکه خوشش بیاد یا نه ولی نظر منم اینه که اون طرف بی سلیقه هست. چراغای عمودی فراری بهترینن. از 488 و 458 بگیر تا لافراری و حتی انزو. چراغ عمودی سابقش خیلی زیاده (20 سال زیاده برای یه شکل چراغ)
سهند
۳۱ مرداد ۱۴۰۰سیان زیباتر است.
R@m!n
۳۱ مرداد ۱۴۰۰مثله اینه که یه آدم دو اسمی رو صدا بزنی
تو خونه بهش میگن سیان بیرون میگن کانتاش. با اینکه جیب یه مشت خرپولو خالی می کنن اما بازم حرکت کثیفی هست.
مازیار
۳۱ مرداد ۱۴۰۰دقیقا
و به دلیل همین تشابه بیش از حد شاید بهتر بود هر کدوم از اینها رو با آونتادور مقایسه میکردن که در عین حال نقدی هم میشد بر این اختلاف قیمت غیرعادی
R@m!n
۳۱ مرداد ۱۴۰۰مصرف گرایی و تجمل گرایی بی حد و مرز تو هیچ نقدی نمی گنجه.
جناب ایکس
۳۱ مرداد ۱۴۰۰به این حرکت کثیف میگن: بوگاتی بازی
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۳۱ مرداد ۱۴۰۰نه خیر : ایرانفرغون و سایپا قالپاق بازی
علی
۱ شهریور ۱۴۰۰اون خر پول ها بهتر از من تو میدون به چی پول بدن چون خوب میدون اینا تولید محدود هستن چند سال دیگه قیمتشون به صورت سرسام آوری بالاتر میره و ده برابر سود میکنن به هر قیمتی که دلشون بخواد میفروش
R@m!n
۱ شهریور ۱۴۰۰مطمئنم این ماشین قیمتش از این بالاتر نمیره نه ویژگی خاصی داره نه متفاوته.
محمد امین
۳۱ مرداد ۱۴۰۰لامبورگینی محصولات ۱۲ سیلندر خودش به خاطر استفاده از گیربکس های amt ، شتاب ثانویه اشون نسبت به رقبا کمتره ، اما به خاطر سیستم awd شتاب اولیه خوبی دارن ، مثلا عددی که لامبورگینی شخصا برای سیان اعلام کرده برای صفر تا دویست ، ۸.۶ هست ، در صورتی که این عدد برای ۸۱۲ competizione حدود ۷.۳ اما در شتاب اولیه، احتمالا همونطور که اونتادو سریع تر از سوپرفست استارت میرد ، اینم سریع تر باشه ، اما در رولینگ و شتاب ثانویه برعکس خوهد بود
ارش
۳۱ مرداد ۱۴۰۰نمای کناری هر دو مدل اصلا در حد و قواره لامبورگینی نیست اینا کجا و مدرسه بگو میورا و کانتاچ قدیمی کجا ؟
Reza A
۳۱ مرداد ۱۴۰۰فکر میکنم انتخاب بین زشت و زشت تر باشه
نمیدونم چرا انقدر طراحی ها داره افت میکنه مثلا رونتون سستو المنتو چنتانریو کجا سیان و کانتاش جدید کجا
OMID-LAMBO
۳۱ مرداد ۱۴۰۰هردو خودرو زیبان! سیان با المانهای امروزی و کانتاش با المانهای زمان خود کانتاش اصلی طراحی شدن
به هیچ وجه نمیشه کانتاش جدید رو زشت خطاب کرد چون باید تا جایی میتونه کانتاش 30 سال پیش رو تداعی کنه و با اینحال مطابق طراحی زمان حال باشه !
فقط کاش طراحی چراغهاش متفاوت با سیان بود !
آرین
۳۱ مرداد ۱۴۰۰طراحی رترو دوباره رو مد افتاد و این فوقالعادهست
آرین
۳۱ مرداد ۱۴۰۰به نظرم این جدیده به دیابلو شبیهتره تا کاونتاش! جانشین خوبی برای دیابلو هست
SF90 STRADALE
۳۱ مرداد ۱۴۰۰من نمیدونم چرا هر ماشینی جدیداً تولید میشه میگین زشته ؟؟ مخصوصاً روی فراری و لامبورگینی زوم شدن
یه نفر نشسته و چندتا طرح و رندر داده بیرون و فقط تجسم خودش از ساخت یک ماشین رو نشون داده و اصلاً قرار نیست تولید بشه و بعد همه میگن فراری از اصالت خودش دور شده و این طراحی های جدید فراری مثل کارتن چی توز شدن ؛ ساده و بدون هیچ زیبایی خاصی
آقا بزار تولید بشه بعد شروع به تخریب کنید
این دوتا لامبورگینی هم به نظرم خوب شدن و متفاوت از سایر محصولات لامبورگینی و در مجموع کانتاش رو بیشتر می پسندم
محمد امین
۳۱ مرداد ۱۴۰۰اقا ایمان شما مسابقات لمانس امسال رو پیگیر هستین؟
SF90 STRADALE
۳۱ مرداد ۱۴۰۰بله از طریق سایت فراری پیگیر اخبارش هستم
محمد امین
۳۱ مرداد ۱۴۰۰قبول دارید اگر خدا میتونست یه سنگ پرت میکرد روی شماره ی ۵۲ فراری
فراری در کلاس gte pro تا ۱۲ ساعت اول یک و دو بود و با این اتفاق هنوز هم لیدر هست اما شماره ی ۵۲ کلی بدشانسی آورد و رفت آخر ها
اما در کلاس gte am هم باز لیدر هستن و قهرمانی سازندگان و رانندگان لمانس رو داره ، در gte pro هم قهرمانی رانندگان رو داره اگر اتفاقی نیفته اما سازندگان رو درست نمیدونم فعلا
SF90 STRADALE
۳۱ مرداد ۱۴۰۰تیم فراری (AF CORSE) تجربیات زیادی از شرکت در این مسابقات به دست آورده و میتونه در آینده خیلی به کمکش بیاد در بالاترین سطح این مسابقات یعنی LMH که رقبای سرسختی هم داره
در کلاس GTE PRO و GTE AM احتمالاً قهرمانی تیمی رو میتونن به دست میارن ولی هر اتفاقی ممکنه بیفته و فعلاً چیزی مشخص نیست
محمد امین
۳۱ مرداد ۱۴۰۰تبریک ، هر دو کلاسی رو که فرموده بودین رو برد فراری ، واقعا صحنه ی زیبایی بود
SF90 STRADALE
۳۱ مرداد ۱۴۰۰منم تبریک میگم
قهرمانی ها باید به صاحبان اصلی پیست برسه
فراری با قهرمانی در این دو کلاس برای تاج گذاری در LMH خودشو آماده میکنه 👑👑
F1 هم از فصل آینده ایشالا با قدرت بر میگرده و دوران شکوه خودشو تکرار میکنه
امید
۳۱ مرداد ۱۴۰۰کی هست مسابقه اش!؟؟؟
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳۱ مرداد ۱۴۰۰من از طراحی دو تاشون خوشم میاد ولی میگم کانتاش لایق موتور بهتریه
مسعود
۳۱ مرداد ۱۴۰۰اینکه فرم اصلیشون فرم اونتادوره مشکلی نیست
اینکه اومدن زشت ترین قسمت سیان رو (چراغای عقبش) پیاده کردن رو کانتاش مشکل منه
پ.ن:طوری دارم میگم انگار یکی از مشتری هاشم 😂
AMG GT R
۳۱ مرداد ۱۴۰۰من کانتاش رو بیشتر می پسندم ولی طراحی داخلی سیان بنظرم جذاب تر هست
در کل هر دو عالی هستن
ARMAN
۳۱ مرداد ۱۴۰۰سلام دوستان وقتتون بخیر
من یک سراتو 2015 دارم که کلا 53000 تا راه رفته و در و گلگیر سمت سرنشین رنگ شده
اگه من اینو 800 تومن بفروشم تا 1 تومن چه چیزی پیشنهاد میدید؟
من خودم نظرم روی ژاپنی های کارکرده هست تا چینی های پر زرق و برق
ممنون میشم راهنماییم کنین.
Ninja
۳۱ مرداد ۱۴۰۰یه تویوتا جی تی ۸۶ کارکرده خیلی تمیز
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳۱ مرداد ۱۴۰۰با ۸۰۰ تومن فکر کنم دور رنگشم نمیدنا
محمد امین
۳۱ مرداد ۱۴۰۰از نظر من gt86 تصادفی هم باید بیش از اینا پولش باشه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳۱ مرداد ۱۴۰۰نه آقا محمد امین من حدود ۱۰۰ میلیون قیمتو اشتباه کردم ، پس به نظرم میدن
Ninja
۳۱ مرداد ۱۴۰۰نه عزیر سالم سالمش راحت با یه لکه رنک یا بدون رنگش کم کارکرد زیر ۹۰۰ میلیون یا کمتر میشه پیدا کرد
جنسیس کوپه هم همینطور
بی ام و سری ۳ کوپه هم سال ۲۰۱۲ (دقیق نمیدونم) به پایین میدم یعنی دو نسل قبل این سری سه دماغ گنده
این سه تا گزینه خیلی خوبین
جناب ایکس
۳۱ مرداد ۱۴۰۰نه بابا جی تی 86 از کمری ارزون تره اگه بتونی تمیزش پیدا کنی 800 تومن هم پیدا میشه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳۱ مرداد ۱۴۰۰چنتا ماشین خانوادگی هستن که با این قیمت گزینه های خوبین ، اگر ماشین خانوادگی یا هاچبک بزرگ میپسندین ، ماشینایی مثل جولیتا ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷ که فوق العادس و سوناتا lf و تویوتا پریوس و تویوتا کمری ۲۰۱۲ میتونین خریداری کنین ، بعضی ماشینا هم مثل سری ۳ مدل ۲۰۰۹ یا جنسیس ۲۰۰۹ و آزرا کالیفرنیا و کیا کادنزا ۲۰۱۱ و تویوتا اریون ۲۰۱۰ و سی کلاس ۲۰۰۸ و is مدل ۲۰۰۹ هستن که بالاخره بخاطر قدیمی بودنشون حتما یا خرجایی دارن یا ظاهر و طراحی و آپشن هاشون بیش از حد قدیمیه ولی اگر تمیز باشن فوق العادن ، همونطورر که گفتم با این قیمت یکی از ژاپنی های خیلی سرپایی که میتونین خریداری کنین و خیلی جدید باشه ، تویوتا پریوسه ، که واقعا ماشین خوب و راحتیه ولی بیشتر یه ماشین شهریه و آنچنان ماشین جاداری نیست بین ماشین های صفر هم مزدا ۳ هست و البته سراتوی ۲۰۱۷ و النترای ۲۰۱۷ و تویوتا کرولا ۲۰۱۵ هم جزو گزینه هان که واقعا ماشین های خوبی هستن
شاسی بلند های زیادی هم توی این رنج هستن که بعضیاشون مثل سانتافه و سورنتوی ۲۰۱۱ و بی ام و x3 مدل ۲۰۰۹ و موهاوی ۲۰۰۸ و اوتلندر ۲۰۱۳ ممکنه قدیمی باشن ولی مثل جنسیس و سری ۳ و کادنزا و اریون اگر تمیز باشن فوق العادن ، شاسی بلند های جدیدترم مثل توسان و اسپورتیج ۲۰۱۳ هستن که زیاد سواری خوبی ندارن ولی کیفیت و ایمنی و آپشنای خوبی دارن ، اگرم ماشین صفر مدنظرتونه ، پژو ۲۰۰۸ واقعا ماشین خوبیه مخصوصا موتورش خدمات بدی هم ندارن و قطعاتش راحت پیدا میشه و البته سانگ یانگ تیوولی مونتاژ هم یکی دیگه از گزینه هاس اگر هم میخواین ماشینتون صفر باشه و توانایی آفرود متوسط و استهلاک پایین داشته باشه سوزوکی هست البته بین شاسی بلندا یک گزینه هست که واقعا درخشانه و اون هم میتسوبیشی asx مدل ۲۰۱۷ هست که هم با کیفیت ، هم آپشنای مناسبی داره و هم استهلاک کمی داره ، سواریشم خیلی خوبه و شتابشم قابل قبوله
بین ماشیت های اسپورت هم گزینه های زیادی نیست ولی بهترینا یکی تویوتا ۸۶ مدل ۲۰۱۳ بدون رنگ و تمیز هست که واقعا برای دریفت و تیونینگ خوبه و هندلینگ و پرفورمنس مثال زدنی داره ، اگر دنبال یک ماشین کمی بهتر در شتاب و پرا آپشن تر و راحت تر و جادارتر و خانوادگی تر هستید جنسیس کوپه ۲۰۱۱ با موتور ۳.۸ لیتری بینظیرش یه گزینه عالیه ، هرچند یکم قدیمیه ، ماشینایی مثل سری ۳ کوپه ۲۰۰۹ هم خیلی جذابن ولی قدیمی هستن البته ولوو c30 هم گزینه خوبیه ولی قطعات یدکیش سخت گیر میان نسبت به بقیه گزینه ها ، چنتا ماشین دیگه هم هستن که چون مدل ضعیفشون وارد شده فقط اسمشون اسپورته ، مثل ولستر و سراتو کوپ ولی از همه جدیدترن و کم استهلاک تر
بین ون ها گزینه هایی مثل کیا کارنز ۲۰۱۶ ، کاراناوال ۲۰۰۸ ، بنز بی کلاس هستن که از حداکثر شما خیلی ارزونترن ولی بالاخره اینا هم ماشینن
توی پیکاپ ها هم فقط هایلوکس ۲۰۱۰ هست
خلاصه بگم من خودم اگر میخواستم سدان و هاچبک بخرم ، بین سوناتا lf ، کمری ۲۰۱۲ ، جولیتا و پریوس و النترا و شاید اریون و آزرا یکی رو انتخاب میکردم
اگر میخواستم شاسی بلند بخرم بین اوتلندر و asx و سانتافه و ۲۰۰۸ یکیو انتخاب میکردم
اگر میخواستم اسپورت بخرم بین سری ۳ کوپه و ۸۶ و جنسیس کوپه یکیو انتخاب میکردم
البته آقا ارمان من تجربه سواری با خیلی از این ماشین هارو دارم ولی چون اگه میخواستم براتون شرح بوم خیلی طولانی میشد دیگه ننوشتم ولی شما دوست داشتید نظر بنده رو در مورد بعضیاشون بدونید میتونم بهتون با جزییات بیشتری بگم
امیدوارم این کامنت براتون مفید واقع شده باشه
البته آقا
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳۱ مرداد ۱۴۰۰البته بین شاسی بلندا به اسپورتیج هم میشه فکر کرد ولی هگونطور که توی یکی از تست و بررسی های یه سایتی گفته بود ، هر چی سنگین تر باشه نرم تره ، یعنی ماشین زیاد نرم و بدون کوبشی نیست
Ninja
۳۱ مرداد ۱۴۰۰دقیقا درسته
من که بخوام بخرم
اسپرت میخرم
اگه جادار بودن و راحتی مهم باشه یه سری ۳ کوپه میخریدم تمیزش رو باید پیدا کنی تو خرج نیفتی
سرعت شتاب مهم باشه با قدرت و موتور قیافه و …. زیاد برام مهم نباشه جنسیس کوپه
و در آخر تویوتا جی تی ۸۶ هم هست هرچند موتورش کوچیکه ولی همونطور که گفتین مناسبه تیون دریفت و تغیرات ظاهری و بهبود پرفورمنس هست
پیکاپ هم همونطور که گفتین هایلوکس ۲۰۱۰ هستش و خیلی هم خوبه
هاچ بک و سدان هم کامل توضیح دادین
شاسی بلند ۲۰۰۸ ماشین خیلی خوبیه بی ام ایکس سه هم خیلی خوبه ولی تو خرج میفتی اگه بخری
درکل یه ماشین رو معرفی نکردین که واقعا میدرخشه
اونم رنو داستر
دو دف فولش رنگ مشکی کارکرد ۹ هزار تقریبا صفر بدون خط و خش یا ……… قیمت ۸۳۰ میلون همین الان آگهی شده تو شیپور مناسب جاده های خاکی و ناهموار خیلی هم باکیفیت و جادار ماشین عالی هستش خیلی توصیه میکنم
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۳۱ مرداد ۱۴۰۰رنو داستر ماشین فوق العاده ایه ولی خیلی اقتصادیه ، یعنی مثل ال نوده ، با دوام و با کیفیته ولی قدرت موتور و ظاهر و آپشن و چیز خاصی نداره ولی برای آفرود متوسط به خوبی سوزوکی و شاید بهتر عمل میکنه
🇩🇪👑SL300👑🇩🇪
۳۱ مرداد ۱۴۰۰اگه من باشم gt86 میخرم هم عالیه هم زیبا و هم قدرتمند . نسبت به قیمت هم عالیه فقط قطعاتش تو ایران پیدا میشه ؟
ناشناس
۱ شهریور ۱۴۰۰بله قطعاتش پیدا میشه
محمد مختاری آذر
۳۱ مرداد ۱۴۰۰بین این دو تا کانتاش بهتره ولی سیان هیچ چیز کمتر از کانتاش ندارد
ارشیاsvj
۳۱ مرداد ۱۴۰۰سیان خیلی خفن تره.
از همون لحظه اول از این کونتاش جدیده نوشم نیومد.
البته من کلا از کونتاش خوشم نمیاد نه جدید نه اون قدیمیه.
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱ شهریور ۱۴۰۰از نظر خودم این همه اشتراک زیاد جالب نیست اونم برای ماشینی که میخواد یاد یه اسطوره قدیمی رو زنده کنه،اما درنهایت یه بدنه و اسمو عوض کردن شده مدل جدید،ولی به هرحال کانتاش خیلی بهتر از سیانه…
علی
۱ شهریور ۱۴۰۰دوتاشون عالی هستن بینظیر و شاهکار فقط چراغ عقب جالب نیست باهر چراغی جز این قشنگتر میشد
آریا ماشین
۲ شهریور ۱۴۰۰کانتاش جدید و سیان مثل دوقلو هستن خیلی شبیه به هم هستن
در بحث پرفورمنس که ۵ اسب بخار بیشتر و ۵ کیلومتر سرعت بیشتر که اصلا ارزش صحبت نداره
میرسیم به طراحی که سلیقه ای هست چون دو نوع طراحی مختلف داریم : سیان با طراحی فضایی تر و آینده نگرانه و کانتاش با طراحی کلاسیک تر و بازسازی کونتاش قدیم
دو روی یک سکه هستن ولی من سیان رو ترجیح میدم هم به خاطر طراحی هم به خاطر مسئله قیمت و تیراژ تولید
سیان ارزش بیشتری داره و با تولید کمش افزایش قیمت بیشتری هم خواهد داشت در آینده