از زمان اتخاذ تصمیم حیاتی ساخت یک شاسیبلند لوکس و پرفورمنس، لامبورگینی با افزایش ارزش خود مواجه شده و البته فروش بالای اوروس هم جزو مهمترین دلایل این کار بوده است. ظاهراً این خودروساز ایتالیایی هماکنون ۱۱ میلیارد دلار ارزش دارد که آن را به یکی از زیرمجموعههای ارزشمند گروه فولکسواگن تبدیل کرده است.
بنا به گزارش پدال و به نقل از بلومبرگ، محصولات جدیدی همچون یک سوپرکار هیبریدی که سال آینده عرضه خواهد شد باعث میشود سود این شرکت بالاتر رود. اتونیوز اروپا میگوید ارزش کنونی لامبورگینی به اندازهی رقیب مشهور آن یعنی فراری است.
یکی از مدیران بلومبرگ گفته است:
عرضهی عمومی تراتون تراکس فولکسواگن باعث شد این شرکت برنامههای بازسازی بیشتری را در نظر بگیرد و یکی از این برنامهها هم میتواند عرضهی اولیه و عمومی لامبورگینی باشد.
ساختار کنونی گروه فولکسواگن نشان داده که پتانسیل ایجاد تنش را دارد. این شرکت هماکنون ترکیبی از ۱۲ برند بوده و برخی از آنها همچون دوکاتی در معرض فروش قرار داشتهاند. لامبورگینی هم همانند دوکاتی تحت تملک آئودی قرار داشته و خود آئودی را هم فولکسواگن کنترل میکند.
گروه فولکسواگن در واکنش به اخبار منتشر شده دربارهی تغییرات ساختاری برندهای خود اطلاعیهای صادر کرده است:
در حال حاضر هیچ تصمیمی مبنی بر ایجاد تغییر در گروه آئودی اتخاذ نشده است.
اما از نظر فروش باید گفت لامبورگینی افزایش فروش ۵۱ درصدی نسبت به سال پیش را نشان میدهد. این شرکت ۵۷۵۰ دستگاه خودرو فروخته که بیش از ۱۷۰۰ دستگاه آنها از نوع اوروس بوده است. آمریکا در حال حاضر بزرگترین بازار این شرکت میباشد.
Abbas
۲ شهریور ۱۳۹۸هیچ خبری بیشتر از این نمیتونه منو خوشحال کنه،همیشه تو اوج بمون
محمد
۲ شهریور ۱۳۹۸ولی یه قسمت خبر منو نگران میکنه
.
خبر میگه که شاید سهام لامبورگینی فروخته بشه
نمیدونم به نفعش هست فروخته بشه یا نه،
اما امیدوارم این گاو خشمگین اسر آزمون و خطای فولکس واگن نشه
که بشددددت حیف لامبورگینیه
mehran911
۲ شهریور ۱۳۹۸(((( ساختار کنونی گروه فولکسواگن نشان داده که پتانسیل ایجاد تنش را دارد. این شرکت هماکنون ترکیبی از 12 برند بوده و برخی از آنها همچون دوکاتی در معرض فروش قرار داشتهاند. لامبورگینی هم همانند دوکاتی تحت تملک آئودی قرار داشته و خود آئودی را هم فولکسواگن کنترل میکند.))))
چند روز پیش در گروه گفتم تا حداکثر تا اواخر ۲۰۲۰ باید منتظر اخبار تغییرات اساسی در زیر گروه ها باشیم
چند سال پیش هم این موضوع مطرح شد
یادمه همون موقع گفتم به احتمال زیاد گروه خودروهای سنگین ( اسکانیا و مان ) یا فروش میرن یا به عنوان برند مستقل جدا میشن چون اولا خروج لامبو و دوکاتی پول چندانی رو عاید گروه نمی کرد و اسکانیا هم از ارزش خوبی برخوردار بود و البته برای عقب نموندن اسکانیا و مان از رقبا فولکس در آینده باید هزینه ی زیادی رو صرف توسعه میکرد
و همینطور هم شد و درصدی از سهامشون رو فروختن
.
در کل دایس از گذشته از زمانی که مدیر عامل نبود هم به شدت دنبال خلوت و تقسیم بندی گروه بود
و جدیدا تحلیل گر ها میگن یا لامبو و دوکاتی به عنوان یک بسته عرضه میشن یا بنتلی وبوگاتی جدا میشن
البته ی موضوع دیگه هم هست اونم اینکه لامبو و بوگاتی به عنوان زیر مجموعه پورشه یک برند هایپرلوکس بسازن
البته تحت هر شرایطی اتفاقی برای اشکودا و آئودی نخواهد افتاد پورشه هم که کلا هیچی
اینکه باید منتظر همچین اتفاقی باشیم تقریبا اجتناب ناپذیره اما اینکه چه بلایی سر کدوم برند میاد صرفا احتمالات هستش
ایمان
۲ شهریور ۱۳۹۸در شان و منزلت لامبورگینی نیست که تحت تملک آئودی باشه که اونم زیرمجموعه VW هست
با این سود دهی بالا ، حتماً میتونه روی پایِ خودش بایسته و مثل فراری ، خودش آقای خودش باشه
کوشا
۲ شهریور ۱۳۹۸فراری آقای خودشه؟!
ایمان
۲ شهریور ۱۳۹۸نه لامبورگینی آقای خودشه !!!!
ساسان
۲ شهریور ۱۳۹۸منظور دوستمون اینه که فراری هم مال فیاته..اما حقیقت اینه که در فیات خبری از پورشه آئودی یا بنتلی بوگاتی نیست که محصولاتشون گاها در یک سگمنت رقیب هم بشن…در فیات فراری هستو فرایو فراری…همسطحش تو فیات نیست.اگر فولکس به یکسری از محصولات لامبو زودتر چراغ سبز میداد بسیار شرایط کنونی لامبو بهتر بود..نمونش استوک که 2008معرفی شد.
سینا
۳ شهریور ۱۳۹۸انقدر حق به جانب نباش شاید شما هم به سرنوشت اونهایی که مخالف گالیله بودنددو میجفتند زمین صافه دچار شدی….فراری الان از فیات جدا شده و مستقل مستقله….در واقع اقای خودش هست به قول دوستمون
charger
۲ شهریور ۱۳۹۸اگه اینجوری باشه که اوضاع فراری بدتره چون زیر مجموعه فیاته
هرچند که فیات اون یه ذره اعتباری هم که داره مدیون فراریه
ایمان
۳ شهریور ۱۳۹۸دوستان عزیز
در دنیای امروز دیگه نمیشه خیلی راحت دروغ گفت و همه بگن بله فلانی راست میگه و هیچکس هم نتونه حرفی بزنه
خدا رو شکر فضای مجازی محدودیت ها رو برداشته و یک جست و جویِ ساده در اینترنت میشه متوجه خیلی چیزها شد
قابل توجه دوستان :
در ویکی پدیای انگلیسی ( FCA ) اومده که فراری در سال ۲۰۱۶ از این گروه خارج شد
ساسان
۳ شهریور ۱۳۹۸اطلاع نداشتم که فراری ازفیات جدا شده.اخبار مربوط به سایر برندها رو چندان پیگیر نیستم..ایکاش قبل اینکه همدیگرو به دروغگویی متهم کنیم درصدی احتمال بدیم که طرف مقابل مطلع نیست از این خبر…امیدوارم لامبورگینی هم مستقل بشه
ایمان
۳ شهریور ۱۳۹۸من غلط بکنم که به کسی برچسب دروغگو بزنم
بنده خودم رو گفتم که نمی تونم دروغ بگم
شما عزیز دلی آقا ساسان سوء تفاهم نشه
اگه ناراحت شدی من معذرت میخوام
Saeed
۲ شهریور ۱۳۹۸عالی…کلا اورس خیلی عالی کار کرد و یکی از بهترین شاسی بلندای دنیاس
تو درگ موتور ترند هم ممکنه این ماشین ببره
چون شتاب اولیه عالی داره
و شاید مکلارن سنا لحظه آخر بگیرتش
ولی مهم نیست
مهم اینه که هم اورس هم اونتادور ماشینای فراموش نشدنی هستن….مثل رونتون
Meysam..LaFerrari
۲ شهریور ۱۳۹۸صرفاً محض اطلاع ارزش کل سهام پابلیک فراری در حال حاضر تقریباً ۳۰ میلیارد دلاره، حالا اینکه چطور ۳۰ میلیارد دلار با ۱۱ میلیارد دلار برابر شده رو فقط خدا میدونه و مدعی موضوع
ساسان
۲ شهریور ۱۳۹۸خبر خیلی خوشحال کننده ای بود…امیدوارم لامبورگینی هرچه زودتر سوپر سدان خودشم تولیدکنه.استوک و آستریون کانسبتهایی بودن که خیلی دیر دارن به واقعیت تبدیل میشن.و اگر زودتر چراغ سبز میگرفتن الان نیاز به بیانیه دادن نبود.
Lamborghini Estoque2008
https://www.autocar.co.uk/sites/autocar.co.uk/files/lamborghini-concepts-1181010314409261600x1060_0.jpg
Bilbo
۲ شهریور ۱۳۹۸شکوه طراحی داخلی و خارجی و مبحث فنی خارق العاده ماشین، اوروس رو بهترین اثر لامبو کرده…
AF
۳ شهریور ۱۳۹۸خدایی کم نیست 11 میلیارد، باشگاه منچستر یونایتد 5 میلیارد دلار قیمت داره
Behrouz. anzali
۳ شهریور ۱۳۹۸جدا بشه یا نشه !!به حال شما چه فرقی میکنه به جون هم میوفتین