چندی پیش در نمایشگاه خودروی تبریز از یک لامبورگینی ایرانی پردهبرداری شد. این خودرو یک لامبورگینی مورسیهلاگو SV یا سوپر ولوچه است که توسط تیمی از متخصصان ایرانی از طریق مهندسی معکوس مشابهسازی شده است. به گفتهٔ «مسعود مرادی» طراح و سرپرست این تیم، مراحل تحقیقاتی، طراحی، مدلسازی و ساخت این لامبورگینی ایرانی طی مدت ۴.۵ سال توسط گروه متخصص شانزدهنفری انجام گرفته است. این خودرو تا حد امکان مشابه نمونهٔ اصلی ساخته شده و حتی قطعاتی مانند شیشهٔ جلوی آن متعلق به مورسیهلاگوی اصلی است که از یک شرکت اروپایی خریداری شده است.
همچنین گفته شده این لامبورگینی ایرانی با ۴.۷۱ متر طول، ۲.۶۰ متر عرض و ۱.۱۴ متر ارتفاع، دقیقاً هماندازهٔ مورسیهلاگو است ولی این اعداد با ابعاد خودروی اصلی اختلاف دارند. در سینهٔ این ماشین نیز بجای پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 مورسیهلاگو، موتور ۳.۸ لیتری V6 متعلق به هیوندای جنسیس کوپه قرار گرفته که ۳۰۶ اسب بخار قدرت دارد. این نیرو از طریق یک گیربکس شش سرعته انتقال پیدا میکند. البته گفته شده محفظهٔ موتور خودرو بهگونهای طراحی شده که امکان قرارگیری پیشرانهٔ اصلی دوازده سیلندر در آن وجود دارد. این مورسیهلاگوی ایرانی با تکیه بر پیشرانهٔ هیوندای اما میتواند به سرعت ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. بدنهٔ این لامبورگینی از کامپوزیت ساخته شده و در آن از بهترین متریال روز دنیا استفاده شده است. همچنین در ساخت برخی از قطعات موتور و همینطور اسپویلر عقب، فیبر کربن هم بکار رفته است.
کابین این خودرو اما نمای بسیار سادهای دارد که شباهت چندانی با کابین مورسیهلاگو در آن دیده نمیشود. بااینحال بهطورکلی ساخت این لامبورگینی مورسیهلاگو با جزئیات ظاهری بسیار شبیه به نمونهٔ اصلی توسط یک تیم کوچک ایرانی حرکت مثبت و قابلتحسینی محسوب میشود. ساخت چنین خودرویی در ایران آنقدر جلبتوجه کرده است که حتی سایتهای خارجی مثل CarScoops هم به آن پرداختهاند که در نوع خود رویداد جالبی محسوب میشود. به همین دلیل اقدام به ترجمهٔ این مطلب کرده و در ادامه میتوانید برگردان فارسی مطلب CarScoops در مورد این لامبورگینی ایرانی را ملاحظه کنید.
تولید لامبورگینی مورسیهلاگو در سال ۲۰۱۰ به پایان رسید اما این سوپراسپرت ایتالیایی در بعیدترین مکان یعنی ایران بازگشته است. این خودرو یک نسخهٔ مهندسی معکوس از لامبورگینی مورسیهلاگو SV است که توسط یک شرکت ایرانی در تبریز ساخته شده است. سرپرستی پروژهٔ ساخت این رپلیکا (به خودروهایی که مشابه نمونههای اصلی ساخته میشوند Replica میگویند) به عهدهٔ «مسعود مرادی» بوده است. به گفتهٔ وی، این پروژه چهار سال پیش آغاز شده و او و تیمش کار بازگرداندن مورسیهلاگو به زندگی را آغاز کردند؛ اما به گفتهٔ مرادی، هیچ زمانی برای آزمایش این خودرو صرف نشده و به دلیل عدم وجود زیرساختهای مناسب، آزمایش سرعت نیز با آن انجام نگرفته است.
به نظر میرسد شاسی این خودرو بر اساس یک نمونهٔ توسعهیافته توسط لامبورگینی ساخته شده و خودرو با استفاده از دادههای سازندهٔ اصلی از نو ساخته شده باشد. هرچند ممکن است این خودرو با استانداردهای لامبورگینی تطابق نداشته باشد اما مطمئناً در ظاهر بسیار به مورسیهلاگو شبیه است. مرادی گفته است که ابعاد این رپلیکا هماندازهٔ نسخهٔ اصلی است و در آن از اجزاء کامپوزیتی استفاده شده است. بااینحال به گفتۀ سازنده، هیچکدام از قطعات خودرو متعلق به مورسیهلاگوی اصلی نیستند. در محفظهٔ موتور این رپلیکا هم بجای موتور V12 لامبورگینی، پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V6 لامبادا قرار گرفته است. هیچ اطلاعاتی در مورد مشخصات عملکرد این خودرو وجود ندارد اما به گفتهٔ مرادی، این مورسیهلاگو میتواند بهراحتی به سرعتی بیش از ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.
استفادهٔ از پیشرانهٔ هیوندای در این خودرو نهتنها عجیب نیست بلکه مزیتهایی را هم به همراه دارد زیرا همانطور که مرادی توضیح داده است، این لامبورگینی بهراحتی قابل تعمیر است و بسیاری از تعمیرکارها میتوانند اقدام به سرویس آن کنند. وی همچنین اشاره کرده است که در آینده امکان نصب موتورهای دیگری هم بر روی این خودرو وجود دارد؛ زیرا محفظهٔ موتور آن فضای کافی برای نصب موتورهای بزرگتر را دارد. او به جزئیاتی دراینباره اشاره نکرده اما گفته است که پیشرانههای جدید این رپلیکا میتواند نمونههای V8 یا V10 باشد. فعلاً اطلاعات دیگری از این لامبورگینی ایرانی در دست نیست اما مرادی گفته است که اگر تقاضای کافی برای آن وجود داشته باشد میتواند سالانه بین ۵۰ تا ۱۵۰ دستگاه از آنرا تولید کند. البته اگر لامبورگینی مجوز چنین کاری را ندهد میتواند بهصورت قانونی ایرانیها را از ساخت آن منع کند.
Anarsh
۲۵ مهر ۱۳۹۷به طور مثال شبیه کفش نایکی فِیک در بازار منیریه با قیمت 38 هزار تومن شده ، البته با کفی تمام لاستیکی .
Reza
۲۵ مهر ۱۳۹۷درسته به پای هایپراسپرت 2018 سایپا ( روهام ) نمیرسه ، دیگه ببخشید به بزرگی خودتون
Reza
۲۵ مهر ۱۳۹۷آقای مسعود مرادی ،
سنی دییلر سنی دییییلر
سنی دییلر سنی دییییلر
جان جان سنی سنیی سنیییی سنی سنیی سنیییی
مزدا
۲۵ مهر ۱۳۹۷Anarsh در بیابان لنگ کفش هم غنیمت هست.نکه بازار خودروی ایران پر از انواع سوپر اسپورت هست که بخواهیم به این خودروها در کشوری مثل ایران ایراد بگیریم.
به نظرم اجازه تولید انبوه بدن خیلیا ازش استقبال میکنن کم نیستن ادمای تو ایران که حاضر هستن برای این چنین ماشین های پول بدن هرچند اصل هم نباشه ولی ادامه این فعالیت ها باعث میشه که بخش خصوصی به این جوونا کمک کن که به تدریج با طرح اصلی خودشون وارد دنیای سوپر اسپورتها بشن
سروش
۲۵ مهر ۱۳۹۷عزیز من تولید این ماشین که ی دونهست فرق داره با تولید انبوه و فروش به مردم. این کار غیر قانونیه
مزدا
۲۵ مهر ۱۳۹۷اقا سروش مقاله رو بخونی اقای مرادی گفته میتونیم ۵۰ تا ۱۵۰ عدد در سال تولید کنیم اگه اجازه بدن.خدا رو چه دیدی شاید شرکت لامبو اجازه داد
Reza
۲۵ مهر ۱۳۹۷یاشا آذربایجان یاشا
یاشار اسدی
۲۵ مهر ۱۳۹۷یاشاسین آذربایجان….یاشاسین تورک قارداشلاریم….یاشاسین ایران
Sami
۲۶ مهر ۱۳۹۷اینجا یه سایت فارسی زبانه.نه ترکی
یاشار اسدی
۲۶ مهر ۱۳۹۷متاسفانه تو ایران اصلا سایت ترکی زبان نداریم….اینو هم بدون که تو ایران علاوه بر فارس ها…ترک کرد عرب بلوچ لر و دیگر قوم ها هستند…جمعیت فارس زبانان ایران کمتر از جمعیت نصف ایران هست
Kasra
۲۵ مهر ۱۳۹۷که چی؟
خدایی این کار یک “که چی؟” بزرگ داره . یعنی میخواستید بگید ما هم میتونیم لامبورگینی بسازیم؟
تنها دلیلی که واسه ساخت این اسباب بازی به فکرم میرسه اینه که یه عده تو کف لامبورگینی بودن و از سر بیکاری اینو ساختن وگرنه میخوای با لامبوی اصلی رقابت کنی؟ میخوای تن فراری رو بلرزونی؟ میخوای صنعت پیشروی ایران رو به رخ اروپایی ها بکشی؟
آخه که چی که رفتی یه کپی بی ارزش از مورسیه لاگو ساختی؟
Reza
۲۵ مهر ۱۳۹۷چرا داری جوش میاری اقا kasra
اگه میتونستین تو این 40 سال میساختین دیگه ، به جاش *** داخل صنعت خودروسازی پیشرفت که هیچ پسرفت هم کردین. چرا آخه تاصب .
۹۱۷
۲۵ مهر ۱۳۹۷ول کن رضا جان اینا همونایین که زیر پستای ماشین چینی مینویسن ایران اینم نمیتونه بسازه بعد میان اینجا حرف اضافه میزنن
Reza
۲۵ مهر ۱۳۹۷فدایی داری داداش 917
kasra
۲۵ مهر ۱۳۹۷داداش حالت خوبه اصلا معلوم هست چی میگی؟ کی گفت ماشینای ایرانی خوبن؟ کی گفت پیشرفت کردیم؟ سر ظهر بیدار شدی با چشمای نشسته اصلا نخوندی چی نوشتم بعد میای اظهار فضل میکنی؟ فکر نکنم اصلا حرفت به حرف من ربطی داشت. دوباره بخون چی نوشتم بعد بیا از گنجینه پربار دانستنی هات برامون تعریف کن.
فکر کنم داشتی خواب میدیدی با مدیرعامل سایپا بحثت شده بعد اومدی جوابشو به من میدی ههههههه (دلیل دیگه ای برات حرفا پر مغزت متصور نیستم)
Reza
۲۵ مهر ۱۳۹۷تو گفتی که این یه اسباب بازی هستش دیگه درسته؟
منم میگم شما چرا تو این 40 سال یه کپی از خودرو های حالا نه سوپراسپرت خودرو های ژاپنی میدادین .
به قول دوستمون یه مجسمه ساز اول از مجسمه های دیگه کپی میکنه بعد میاد خودش استادکار میشه دیگه.
بابا همین خودرو های چینی رو هم با 20 یا 15 درصد داخلی سازی دارین مونتاژ میکنین.
منظورم از شما خودرو سازی کشور هستش اشتباه نکن.
کوروش
۲۵ مهر ۱۳۹۷روزانه هزاران نفر از طرح ها و علوم ما قبل خودشان استفاده می کنند کپی می کنند و … این بنده خدا هم نگفته این مثل خود لامبورگینی است یا بهتر و هر چی ، اگر استفاده اقتصادی بکند بله بد هست ولی تا همین جا رو باید تمجید کرد چون صرفا این کار حتی قالب زدن بدنه هم نیاز به کار مهندسی زیادی داره که علاقه این کار رو توجیه می کنه بخصوص که در خود اروپا طرح های بسیار مسخره و ضعیف تر ازین اجرا شده که حتی یکبار هم روشن نشدند اما بسیار تمجید شدند.
حالا بنظرم این بنده خدا باید بر اساس این طرح خودش یک طرح اختصاصی حتی بسیار ابتدایی تر ازین رو کلید بزند شاید بتواند بصورت سفارشی تولید کند و جایی در ایران پیدا کند
Amir
۲۵ مهر ۱۳۹۷دوست عزیز با عرض شرمندگی اما ظاهرا شما ذوق و سلیقه دیگران رو درک نمی کنی این کار اگر در پیشرفته ترین کشور جهان هم انجام می شد بازتاب خیلی گسترده ای می داشت چون که اصلا ساده نیست و زحمت زیاد میخواد این به قول شما اسباب بازی حاصل کار چند جوونه خوش ذوقه که امکانات لامبورگینی رو نداشتن و دست سازه.شما به بزرگیت ببخش کم و کسری هاش رو!
دانیال
۲۵ مهر ۱۳۹۷فکر می کنم هیچی از علم مهندسی نمی دونی، اول اینکه بتونی عین اون با همون جزییات در بیاری اصلا کار ساده ای نیست کلی محاسبات و طراحی می خواد، دوم مواد بکار رفته، ترکیب اونها و نصب که به صورت دقیق جایگذاری شه کار بسیار سختیه. دقت کن ایران خودرو تو این همه سال شاسی پژو برداشته بدنه رو کرده سمند بعد با تغییرات بدنه دوباره کرده دنا، حالا طراحی بدنه دنا سخته یا این لامبورگینی؟ ایران خودرو با اون وسعت اینها همش 16 نفر. بماند که میگن فیبر کربن و … هم داشته. اصن اینکه بتونن شاسی و بسازن و موتور سوارش کنن این هم خودش کم کاری نیست.
Kasra
۲۵ مهر ۱۳۹۷باور کن من نه مدیرعامل و نه وکیل این فرغون سازا هستم و نه هیچ علاقه ای بهشون دارم و هیچ وقت هم ماشین ایرانی نخریدم.
پس برو این حرفا رو به خودشون بزن نه به من.
(حالا دوباره بگو چرا بعد ۴۰ سال پراید ۱۲ سیلندر نمیسازی?)
مزدا
۲۵ مهر ۱۳۹۷اگه جووانان یه کشوری همینو میساخت کلی براش به به چَه چَه میگفتید حالا بچه های ایرانی ساختن حرصتون در اومده.تو خودت نمیتونی اسباب بازی لامبو رو بسازی بعد میای واسه این ایراد میگیری
نوید جهرمی
۱ آبان ۱۳۹۷جواب که چی میشه: قدم اول رو برداشتن. الان اگه بخوان یه ماشین کامل تولید کنن با طراحی خاص خودشون میتونن. بدنه سازی، داخلی خودرو، شاسی و زیربندی همه رو بلدن. فقط میمونه موتور که نیازی به ساختش نیس و میشه از موتورهای پرطرفدار بازار با تیونینگ خاص خودشون استفاده کنن.
کار کمی نبوده. کیفیت کار خیلی بالاس و واقعا زحمت کشیده شده. یه خودروساز نه. یه گروه 16 نفره این کارو کردن که ثابت کنن ما میتونیم.
ننگ به خودروسازامون که فقط بودجه های مالی و جانی صرفشون شد و خروجیش شده اینی که هستن.
حسین
۲۵ مهر ۱۳۹۷خسته نباشید بشون میگم! کار زیبایی شده . (البته باید توضیح بدهند شاسی ، سیستم تعلیق ، داشبورد و … چطور ساخته شده و سیستم ضدواژگونی و … دارد؟)
اما تو کشور های دیگه این خودرو ها توقیف و نابود میشه چون کار خلافی هست!
تو همین سایت پدال چندبار راجب خودرو های رپلیکا و برخورد باشون مطلب گذاشته شده!
اون وقت ما خیلی شیک و رسمی رونمایی میکنیم و سالانه 50 عدد هم میخواهیم تولید کنیم؟؟
اگر همین کار را یک شرکت چینی میکرد همه بش توهین نمیکردن در همین سایت پدال؟ نمیگفتیم ابرو لامبورگینی را بردید؟
سامان اذری
۲۵ مهر ۱۳۹۷مسعود مردی یکی از دوستای دوستم هست
دوستم از 4 سال پیش میگفت که دوستم قراره لامبو بسازه
اینم بگم.که اینا اون خرجی که کردن برا ماشین کمتر از یک میلیارد بود
ولی تو سایتها 3 میلیارد میگن
و اینکه میگفت اگه بکوب روش کارمیکردن تو 2 سال تموم میشد ولی چون منبع درامد نداشتن مجبوربودن نیمه وقت کار کنند تا هزینه اسن پروژه تامین بشه
دتخلش هم.تقریبا میشه گفت همون مورسیه لاگو هست عکسهاشو تو نت ببینید دقیقا کپی همه
و اینکه واقعا خیلی تنیز ساختن شما فقط به درزهای بدنه نگاه کنید
مونتاژش خیلی دقیق انجام شده
گیرباکسشم zf المان بود
و گفته این ماشین رو ساختیم چون نمونش و عکسهاش تو دنیا هست و میخواستیم خودمونو بسنجیم ببینیم یه محصول ناب رو تا چه حدی میتونیم مثل خودش بسازیم
بعدا از این پروژه قصد دارن یه مدل ایرانی از خودشون بسازن از اینم بهتر
دمشون گرم
خسته نباشند بخدا
باعث افتخاره
فرامرز
۲۵ مهر ۱۳۹۷ببخشید اینا مونتاژ کردن یا قطعات رو هم خودشون تولید کردن؟ چون به نظر آسون نمیاد تولید پنل های بدنه و شیشه های جلو و عقب و چراغ ها. مونتاژ و کیفیت رنگش واقعاْ خوبه. داخلش هم تقریباْ شبیه شده. به نظرم با این اوضاع اقتصادی خوب تونستن با یک میلیارد جمعش کنن (مخصوصاْ با گیربکس زد اف و رینگ و لاستیک اوریجینال). الآن ایران خودرو و سایپا برای تغییر یه چراغ ده ها و حتی صدها میلیارد بودجه اختصاص میدن
یاشار اسدی
۲۵ مهر ۱۳۹۷تمامی قطعات رو خودشون تولید کردن….بجز شیشه ها و فیبر کربن
سامان اذری
۲۵ مهر ۱۳۹۷بله فرامرز جان حتی چراغهاشونو.هم حودشون تولید کردند
تو نت بزنید مسعود مرادی برنامه حالا خورشید رشیدپور مصاحبه اش رو میبینید
فرامرز
۲۵ مهر ۱۳۹۷ممنون. پس کارشون واقعاْ تحسین برانگیزه. فکر کنید اگه یه شرکت بزرگ حامی این گروه بود و نیرو به اندازه کافی داشتن میتونستن تو این چهار سال نه تنها رپلیکا بلکه پلتفرم تولید کنن و الآن دانش و مهارت لازم برای ساخت یه سوپرکار ملی رو داشتیم
gh.ramak
۲۵ مهر ۱۳۹۷سلام
احسنت به هنرمندای گل
یه مجسمه ساز بارها یک یا چند مجسمه را کپی میکنه تا مجسمه ساز بشه . وقتی که موفق شد دیگه یه جورایی استاده و می تونه مجسمه خودشو بسازه . خب نظر من اینکه کسی که امروز به این زیبایی الگو برداری کرده انشا الله حتما فردا ماشین خودشو بسازه و من منتظر اون روز می مونم .
یاس ی
۲۵ مهر ۱۳۹۷خسته نباشید به آقای مرادی و همکاراشون، کار سختی هستش واقعا.
رونماییش برای من جالب بود، اولین فیلم از رونماییش را دیدم فکر کردم بندگاه خدا سر لختن و شاید فیلم مال این قضیه نیست، ولی وقتی فیلمها ی دیگه ای ازش دیدم متوجه شدم که ی کوچولو حجاب دارن بندگان خدا.
البته بنده هیچ مشکلی با نوع پوشش هیچ کس ندارم و از نظر من به کسی مربوط هم نیست.
Reza
۲۵ مهر ۱۳۹۷خوب آقا یاس ی زمونه داره عوض میشه دیگه نکنه انتظار داشتی با چادر بیان رونمایی کنن خخ، یا چند تا مرد سیبیلو قیصری بیان از خودرو رونمایی کنن بعدش همه بیان باهاشون سلفی بندازن.
Sajjad
۲۵ مهر ۱۳۹۷کلا دنیای جدید بشر داره به سمت کالا شدن بانوان (برای شو های تبلیغاتی و…) میره و خیلی از خانم ها از این جهت گیری رضایت دارند!
سروش
۲۵ مهر ۱۳۹۷کارشون قابل تقدیره . این همه هزینه شده کاش بجای کپی دقیق لامبو حداقل ی تغییراتی انجام میدادن. اونموقع هیچکس نمیتونست بهانه بگیره
Reza
۲۵ مهر ۱۳۹۷نه سروش جان تغییرات بدن که میشه لامبورگینی مشهد که اصلاً به چشم نمیاد.
کپی کاری باید دقیق دقیق باشه تا هیچ فرقی با نسخه اصلی نداشته باشه که همه کیف کنن .
سروش
۲۵ مهر ۱۳۹۷اقا رضا منظورم اینه که بجای ساخت لامبو ی طراح به اکیبشون اضاف میکردن و ی ماشین جدید خلق میکردن. بنظرم اگه طرحش هم خوب از اب در نمیومد بازم ارزشش از این ماشین بیشتر بود
ناشناس
۶ آبان ۱۳۹۷مثل طراحی که ایران خودرو با هزینه معادل یک میلیاردلار آن زمان برای طراحی سمند کرد بله ارزش این ماشین هیچ وقت به پای سمند نمیرسد با طراحی بدنه انگلیسی و موتور پژو فرانسه مردانی از فارس (پارس) آن را در اختیار خواهند گرفت
مهدی
۲۵ مهر ۱۳۹۷کاره قشنگی انجام دادن
Khosrow
۲۵ مهر ۱۳۹۷( محفظهٔ موتور خودرو بهگونهای طراحی شده که امکان قرارگیری پیشرانهٔ اصلی دوازده سیلندر در آن وجود دارد ) — مطمئن شدم دروغه / اینجا فقط اسمبل شده اونم شاید / به جزییات دقت کنید / لای درزه بین کاپوت و گلگیر مو نمیره / و تا دایمنشن اصلی رو نداشته باشی امکان نداره / به خفن ترین تیون کارای دنیا هم بدی نمیتونن عینا در بیارن / همه اجزا رو خریدن از اینور و اونور جمش کردن اینجا / کاش راست بود ..
Reza
۲۵ مهر ۱۳۹۷اره اره اقا Khosrow ، شما راست میگی ، واقعا که
نگفتن که میخواییم یه موتور 12 سیلندر لامبورگینی روش بزاریم ، گفتن میتونیم به خاطر 2 سرنشین بودن و خالی بودن قسمت عقبی از موتور های بزرگ 8 یا 10 سیلندر استفاده کنیم.
کلا انقدر خودرو ندیدین که اصلا نمیتونین فرق بین نسخه اصلی رو با فیک تشخیص بدین.
اصلا آقا شما باور نکن ، وقتی چندسال دیگه نسخه های دیگر رو رونمایی کردن ببینم دوباره همین حرف هارو میزنین.
Khosrow
۲۵ مهر ۱۳۹۷اقا رضای باحال ..
Reza
۲۵ مهر ۱۳۹۷تازه مگه کار تیونینگ ها ساختن خودرو هستش؟
تیونینگ ها فقط روی بدنه و موتور تغییرات ایجاد می کنن تا با نسخه اصلی متمایز باشه.
الان اگه منصوری بخواد نمیتونه یه خودرو فسقلی طراحی کنه ؟ فقط مشکلشون اینجاست که باید یه طراحی رو پدید بیارن که این کار خودش زمان بیشتری میخواد. وعلا شما یه خودرو رو بیاری بزاری جلوی یه تیونینگ بگی از روش کپی کن به سادگی هر چه تمام تر این کار رو میکنه.
سام
۲۵ مهر ۱۳۹۷کار این تیم عالی و مایه افتخار تک تک ایرانیان است و این لامبورگینی ایرانی به نظرم یکی از بهترین خودروهای رپلیکا در جهان است،حتی بعید است چینی ها هم با آن امکانات عظیم خود بتوانند خودرویی با این دقت و با مونتاژی چنین عالی بیرون بدهند. …اما نکته ای که جای تعجب دارد مواجهه بی رحمانه و تا حدی عقده دار و از روی حسادت افرادی است که تا دیروز برای امثال آقای آرین به به و چه چه می کردند ولی حالا ناجوانمردانه به آقای مرادی طراح این خودرو حمله می کنند!…نمیشود استاندارد دوگانه داشت و برای آرین کف زد و به مرادی فحش داد.اگر مرادی دروغگو و شیاد است پس حتما آرین هم یک دروغگو و شیاد است! خودم شاهد بودم که مجری ابله و بی سواد صدا وسیما هم این خودرو را مسخره می کرد که برای من خیلی جای تعجب داشت.مگر خدای نکرده مرادی کار بدی کرده است که از وقت و زندگی خود زده و یک اثر هنری را برای ایران بیرون داده است؟ نکند بعضی ها با ایران و ایرانی مشکل دارند که چنین به مرادی حمله می کنند.
Reza
۲۵ مهر ۱۳۹۷گل گفتی سام داداش
" swedish arrogant tiger"
۲۵ مهر ۱۳۹۷بعضی ها میگن چرا اینکارو کرده؟کاری به اون ندارم
واقعا کار جالبیه بنظرم دمش گرم تو این شرایط و…
نمیدونم یه حس امیدواری به خودم داد
سروش
۲۵ مهر ۱۳۹۷به این نتیجه رسیدم که کامنتها و لایک های پدال شبیه انتخابات شورا هاست. همه بجای انتخاب فرد لایق میرن به فک و فامیل یا کسی از طایفه خودشون رای میدن
Radison
۲۵ مهر ۱۳۹۷خب شبه لامبورگینی ساخته که چی؟ ینی تو چهار پنج سالی که صرف این ماشین شده نمیشد خودشون یه خودرو طراحی کنن؟ احتمالا پول زیادی داشتن نمیدونستن چجوری خرج کنن
تولید انبوهش هم کاملا غیرقانونیه طبق قانون کپی رایت فکرکنم. اگه لامبورگینی شکایت کنه احتمالا این آقای مرادی باید غرامت بده
Reza
۲۵ مهر ۱۳۹۷آقا Radison ما تو 4 سال اینو ساختیم ، شما تو 40 سال چی ساختین؟ سایپا 111 یا رهام ، یا بنجل های چینی که با 15 درصد بومی سازی دارین میسازینش.
در ضمن 670 sv مال سال 2009 هستش که از روش 9 سال گذشته و چون یک نمونه هستش و نمیخوان به تولید انبوه برسونن پس نمیتونن شکایت کنن .
شما یه تحقیق درباره ماهیندرا هندی که کپی چیپ رو میسازه به تولید انبوه هم رسونده ، وقتی آمریکا ازش شکایت کرد به هیچ نتیجه ای نرسید و ماهیندرا همچنان داره تولید میکنه.
..::Majidio Lamborghini::..
۲۵ مهر ۱۳۹۷کار قشنگی انجام دادن ولی ما یه ذره زیادی در موردش جو میدیم
نوید جهرمی
۱ آبان ۱۳۹۷جو دادن و جوگیر شدن از صفات بارز ایرانیان است…
ali
۲۶ مهر ۱۳۹۷اگه حتی این لامبورگینی هم تمام قطعاتش اصل باشه بازم به قیمت رهام نمی رسه معلوم نیست می خوان چند میلیون برای این رهام قیمت بزارن
محمد
۲۹ مهر ۱۳۹۷تو بازار ما که حتی ۱ خودروی سوپر اسپرت هم نیست اما علاقه به اون بین مردم و دوستداران خودرو زیاده،
حداقل حضور کپی دقیق این خودروی خارج شده از خط تولید لامبورگینی رو هم میشه به فال نیک گرفت
به امید اینکه با اقبال مردم بهش،
فضا برای حضور باقی خودروهای این کلاس باز بشه
امیدوارم روزی اصلشون هم با قیمتهای واقعی به بازار ما بیاد
mohammad ata
۸ آبان ۱۳۹۷داخلش نسبت به بیرونش جوریه انگار قیمه هارو ریختن تو ماستا ?
منصور
۳ آذر ۱۳۹۷یه روس اولین کسی بود که لامبورگینی کانتاچ با المینیوم ساخت و تنها فرقش با نمونه اصلی موتورش بود اونم موتور هشت سیلندر کوروت بعد خیلی چینی ها یه سری کپی ساختن ولی در کل این یه کار شخصی هست دلشون خواسته بسازنش در نظر اشته باشید میتونستند یه دست دومش بخرن ولی خواستن بسازن دیگه چرا یه عده میان موضوع سیاسی میکنن
علی
۲۹ بهمن ۱۳۹۹سلام کسی هست که منو کمک کنه مشاوره بگیرم این مدل فیک بودنش مشکلی نیست کجا باید بدم یه دونه برام بسازن هزینش چقدر میشه . یا جایی دیگه هسته ک طراحی کنن اینو تو ایران حداقل قیمتش چند میفته