نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴: لامبورگینی هم به جمع سازندگان هایپرکارهای هیبریدی پیوست. بعد از پورشه ۹۱۸، فراری لافراری و مک لارن P1، طبیعی بود که لامبورگینی هم برای عقب نماندن از رقبا، محصولی تکنولوژیک را رو کند. این محصول که آستریون LPI 910-4 نام دارد، قدرتمندترین و پیشرفتهترین لامبورگینی تاریخ محسوب میگردد.
لامبورگینی آستریون، از زمان طراحی تا دو هفته پیش کاملاً در خفا مانده بود. نام آستریون که موجودی افسانه ای با سر گاو و تنه انسانی است نیز اشاره ای به همین دو وجهی بودن نیروی پیشرانه است. پیشرانه توسط خود لامبورگینی توسعه یافته اما کمکهای فولکسواگن نیز همراه آن بوده است. در نام LPI 910-4 عبارت LP به قرارگیری طولی موتور، I برگرفته از Ibrido یا هیبریدی به زبان ایتالیایی، ۹۱۰ نشان دهنده خروجی موتور برحسب واحد PS و عدد ۴ هم نشانگر انتقال نیرو به چهار چرخ میباشد. از نظر طراحی، این کوپه با زوایای تیز در جلو و عقب کاملاً با مدلهای جدید لامبورگینی از جمله اوراکان و اونتادور شباهت دارد. در پهلو نیز میتوان نمای جانبی را با مدلهای کلاسیکی نظیر میورای افسانه ای مقایسه کرد. رنگ آبی الکترا، چرخهای ۲۰ اینچی جلو و ۲۱ اینچی عقب با تایرهای پیرلی و طراحی انحصاری رینگها، جلب توجه میکنند. قسمتهایی از طراحی داخلی، از جمله فرمان سه شاخه این خودرو اشارههایی به میورا دارد. طراحی مینیمالیست کابین برای راحتی بیشتر راننده و سرنشین صورت پذیرفته است. برخلاف شایعات، این خودرو یک کوپه ۲ نفره است و خبری از صندلی برای سرنشینان عقب نیست. موتور ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی با قدرت ۶۰۲ اسب بخار، برگرفته از مدل اوراکان، نیروی خود را از طریق یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه DSG به چرخهای عقب ارسال میکند. سه موتور الکتریکی نیز در مجموع نیروی ۲۹۵ اسب بخار را به این پیشرانه میافزایند. مجموع نیروی تولیدی این پیشرانه به ۸۹۷ اسب بخار میرسد. یکی از موتورهای الکتریکی درون گیربکس قرار گرفته است. بدین ترتیب نیروی آن با نیروی موتور درونسوز جمع شده و به چرخهای عقب منتقل میشود. سهم هر کدام از چرخهای جلو نیز، یک موتور الکتریکی جداگانه است. برای تأمین انرژی موتورهای برقی هم از باتریهای لیتیوم یون که درون تونل وسط خودرو جایگذاری شدهاند، استفاده میشود.۱۴۵ خواندن این مطلب 2 دقیقه زمان میبرد
رضا
۱۰ مهر ۱۳۹۳نسخه جدید میورا !
فقط انگار شیشه عقبش اون بست هاش کـیفه خاک گرفته
خاوری
۱۰ مهر ۱۳۹۳بااندکی تسامح…میورای جدید
"Amir"
۱۱ مهر ۱۳۹۳مثل همیشه با اصالت
Xman
۲ شهریور ۱۳۹۴رنگش با تمام لامبو ها فرق داره! انگار از یه سیاره ی دیگس!
4MATIC
۱۰ مهر ۱۳۹۳ای بابادیگه همه دارن ماشین هیبریدی تولید می کنن من که فقط عاشق هوراکان واونتادورم تومدلای جدیدلامبورگینی
م.م
۱۰ مهر ۱۳۹۳مگه مدل دیگه ای هم داره؟؟؟
علی
۱۱ مهر ۱۳۹۳اره همه ماشین هیبریدی میزنن..حتی ایران خودرو
…نمونش همون رانا هیبریدی…
Xman
۲ شهریور ۱۳۹۴اه اه اه! ایران خودرو فاتحه اسم هیبریدی رو خونده با اون رانا! حیف همون اسم هیبریدی که این رانا یدک میکشه!
حسين
۱۰ مهر ۱۳۹۳درود کربو جان. حیف که کامنتا اومدن صفحه 2. اون صفحه باحال تر بود. لطف داری شما
حامد
۱۰ مهر ۱۳۹۳وای خدا فقو العاده ……………………. است.
پیکان جوانان
۱۰ آبان ۱۳۹۳ولی 918 یه چیز دیگس طراحیشم به مکلارن لافراری نمیرسه
enzo
۱۰ مهر ۱۳۹۳وزنش رسماً اعلام نشده چقدره؟
تو یکی دوتا سایت نوشته بود حدود 1800 کیلو که خیلی زیاده
اینطوری باشه باید قید پیست و تایم زنی رو بزنه
با این همه قدرت جا داشت به جای طراحی لوکس داخلش وزنشو 200 تایی کم کنه عملکردش بره بالاتر هرچی باشه اول از همه یه سوپر اسپرت هست نه یه سدان لوکس
با این وزنی که داره نهایت بتونه از پس ّ F12 یا 650S بربیاد
Carbonado Aventador
۱۰ مهر ۱۳۹۳همین gtr تون 1700 کیلو وزن داره!
Xman
۲ شهریور ۱۳۹۴شما اگه خیلی وزن کم دوس داری میتونی بری با سستو حال کنی!
ReZa
۱۰ مهر ۱۳۹۳پس چرااین مدل مفهومیه؟پس مابایدمنتظر مدل اصلیش بمونیم؟اونجا که مدل اصلیش رو معرفی کنن ما پیر شدیم دیگه سن مون هم شده70سال!ولی خداوکیلی حرف نداره خععععععلی خوشگله!واقعا حرف نداره!!!!!!انشاءالله منتظر همچین مدل های لامبورگینی هستیم.
یونس
۱۰ مهر ۱۳۹۳واقعا لامبو با این ماشین با خودش چی فکر کرده.
اصلا هم جالب نیست.
اینجوری پیش بره با این ماشین کارش ساختست.
واقعا قیافه آونتادور کجا این کجا.
فراری بهتر عمل میکنه.
مشکل لامبورگینی اینه که یک دفعه می خواد ظاهر خودرو های قدیمیش رو جدید کنه مثل شرکت بنز که یکدفعه همه ی ماشین هاش رو از دم قیافشون رو تغییر داد اما لامبو خیلی فضایی شده با این مدل هاش.
Ahmad
۱۰ مهر ۱۳۹۳دوباره لامبورگینی همه رو محو محصول جدیدش کرد.
MASOOUD
۱۱ مهر ۱۳۹۳نمی دونم چرا حس لامبورگینی بودن این ماشین بهم دست نمیده، اصالت طراحی های اغراق آمیز لامبورگینی که از شاخصه های اصلیه این خودروسازه رو نداره.
پوووریا!!
۱۱ مهر ۱۳۹۳عاقا شما چرا هیچ وقت حداکثر سرعت رو نمینویسید؟؟؟؟ اه چند سرعتش؟ کسی میدونه؟
Carbonado Aventador
۱۱ مهر ۱۳۹۳بالای 350 !
لازم به ذکره که آونتادور 375 تا رو ثبت کرده!
پس آستریون کار سختی برای شکوندن این رکورد نداره!
حسين
۱۱ مهر ۱۳۹۳درود. محمد حسین جان اینکه اونتادور 375 کیلومتر بر ساعت رفته رو من رد نمیکنم اما تایید هم نمیکنم. همونطور که میدونی حد اکثر سرعت یه ماشین به عوامل مختلفی بستگی داره از جمله ارتفاع از سطح دریا و فشار هوا، وزش باد، دمای هوا، کیفیت سوخت، نوع و کیفیت آسفالت، شیب جاده، جهت وزش باد و … و همینطور تغییرات اعمال شده از طرف مالک اتومبیل. برای اندازه گیری حداکثر سرعت یه شرایط استاندارد وجود داره. به رقم اعلام شده از طرف کمپانی و یا تست های معتبر مثل آتو کار و تاپ گیر و کار اند درایو میشه اعتماد کرد اما کلیپ های موجود در اینترنت و سایت های متفرقه زیاد معتبر نیستن. مثلا چند سال پیش یکی ادعا کرد با فراری انزو تونسته 166 کیلومتر بر ساعت بره اما این رکورد برای انزو هیچ جایی پذیرفتنی نیست. با اندازه گیری سرعت ماشین، اونم بوسیله GPS، نه کیلومتر خود ماشین، و با تکرار چند بار آزمایش در جهت و خلاف جهت وزش باد و میانگین گرفتن از نتایج، سرعت نهایی رو اعلام میکنن.
Carbonado Aventador
۱۳ مهر ۱۳۹۳درود
حرف شما کاملا درسته!
این خودرو حتی اگه 1800 کیلو وزن داشته باشه که کمتره’ نسبت وزن خودرو به قدرتش بهتر از آونتادور و هوراکان خواهد بود!
کل حرف من اینه که شرکت های بزرگ مثل فراری-لامبو هیچ لزومی نمی بینند که بهترین رکورد رو رو ماشیناشون ثبت کنن!
الان همین لافراری خودمون حداکثر سرعتش 350 گفته شده!
ولی آیا ماشینی با این عظمت نمی تونه بیشتر بره؟؟؟؟
کل حرف من اینه که این اعداد و ارقام واقعی نیست!
و اینکه این ماشین تولید نمی شه!
پس بهتره به چشم کانسپت بهش نگاه کنیم و منتظر هوراکان سوپر لجرا هیبریدی و آونتادور sv بمونیم!
کل حرف من همینه!!!!!!!
کوشا
۱۱ مهر ۱۳۹۳خوب در اومده ایول لامبو
مسعودی
۱۱ مهر ۱۳۹۳مفهومش خوب بود. اما رخ و رنگش نوچ همچی ک میگن گوگولی شده که واسه اسم لامممممبورگینی بده.. ی نمه هم به بانامرا شبیه شده.. نه؟
مصطفی
۱۱ مهر ۱۳۹۳واقعن زیباااااااااااااست
احمد
۱۱ مهر ۱۳۹۳سلام.واقعا بادیدنش حسی بهم دست نداد.همینطور هورکان.خداییش اولین بار که اونتادور و وننو و رونتون رو دیدم به وجد اومدم.فک کنم این یه سبک جدید تو طراحی لامبورگینیه.استیلش تقریبا مثل میورا هست.ولی قیافه اش به اونتادور میخوره.یه جورایی انگار تلفیقی از میورا و اونتادوره
sasan
۱۲ مهر ۱۳۹۳بینظیره
واقعا” شاهکار طراحی و تکنولوپیه
زمانی که هوراکان رونمایی شد همه اینجا گفتن چقد زشته
اما وقتی فیلماش منتشر شد همه همینجا گفتن به به چه طراحی داره
کلا” همیشه مدلتون همین شکلیه دیگه عادت کردیم!!!
احمد
۱۲ مهر ۱۳۹۳سلام.ولی نظر من چه وقتی هورکان معرفی شد چه وقتی که اومد تو بازارو رسمی شد همینه.نظرم اینه که اولویت لامبورگینی این دفعه طراحی نبوده بلکه اولویت سواری و قدرت و سرعت و چیزای دیگه بوده.ولی ادما با هم فرق دارن و نظرا متفاوت
a
۱۳ مهر ۱۳۹۳آقای carbonado aventador داری میگی همین gtr تون 1700 کیلو وزن داره . آخه منطورت از این حرف چیه ؟