لامبورگینی

اونتادور SVR با 830 اسب قدرت، آخرین V12 خالص لامبورگینی

اوایل سال جاری در نمایشگاه ژنو مدیر فنی لامبورگینی، «مائوریزیو رجیانی» اعلام کرد که این شرکت نسخهٔ جدیدی از اونتادور که می‌تواند نشانگر خداحافظی با پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی با فرم کنونی و بدون الکتریکی‌سازی باشد را خواهد ساخت. مطمئناً منظور او هایپرکار تولید محدود سیان نبوده است زیرا این خودرویی هیبریدی است؛ بنابراین به‌احتمال‌زیاد خودروی دیگری مدنظر او بوده است که همچنان نام اونتادور را خواهد داشت.

حال یکی از کاربرهای فروم مک‌لارن لایف در کامنت جالبی ادعا کرده است که قبلاً این هایپرکار مرموز لامبورگینی را سفارش داده است؛ اما او علاوه بر اینکه خبر از سفارش چنین خودرویی داده است، ادعا کرده اطلاعاتی را هم در مورد آن می‌داند. ظاهراً نسخهٔ نهایی پرچم‌دار لامبورگینی پسوند SVR را در ادامهٔ نام خود خواهد داشت. این نام انتخاب جالب و عجیبی به نظر می‌رسد زیرا هم‌اکنون جگوار-لندروور از SVR برای محصولات اسپرت و پرفورمنس خود استفاده می‌کند. البته لامبورگینی مدل میورا SVR را در تاریخ خود دارد و بنابراین مطمئناً این شرکت برای توجیه این نام‌گذاری از میراثی برخوردار است.

Lamborghini Miura SVR

از نام‌گذاری که بگذریم، همین عضو فروم ادعا می‌کند اونتادور SVR یک خودروی جاده‌ای نخواهد بود و صرفاً حدود ۴۰ دستگاه از آن ساخته می‌شود که پیش‌بینی شده تحویل آن‌ها به خریداران از سال ۲۰۲۱ آغاز شود. این یعنی اونتادور SVR معادل کاری که فراری با لافراری انجام داده یعنی FXX K و آنچه مک‌لارن با P1 کرده یعنی P1 GTR، برای لامبورگینی خواهد بود.

بدون هیچ‌کدام از محدودیت‌هایی که برای خودروهای جاده‌ای الزامی است، گفته می‌شود پیشرانهٔ V12 اونتادور در این نسخه ۸۳۰ اسب بخار قدرت خواهد داشت که ۶۰ اسب بخار بیشتر از SVJ و حتی ۱۱ اسب بخار بیشتر از سیان است. فعلاً هیچ حرفی در مورد گشتاور این نسخه زده نشده است اما به نظر می‌رسد ۷۲۰ نیوتن متر رقم معقولی باشد. حتی اگر نسخه‌های مسابقه‌ای گالاردو و اوراکان را در نظر نگیریم، بازهم اونتادور SVR تنها خودروی مخصوص پیست لامبورگینی محسوب نمی‌شود زیرا همه مدل فوق‌العادهٔ سستو المنتو سال ۲۰۱۰ را به یاد داریم. همچنین به عقب‌تر که برگردیم، به دیابلو GTR هم می‌رسیم؛ بنابراین این اونتادور مخصوص پیست به‌خوبی تکمیل‌کنندهٔ میراث پیشینیان خود خواهد بود.

Lamborghini Diablo GTR

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. Abbas

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    (آخرین V12 خالص لامبورگینی!اصلا با این جمله حال نکردم)
    اونتادور اس وی جی که در واقع یه خودروی خیابونیه اینجور پیستو شخم میزنه حالا یه نسخه ی کاملا مخصوص پیستش بیاد دیگه میخواد چیکار کنه!!!

    1. Saeed

      ۱۹ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (757 ديدگاه)

      اونتادور svj یک خودروی پیست محوره.‌‌‌..
      ولی چون شاسی مخصوص پیست داره و آپشن خیلی کمی( برای کاهش وزن) داره….مطمئنا تو جاده خیلی لذت بخش نباشه….والا دوست من یه اونتادور sv یا s یا اصن نسخه پایه اونتادور هم جذابه هم نعره خشنی داره…. نعره های مدل های مختلف اونتادور یکیه….

      1. علیx76

        ۱۹ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (1206 ديدگاه)

        البته کسی که دنبال راحتی و این چیزا باشه نباید بره سراغ سوپر اسپرت
        تو این شرایط انتخاب مناسب ، بنتلی کنتیننتال ، استون DBS ، بنز SL ، فراری ۸۱۲ و مکلارن GT هستن

      2. Abbas

        ۱۹ مهر ۱۳۹۸
        سوابق: (875 ديدگاه)

        حرف شمام صحیحه ولی منظورم این بود که در کل علاوه بر پیست محور بودنش بازم یه خودروی خیابونیه،حالا فک کنین چقد اینو بیشتر پیست محور کردن که دیگه خودروی خیابونی حساب نمیشه

        1. Saeed

          ۱۹ مهر ۱۳۹۸
          سوابق: (757 ديدگاه)

          این لامبورگینیه؟؟!!???
          سفینه فضاییه!!!
          که اومده رکورد تاریخی تو نوربرگ‌رینگ بزنه???
          پاسخ به عباس عزیز:
          آره یک خودروی پیست محور میتونه تو خیابان تردد داشته باشه
          منم کلی گفتم که پیست محور هایی همچون مک‌لارن سنا، فراری ۴۸۸ پیستا، و…. مجوز تردد دارن ولی فنر بندی خشک آنها اذیت کننده‌ست
          خلاصه…ایشالاه این سلطان قلب ها قسمت همه عاشقان خودرو بشه
          ممنون که وقت گذاشتید و خواندید??

  2. Amir.ferrari

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (131 ديدگاه)

    اگه قراره با سیستم هیبرید خفیف باشه که دیگه نمیشه گفت v12 خالص!!! جانشین اونتادور هم با انجین دوازده سیلندر و سیستم پلاگین هیبرید خواهد بود،فکر نمیکنم خبر بدی واسه طرفداران لامبو باشه هیبرید شدن جانشین اونتادور، چون هم دوزاده سیلندره و هم خوی تنفس طبیعی بودنش رو حفظ میکنه با هیبرید شدن،اگه توربو میشد باید حسرت میخوردید…

    1. Amir Machine

      ۱۹ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1280 ديدگاه)

      این اونتادور SVR هیبریدی نخواهد بود، گفته که، V12 خالصه، ولی جانشین اونتادور به احتمال زیاد هیبریدی میشه

    2. ساسان

      ۱۹ مهر ۱۳۹۸
      سوابق: (1047 ديدگاه)

      متن رو مطالعه نکردی.نوشته v12بدون کمک هیبرید 830 اسب

  3. حمید

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (1723 ديدگاه)

    لامبورگینی با هر موتور و پیشرفته ای بازم لامبو هستش
    کاش پدال یک روز تیتر میزدی آخرین روز تولید ۴۰۵ و پراید و دنا و نسبت و‌.‌‌‌.

  4. OMID

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (2171 ديدگاه)

    ای جان
    اگه میتونستم حتما می‌خریدم
    یه سرمایه گذاری مطمئن هم خواهد بود

  5. Behrouz. anzali

    ۱۹ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (372 ديدگاه)

    از یه v12 تنفس طبیعی این اسب بخار شاهکاره. چه خواهد بود این ابر ماشین ؟؟؟؟ درود بر لامبو و دوستدارانش.

  6. datsun

    ۲۰ مهر ۱۳۹۸
    سوابق: (3960 ديدگاه)

    دیابلو دقیقا چراغ های نیسان 300zx رو استفاده کرده بود

  7. Alireza

    ۲۶ آبان ۱۳۹۸
    سوابق: (1 ديدگاه)

    پس لامبورگینی وننو چی شد؟!
    مگه وننو در اصل یک نسخه صرفاً جهت پیست از آونتادور نبود?!
    چهار و خورده ای ملیون دلار هم قیمتشون بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا