مقامات ردهبالای لامبورگینی تأیید کردند که خودرو SUV این شرکت با یک موتور V8 دو توربو معرفی خواهد شد.
استفان وینکلمن رئیس لامبورگینی و مائوریزیو رجیانی رئیس بخش تحقیق و توسعه این شرکت در مصاحبه با وبسایت Autocar تأیید کردند که در سه مدل از محصولات خود از موتور توئین توربو ۴.۰ لیتری V8 بنزین بهجای موتورهای V10 و V12 تنفس طبیعی موجود استفاده خواهند کرد که در حال حاضر دو مدل از آنها اوراکان و اونتادور هستند. موتورهای توربو مدرن یک انتخاب بسیار مناسبتر برای SUVهای بزرگ مانند اوروس هستند، زیرا مقدار زیادی گشتاور را در دور پایین در اختیار میگذارند و همچنین به خاطر انتشار گاز CO2 کمتر بسیار رقابتیتر از موتورهای بنزین تنفس طبیعی عمل میکنند. رئیس لامبورگینی امیدوار است که مدل تولیدی نهایی، در بخش خود سریعترین باشد. وینکلمن میگوید:ما برای خلق یک SUV سوپر اسپرت واقعی باید قویترین موتور را برای آن در نظر بگیریم. این به حفظ تعادل بین تطبیق DNA نام تجاری و داشتن یک ماشینی با سواری خوب و همچنین همراه باقابلیتهای آفرود بسیار، کمک میکند، البته رانندگی در جادهها بسیار مهمتر است.
وینکلمن همچنین گفت که نسخه تولیدی اوروس یک طراحی تکاملیافته دارد و فضای بیشتری در کابین آن در مقایسه با مدل کانسپتی که در نمایشگاه خودرو پکن رونمایی شد، وجود خواهد داشت.
لامبورگینی اوروس همچنین میخواهد ویزگیهای آفرود خود را هم به رخ بکشد. رجیانی میگوید:این هنر بیشتری، در مقایسه با آن کانسپت ارائه میدهد.
شتاب و قابلیتهای آفرود این ماشین واقعاً مهم است. به دلیل داشتن سطح بالایی از گشتاور، در جاده با بیشترین سرعت ممکن حرکت میکند و در هنگام آفرود، بهراحتی توانایی خروج از یک وضعیت بحرانی را خواهد داشت. موتور باید سبک و قدرتمند باشد و باقابلیت ارائه گشتاور در دورهای پایین، اجازه دهد تا ماشین در هر وضعیتی کشش مناسبی داشته باشد.
گفته میشود موتور دو توربو ۴.۰ لیتری که در زیر کاپوت آن قرار میگیرد، متعلق به گروه فولکسواگن خواهد بود، اما بر اساس گفتههای مائوریزیو رجیانی این موتور تنها در گروه لامبورگینی استفاده میگردد و هیچ شرکت دیگری حق استفاده از آن را ندارد.
انتظار میرود مدل تولیدی نهایی برای اولین بار در سال ۲۰۱۸ و در نمایشگاه خودرو ژنو رونمایی شود. اما درصورتیکه فرایند تولید زودتر از انتظار طی گردد ممکن است در نمایشگاه اتومبیل فرانکفورت ۲۰۱۷ شاهد حضور آن باشیم.برای اینکه در کلاس خود قدرتمندترین باشد نیاز به چیزهایی دارد که به نام تجاری ما اختصاص داده شده باشند. این ماشین باید قادر به تولید مقدار مناسبی قدرت و گشتاور باشد، اما انجام این کار وابسته به انتقال قدرت صحیح و شاسی کنترلشده، دارد چیزهایی که باعث میشود یک لامبورگینی واقعی باشد.
ali ayat
۱۲ آذر ۱۳۹۴زیباترین شاسی بلند ساخته شده تا به این تاریخ حالا نوشته میخواد از موتورهای بی توربو تو نسخه های بعدی استفاده کنه فک کنم دیگه خبری از اون صدای وحشتناک لامبورگینی نباشه ولی بازم لامبورگینیه و روحی که توی ماشیناش میدمه
Carbonado Aventador
۱۲ آذر ۱۳۹۴لامبورگینی هم برای بقا باید مثل شرکت های دیگه به سمت موتورهای توربو بره…!
من از این کار استقبال میکنم چون موتورهای تنفس طبیعی دیگه کم کم دارن از چرخه ی تولید خارج میشن!!!
البته چیزی که همیشه ثابت خواهد موند اینه که تا وقتی شرکتی به نام لامبورگینی وجود داره . موتور v12 تنفس طبیعی هم وجود خواهد داشت!!!!!
لامبو هیچ وقت موتور وی12 که رو اونتادور و مورسیه لاگو بوده رو از گردونه تولید خارج نمیکنه و گاو های نسل بعد از آونتادور هم موتور v12 خواهند داشت!!!!
ali ayat
۱۲ آذر ۱۳۹۴اون که باید بره رو قبول دارم نمیگم که بد کاری کرده فقط منظورم صداشون بود که از بین میره ولی باقی مسائل بهتر میشه مثلا رکورد های تو پیستش از فراری میزنه جلو البته اگه فراری هم یه جا بشینه که قطعا اونم کم نمیاره
Carbonado Aventador
۱۲ آذر ۱۳۹۴لامبورگینی الانشم تو پیست خیلی حرفا واسه گفتن داره!
رکورد اونتادور تو نورمبرگ رینگ 2 ثانیه از 918 کند تره و با توجه به اینکه 918 بین 5 تا هایپرکار اول شد میتوان آونتادور رو با 200 اسب کمتر یه رقیب جدی واسه هایپر کارها دونست!
این نکته رو یادت باشه…
لامبو مثل فراری و مکلارن دنبال فرمول یک و رکورد پیست و اینا نیست.
لامبو و پورشه ماشین هایی بدون ادعا تولید میکنن که با قوای کمتر از رقیبا میتونن شاخ هرکدوم رو بشکنن!!!!!
پسندیدن لامبورگینی عشق میخواد…
به قول ریچارد هموند:
لامبورگینی ماشینیه که وقتی میبینیش فکت پیاده میشه!
خسته شده
۱۲ آذر ۱۳۹۴جناب آیت واقعا چنین فکری دارین آخه کجای این قشنگه کاری به مسائل فنیش ندارم ولی قیافه افتضاحی داره گرچه رینگاش عالین
ali ayat
۱۲ آذر ۱۳۹۴پس چه شاسی بلندی از این قشنگتره حتما بنتلی بنتیگا یا نمیدونم جگوار اف پیس یا لکسوس ال ایکس؟؟!
ali ayat
۱۲ آذر ۱۳۹۴نگفتم زیبا و با اصالت نیست دوست عزیز ولی لامبو واقعا شاسی بلند کوپه قشنگی رو زده
american and japan
۱۳ آذر ۱۳۹۴شما در مورد زیبارو بودن لکسوس ال ایکس شک داری؟
ali ayat
۱۴ آذر ۱۳۹۴نه رو ال ایکس شکی ندارم ولی خدایی بدون تعصب بیخیال اسم پروفایلت این لامبو از ال ایکس قشنگ تر نیست؟؟
great britain
۱۲ آذر ۱۳۹۴خسته شده تنها نظری که دادی و من باهاش با تمام وجود موافق بودم همین بود!!!!! قیافش واقعا داغونه طراحیه داخلیش هم ساده و بی جزئیات.
جناب ayat طراحیه بنتلی بنتیگا واقعا زیبا و بااصالت هست. واصلا با این قابله مقایسه نیست. و همینطور اف پیس.
به نظرمن لا مبو رگینی اگه میخواد این طراحی رو بده بیرون واقعا کاره اشتباهی کرده. راستشو بخواین اگه اسمه لامبور گینی رو از رو این برداریم بیشتر شبیه طراحی های شاسی بلند های چینی هست!!!!!!!!!!
فرزاد
۱۲ آذر ۱۳۹۴همیشه گفتم و میگم لامبورگینی را فقط میشود با لامبورگینی مقایسه کرد!!
bardia
۱۲ آذر ۱۳۹۴لامبورگینی افتاده دسته گروه فلوکس واگن،انگار هرکاری میکنن تا فقط بفروشن،از این سیاستشون برای این شرکت اصلا خوشم نمیاد
لامبورگینی باید خاص باشه
Carbonado Aventador
۱۲ آذر ۱۳۹۴با تشکر
از استاد خودم مهرداد فراهانی…
بهتر نبود تیتر رو به جای دو توربو , تووین توربو یا توربوهای دوقولو میزاشتین؟
اینجوری اگه بود به نظرم زیبایی تیتر خیلی بیشتر میشد!
محمد زمانلو
۱۲ آذر ۱۳۹۴وای نه لامبو هم داره به سمت موتور های کم حجم و توربو داره می ره ! این به این معنی که
خداحافظ موتور های تنفس طبیعی و پر حجم؟؟؟
KING 918
۱۲ آذر ۱۳۹۴دوست عزیز معلومه که به سمت موتور های کم حجم و توربو داره می ره چون موتور های پر حجم با تعداد سیلندر بالا سوخت زیادی مصرف میکنن تازه موتور کم حجم توربو عملکرد بهتری هم ارائه میده شاید اون صدای وحشی موتور v12 رو نداشته باشه اما از هر لحاظ به صرفه تر اقتصادی تر و کارامد تره به عنوان مثال کاین توربو اس با موتور v8 4.8 توربو(اعلام کارخانه :شتاب 4.0 تاپ اسپید 288 )نمونه های تست شده در مجله های معتبر( شتاب 3.8 حد اکثر سرعتش به 300 هم رسیده ) تازه رکورد پیست نوربرگ رینگ سری suv رو هم کسب کرده میبینی همه ی اینا با استفاده از موتور 8 سیلندر به وجود امده پس حالا چرا لامبو نباید به سمت همچین موتور هایی کشیده بشه ………؟
Carbonado Aventador
۱۲ آذر ۱۳۹۴نه محمدجان…
موتور وی 12 لامبورگینی هیچ وقت بازنشسته نمیشه…
فراری و لامبورگینی هرگز موتورهای وی 12 خودشونو کنار نمیزارن چون سمبل کارخونه هاشونه!!!
(((اسب مارانلو و گاو سنت اگاتا))))
sina
۱۲ آذر ۱۳۹۴زیباترین شاسی بلند ساخته شده تا به این تاریخ؟؟؟؟؟ واقعا این الان زیباترین شاسی بلندیه ک ساخته شده؟؟؟؟ فک نکنم عمرا
اگه این ماشین برند لامبو روش نبود ینی مال یه کمپانی دیگه بود این طراحی کمتر کسی سراغش میرفت البته نظر شخصیمه
KING 918
۱۲ آذر ۱۳۹۴والا همون اوراکانه شاسی بلند شده البته زیباست در این موضوع شکی نیست اما زیباترین شاسی بلند ساخته شده تا به این تاریخ نیست …………………
Carbonado Aventador
۱۲ آذر ۱۳۹۴اوروس زودتر از هوراکان رونمایی شده…
یعنی اگه بگی هوراکان کوچیک شده ی اوروسه بهتر باشه!
KING 918
۱۳ آذر ۱۳۹۴اره راست میگی جابه جا نوشتم ………..
شاهین پسر
۱۷ تیر ۱۳۹۵اقا سینا لامبو داره اینو واس خاص بودن میسازه واس سال 2018 هستش تا اون موقع کل ماشین سازا ماشیناشون شکل فضایی پیدا میکنه اینم جز هموناس چ اشکالی داره.مثلا الان بنز هم ی اس یو وی کانسپت ساخته بود که ی پهباد هم داشت که نمیدونم بدرد چکاری میخورد ولی همه از اون ماشین کوچیک مثلا اس یو وی طرفداری میکردن و به به چهچه میکردن چرا چون بنزه! این لامبو هم هیکلش خوبه و هم قیافش نسبت به زمان ساختش.موتورشم که تکه.
1997
۱۲ آذر ۱۳۹۴برای دوستداران لامبورگینی بخصوص آونتادور.
http://uupload.ir/files/qva1_img_20151203_112205.jpg
Carbonado Aventador
۱۲ آذر ۱۳۹۴اخ…
انگار منو از کمر نصف کردن!!!!
BEHNAM 11
۱۲ آذر ۱۳۹۴نمیدونم چرا یه کمپانی که همه اونو به سبک سوپر اسپرت میشناسن الان باید بیاد رو نسخه افرود کار کنه ؟
البته در اینکه فولکس واگن هم شراکت داره شکی نیست ولی خب همون خودرو های اسپرت و سوپر اسپرت فک میکنم برای لامبو بهتر باشه تا افرود
نظره شخصیمه :/
sasan
۱۲ آذر ۱۳۹۴متفاوتترین وزیباترین شاسی بلندیه که تابهال دیدم
روح گاو وحشی درکالبدیک آفرود…خیلی هیجان انگیزه
احمد باقری
۱۲ آذر ۱۳۹۴نمای عقبش خیلی قشنگه، ولی نمای جلو میتونست بهتر باشه.
احمد باقری
۱۲ آذر ۱۳۹۴نمای عقبش خیلی قشنگه، ولی نمای جلو میتونست بهتر باشه. باید روی نمای جلو بهتر کار می کردن.
KING 918
۱۲ آذر ۱۳۹۴چه عجب …………………..!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
luis
۱۲ آذر ۱۳۹۴کار لامبو رو تحسین میکنم
همه شرکت ها دنبال درامد بیشتر هستن و درامد بیشتر یعنی تنوع
در این دوران خودرو سازی غیر لوکس ساز ها لوکس ساز میشن برند
کمپانی های خودروسازی به دنبال تولید نسخه های سوپر اسپرت میرن
سوپر اسپرت سازها به سمت افرود و سوپر لوکس سازها نیز به سمت افرود
کلا فک کنم تا چند دهه دیگه همه ی کمپانی های به نام همهجور ماشینی تولید کنن
که این یعنی رقابت بیشتر و تنوع بیشتر برای خریدار. به شرطی که خریدار تعصب را کنار بزاره خریداری که بگه فقط ….. فقط….. اون خریدار حقشه سایپا سوار شه
american and japan
۱۳ آذر ۱۳۹۴من موتور v12 رو بیشتر دوست دارم.کلا از توربو خوشم نمیاد مخصوصا در ایران.موتور باید غرررررش کنه توربو هم حالا خواست روی موتور v12 باشه که دیگه چه بهتر.هیچی حجم موتور بالا نمیشه.توربو به درد اسپورت بک و هاچ بک های اسپورت یا سدان های جمع و جور میخوره
شاهین پسر
۱۷ تیر ۱۳۹۵با اینکه شکل و قیافش فضایی هستش ولی عالیه.هیکلش و قیافش میخوره و موتورشم که انحضاری ساخته میشه خوبه و خاصش میکنه.خوشم میاد فقط از اینکه لامبو حتی توی سازه های شاسی بلندشم ایرودینامیک مخصوصشو حفظ کرده دهن سرویس.حتی این ماشینم شکل خوابیده و تیزی داره عاشقتم لامبو یا این طراحیت