لامبورگینی

اولین تجربه رانندگی با لامبورگینی آونتادور SVJ، درنده‌ای ایتالیایی!

آونتادور SVJ جدید پیشرفته‌ترین و خشن‌ترین محصول تاریخ لامبورگینی بوده و در فرایندی شگرف، یکی از قدیمی‌ترین سوپرکارهای بازار به‌صورت رسمی به سریع‌ترین خودروی تولیدی در پیست مشهور نوربرگ رینگ تبدیل شده است.

لامبورگینی آونتادور SVJ
شاید روش لامبورگینی در تولید قدرت بیشتر و کاهش وزن گسترده کاملاً آشنا به نظر آید اما راز واقعی تولید SVJ پرفورمنس خارق‌العاده‌ای است که با عبور هوشمندانه‌ی جریان هوا و سیستم‌های الکترونیکی پیشرفته همراه شده است.


اما اول از همه باید به پیشرانه‌ی ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی شگفت‌انگیز آونتادور اشاره کنیم. این نیروگاه آهنین هم‌اکنون و به لطف کاهش اصطکاک و مقاومت‌های متداول قدرت ۷۶۰ اسب بخاری داشته و همین میزان قدرت برای رسیدن به‌ شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ ثانیه‌ای و کسب حداکثر سرعت بالاتر از ۳۵۰ کیلومتر در ساعتی کافی است.


سیستم آئرودینامیک فعال و هوشمند لامبورگینی از دو فلاپ در جلوی خودرو و یک فلاپ دیگر در بالای پوشش پیشرانه تشکیل شده است. با بسته بودن همه‌ی این فلاپ ها، شاهد کارکرد عادی بال‌ها و تولید ۴۰ درصد داون فورس بیشتر در مقایسه با لامبورگینی آونتادور SV هستیم. زمانی که فلاپ ها باز باشند و خودرو نیز در حالت شتاب گیری قرار بگیرد اثرات این سیستم‌ها به همراه ضریب درگ کاهش قابل‌توجهی پیدا می‌کند. همچنین این اثر روی بال عقب می‌تواند عملکرد بهتری را در پیچ‌ها به ارمغان آورد.


سیستم آئرودینامیکی پیشرفته‌ی لامبورگینی با سیستم فرمان بهبود یافته، سیستم چهار چرخ محرک، گیربکس پدال شیفتر دار، فرمان پذیری چرخ‌های عقب و جذب‌کننده‌های شوک تطبیقی همراه شده و باعث ایجاد پرفورمنس شگفت‌انگیزی شده است. این موضوع به همراه لاستیک‌های بسیار چسبنده‌ی پیرلی کورسای جدید و یا مدل‌های تروفئو R فوق‌العاده چسبنده‌تر باعث ایجاد یک غول درنده می‌شود.


از فیبر کربن نیز به‌صورت گسترده در این خودرو استفاده شده و یک دست هم رینگ‌های سبک‌وزن جدید در SVJ دیده می‌شوند. وزن این نسخه نسبت به وزن ۱۵۲۵ کیلوگرمی SV هیچ تغییری نداشته است. این موضوع با علم به اینکه تکنولوژی‌های اضافی جدید در پکیجی مشابه بکار رفته ارزش‌های کار لامبورگینی را دوچندان می‌کند.


همه‌چیز درباره SVJ بزرگ‌تر از همیشه است. حتی ورود به کابین این خودرو یک فیلم سینمایی بوده و با بالا بردن درب به داخل کابین تاریکی می‌خزید که ترکیبی از چرم و جیر دست‌ساز است. صندلی‌های سطلی اسپورت هنوز هم به‌طور باورنکردنی‌ای ناراحت بوده و فضای سر و میدان دید نیز تعریف چندانی ندارند. در واقع دید عقب SVJ به لطف آئرودینامیک فعال خودرو تقریباً وجود ندارد اما خب خودروهای معدودی می‌توانند با سرعت یک آونتادور SVJ فوق‌العاده برابری کنند.

گیربکس پدل شیفتردار این خودرو دارای یک کلاچ بوده و در رانندگی نرمال تعویض‌های عجیب و نه چندان جالبی را می‌بینیم که بر سن بالای آونتادور اشاره می‌کند. البته در رانندگی سریع‌تر تعویض‌های سریع و قابل قبولی انجام می‌شود هرچند به نظر می‌رسد مشتریان لامبورگینی همین خشونت و بی‌رحمی را دوست دارند.


اما ستاره‌ی این نمایش پیشرانه‌ی ۶.۵ لیتری است که غرش‌های فوق‌العاده‌ی آن به هیچ خودروی دیگری شباهت نداشته و راننده را به وجد می‌آورد.


ما این فرصت را داشتیم تا با آونتادور SVJ به دل پیست استوریل بزنیم. سطح پیست چسبندگی کمی داشت اما با این وجود هم خودرو به‌طور سورپرایز کننده‌ای چابک عمل می‌کرد و تعویض خطوط آن در پیچ‌ها به خوبی صورت می‌گرفت.


ترمزهای کربن سرامیک نیز بسیار قدرتمند بوده و خب درباره تعویض‌های گیربکس باید گفت شما سبک رانندگی خود را با آن تنظیم کرده و به طرز عمل آن عادت خواهید کرد. شایان ذکر است ترکیب لاستیک‌های تروفئو R و یک پیست مسابقه‌ی خشک می‌تواند لپ تایم‌های این خودرو را به‌طور قابل‌توجهی بهبود بخشد.

ما اجازه‌ی تست این خودرو در جاده‌های عمومی را نداشتیم اما دلایل زیادی برای باور این موضوع که SVJ هم همانند دیگر نسخه‌های آونتادور ابعاد بزرگی داشته وجود دارد. این توانایی‌های لامبورگینی در استفاده از تکنولوژی‌های پیشرفته است که باعث شده آونتادور تیز و سریع بتواند بهترین لپ تایم‌ها را ثبت نماید. آونتادور SVJ این مأموریت را به خوبی انجام داده و درعین‌حال همچنان کاراکتر منحصربه‌فرد یک سوپرکار واقعی ایتالیایی را حفظ کرده است.


مشخصات لامبورگینی آونتادور SVJ

  • قیمت: 360 هزار پوند
  • پیشرانه: 12 سیلندر ۶.۵ لیتری
  • گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
  • قدرت/گشتاور: 760 اسب بخار/۷۲۰ نیوتون متر
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 2.۸ ثانیه
  • حداکثر سرعت: بیشتر از ۳۵۰ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: 19.۶ لیتر در هر صد کیلومتر

منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Dante

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (99 ديدگاه)

    زیبا و با شکوه .
    از لحاظ عملکرد هم که بدون شک خیلی خوبه .

    1. Reza

      ۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (5344 ديدگاه)

      عشق اولسون، عشق

  2. Amirferrari

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (352 ديدگاه)

    سرعت اونتادور svj به خاطر تنظیمات آیرودینامیک پیست روی ۳۲۰ کیلومتر محدود شده! قیمتشم ۵۲۰ هزار دلاره نه ۳۶۰ هزار دلار!،فقط باید منتظر موند و دید جانشین اونتادور قراره چی از آب دربیاد

    1. Reza

      ۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (5344 ديدگاه)

      یعنی چی نمیتونه بالای 320 تا بره.

      اونتادور معمولی 370 تا میرفت، من مطمئنم این یکی بالای 380 تا میره.

      موافقم 3
      مخالفم 1
      1. Reza

        ۷ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (5344 ديدگاه)
      2. سپهر خوشتیپ

        ۹ تیر ۱۴۰۰
        سوابق: (4 ديدگاه)

        قطعا حق با توئه

  3. Sajjad

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1864 ديدگاه)

    منتظرم یکی بگه مصرفش بالاست!
    مطمئنم هنوز هستن این جور افراد

    1. Ferrari

      ۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1959 ديدگاه)

      حالا اگه یکی بگه مصرفش زیاده چیکار میکنی؟؟

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. Sajjad

        ۷ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        من کاری نمیکنم ولی اون با این حرف بی سوادی خودشو ثابت میکنه

        1. Ferrari

          ۷ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1959 ديدگاه)

          چرا فکر میکنی با این حرفش بی سوادیش ثابت میشه؟؟
          خب مصرف ترکیبی ۲۰ لیتر کم نیست حاجی.

          موافقم 1
          مخالفم 1
      2. ساسان

        ۷ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (1047 ديدگاه)

        برای موتور12سیلندر تنفس طبیعی با این حجم موتور چیز غیر عادی و شوکه کننده ای نیست.به عنوان مثال برای رقیب هموطنشم درهمین رنجه .فراری سوپر فست:
        ۱۲ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۹.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری، ۱۶ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۴.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر شهری و ۱۳ مایل با هر گالن سوخت (معادل ۱۸.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر) مسیر سیکل ترکیبی و میانگین

        1. Ferrari

          ۸ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1959 ديدگاه)

          منبع شما برای این ادعا چیه؟
          دوست عزیز مصرف ترکیبی فراری۸۱۲ اندازه لامبورکینی اوراکانه .۱۵ لیتر مصرف و ۳۴۰ گرم الایندگی برای ۸۱۲ و اوراکان ۱۴٫3 لیتر مصرف و۳۵۷ گرم الایندگی .دوما اگه مصرف ۸۱۲ با اونتادور تقریبا برابر باشه تولید الایندگی هم باید برابر باشه دیگه ایا ۳۵۰ گرم ۸۱۲ با ۴۹۹ گرم اونتادور اس یا ۴۸۶ گرم همین مدل svjبرابره؟؟؟؟ تو سایت لامبو نوشته شده که اونتادور اس ٫۵ ۱۸ لیتر مصرف و ۴۹۹ گرم الایندگی داره و مدل svj هم ۱۸ لیتر مصرف و ۴۸۶ گرم الایندگی.
          برای من جنبه محیط زیستش اهمیت نداره.قدرت ،گشتاور ، مصرف سوخت و الایندگی بازده گرمایی موتور رو نشون میده

        2. ساسان

          ۸ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1047 ديدگاه)

          درتستهای خود مجلات نتایج چیز دیگریه. مثل اعداد اعلامی شتاب لامبو که درتستها بهتره یا قدرت مکلارن 720که بیشتر بود.
          مقایسه مکلارن 720 با svو812 از سایت http://fastestlaps.com:
          لینک:
          http://fastestlaps.com/comparisons/95i04ka0bfld
          یکمقدار مصرف بیشتر اونتادور هم بخاطر میزان دون فورس تولیدی بیشتر و مقاومت بیشتر درمقابل هواست.812 gtگرندتورهست. Svوsvj برای پیست توسعه داده شدن و طبیعتا”دون فورس بیشتری برای عبوراز پیچها نیاز داره.حتی در حالت عادی رانندگی هم لامبورگینی خلل و فرجهای بسیار زیادی روی بدنه داره نسبت به محصولات فراری و مکلارن که این ایجاد دون فورس بیشتر میکنه که مصرفو کمی بالاتر میبره.
          البته این برداشت منه میتونید قبول نکنید.

        3. Ferrari

          ۸ مهر ۱۳۹۷
          سوابق: (1959 ديدگاه)

          این سایتی که معرفی کردی تمام امارو ارقامش درست نیست خیلی وقته این سایت رو دنبال میکنم .معمولا نشریاتی که این اتومبیل هارو تست میکنن تو این موارد به اطلاعاتی که خود کمپانی منتشر میکنه بسنده میکنن مثلا تشریف ببرید سایت تاپ گیر یا اتوکارو …برای لامبو و فراری و کلا هر خودرو ساز دیگه امار کمپانی سازنده رو اعلام میکنن.البته اتو اکسپرس باید مصرف svj رو از سایت لامبو اعلام میکرد و این مصرفی که اعلام کردن اشتباهه.میگم اشتباهه چون ابزار لازم برای اندازه گیری دقیق رو ندارن .یکی دوتا سازمان هم هستن کارشون اندازه گیری مصرف سوخت خودروهاست که چیزی درمورد فراری و لامبو اعلام نکردن برای همین من فقط به اطلاعات کمپانی سازنده بسنده میکنم.

  4. علی رضا

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (223 ديدگاه)

    خیلی زیبا و خشن
    فقط من محل قرار گیری اگزوز ها رو دوست ندارم کلا نمای عقبش یکم عبوس ، نمای عقب SV خیلی جذاب تره

  5. ساسان

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    بامحدویتهایی که اونتادور برای شرکت سازنده بذات درخودش داشت.لامبورگینی واقعا”سنگ تمام گذاشت برای این مدل.پرفورمانته و SVJجوابیه به افرادی که محصولات گاو خشمگینو درحد پوستر اتاق تصورمیکردند. دومدل از فنیترین و زیبا ترین اتومبیلهای جهان که فارقشد از کلیشه های مدلهای پرفورمنس و نو آوریهای جالبی باخودش داشت.

  6. ایمان

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (4065 ديدگاه)

    به نظرم SVJ یک هایپرکار هست نه سوپرکار ??

    1. mahdy

      ۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2370 ديدگاه)

      واقعا درسته شایسته نام هایپر کاره
      اما ببین M5 کامپتیشن دیگه چیه که با 635 اسب و اون وزن و طراحی و ابعادش شتابی معادل با این هایپر کار(2.8) ثبت کرده

      1. Reza

        ۷ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (5344 ديدگاه)

        عزیزم 2.8 رو کارخونه اعلام کرده.
        کارخونه مال اونتادور S رو 2.9 اعلام کرده بود که با تست junny lieberman مشخص شد که 2.5 ثانیه هستش.
        من مطمئنم این نسخه زیر 2.5 ثانیه رو ثبت میکنه.چون مال SV رو 2.4 ثانیه هستش.

        تو این لینک شتاب 0 تا 100 همه نسخه های اونتادور رو مشخص میکنه.
        https://www.youtube.com/watch?v=P9oBBzuV9q4

    2. مانی

      ۸ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      به نظر من برترین ماشینی هست که از ابتدا تا به اینجای قرن ۲۱ تولید شده
      میدونم بعضیا مثلا لا فراری بهتره ولی‌ منظور من با در نظر گرفتن همه جوانب هست
      مثل کاری که مجلات خودروی می‌کنن و ولوو میشه بهترین ماشین سال

  7. Bideski

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (82 ديدگاه)

    دیوانه کنندس…
    سرم درد گرفت از این همه زیبایی و مهندسی با هم???

  8. رامتین

    ۷ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (3251 ديدگاه)

    تاپ اسپید آوانتادور svj برابر 378 کیلومتر هست. ضمن اینکه ممکنه حتی به مقادیر بالاتر هم برسه. مقدار اعلامی نظر شرکت هست و تست کننده که اشخاص هستند ممکنه کمی به اعداد بالاتر برسند. دقیقا مثل bmw m5 که شتاب اعلامی 0.4 ثانیه بیشتر از واقعیت بود!

    1. Reza

      ۷ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (5344 ديدگاه)

      فکر نکنم آقا رامتین چون نسخه اول اونتادور 370 تا میره . لینکشو بالا گذاشتم .
      هایپرکار Veneno با همین موتور 400 کیلومتر رو رفت پس svj هم باید بیشتر از 380 تا بره.

      1. بهزاد

        ۸ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2560 ديدگاه)

        اگر مبنا افزایش دانفورس به میزان 40 درصد باشه احتمال اینکه سرعت این خودرو به بالای 380 برسه کمه.
        اصولا خودروی پیست محور نسبت به نمونه های خیابانیشون تاپ اسپید کمتری دارن و ایرادی نمیشه گرفت.

      2. مانی

        ۸ مهر ۱۳۹۷
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        بخاطر ارو دینامیک فعال اگه طراحیش جوری باشه
        که بشه دان فرس رو خیلی‌ کم کرد باید بیشتر بره حرفت منطقیه

  9. Mohammadreza

    ۸ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (870 ديدگاه)

    ایندخودرو فقط اسما یه خودروی جاده ای هست
    رانندگی تو شهر و با این خودرو یه شکنجه به تمام معناست
    “صندلی‌های سطلی اسپورت هنوز هم به‌طور باورنکردنی‌ای ناراحت بوده”
    من جای صاحب این خودرو باشم یه گاراژ تو پیست کرایه میکنم و ماشینو همونجا تو پیست جا میذارم ودرستشم همینه
    بنظرم کسی که میخواد اینو بخره یکم پول بذاره روش بره یه خودرو مخصوص پیست مثل پورشه 935 کلاب اسپورت بخره

    1. ساسان

      ۸ مهر ۱۳۹۷
      سوابق: (1047 ديدگاه)

      تمامی محصولات 12 سیلندر لامبورگینی بخاطر ابعاد بزرگ و گیربکس تک کلاجه در رانندگی درون شهر خودروهای راحتی نیستن. حالا تغیرات بهبود پرفورمنسم بهش اظافه کنیم. خریداران این خودرو محدودیتهاشو ازمنو شما بهتر میشناسن. اونتادور قرار نیست به راحتی یهgtباشه. درطول ادوار لامبورگینی هزاران دستگاه از 12 سیلندهاشو درطول تاریخ باهمین وﺽعیت فروخت.
      یک نکته ی عجیب برای من درکامنت یکسری از دوستان اشاره به نقاط تاریک یک متن در مقایسه با اینهمه توانایی و نوآوری هست.
      دیگه باید با یه ماشین تنفس طبیعی با این ابعاد و این وزن چکار میکرد که نکرد. رکورد طولانیترین پیست جهانوزد. بازم دوستان رومساعل عجیب دست میگذارن.

  10. مهدی

    ۱۲ مهر ۱۳۹۷
    سوابق: (88 ديدگاه)

    “گیربکس پدال شیفتردار این خودرو دارای یک کلاچ بوده و در رانندگی نرمال تعویض‌های عجیب و نه چندان جالبی را می‌بینیم که بر سن بالای آونتادور اشاره می‌کند. البته در رانندگی سریع‌تر تعویض‌های سریع و قابل قبولی انجام می‌شود هرچند به نظر می‌رسد مشتریان لامبورگینی همین خشونت و بی‌رحمی را دوست دارند.”
    فکر کنم این متن جواب خیلی از دوستان رو داده، مشتریا همینجوری دوست دارن، این خشکی و خشونت در رانندگی همیشه در ذات ۱۲ سیلندرهای لامبورگینی بوده و یکی از مشخصه های اوناست.
    یادمه جرمی کلارکسون موقع تست اوراکان ناراضی بود، میگفت این ماشین فوق‌العادست و رانندگی باهاش خیلی راحته، اما مشکل اینجاست که یه لامبورگینی باید خشن باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا