لامبورگینی اونتادور با نسخهٔ اولتیمائه به آخر خط رسیده و باید با این سوپرکار دوستداشتنی خداحافظی کنیم. اونتادور اما نیروگاه V12 تنفس طبیعی لامبورگینی را هم با خود خواهد برد زیرا رئیس این شرکت «استفان وینکلمن» گفته است که اولتیمائه آخرین و خالصترین و لامبورگینی تنفس طبیعی تولیدی خواهد بود. با توجه به این گفتهها، کاملاً واضح است که دیگر از لامبورگینی یک سوپراسپرت دوازده سیلندر خالص نخواهیم دید.
البته ممکن است در جانشین اونتادور همچنان از پیشرانهٔ V12 تنفس طبیعی استفاده شود اما در کنار آن، یک سیستم هیبریدی هم وجود خواهد داشت. پیشازاین، چنین ترکیبی را در هایپرکار تولید محدود سیان دیدیم اما در جانشین اونتادور، بجای ابرخازن، از سیستم هیبریدی متعارفتری استفاده خواهد شد. احتمال دیگری که در مورد جانشین اونتادور میتواند مطرح باشد هم استفاده از پیشرانهٔ V12 کمحجمتر با توربوشارژر خواهد بود.
به گفتهٔ لامبورگینی، اولتیمائه بهترین ویژگیهای همهٔ نسخههای قبلی اونتادور را باهم ارائه میکند. این نسخه همچنین به قویترین پیشرانهٔ دوازده سیلندری مجهز شده که تاکنون مردان لامبورگینی در سنت آگاتا ساختهاند. این نیروگاه ۶.۵ لیتری در اینجا ۷۸۰ اسب بخار قدرت را در دور آسمانی ۸۵۰۰ rpm تولید میکند؛ بنابراین بهتر است نگاه دقیقتری به اونتادور اولتیمائه داشته باشید زیرا دیگر لامبورگینی جدیدی مثل آن نخواهید دید.
میلاد
۱۸ تیر ۱۴۰۰افسوس زیبایی های دنیای خودرو داره از بین میره، خودروسازی هرچقد به الکتریکی نزدیک میشه از هیجان و لذت ماشین داشتن و ماشین سواری کم میشه
فرید
۱۸ تیر ۱۴۰۰مهم قابلیت ها و پرفورمنس یک خودرو است. حال نیروی تولیدی از سوخت باشد یا برق، فرقی نمیکند
تازه برق کمک زیادی به بهبود پرفورمنس کرده.
این هم که همش میگن حس و حال و صدا و لذت دوازده سیلندرها، بخاطر عادت و وابستگی نسل قدیم است وگرنه در آینده نسل جدید از خودروهای برقی بیصدا لذت بیشتری میبرند.
Amin
۱۸ تیر ۱۴۰۰به نظرت میاد ، همه ی حرف هات درسته اما همونطور که توربو لذت تنفس طبیعی نداره ، برقی هم لذت بنزینی نداره
A
۱۸ تیر ۱۴۰۰آقا فرید کاملا موافقم
ماشین های برقی شتاب و سرعت بیشتری دارند و در پورفورمنس بهترند
الان چند وقت پیش دیدیم که چگونه نورا فراری sf90 را جا گذاشت
برقی ها معمولی شان هم پرشتابند آلودگی هم ندارند
قبول دارم که صدای موتور های بنزینی را ندارند اما این دلیل نمی شود که ماشین های بدی هستند
در عوض از چند جهت مانند شتاب و سرعت بهتر هستند
اگه علتش را بگویید که چرا از برقی ها بدتان می آید ممنون می شوم
با تشکر 🙏
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۱۸ تیر ۱۴۰۰۱. در ظاهر آلایندگی ندارن ولی تولید برق و باطری آلودگی زیادی داره
۲. صدای رو مخی داره حداقل بیصدا باشه .
۳.باید مشکل گشتاور زیاد حل شه مثلا با چند حالت مثل شهر جاده مسابقه و….. مثل سرعت و قدرت تنظیم شه .
۴. با گذشت ۵ ۶ سال استفاده برد و قدرت باطری ها کم نشه .
۵. طراحی های نچندان جالب و عجیب در برخی مدل ها
۶.بالا بردن مصرف انرژی برق و مشکل در تامین و فشار به تامین کننده برق و آلودگی بیشتر برای تولید برق.
زیر ساختاش هم مشکلاتی هستند که به مرور زمان حل میشه .
Amin
۱۸ تیر ۱۴۰۰A جان ، آنقدر به sf90 هیت ندید، هر ماشینی در جهان هستی استوک کارخانه میاوردی از اون ماشکی میباخت و این اصلا اهمیتی نداره، خط مستقیم چرت و پرت هست و از اینا که بگزیریم این دوتا رقیب نبودن ، مثل این میمونه که 911gt3 رو با sf90 درگ بزارن بعد sf90نقطه اش کنه و خوشحال بشن طرفدار های فراری
حالا اگر قدرت هاشون برابر بودی و قیمت های نزدیگ داشتن یه چیزی ، دوبرابر sf90 قدرت و گشتاور داره
Mahdi
۱۹ تیر ۱۴۰۰چون روح نداره صدای جارو برقی میده اون حس حال بنزینی هارو نداره
Carbonado Aventador
۱۸ تیر ۱۴۰۰لافراری یا اونتادور چه تمایزی با ریماک دارن؟!
موتور وی ۱۲
نعره ی موتورش
لرزش موتوری که استخونای بدنتو میلرزونه
.
.
شما از شنیدن صدای روشن شدن یه جارو برقی هیچ لذتی نمیبری..
ولی با استارت خوردن لامبو یا فراری ادرنالین تو خونت ترشح میشه!!!!
.
.
SF90 STRADALE
۱۸ تیر ۱۴۰۰الکتریکی ها اگه شتاب اولیه رو ازشون بگیری دیگه چی برای ارائه دارن ؟؟؟؟
تو پیست بوووووق
تو درگ رولینگ بوووووق
تو هندلینگ و لذت رانندگی بوووووق
خواهش میکنم دیگه از این بحث بیهوده که الکتریکی ها بهترن یا درون سوزها دست بردارین
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۱۹ تیر ۱۴۰۰باید به این لامبورگینی احترام نظامی گذاشت .
میلاد
۱۸ تیر ۱۴۰۰موتورای برقی قدرت و گشتاورشون بیشتره ( گشتاورش هم در همون لحظه بهت میده ) و مهم ترین مزیتشون آلایندگیشونه، ولی اینا برا مردم عادی ( نه ماشین بازا ) شاید مهم باشه، موتور برقی صدا نداره، استارت میزنی تا دستیار ماشین اعلام نکنه نمیفهمی روشن شده (تجربه شخصی) ، گیربکس ندارن لذت تعویض دنده رو هیچ وقت بهت القا نمی کنه، درحال حاضر قابلیت ارتقا و تیونینگ ندارن ( چیزی که من خودم و تمامی ماشین بازا نمی تونیم باهاش کنار بیایم )، چی مثلا سیم پیچ داخل موتورا رو عوض کنی یا باتری قوی تر نصب کنی که نیست. نهایتش یه کیت بدنه و رینگه. درصورتی که وقتی توی یه ماشین اسپرت و با یه موتور خوب میشینی، استارت زدنش گاز دادنش تعویض دندش همه اون لحظاتش بهت اعتماد بنفس میده، لذت میبری واقعا حتی فکرشم میکنم بازم ادرنالینم میچسبه، اینا هیچ وقت با موتور الکتریکی تجربه نمیشن و موتور الکتریکی هیچ وقت جای درون سوزو نمیتونه بگیره نهایتش همون شتابه، تو ایران هم که برق نی شارژشون کنی.
فرق هست بین یه ماسل کار واقعی با یه برقی
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ تیر ۱۴۰۰عجب! فکر میکردم قراره ۱۲سیلندرو نگه دارن😑
واقعاً که چه معضلی شده این مسئله برقی سازی…
akrh78
۱۸ تیر ۱۴۰۰همه این جریان هیبریدی لامبورگینی بخاطر قوانین آلایندگی هست که دهن دولتا رو ببندن وگرنه تو دنیای واقعی یه موتور الکتریکی 50 اسب بخاری کجا میتونه آلایندگی رو نصف کنه؟ فقط بدرد شرایط تست آزمایشگاهی میخوره که اون میزان مورد نظر رو پاس کنن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۸ تیر ۱۴۰۰بقول پاگانی دستور از بالا میاد! چه میشه کرد…
مازیار
۱۸ تیر ۱۴۰۰این فقط برای شروع کار هست وگرنه بنظر شما یه کمپانی مثل لامبورگینی میتونه به یکباره از V12 تمام بنزینی به تمام برقی تبدیل بشه؟ همینجا در پدال تنبان وینکلمان رو پرچم نمیکنن آیا؟😂
( Only she reminds me of love )
۱۸ تیر ۱۴۰۰دستور از بالا صادر شده….
این جمله تمام بحث ها رو میبنده!
Ali_x76
۱۸ تیر ۱۴۰۰اتفاقا خیلی تاثیر داره، مخصوصا داخل شهر
یه ماشین ۷۰۰ اسبی وقتی داره با ۴۰ تا سرعت حرکت میکنه، از چند درصد توانش استفاده میکنه؟ کمتر از ۱۰ درصد
اما در عین حال باید کل اون موتور ۶ لیتری غول آسا روشن باشه
البته سیستم های از کار انداختن سیلندر ها هم خیلی کمک میکنه
ولی اون موتور برقی که اضافه میشه، برای داخل شهر کاملا کافیه
هر وقت هم باطریش خالی شه، موتور عظیم بنزینیش تو ۱ دقیقه کاملا پرش میکنه
akrh78
۱۹ تیر ۱۴۰۰به نظرت موتور الکتریکی 34 اسب بخاری سیان میتونه هیکل 1500 کیلوییش رو تکون بده؟
اگه تاثیر داره پس چرا نسبت به svj مصرف سوختش بیشتره؟
اگه 200 اسب بخار الکتریکی داشته باشه اونوقت یه چیزی
وگرنه 40-50 اسب بخار فقط نمایشه و لامبو هنوز همون لامبو هست، صرفا میخوان دهن فلان سازمان محیط زیستی رو ببندن بگن اره ما هم موتور الکتریکی گذاشتیم اونا هم قند تو دلشون آب بشه
شاهین
۱۸ تیر ۱۴۰۰این لعنتی به این این طراحیش الان باید تازه معرفی میشد
در ثانی واقعا درک نمیکنم
یعنی اگر بیان یه 12 سیلندر کنار موتور برقی بزارن دیگه اون دی اکسید کربن تولید نمیشه؟!
کسی هم هست از این ماشینای هیبریدی فقط از موتور برقیش استفاده کنه؟ چند کیلومتر برد داره مگه؟!
معلوم نیست کیو دارن گول میزنن با این فرمونی که همه خودروسازا پیش گرفتن
بجای این کارا سوخت موتور هارو عوض کنید که به صرفه تره
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۱۸ تیر ۱۴۰۰بابا این سیاستمدارا فکر جیب خودشونن میگن ….بابای طرفدارهای خودرو و طبیعت و….. فقط پول فقط خودمون😐😑
محمد امین
۱۸ تیر ۱۴۰۰همونطور که گفته شد این آخرین v12 تنفس طبیعی لامبودهست که خیلی هم تاسف اوره، و اگر اشتباه نکنم ، فراری هم آخرین v12 رو در جانشین ۸۱۲ به کار میبره ، هرچند احتمالا فراری بیشتر از لامبو به ساخت v12 ها ادامه بده و پاگانی هم فکر میکنم در جانشین هایرا از سیستم هایبرید استفاده کنه
Carbonado Aventador
۱۸ تیر ۱۴۰۰این اخرین وی دوازده خالص لامبورگینیه..
.
تو نسل بعدی قطعا وی دوازده استفاده خواهد شد همراه با موتور الکتریکی
Amin
۱۸ تیر ۱۴۰۰بله درسته معم آیه که v12 حجیم باشه ، مثلا لافراری هم هایبرید بود اما اصلا از ارزش اون موتور v12 کم که نکرد هیچ اضافه هم کرد
مهدی
۱۹ تیر ۱۴۰۰به نظر من توجانشینش یه V12 با توربو همون طور که پدال گفت استفاده میکنن به همراه یه موتور برقی که دور و بر 100 اسب قدرت داره که به نظرم قدرت این ماشین رو دور و بر 900 میبره شتابش هم میشه 2.5 اینا قیمتش هم میشه 1 میلیون اینا
Nima+RST
۱۸ تیر ۱۴۰۰پس این خودرو در آینده کلکسیونی میشه
آخرین هایپرکار v12 تنفس طبیعی
Reza Waffen SS
۱۸ تیر ۱۴۰۰نمیتونم باور کنم که به اخر راه رسیده
زیزیگولو
۱۸ تیر ۱۴۰۰غولای خودروسازی جهان همیشه خبرساز بودنو هستن و اسماشون حتی تو دوران افول فعالیتشونم سر زَبونا بوده چون رسانه ها همیشه بهشون توجه ویژه ای داشتن ….. درست مثل کمپانی لامبورگینی که تو تموم دنیا شناخته شده هستشو میلیونها هوادار داره که خبرای مربوط به این غول خودروسازیو رصد میکنن
سورنا
۱۸ تیر ۱۴۰۰انقدر کامله که اگه الان بیارن بگن تازه ساختیم واقعا تازس هیچکس حتی یه ایراد نمیتونه ازش بگیره
شدیدا منتظرم ببینم لامبو مگه میتونه از این بهترم تولید کنه !!!
Swedish arrogant tiger
۱۸ تیر ۱۴۰۰آخرین سنگر هم داره تسخیر میشه…
Hamid
۱۸ تیر ۱۴۰۰لعنت به سیاست کثیف این سیاستمداران کثیف!
والا …
واقعا حیفه …
دوستان اگه دقت کنید ، حتی اگه حدود 40 تا 50 سال به عقب برگردید ، میبیند درسته ماشین ها کندتر بودن ، اما واقعا روح داشتن … واقعا عشق و علاقه توشون موج میزد … حتی مسابقات هم اون زمان جذاب تر بود! خیلی ها شگفتی ساز میشدن!!! واقعا شگفتی9 ساز! الان شده هر کی پول و موتور بهتری داره برنده تره!!! راننده ها دیگه نام آشنا نیستن و به طور کلی دنیای خودرو دیگه جذاب نیست …
یه عده ؛ حالا بهشون احترام میزارم اگه اونا به ما احترام بزارن ؛ الکتریکی فن اومدن اینهمه عقبه و سختی های ساخت خودروی بنزینی رو زیر سوال میبرند و فقط به فکر شتاب اولیه اند … چیزی که هیچ جذابیتی نداره بنظرم …
من رانندگی با یه لامبورگینی گایاردو (به نسبت قدیمی) رو به رانندگی با سریع ترین خودرو الکتریکی ترجیح میدم …
نمیدونم کسی تجربه رانندگی با پورشه 917 رو توی شبیه ساز ها داشته یا نه … اما اون صدای غرش موتورش وقتی پدال رو تا آخر فشار میدی و پرتت میکنه جلو … اون صدای تعویض دنده ها و تاخیر در انجامشون! اون هرز گردی ها و … همش هیجانه … همش جذابیته … به شخصه ساعت ها و توی آب و هوای مختلف با این ماشین توی پیست دور میزدم و واقعا لذت میبردم … چیزی که هرگز هرگز توی الکتریکی ها نخواهیم دید! اگرچه زیباتر، ارزان تر، کم هزینه تر و پاک تر باشند …
منکر این نیستم که خودرو ها باید الکتریکی بشن … اما بیاید یه لحظه فکر کنیم ! تسلا ماشین با صفر تا صد زیر 3 ثانیه میسازه و اجازه میده هر کی و به تعداد انبوه بره سفارش بده! خب این یعنی فاجعه! من تعجب میکنم!
فکر کن ماشینی که هیچ صدایی نداره … یه گاز بدی میزنی فرد پیاده رو به فنا میدی! ملت با پراید با این شتاب کم میزنن بقیه رو له میکنن ؛ این ماشین که بماند! خلاصه یه فکری هم باس به حال این بکنن!
محمد امین
۱۸ تیر ۱۴۰۰ارهدوتقعا ماشین های اون زمان یه حس خاصی دارن ، آدم زبونش میگره الان درسته خیلی پیشرفته تر شده ، ولی اون حماسه قبل رو نمیشه دید
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۱۹ تیر ۱۴۰۰خداحافظ ای فاتح قلب ها 😔🏴
مهدی
۱۹ تیر ۱۴۰۰ای وای خدا
اخه چجوری خداحافظی کنه ادم
V12 تنفس طبیعی خالص لامبورگینی داره میره
سلطان لامبورگینی داره میره
دلبر دل ها داره مییره
عشق داره میره
اونتادور داره میره ای خدااااااااااا
یکی از بد ترین خبر هایی بود که تو عمرم شنیدم
مهدی
۱۹ تیر ۱۴۰۰واقعا نمیشه تحمل کرد
این عشق بود که باعث شد من عاشق بشم ؛ عاشق دنیای خودرو
هعی روزگار
تف به دنیای خودروی برقی
ارشیاsvj
۱۹ تیر ۱۴۰۰یه زمانی میگفتم کاش توربو نشه.
الان میگم توربو بشه ولی جاروبرقی نشه😢😢😢