لامبورگینی

آستریون، اولین لامبورگینی هیبریدی

نمایشگاه پاریس ۲۰۱۴: لامبورگینی هم به جمع سازندگان هایپرکارهای هیبریدی پیوست. بعد از پورشه ۹۱۸، فراری لافراری و مک لارن P1، طبیعی بود که لامبورگینی هم برای عقب نماندن از رقبا، محصولی تکنولوژیک را رو کند. این محصول که آستریون LPI 910-4 نام دارد، قدرتمندترین و پیشرفته‌ترین لامبورگینی تاریخ محسوب می‌گردد.

Lamborghini Asterion LPI910-4
Lamborghini Asterion LPI910-4
لامبورگینی آستریون، از زمان طراحی تا دو هفته پیش کاملاً در خفا مانده بود. نام آستریون که موجودی افسانه ای با سر گاو و تنه انسانی است نیز اشاره ای به همین دو وجهی بودن نیروی پیشرانه است. پیشرانه توسط خود لامبورگینی توسعه یافته اما کمک‌های فولکس‌واگن نیز همراه آن بوده است. در نام LPI 910-4 عبارت LP به قرارگیری طولی موتور، I برگرفته از Ibrido یا هیبریدی به زبان ایتالیایی، ۹۱۰ نشان دهنده خروجی موتور برحسب واحد PS و عدد ۴ هم نشانگر انتقال نیرو به چهار چرخ می‌باشد.
Lamborghini Asterion LPI910-4
Lamborghini Asterion LPI910-4
از نظر طراحی، این کوپه با زوایای تیز در جلو و عقب کاملاً با مدل‌های جدید لامبورگینی از جمله اوراکان و اونتادور شباهت دارد. در پهلو نیز می‌توان نمای جانبی را با مدلهای کلاسیکی نظیر میورای افسانه ای مقایسه کرد. رنگ آبی الکترا، چرخ‌های ۲۰ اینچی جلو و ۲۱ اینچی عقب با تایرهای پیرلی و طراحی انحصاری رینگ‌ها، جلب توجه می‌کنند.
Lamborghini Asterion LPI910-4
Lamborghini Asterion LPI910-4
قسمت‌هایی از طراحی داخلی، از جمله فرمان سه شاخه این خودرو اشاره‌هایی به میورا دارد. طراحی مینیمالیست کابین برای راحتی بیشتر راننده و سرنشین صورت پذیرفته است. برخلاف شایعات، این خودرو یک کوپه ۲ نفره است و خبری از صندلی برای سرنشینان عقب نیست.
Lamborghini Asterion Hybrid Concept
Lamborghini Asterion Hybrid Concept
موتور ۵.۲ لیتری V10 تنفس طبیعی با قدرت ۶۰۲ اسب بخار، برگرفته از مدل اوراکان، نیروی خود را از طریق یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه DSG به چرخهای عقب ارسال می‌کند. سه موتور الکتریکی نیز در مجموع نیروی ۲۹۵ اسب بخار را به این پیشرانه می‌افزایند. مجموع نیروی تولیدی این پیشرانه به ۸۹۷ اسب بخار می‌رسد.
Lamborghini Asterion Hybrid Concept
Lamborghini Asterion Hybrid Concept
یکی از موتورهای الکتریکی درون گیربکس قرار گرفته است. بدین ترتیب نیروی آن با نیروی موتور درون‌سوز جمع شده و به چرخهای عقب منتقل می‌شود. سهم هر کدام از چرخ‌های جلو نیز، یک موتور الکتریکی جداگانه است. برای تأمین انرژی موتورهای برقی هم از باتری‌های لیتیوم یون که درون تونل وسط خودرو جایگذاری شده‌اند، استفاده می‌شود.
انتقال نیرو به چرخهای عقب یا به هر چهار چرخ برای لامبورگینی بسیار متداول بوده است. اما در این مدل یک حالت ویژه نیز وجود دارد. در یکی از حالت‌های رانندگی، ترکیبی از همه موتورها مورد استفاده قرار می‌گیرند و هر چهار چرخ به حرکت در می‌آیند. اما در حالت درایو الکتریکی خالص، نیروی جلوبرنده خودرو تنها از طریق موتورهای محرک چرخهای جلو تأمین می‌گردد که به معنی یک لامبورگینی دیفرانسیل جلو در این حالت است.
Lamborghini Asterion Hybrid Concept
Lamborghini Asterion Hybrid Concept
با کمک انرژی ذخیره شده در باتری‌ها می توان تا ۵۰ کیلومتر مسافت را طی کرد. سرعت بیشینه هم در این حالت به ۱۲۵ کیلومتر بر ساعت نیز خواهد رسید. میزان CO2 تولیدی نیز تنها ۹۸ گرم در هر کیلومتر است. اشتباه نمی‌کنید. این ارقام متعلق به یک سوپرخودروی ۸۹۷ اسبی است. [jwplayer mediaid=”۸۹۴۴۴″] ایتالیایی‌ها برای این خودرو، شتاب صفر تا صد ۳.۰ ثانیه ای و نهایت سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت را پیش‌بینی کرده‌اند. اما نکته مهم‌تر مصرف سوخت این خودرو است که تنها ۴.۲ لیتر در صد کیلومتر می‌باشد. [دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۴۵ دیدگاه‌ها

  1. رضا

    ۱۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (38 ديدگاه)

    نسخه جدید میورا !
    فقط انگار شیشه عقبش اون بست هاش کـیفه خاک گرفته

    1. خاوری

      ۱۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (1102 ديدگاه)

      بااندکی تسامح…میورای جدید

    2. "Amir"

      ۱۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (728 ديدگاه)

      مثل همیشه با اصالت

    3. Xman

      ۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      رنگش با تمام لامبو ها فرق داره! انگار از یه سیاره ی دیگس!

  2. 4MATIC

    ۱۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1051 ديدگاه)

    ای بابادیگه همه دارن ماشین هیبریدی تولید می کنن من که فقط عاشق هوراکان واونتادورم تومدلای جدیدلامبورگینی

    1. م.م

      ۱۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (321 ديدگاه)

      مگه مدل دیگه ای هم داره؟؟؟

    2. علی

      ۱۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (23 ديدگاه)

      اره همه ماشین هیبریدی میزنن..حتی ایران خودرو
      …نمونش همون رانا هیبریدی…

      1. Xman

        ۲ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (546 ديدگاه)

        اه اه اه! ایران خودرو فاتحه اسم هیبریدی رو خونده با اون رانا! حیف همون اسم هیبریدی که این رانا یدک میکشه!

  3. حسين

    ۱۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    درود کربو جان. حیف که کامنتا اومدن صفحه 2. اون صفحه باحال تر بود. لطف داری شما

  4. حامد

    ۱۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (262 ديدگاه)

    وای خدا فقو العاده ……………………. است.

    1. پیکان جوانان

      ۱۰ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (205 ديدگاه)

      ولی 918 یه چیز دیگس طراحیشم به مکلارن لافراری نمیرسه

  5. enzo

    ۱۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (321 ديدگاه)

    وزنش رسماً اعلام نشده چقدره؟
    تو یکی دوتا سایت نوشته بود حدود 1800 کیلو که خیلی زیاده
    اینطوری باشه باید قید پیست و تایم زنی رو بزنه
    با این همه قدرت جا داشت به جای طراحی لوکس داخلش وزنشو 200 تایی کم کنه عملکردش بره بالاتر هرچی باشه اول از همه یه سوپر اسپرت هست نه یه سدان لوکس
    با این وزنی که داره نهایت بتونه از پس ّ F12 یا 650S بربیاد

    1. Carbonado Aventador

      ۱۰ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      همین gtr تون 1700 کیلو وزن داره!

    2. Xman

      ۲ شهریور ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      شما اگه خیلی وزن کم دوس داری میتونی بری با سستو حال کنی!

  6. ReZa

    ۱۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (65 ديدگاه)

    پس چرااین مدل مفهومیه؟پس مابایدمنتظر مدل اصلیش بمونیم؟اونجا که مدل اصلیش رو معرفی کنن ما پیر شدیم دیگه سن مون هم شده70سال!ولی خداوکیلی حرف نداره خععععععلی خوشگله!واقعا حرف نداره!!!!!!انشاءالله منتظر همچین مدل های لامبورگینی هستیم.

  7. یونس

    ۱۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (100 ديدگاه)

    واقعا لامبو با این ماشین با خودش چی فکر کرده.
    اصلا هم جالب نیست.
    اینجوری پیش بره با این ماشین کارش ساختست.
    واقعا قیافه آونتادور کجا این کجا.
    فراری بهتر عمل میکنه.
    مشکل لامبورگینی اینه که یک دفعه می خواد ظاهر خودرو های قدیمیش رو جدید کنه مثل شرکت بنز که یکدفعه همه ی ماشین هاش رو از دم قیافشون رو تغییر داد اما لامبو خیلی فضایی شده با این مدل هاش.

  8. Ahmad

    ۱۰ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (150 ديدگاه)

    دوباره لامبورگینی همه رو محو محصول جدیدش کرد.

  9. MASOOUD

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (84 ديدگاه)

    نمی دونم چرا حس لامبورگینی بودن این ماشین بهم دست نمیده، اصالت طراحی های اغراق آمیز لامبورگینی که از شاخصه های اصلیه این خودروسازه رو نداره.

  10. پوووریا!!

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    عاقا شما چرا هیچ وقت حداکثر سرعت رو نمینویسید؟؟؟؟ اه چند سرعتش؟ کسی میدونه؟

    1. Carbonado Aventador

      ۱۱ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (4514 ديدگاه)

      بالای 350 !
      لازم به ذکره که آونتادور 375 تا رو ثبت کرده!
      پس آستریون کار سختی برای شکوندن این رکورد نداره!

      1. حسين

        ۱۱ مهر ۱۳۹۳
        سوابق: (1363 ديدگاه)

        درود. محمد حسین جان اینکه اونتادور 375 کیلومتر بر ساعت رفته رو من رد نمیکنم اما تایید هم نمیکنم. همونطور که میدونی حد اکثر سرعت یه ماشین به عوامل مختلفی بستگی داره از جمله ارتفاع از سطح دریا و فشار هوا، وزش باد، دمای هوا، کیفیت سوخت، نوع و کیفیت آسفالت، شیب جاده، جهت وزش باد و … و همینطور تغییرات اعمال شده از طرف مالک اتومبیل. برای اندازه گیری حداکثر سرعت یه شرایط استاندارد وجود داره. به رقم اعلام شده از طرف کمپانی و یا تست های معتبر مثل آتو کار و تاپ گیر و کار اند درایو میشه اعتماد کرد اما کلیپ های موجود در اینترنت و سایت های متفرقه زیاد معتبر نیستن. مثلا چند سال پیش یکی ادعا کرد با فراری انزو تونسته 166 کیلومتر بر ساعت بره اما این رکورد برای انزو هیچ جایی پذیرفتنی نیست. با اندازه گیری سرعت ماشین، اونم بوسیله GPS، نه کیلومتر خود ماشین، و با تکرار چند بار آزمایش در جهت و خلاف جهت وزش باد و میانگین گرفتن از نتایج، سرعت نهایی رو اعلام میکنن.

        1. Carbonado Aventador

          ۱۳ مهر ۱۳۹۳
          سوابق: (4514 ديدگاه)

          درود
          حرف شما کاملا درسته!
          این خودرو حتی اگه 1800 کیلو وزن داشته باشه که کمتره’ نسبت وزن خودرو به قدرتش بهتر از آونتادور و هوراکان خواهد بود!
          کل حرف من اینه که شرکت های بزرگ مثل فراری-لامبو هیچ لزومی نمی بینند که بهترین رکورد رو رو ماشیناشون ثبت کنن!
          الان همین لافراری خودمون حداکثر سرعتش 350 گفته شده!
          ولی آیا ماشینی با این عظمت نمی تونه بیشتر بره؟؟؟؟
          کل حرف من اینه که این اعداد و ارقام واقعی نیست!
          و اینکه این ماشین تولید نمی شه!
          پس بهتره به چشم کانسپت بهش نگاه کنیم و منتظر هوراکان سوپر لجرا هیبریدی و آونتادور sv بمونیم!
          کل حرف من همینه!!!!!!!

  11. کوشا

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (118 ديدگاه)

    خوب در اومده ایول لامبو

  12. مسعودی

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مفهومش خوب بود. اما رخ و رنگش نوچ همچی ک میگن گوگولی شده که واسه اسم لامممممبورگینی بده.. ی نمه هم به بانامرا شبیه شده.. نه؟

  13. مصطفی

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    واقعن زیباااااااااااااست

  14. احمد

    ۱۱ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (8 ديدگاه)

    سلام.واقعا بادیدنش حسی بهم دست نداد.همینطور هورکان.خداییش اولین بار که اونتادور و وننو و رونتون رو دیدم به وجد اومدم.فک کنم این یه سبک جدید تو طراحی لامبورگینیه.استیلش تقریبا مثل میورا هست.ولی قیافه اش به اونتادور میخوره.یه جورایی انگار تلفیقی از میورا و اونتادوره

  15. sasan

    ۱۲ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    بینظیره
    واقعا” شاهکار طراحی و تکنولوپیه
    زمانی که هوراکان رونمایی شد همه اینجا گفتن چقد زشته
    اما وقتی فیلماش منتشر شد همه همینجا گفتن به به چه طراحی داره
    کلا” همیشه مدلتون همین شکلیه دیگه عادت کردیم!!!

    1. احمد

      ۱۲ مهر ۱۳۹۳
      سوابق: (8 ديدگاه)

      سلام.ولی نظر من چه وقتی هورکان معرفی شد چه وقتی که اومد تو بازارو رسمی شد همینه.نظرم اینه که اولویت لامبورگینی این دفعه طراحی نبوده بلکه اولویت سواری و قدرت و سرعت و چیزای دیگه بوده.ولی ادما با هم فرق دارن و نظرا متفاوت

  16. a

    ۱۳ مهر ۱۳۹۳
    سوابق: (578 ديدگاه)

    آقای carbonado aventador داری میگی همین gtr تون 1700 کیلو وزن داره . آخه منطورت از این حرف چیه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا