لامبورگینی, اونتادور را در سال ۲۰۱۱ و نمایشگاه خودروی ژنو به جهانیان معرفی کرد و بهطورقطع یکی از موفقترین محصولات این شرکت به همراه گالاردو محسوب میشود.
موتور دوازده سیلندر گاو وحشی نسخهٔ بروز شده و پرقدرت موتور مورسیه لاگو با ۷۰۰ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتون بر متر است که میتوانست به شتاب ۰-۱۰۰ زیر ۳ و حداکثر سرعت ۳۵۰ دست یابد.
البته نسخههای متفاوتی نیز از این ۱۲ سیلندر خشمگین تولید شده که میتوان به اونتادور نسخهٔ میورا یا رودستر یا 50th Anniversary اشاره کرد.
قانون نانوشتهای وجود دارد که لامبورگینی برای پایان دادن به نسخهٔ ۱۲ سیلندرهای خود با یک بهینهسازی بسیار جدی و استفاده از پسوند sv در محصولاتش استفاده میکند و در مدلهای میورا -دیابلو-مورسیه لاگو شاهدش بودیم.
اونتادور نیز از این قانون مستثنا نبوده و مدل سوپر ولوچهٔ آن توانست به یک رقیب چغر بد بدن برای بیشتر سوپراسپرتهای همردهٔ خود تبدیل شود و در نوربرگرینگ نیز توانست زمان کمتر از ۷ دقیقه را ثبت کند.
داخل پرانتز به این نکته اشاره کنیم که لامبورگینی برای اولین بار پسوند gt را بعد از sv را در مدل دیابلو استفاده کرد که خودرویی با صدای اگزوز بالا و تولید محدود ۸۰ عدد بود که در زمان خود جزو سوپراسپرتهایی بود که با دیدن آن آدرنالین خونتان بالا میرفت.
اخیراً تصاویر جاسوسی جدیدی از تست یک اونتادور با نمایی متفاوت مشاهده شده است و آنگونه که مشخص است از سیستم اگزوز جدید و آئرودینامیک فعال که در اوراکان پرفورمانته در استفاده شده است بهره میبرد و میتوان این احتمال را داد که باز شاهد شکستن رکورد زمانی دیگری در جهنم سبز باشیم. ولی یک علاقهمند خودرو با اسم mark smeyers رندرهایی احتمالی از این گاو وحشی را طراحی که مشاهدهٔ آن خالی از لطف نیست.
نویسنده:امید پورسعیدی
محمد
۸ فروردین ۱۳۹۶چغر بد بدن ?
چقر بد بدن
۸ فروردین ۱۳۹۶جانم امری داشتی ?
Ferrari zonda TDF
۸ فروردین ۱۳۹۶این چغر بد بدن،موتور وسط 12سیلندر 6500سی سی و چهارچرخ متحرک.?با 760اسب
جلوی یه موتور جلو 12سیلندر6263 سی سی محور عقب 820اسبی لنگ میندازه (F12_TDF) مشخصات رو مقایسه کنید.
این یعنی مهندسی
البته هیچی از ارزش های لامبورگینی کم نمیشه،،،، لامبورگینی خیلی خوبی.
ولی فرراری زیادی فوقالعاده ست
Madjid
۸ فروردین ۱۳۹۶فقط لامبورگینی.
پرهام
۱۰ فروردین ۱۳۹۶پس بوگاتی و هنسی چی؟
و یه عالمه خوب دیگه چی؟
عام پوری
۸ فروردین ۱۳۹۶اونتادور به آدم حس سری اصلی بودن رو میده ولییی هوراکان میان رده
Madjid
۸ فروردین ۱۳۹۶.
اوراکان به من که همچین حسی نمیده ،
همه ی محصولات لامبورگینی رده بالا هستند و جزو ماشین های اسپورت لوکس حساب میشن.
جناب ، قرار نیست همه ی تولیدات یک شرکت هم قیمت باشن ، اوراکان به هیچ عنوان ماشین ” میان رده ” ( به قول جنابعالی ) نیست.
اوراکان LP۶۱۰-۴ قیمتش از 250/000$ شروع میشه و به راحتی با چند آپشن قیمتش به بالای 300/000$ میرسه.
KING 918 (محمدرضا)
۸ فروردین ۱۳۹۶نه مجید اتفاقا حرف درستی میزنه اگه وننو اونتادور SV و … رو جز محصولات گران قیمت و هایپر لامبو حساب کنیم اوراکان یه میان رده هست البته میان رده که درجه بدی نیست ………
میان رده محصولات لامبو نه کل خودرویی ……….
مثلا گالاردو پایین تر از اوراکان …..
Madjid
۸ فروردین ۱۳۹۶.
دوست عزیز میان رده رو باید نسبت به کل تولیدات خودروسازی جهان حساب کنیم.
لامبورگینی ، فراری ، مثل بنتلی و رولزرویس در دنیای ماشین های اسپرت هستن ، این شرکت ها محصولات رده بالا تولید میکنند ، تمام محصولاتشون رده بالاست و اختلاف قیمت ۱۰۰ هزار دلاری آئودی R8 و اوراکان این مسئله رو به خوبی نشون میده.
الان رولزرویس بهترین مدل فانتومه ، ولی به نظرت مدل های گوست یا ریث رده بالا نیستن ؟!
Elring-aventador
۸ فروردین ۱۳۹۶:/
Madjid
۸ فروردین ۱۳۹۶.
قبلا همینطوری روی هوا در مورد اونتادور پرفورمنته حرف زدم ! و الان مثکه خیلی ها مثل من فکر می کردن. و حرفم بی راه نبوده.
به نظر من احتمال ساخت نسخه ی پرفورمنس از اونتادور S درست مثل اوراکان وجود داره و احتمال این که هایپرکاری به اسم Lamborghini Aventador S Performante رکورد دار نوربرگ رینگ باشه بسیار قوی هست.
در هر صورت ، تا سال 2020 انتظار جانشینی برای اونتادور به نظرم منطقی نیست ( با وجود اینکه لامبورگینی چند وقت پیش ویدئویی با نام Who will be the next ? در مورد تاریخ V۱۲ هاش و جانشین اونتادور منتشر کرد که بسیار جالب و نوید بخش بود.)
Elring-aventador
۸ فروردین ۱۳۹۶درود بر مجید عزیز .
نظر منم اینه که در اینده شاهد حداقل یه نسخه دیگه از اونتادور هستیم چون با وجود مدل های خیلی قدرتمند تر از لامبو در حقیقت اونتادور الان برای لامبو یه نماد و یه چیز خیلی خوب اسطوره ای حساب میشه و خیلیا لامبو رو با اونتادور میشناسن ,
و همونطوری که تا پنج شیش سال پیش رو دیوار اتاقای جوونا پوستر مورچیه لگو بود الان والپیپر دسکتاپمون اونتادوره !!
ولی از نظر من لامبو برای رونمایی جانشین اونتادور تا 2020 منتظرمون نمی ذاره …
Carbonado Aventador
۸ فروردین ۱۳۹۶و یه نکته ای رو اضافه کنم که هر نسل از 12 سیلندر های لامبورگینی تقریبا 10 سال رو خط تولید بودن….
و جالب تر از اون اینه که تو این 10 سال نه تنها آمار فروش افت نمیکنه بلکه هرسال درخواست واسه آونتادور بیشتر میشه..!!!!
(((متحدین ایتالیا)))
Elring-aventador
۱۰ فروردین ۱۳۹۶واااااو ….
پدر لامبورگینی ایران !!!محمد حسین عزیز خوشحال کامنتتو میبینم …
Carbonado Aventador
۱۰ فروردین ۱۳۹۶اقا ما کوچیکتیم شرمنده میکنی مارو…
شما و ومجید خیلی از من با اطلاع تر و خفن تر هستین…
این القاب در شان شماهاست نه من!
:)
پرهام
۱۰ فروردین ۱۳۹۶جل الخالق آقا مجید
رولزرویس از کی تا حالا شده شرکت ساخت ماشین های اسپرت؟
عليتاليا
۸ فروردین ۱۳۹۶این دنیا که هیچ … بیخیالش
شاید جایی دیگر به آرزویمان رسیدیم
ای کاش حداقل دیگه شبا خوابشو نبینم
غریبه
۸ فروردین ۱۳۹۶لامبورگینی یه چیز دیگس …
اونتادر از سال 2011 تا الان ( یه 6 سالی میشه ) که روپاست و هنوزم فوق العادس . ماشینیه که حرف نداره . از شتاب 0 تا 100 عالیش و لانچ های طوفانی بگیر تا طراحی جذابش و صداش .لامبورگینی هم حتما تو فکر جانشینش هست و به شخصه خیل مشتاقم که ببینم با توجه به سنتناریو , تو مدل جدید چه طراحی , تکنولوژی ها و موتوری رو ارائه میده .
لامبورگینی , به خصوص تو این چند سال اخیر , خیلی پیشرفت ها داشته . هم از لحاظ فروش و هم از لحاظ تکنولوژِی . ALA و سیستم فرمان پذیری چرخ های عقب که تو هوراکان پرفورمانته به نمایش گذاشته شد هم خبر از همین میدن . مطمعنا یکی از اهداف اصلی لامبورگینی افزایش فروش و تنوع محصولاتش برای رقابت بیشتر و بهتر هست اما بنظر من این نباید به هر قیمتی باشه .
بنده شخصا با بعضی از سیاست های و حرکات جدید لامبورگینی که تقریبا میشه گفت از بعد از معرفی اونتادر SV شروع شد مخالفم و یخورده گله دارم . تولید مدل هایی مث اونتادر S یا همین مدل جدید بنظرم اشتباه هست هم بخاطر سنت شکنی و هم بخاطر اینکه کلا بنظر من تلاش برای رو پا و رقابتی نگه داشتن یه سوپرکار با ارتقایه اون به این شکل زیاد کاره جالبی نیست . به هر حال لامبورگینی کارشو بلده و مطمعن هستم که همین نظرات منو هم برمیگردونه :) . کاملا مشخصه که تمرکز اصلی رو رو جانشین اونتادر و اوروس دارن و از صحبتاییم که در مورد اوروس داشتن کاملا مشخصه که وسواس زیادی برای پرفورمنس این SUV فوق العاده به خرج دادن .
امیدوارم که هنگام معرفی این دوتا , هوراکان سوپر لجرا رو هم جدا از پرفورمانته ببینیم و شاهد رقابت های جذاب گاو های وحشی سنت اگاتا با برند های دیگه باشیم .
ASTON MARTIN
۸ فروردین ۱۳۹۶نمای عقبش از قبلی قشنگ تره
ضمنا نفهمیدم متن چه ربطی به تیتر داشت! :/
V.m
۸ فروردین ۱۳۹۶مطمئن ام لامبورگینی چیزی فراتر از اونتادور در سر داره لامبورگینی ازاون سوپراسپورت هایست که همه رو شگفت زده میکنه مخصوصا تو طراحی اگه به همین اونتادور نگاه کنید میبینید تا 2025فروشش جواب میده
V.m
۸ فروردین ۱۳۹۶مطمئن ام لامبورگینی چیزی فراتر از اونتادور در سر داره لامبورگینی ازاون سوپراسپورت سازهایست که همه رو شگفت زده میکنه
خسرو
۸ فروردین ۱۳۹۶اونتادور؟ پایان راه؟ اونجا که لامبو تموم میکنه خیلیا هنوز شروع هم نکردن ..
arash
۸ فروردین ۱۳۹۶برای من هنوز مورسیه لگو به پایان راه نرسیده چه برسه به اونتادور.
sina
۸ فروردین ۱۳۹۶من هنوز شبا خواب گالاردو می بینم والا :(