لامبورگینی

اوروس، شاسی‌بلند لامبورگینی در مسیر تولید

دولت ایتالیا که چند هفته پیش ساخت یک خودروی شاسی‌بلند بر اساس خودروی کانسپت اوروس را به لامبورگینی پیشنهاد داده بود بعد از توافق متیو رنزی نخست‌وزیر ایتالیا و لامبورگینی بر سر معافیت‌های مالیاتی حالا این خودروساز ایتالیایی، مونتاژ اوروس در خط تولید سنت آگاتا را تأیید کرد.

Lamborghini Urus
Lamborghini Urus
این خط تولید قرار است با ایجاد ۵۰۰ شغل جدید، ۳۰۰۰ دستگاه اوروس در سال تولید کند. این تعداد خودرو که از مجموع گایاردو، اوراکان و اونتادور تولیدی سال پیش بیشتر است با کمک دولت و به‌منظور کارآفرینی در ایتالیا ایجاد خواهد شد.
Lamborghini Urus Concept
Lamborghini Urus Concept
لامبورگینی به‌صورت رسمی جزئیاتی از مدل تولیدی اوروس را فاش نکرد اما ماریزیو ریگیانی مهندس ارشد این کمپانی در گفتگو با تاپ گیر گفت: در وهله اول انتظار نداشته باشید که قسمت عمده این خودروی تولیدی از فیبر کربن ساخته شود. طبق این گفته استفاده ی زیاد از کربن در ساختار پیشرانه، سیستم تعلیق و طراحی داخلی این خودروی سنگین‌وزن بی‌معنی است و با این حساب اوروس می‌تواند پلت فرمش را با خودروهای موجود یا درحال‌توسعه ای مثل بنتلی بنتایگا و نسل بعدی پورشه کاین به اشتراک بگذارد. برای این‌که تجربه رانندگی با اوروس لایق و درخور لامبورگینی باشد این کمپانی بر بهبود تکنولوژی شاسی، تکان‌های تطبیقی و ارتفاع خودرو متغیر تمرکز کرده و به سیستم فعال ضد غلتش اهمیت داده است.
در کمال تعجب اوروس برخلاف سایر محصولات لامبورگینی می‌تواند در پیشرانه خود از القای اجباری یا تکنولوژی هیبریدی استفاده کند. این خودروساز ایتالیایی در خودروهای اسپرت خود از موتورهای قدرتمند ۱۰ و ۱۲ سیلندری استفاده می‌کند اما شاسی‌بلند به گشتاور بیشتری نیاز دارد که این گشتاور می‌تواند از توربوشارژ یا موتور الکتریکی حاصل شود. برای این‌که ببینید سرانجام اوروس کجاست به کانسپت آسترین از لامبورگینی نگاه کنید. لامبورگینی نشان داده که دانش ساخت پیشرانه پلاگین هیبرید برای مدل‌های مختلفش را دارد اما این پیشرانه‌ها تابه‌حال به خاطر وزنی که دارند در خودروهای اسپرت لامبورگینی استفاده‌نشده است.

Lamborghini Urus Concept
در نهایت، با در نظر داشتن اوروس کانسپت که در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد انتظار داریم که خودروی تولیدی با کمی تغییر در سال ۲۰۱۸ روانه بازار شود.

منبع: autoevolutionautoguide

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

مهدی نیک سیرت

دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی شیمی، نویسنده و مترجم اخبار و مطالب دنیای خودرو در سایت پدال

مطالب مشابه

‫۴۶ دیدگاه‌ها

  1. ali

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    خیلی خفنه
    خوش به حال پولدارا…

    1. rasa

      ۹ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (85 ديدگاه)

      امروز به نمایشگاه خودروی استانبول رفته بودم جای همتون خالی
      به یه چیزی پی بردم فراری و لامبورگینی در سطحی خیلی متفاوتی هستند تقریبا نیم ساعت فقط به f12 نگاه کردم عشقمه خیلی بهتر از اون چیزی هست که تو عس ها هست خیلی و به نظر من یه شاهکار طراحی هست
      یه 10 دیقه هم فقط به اونتادور نگاه کردم :) از طرف همه تون
      ولی برسیم که چی بود lfa rcf f-type gtr honda nsx civicr california ff hurcan mercedes and mclaren f1 car s500mybach amg-gt 911turbos and carrera gt3 granturismo gran cabrio db9 vanguesh i8
      و یه مدله gt3 از استون
      مدل های خاص رو این جا نوشتم وهمه ی خودرو ساز های جهانی هم بودن از سوپر اسپرت ساز ها هم فقط فراری و لامبو بود
      به این نتیجه رسیدم که اگه یه روزی بین اِِیودی و پورشه قرار باشه انتخاب کنم حتما ایودی و پورشه اصلا به دلم ننشست معلوم نیست چه کا ری می کنه
      و با این که از طرفدارای فراری هستم ( شدید ) ولی کالیفورنیا به دلم ننشست مثه یه اسبه اصیل نبود همچنین هورکان هم این جوری بود و بنتلی هم در حد رقابت با فراری نیست یعنی ff از کانتیننتال بهتره
      همه ی موارد طبق نظر شخصی و حسی که به من داد

      1. rasa

        ۹ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (85 ديدگاه)

        و این ماشین هم یه گاو اصیل نخواهد بود به نظر من

        1. Xman

          ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (546 ديدگاه)

          لامبو ینی اصالت ! چه رونتون و چه اوروس اصالت اش میچکه.

  2. رضا

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1698 ديدگاه)

    قیافش که خیلی خفنه
    امیدوارم مشمول بند کوچک سازی حجم و سیلندر تو پیشرانش نشه.
    یه شاسی بلند سبک وزن با موتور 12سیلندر تویین توربو خیلی باحال میشه…

  3. کاظم قاقی

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (150 ديدگاه)

    کانسپتش که خیلی زشته این بخواد بیاد بیرون چه شکلی میشه !!! توبحث آیرودینامیک مشکل داره اتاقشم که استاندارد نیست.

    1. حسن

      ۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (195 ديدگاه)

      الان همه اینا رو از رو عکساش گفتی!!

      1. کاظم قاقی

        ۷ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2 ديدگاه)

        آره با این بدنه بزرگ و شیشه های کوچیک بشینی توش احساس میکنی دارن میبرنت زندان امنیتی!

        1. رضا

          ۷ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1698 ديدگاه)

          شما میتونی ازش نخری دکتر کاظم!

      2. Xman

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (546 ديدگاه)

        بدون شک از رو عکسا گفت!

    2. لانتا

      ۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (22 ديدگاه)

      لامبورگىنى چند سال روى طراحى این ماشىن کار کرده بعد مىگى بدنش استاندارد نىست.!!!!! ایرودینامىکش مشکل داره.!!!!!!! زشته!!!!!!!!

    3. صادق

      ۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      آقا کاظم، یه ماشین توی ۲ تا تونل باد ممکنه نتایج تست آیرودینامیکش با هم فرق کنه، شما چ جوری با چشم و از روی عکس میگی آیرودینامیکش بده؟؟!؟!

      حتی اگه با چشم هم تا حدودی قابل فهم باشه، اتفاقا آیرودینامیک خوبی داره، چون هوا با کمترین تغییر زاویه از ماشین عبور میکنه

      و همینطور در عقب ماشین به خاطر شیب بسیار اصولی و استانداردش، خلا هوا به وجود نمیاد که باعث مقاومت هوا بشه

      ارادت

      1. Xman

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (546 ديدگاه)

        صادق جان ! ای کاش همه مثل شما با منطق نظر میدادن . به امید آن روز !

    4. آرمااااان

      ۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (358 ديدگاه)

      خدایی شما خیلی استادی که آیرودینامیک لامبورگینی رو میخوای ببری زیر سوال،بعدم مگه استانداردتر از یه خودروی لوکس و سوپر اسپرت چیز دیگه ای هم هست؟؟این خودرو کم کم ۶۰۰استاندارد رو پشت سرگذاشت که فقط بگن لوووکس

      1. Xman

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (546 ديدگاه)

        600 تا رو خوب اومدی!

  4. جواد

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (990 ديدگاه)

    اقا مگه از g65کمتره بگیر یه 12سیلندر بنداز روش مگه پولدارها غصه یکم مالیات میخورن بذارما هم حالشو ببریم

  5. سعید

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1483 ديدگاه)

    اگه ظاهرش همینجوری تولید شه خیلی عالیه،شاید سریع ترین شاسی بلند جهان بشه

  6. amir

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (50 ديدگاه)

    جلوش خیلی قشنگه ولی عقبش…..

    1. Xman

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      عقبشم مثل جلوش بی نظیره.

  7. احسان(احسان سابق)

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2876 ديدگاه)

    کلا شاسی بلندها به ماشین پول سازی برای اسپرت-لوکس سازها تبدیل شدن.اون از کاین و ماکان و سری های ایکس بی ام و اینم از اوروس لامبو.بنتلی و مازراتی و جگوار هم که دستبکار شدن و بزودی فراری هم اعلام می کنه سالی چند هزارتا شاسی بلند بسازه.البته تا وقتی خوب و باکیفیت باشه و مشتری خوشحال باشه و سازنده هم از سود بدست اومده خوشحال باشه چرا نسازه؟

    1. صادق

      ۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2123 ديدگاه)

      احوال داش احسان

      راستش بقیه ی کمپانی هایی که گفتی رو قبول دارم ولی فراری رو تقریبا مطمئن باش که حالا حالا ها نمیسازه

      آخه یه سری جلسات قبلا برگزار شده بود که قضیه شاسی بلند اونجا رد شد

      فراری فعلا قصد افزایش تولید نداره ولی اگه هم بخواد تیراژ رو ببره بالا، تیراژ محصولات فعلی به خصوص خودرو های سوپر گرونش رو میبره بالا

      ارادت داشی

      1. آرمااااان

        ۱۵ شهریور ۱۳۹۴
        سوابق: (358 ديدگاه)

        دقیقا،مکلارن و فراری حالا حالاها تو فکر ساخت شاسی بلند لوکس نیستن،

  8. علي رضا

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (229 ديدگاه)

    از نمای جانبی خیلی خفنه..

    1. Xman

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      از تمامیه جوانب خیلی خفنه.

  9. صادق

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2123 ديدگاه)

    درود

    خیلی وقت پیش من گفتم که دولت از خودرو سازهاش و یا خودرو سازهایی که سایت تولیدی تو اون کشور دارن حمایت میکنه، مث تسلا، جنرال (که حتی خود اوباما هم این قضیه رو گوشزد کرد)، همین لامبو و… ولی از سمت دوستان بازخواست شدم که چرت میگمو، مگه اونا مث ایرانن که این کارو بکنن و…،
    خلاصه
    اینکه صنعت یه کشور به حمایت دولت نیاز داره، چ صنعت ایران، چ آمریکا، چ ایتالیا چ آلمان و… بگذریم..

    در مورد این ماشین باید بگم که لامبو نیاز به گسترش محصولات داره و چ محصولی بهتر از این که حمایت هم میشه

    بازار شاسی بلند به شدت رو به رشده و همین موضوع هم باعث شد که مازراتی، بنتلی و… هم به این راه بیان و یا بنز و بی ام و شاسی های خودشونو افزایش بدن، من که دلم به این ماشین روشنه، ببینیم چی میشه

    ارادت

  10. Javad

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (3 ديدگاه)

    رنگ مشکی مات بیاد روش حس ماشین بت من میده به آدم.
    .
    .
    .
    .
    خیلی خفن میشه با یه اگزوز……………….

  11. BEHDAD

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (44 ديدگاه)

    ایییول خوشم میاد تایراش پههنه
    بعدش اقای کاظمم قاقی شما گفتین چیش مشکل داره؟؟

  12. navid

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    نظر..با احترام به نظر همه دوستان من که از نزدیک اکثر ماشینای لوکس و سوپر اسپرت رو دیدم. واقعا شرکتایی مثل لامبو فراری بنتلی و رولزرویس کارشونو خوب بلدن. اصلا از روی عکس قضاوت نکنین دربارشون

  13. احسان

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (314 ديدگاه)

    این چیه دیگه خیلی مزخرفه نه سوپر اسپورت نه شاسی بلندی که افرود بردی نه کراس اوری که جای راحتی داشته باشه
    این همون لامبو که ارتفعش رو زیاد کردن و گند زدن به طراحی و هندلینگ ودینامیک رانندگیش
    بنظر من این ماشین فقط و فقط به خاطر برندش فروش میکنه و پول اسمش رو میدی

    1. ShoMpeT

      ۷ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (271 ديدگاه)

      شما تست درایو گرفتین ازش که این همه اطلاعات دارید؟

      1. Xman

        ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (546 ديدگاه)

        لابد گرفته ………… وگرنه اینجا چیکار میکرد؟

    2. Xman

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      با یه لحنی ماشینو توصیف میکنی که کسی ندونه فک میکنه شما کمتر از لافراری و رونتونو وننو سوار نشدی !!!!

  14. K.MAK.MISEL

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2706 ديدگاه)

    ایران که نمیاد…

    1. Xman

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      دعا کن که بیاد!

  15. علی

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (105 ديدگاه)

    خیلی هم خوب.ولی به نظرتون لامبو با این کارش از تک بودن نمیفته؟یادمه از رئیس هاش چند وقت پیش گفته بود که هدف کمپانی تک بودنه. و نمی خوایم ماشین زیادی تولید کنیم.احتمالا اخراج شده.lol

    1. Xman

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      اولا لامبو همیشه خاصه و حتی اگر به تولید میلیونی هم برسه بازم یه لامبوست وخاص بودنش یه امر طبیعیه ثانیا 3000 تا در سال این ماشینو عادی میکنه؟

  16. Mclaren

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1152 ديدگاه)

    ایول بابا
    باریک الله به لامبورگینی :D

  17. احمد باقری

    ۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4717 ديدگاه)

    باید ماشین باحالی از آب در بیاد.

    1. Xman

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      خیلی باحال!

  18. Mohammad m

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    طراحیش خوبه ولى به نظر من خیلى شبیه BMW X6 هستش طراحى خشن و جذاب ولى بازم میگم نظر منه

    1. Xman

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      هیچ چیزش شبیه bmwنیست. bmwشبیه یه ماشین مظلوم و توسری خوره. اما این یه گاو وحشیه!

  19. Kian

    ۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    یه جایی خونده بودم که این ماشین فقط ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت سرعت میره

    ولی تو حالت دنده عقب :))

    1. Xman

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      بوگاتی تو دنده عقب 107 تا میرفت! حال میکنی چه ماشینی ساختن؟

  20. محمد

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (5 ديدگاه)

    آینه بغلش چرا اینجوریه؟؟؟

    1. Xman

      ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (546 ديدگاه)

      چه جوریه؟

  21. Xman

    ۲۸ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (546 ديدگاه)

    این ماشین آینده ی بت منه!!!!!!!!! وحشی ترین شاسی بلد دنیا ! صندلیاش مسه پوست کرگدنه آخره هرچی صندلیه . هم لامبو هست هم شاستی بلد. یه ترکیب وحشتناک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا