لامبورگینی

نخستین تجربه رانندگی با لامبورگینی اوراکان پرفورمانته اسپایدر 2018

تنها کافیست تا سقف لامبورگینی اوراکان اسپایدر را بردارید تا از افق‌های بیکران آسمان در بالای سرتان لذت ببرید. تماشای دنیای بیرون از درون قاب شیشه جلوی لامبورگینی پرفورمانته، احوالات شما را دگرگون خواهد ساخت، افکار مزاحم را از ذهن شما دور نموده و تمرکز شما را در امور مهم زندگی فزونی خواهد بخشید.


لامبورگینی اوراکان پرفورمانته خودرویی بسیار سریع است و از پیشرانه V10 به حجم ۵.۲ لیتر و قوای ۶۳۱ اسب بخار و گشتاور ۵۸۷ نیوتن متر با محدوده ردلاین ۸۵۰۰rpm برخوردار است. شتاب صفر تا ۹۶ این موشک ۱۶۸۰ کیلوگرمی معادل تنها ۲.۴ دهم ثانیه بوده و نتایج آزمون یک چهارم مایل آن برابر ۱۰.۴ و حداکثر سرعت ۲۱۸ کیلومتربرساعت در این تست بوده است. لازم است بدانید پیشرانه V10 این خودرو از نوع تنفس طبیعی‌ست؛ این در حالیست که دنیای پرفورمنس به تسخیر انواع پیشرانه‌های مجهز به توربوشارژر درآمده است.


ما انتظار داریم که اسپایدر در تست‌های مختلف نهایتا به اندازه یک یا دو دهم ثانیه نسبت به مدل کوپه کندتر باشد. مواردی نظیر: شیشه جلو تقویت شده، سقف پارچه‌ای تاشونده برقی و برخی تغییرات دیگر در ساختار بدنه، وزن این خودرو را در حدود ۱۲۵ کیلوگرم افزایش داده است.


پیشرانه V10 که در مدل کوپه از زیر یک حفاظ شیشه‌ای به خوبی معلوم می‌شود، اینک توسط کاور محافظ سقف تاشو مخفی شده است. همانند نسخه کوپه یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دو کلاچه، لانچ کنترل را برای رسیدن دور موتور ۴۵۰۰rpm پیش از درگیری کلاچ، مهیا می‌سازد. در این اثنی، سامانه چهار چرخ محرک نیز به انجام وظیفه خود مشغول است.


در حالت اتوماتیک قاعدتا کامپیوتر دنده‌ها را افزایش می‌دهد اما در حالت دستی یا کورسا، تغییر دنده به انواع سبکتر در اختیار راننده گماشته شده است. در این حالت، تعویض دنده‌ها با پدل شیفتر تعبیه شده بر روی ستون فرمان حال و هوای بسیار ویژه‌ای را به راننده اوراکان اسپایدر منتقل خواهد نمود. در جاده‌های کوهستانی و پر پیچ و خم، اوراکان پرفورمانته اسپایدر آنچنان خشونتی دارد که گویی همانند یک حاکم ستمگر که به سلاح‌های هسته‌ای مجهز شده، از شدت قدرت در پوست خود نمی‌گنجد.


در حالت‌های اسپرت و کورسا، فلپ‌های اگزوز در تمام مواقع باز هستند و صدای پیشرانه به شدت افزایش می یابد. بهای پرفورمانته اسپایدر از ۳۱۴،۶۵۴ دلار شروع می‌شود و در حدود ۱۳ درصد نسبت به نسخه کوپه گران‌تر است.


اگر شما با مقوله جلب توجه دیگران راحت نیستید، شاید طراحی بدنه و صدای اگزوز این خودرو کمی فراتر از حد نیازهای شما باشد. رانندگی پر سرعت با اوراکان پرفورمانته اسپایدر، وسعت دنیای پیرامون را در حد و اندازه های شیشه جلوی این خودرو تقلیل خواهد داد.


با وجود لرزش اندک و گهگاه ستون فرمان، مشکل دیگری در حین رانندگی با لامبورگینی اوراکان پرفورمانته اسپایدر را تجربه نخواهید کرد. بخش عقب سیستم تعلیق مورد بازنگری قرار گرفته تا اسپایدر از نظر عملکرد تعلیق، تفاوتی با نسخه کوپه نداشته باشد.


عملکرد مناسب سیستم فرمان باعث می‌شود تا دور زدن و پیچیدن با این خودرو، بسیار سریع و آسان انجام شود و تحت تأثیر ابعاد نسبتا بزرگ اسپایدر واقع نگردد. چسبندگی مناسب تایرهای جلو به خوبی در غربیلک فرمان احساس می‌شود. سیستم آیرودینامیک فعال لامبورگینی موسوم به ALA، در شرایط مورد نیاز دریچه‌های ورودی هوا را باز و بسته می‌نماید تا دانفورس لازم را برای این خودرو تامین نماید.


عملکرد بسیار هماهنگ سیستم دینامیک فعال ALA در تعامل با سامانه‌های تورک وکتورینگ ترمزپایه و کنترل پایداری، واقعا مایه شگفتی ما شده است.

حسی که از رانندگی با پرفورمانته اسپایدر به انسان دست می‌دهد، بسیار طبیعی و در عین حال هیجان انگیز و برتر است. تماشای دنیای بیرون از درون قاب شیشه جلوی پرفورمانته اسپایدر، نوع جهان بینی شما را تغییر داده و حس و حال ویژه‌ای درون شما ایجاد خواهد نمود.

منبع: caranddriver

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

حسین باباپور

کارشناس مهندسی مواد کارشناسی ارشد اقتصاد

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. ساسان

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    در جاده‌های کوهستانی و پر پیچ و خم، اوراکان پرفورمانته اسپایدر آنچنان خشونتی دارد که گویی همانند یک حاکم ستمگر که به سلاح‌های هسته‌ای مجهز شده، از شدت قدرت در پوست خود نمی‌گنجد..
    .
    .
    خیلی پیچیدش نمیکنم. ساده بگم. عاشقشم.

  2. LAMBORGHINI

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    به به لذت بردم از این ماشین
    لامبورگینی چی کار کردی با دل ما

    سطح کار لامبورگینی از فراری و مک لارن چند لول بالاتره

    حداقل چیزی که اینو میشه ازش فهمید اینه که در طول تاریخ ۸ ماشین road legal و تولید انبوه تونستن یک دور نوبرگ رینگ رو در زیر ۷ دقیقه بزنن… از این ۸ تا ۳ تاش محصول لامبورگینی بودند … تنها خودروسازی که تونسته با موتور ۱۲ سیلندر و یا ۱۰ سیلندر همچین رکوردی بزنه لامبورگینی بوده.

    لامبورگینی افتخار خودروسازی ایتالیا و اروپا ?

    1. LAMBORGHINI

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      از اون ۸ تا ۳ تای دیگش هم محصول پورشه بودند !
      ۹۱۱ جی تی ۲ ، جی تی ۳ و ۹۱۸.

      در عمل سلاطین پیست و دنیای سوپراسپرت ها همین لامبورگینی و پورشه هستند

      ۲ تا خودروی دیگه ای که این پیست رو زیر ۷ دقیقه رفتند ماشین های فوق سبکی به اسم رادیکال SR8 و SR8 LM بودند که وزن ۶۰۰ کیلویی و موتور ۲/۷ لیتری داشتند … تنها دلیلی که این رکورد رو زدند وزن بسیار کمشون بوده … راستش نه خودشون نه رکوردشون به دل آدم نمیشینه.

      به نظر من رکورد ۷ دقیقه و ۲۱ ثانیه ای ۴۸۸ ??? شرف داره به رکورد ۶ دقیقه ای که با این وزن و زدن از همه ی امکانات ماشین به دست بیاد.

      1. بهزاد

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2545 ديدگاه)

        Road legal قبل از تولید یا بعد تولید!
        قبل از تولید اونقدر میشه تنظیمات و تجهیزات مختلف به کار برد تا رکوردها بهتر بشه!
        مثلا آخرین رکورد لامبورگینی مجهز به رول کیج بوده اما مدلی که به road میاد نداره!
        براحتی میشه قطعات فیبر کربن استفاده کرد و بیش از 200 کیلو از وزن بیاد پایین که اگر مدل road این قطعات را داشته باشه قیمتش بیش از یک میلیون دلار آب میخوره!
        اگر سواد کافی داشتید برید ببینید بسیاری از رکوردهای بالای 7 دقیقه ای سایرین در حالی رقم خورده که پیست کاملا خالی نبوده یا به اصطلاح در اختیار کاملشون نبوده!
        چون زمان تماشای مسابقه های موتوری خوابتون میبره نمیتونید درکی از تفاوت تایر مسابقه ای با road داشته باشید و کلا درکی از تیون یک خودرو مخصوص پیست ندارید که چه تفاوت هایی ایجاد میشه!

    2. ایمان

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      سطح کار لامبورگینی از فراری بالاتره ؟؟
      روی چه حسابی به این نتیجه رسیدین ؟؟
      اگه از روی تعصب نظر دادین بحثش جداست ولی اگه جدی گفتین بنده با حداقل ۱۰ دلیل قانع کننده ثابت میکنم که فراری برتر از لامبورگینی هست
      شما فقط ۲ دلیل بیارین که بنده قانع بشم اونوقت بنده دلایل خودمو بیان میکنم بدون هیچ جنگ و جدالی و کاملاً دوستانه

      موافقم 0
      مخالفم 1
      1. اوس پوری

        ۲۱ دی ۱۴۰۰
        سوابق: (80 ديدگاه)

        خب یکیشو بگو او 9 تا دیگه واس خودت 😂

    3. مهدی

      ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      ههههه دیگه تعیین سطح سوپر کار سازای دنیا افتاده دست شما متعصبا
      زیر پست مک لارن طرفداراش میان میگن مکی چند برابر فراری و لامبوعه
      اینم جناب مجید بزرگ که امروز برترین رو با اختلاف لامبو معرف کردن تورو خدا بس کنین دیگه

      1. LAMBORGHINI

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (11565 ديدگاه)

        #باشه

        1. الف.ی

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          جناب فردین
          خیلی شانس آوردی که اینجا دیدگاه ها دقیق کنترل میشن
          وگرنه چیزی بهت میگفتم دیگه جایی دعوا درست نکنی
          امیدوارم من اشتباه کرده باشم و منظورت اونی که من فکر میکنم نباشه

        2. الف.ی

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1765 ديدگاه)

          مگه مسخره بازیه؟! که هرکس هرچی خواست بگه
          نخیر قهرمان بوکس نیستم
          ولی به عنوان یه کاربر پدال، از کسی که میاد و الکی آرامش رو میگیره، انتقاد شدید میکنم
          هیچوقت در فضای علنی پدال، اون حرف رو به کسی نمیزنم
          همیشه تلاش کردم تو پدال جوری حرف بزنم که کسی ناراحت نشه
          تیرم هم خطا نرفته
          مگه میخوام جونت رو بگیرم

        3. امیر

          ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (730 ديدگاه)

          جسارت به هیچ کدوم از دوستان نباشه اما وقتی ما داریم اینجا به هم ناسزا میگیم یه عده ای هست و نیست ما رو نابود کردن و بارشون رو بستن
          این خشم و نفرت رو سر اونا خالی کنیم

      2. mahdy

        ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        خب دروغ میگم ؟مثه بچه ها این میگه ما خوبیم اون میگه ما خیلی خوبیم اون یکی میگه ما بهترینیم واقعا مسخره بازی راه انداختین بابا چهار تا بحث علمی چهار تا بحثی که از رو سند و عدد و رقم باشه نه همینجوری بحث متعصبانه الکی که رو هوا یه سری حرف مفت بزنین
        نا سلامتی سایت تخصصصصیییییی ماشینه نه مهد کودک عکسارو میبینین این میگه ما بهترینیم اون میگه نه مال ما قشنگ تره پس ما خوبیم

        1. Ferrari

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1956 ديدگاه)

          همه ی این دردسر ها از گور یک نفر بلند میشه.
          طرف ۱۰ هزارتا کامنت گذاشته هنوز بلد نیست چطوری از برندش طرفداری کنه کامنتهای این یارو رو تایید نکنید مشکلات حل میشه
          البته خودشم قبلا گفته که از این که جنجال خلق کنه لذت میبره.

    4. مهدی

      ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
      سوابق: (1739 ديدگاه)

      شما چیز زیادی از ماشین سر در نمیاری . با کمال احترام ?

      1. mahdy

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (2371 ديدگاه)

        شمام مهدی هستی ؟
        تعدادمون داره خیلی زیاد میشه داش مهدیا باید یه فکر اساسی کرد
        داریم به سمت سه رقمی شدن میریم من که فینگیلیش نوشتم شما دو سه نفر هم که موندین یه فکری بکنین اینجوری که نمیشه یا فامیلی یا شماره گذاری (مهدی1 و مهدی 2 و..)

  3. amir

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (17 ديدگاه)

    به نظر من فراری و لامبو خیلی هم اختلاف لول ندارن
    ولی مطمعنم تنفس طبیعی بهتر از لامبو و فراری دنیا به خود ندیده

  4. مهدی

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    یه مقایسه هست توسط یه مجله معتبرکه رقابت دریه پیست توسط یک راننده بین هوراکان پرفومانته وپورشه۹۱۱gt2 که خیلی جذابه.ببینیدش توآپارات هستش

  5. فقط انگلستان

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    بعضیا فکر می کنن که دلیل وزن بیشتر رودسترها نسبت به سقف ثابت استفاده از تجهیزات باز و بسته کننده سقف هستش ولی غافل از اینکه تنها بخش کمی از این وزن بیشتر مربوط به اون تجهیزات هستش
    ماشین کروک به دلیل حذف سقفش مقاومت شاسیش پایین میاد برای مثال یه مربع فلزی رو در نظر بگیرید که ضلع بالایی اون رو حذف می کنید میبینید با یه فشار دو ضلع کناری به انحراف در میان توی ماشین ها هم همینجوریه به همین خاطر باید شاسی در کف و کنار ماشین های کروک تقویت بشه تا مقاومتش حفظ بشه با تقویت شاسی و استفاده از میله هایی مخصوص وزن خودروهای کروک بیشتر از نوع سقف ثابت میشه
    البته با افزایش وزن به سیستم تعلیق هم و … هم فشار بیشتری وارد میشه و خودروسازها دوباره سیستم تعلیق و بعضی اجزای دیگرو دوباره تنظیم می کنن.

  6. فقط انگلستان

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1120 ديدگاه)

    چند روز پیش یکی توی پدال گفت این کلاس میتونه جذاب ترین کلاس خودرویی جهان باشه پورشه و مکلارن و لامبورگینی و فراری توی این کلاس حضور دارن که اونجا چیزی نگفتم ولی اینجا میگم مگه پورشه هم توی این کلاس حضور داره
    پورشه فقط یه 911 داره که رقیب فراری پورتوفینو و مکلارن 570s و … هستش وسلام
    دیگه برای کلاس مکلارن675lt و فراری 488 و لامبورگینی هوراکان رقیبی نداره
    از اون طرف هم برای کلاس مکلارن 720s و فراری 812 سوپر فست و لامبورگینی اونتادور هم رقیبی نداره
    لامبورگینی هم برای فراری پورتوفینو و مکلارن 570s و … رقیبی نداره که امیدوارم در آینده رقیب خوبی براشون بسازه.

  7. Just bentley continental

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (563 ديدگاه)

    وای خدا عاشقشم
    به نظرم خیلی از اونتادور زیبا تره و پرفورمنسشم از اونتادور s بهترهفک کنم اونتادور چهارصد متر و تو ۱۰.۶ میزنه این ۱۰.۴.
    عالیه????
    هوراکان و ۷۲۰s رو با هیچ ماشینی تو این رنج عوض نمی کنم هیچی حتی ۴۸۸.

  8. zaros

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (27 ديدگاه)

    یهعکس هم با سقف پارچه ایش میذاشتید

      1. Reza

        ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
        سوابق: (5360 ديدگاه)

        داداش این عکسا رو از کجا گیر آوردی.
        سایت داره بگو ما هم برداریم

        1. ساسان

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (1047 ديدگاه)

          مخلصم.
          انتهای عکس اسم سایت زده..
          Autogespot
          توگول بزن سایتش میاد. بعد قسمت برندها میتونی لامبورگینیو انتخاب کنی.

        2. s ๏ я ๏ u s h

          ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
          سوابق: (101 ديدگاه)

          سلام داداش ، ببخشید من به جای آقا ساسان جواب میدم
          در مورد سایت : همه ی این عکس ها از سایت Auto gespot دانلود شده
          خودمم تو این سایت هستم و هر روز بهش سر میزنم
          سایت جالبیه حتما بهش سر بزنید ، هم خبر داره هم کلی عکس
          اینم آدرسش : http://www.autogespot.co.uk

  9. الف.ی

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    چقدر زیباس

  10. ایمان

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    من نمیدونم چرا کامنت هایی که میگذارم بعد از یک روز تایید میشن و خیلی اعصاب خردکن هست این مسئله
    خواهشاً نسبت به این عیب بزرگ رسیدگی کنید خدا خیرتون بده سایت به این بزرگی نباید چنین عیبی داشته باشه

  11. ساسان

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    دوتا نکته خطاب به پدال عزیز:
    1-این تست توسط نشریه دارای عکسهای اختصاصی نبوده؟چون این تصاویرزیبا رو ما در زمان رونمایی از خودرو دیدیم.
    2-خواهشا”کامنتهای دارای الفاظ رکیک که توهین به مخاطبین عزیز پدال هست رو تایید نفرماییدتا تبعات بعدی هم نداشته باشه.اینجا از هرسنی کاربرداریم.
    موفق باشید

  12. shirko

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (499 ديدگاه)

    ?گاو‌ وحشی سنت اگاتا ?

  13. omid622

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (744 ديدگاه)

    رویایی ترین ماشین دو نفره جهان
    لامبو باشی
    ۱۰ سیلندر ۶۳۱ اسب
    اسپایدر
    هوای عالی اروپا
    غرش اگزوز تنفس طبیعی
    قطعا لذتی بالاتر از این تو ماشین سواری پیدا نمیشه
    ممنون لامبو که هستی

  14. Ali Keyhani

    ۱۳ مرداد ۱۳۹۷
    سوابق: (657 ديدگاه)

    از نظر من زیباترین مدله بین خودروهای فعلی لامبورگینی و از مدل کوپه پرفورمانته بسیار زیباتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا