وقتی پوشش روی دکمه استارت را بالا زده و انگشتتان یکی از جذابترین دکمههای استارت خودرو در سراسر دنیا را لمس کند، نیروگاه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری ۶۳۱ اسب بخاری لامبورگینی اوراکان اوو اسپایدر از خواب برمیخیزد.
این نسخه در واقع بهروزرسانی جذابی از سوپرکار روباز لامبورگینی بوده و قدرت بیشتری دارد تا مثل همیشه کمی بالاتر از پسرعموی خود یعنی آئودی R8 اسپایدر قرار گیرد. این خودرو همچنین بهطور قابلتوجهی گرانتر از R8 بوده و البته به همان اندازه اسبهای بیشتری هم دارد.
وقتی پدال شیفتر را بکشید اوراکان به جاده شلیک میشود. سواری خودرو در سرعتهای پایین و با توجه به استانداردهای سوپرکارها خوب است اما وقتی حالتهای گیراتر اسپورت یا کورسا را انتخاب کنید، سواری خودرو کاملاً سفت میشود. سیستم بالا برنده ارتفاع خودرو که بهصورت سفارشی وجود دارد تا ۴۰ میلیمتر ارتفاع جلوی اوراکان اوو اسپایدر را بالا میبرد و اگرچه آپشنی ۲۷۱۰ دلاری است اما برای چنین سوپرکاری بسیار ضروری جلوه میکند.
اما وقتی سرعت بالا برود پایداری خودرو فوقالعاده زیاد خواهد بود. هیچ نشانی از تکان در بدنه وجود نداشته و سیستم چهار چرخ محرک نیز حس اطمینان بسیار بالایی را به راننده تزریق میکند. تغییر لاین حرکتی هم که به مدد سیستم هدایت گشتاوری و فرمان پذیری چرخ های عقب صورت میگیرد تقریباً در یک چشم بر هم زدن انجام میشود. تنها نکتهی قابلذکر به فرمان سبک لامبورگینی مربوط میشود که آن حس نهایی انتقال احساس را ندارد.
اما این پیشرانه است که همهچیز را تحت تأثیر خود قرار میدهد. با قدرت ۶۳۱ اسب بخاری که در دور ۸ هزار تولید میشود، شتاب گیری خودرو وحشیانه خواهد بود. هیچچیزی در جاده جایگزین لذت رساندن دور موتور یک لامبورگینی به ردلاین نمیشود. صدای تولیدی این نیروگاه بیرحم هم بسیار جذاب و ضداجتماعی بوده و هیچگاه از شنیدن آن خسته نخواهید شد.
اما در واقعیت شاید نتوان در جادههای عمومی با اوراکان اوو اسپایدر تاختوتاز کرد ولی حتی در روزهای سرد زمستانی نیز همهچیز مهیای یک سواری هیجانانگیز است. شاید فراری و مک لارن پیشرانههای توربوی فوقالعادهای تولید کرده باشند اما هیچکدام صدای هیجانانگیز نیروگاه ۱۰ سیلندر اوراکان را ندارند.
باز کردن سقف شما را وارد دنیای جدیدی میکند. کمی باد در کابین میپیچد و صندلیهای گرمکن دارد قوی باعث میشوند حتی در هوای سرد نیز از وضعیت موجود لذت ببرید؛ اما باید یک حقیقت را بپذیرید و آن اینکه سواری طولانیمدت با سوپرکارها میتواند کل بدن شما را خسته کند.
نشستن روی صندلیهای اسپورت نیازمند حرکات کششی بوده و برخلاف صندلی برخی خودروها که بیشتر مناسب برخی بدنهای خاص هستند، صندلیهای اوراکان بین افراد تبعیضی قائل نمیشود. در واقع تمامی تیم تست کننده اوراکان حسی مشابه درباره صندلی ها و ارگونومی کابین خودرو داشتند.
اما برخی افراد کابین خودرو را اندکی شلوغ دانسته و ارتباط برقرار کردن با آن را سخت میدانند؛ و افراد قدبلند نیز مشکلاتی را در نشستن روی صندلی خواهند داشت.
اولین موضوع انتقاد برانگیز به روشن کردن پشت آمپرها مربوط میشود. وجود پدالهای تعویض دنده بزرگ باعث شده استفاده از اهرمهای سنتی امکانپذیر نباشد و به همین خاطر لامبورگینی دکمهای کوچک در سمت چپ فرمان تدارک دیده است که راننده را کاملاً عصبی میکند! مورد دیگر هم به نبود اندروید اتو حتی در صورت سفارش بسته ۲۴۴۰ پوندی گوشی هوشمند مربوط میشود.
و این تنها بخش کوچکی از آپشن های گرانقیمت لامبورگینی است. دوربین دندهعقب ۱۴۴۰ پوند قیمت دارد و برای نگهدارنده فنجان باید ۵۴۰ پوند بپردازید! رنگ نارنجی بدنه بسیار جذاب به نظر میرسد اما برای آن باید ۱۰ هزار پوند کنار بگذارید. اگر دیگر آپشن ها را نیز انتخاب کنید باید در کل ۴۴۷۵۰ پوند از این بابت پرداخت نمایید.
البته خودروهایی همچون لامبورگینی هرگز با ارزش در برابر مبلغ پرداختی توصیف نمیشوند و اوراکان اوو اسپایدر هم به قدری پرفورمنس و هیجان را ارائه میکند که اصلاً به یاد قیمت آن نمیافتید. این خودرو یک سر و گردن بالاتر از آئودی R8 قرار دارد و قیمتش هم مؤید این نکته است.
لامبورگینی اوراکان اسپایدر اوو یک سوپرکار ۱۰ سیلندر با میزان جلبتوجه فوقالعاده زیاد است. اگرچه سواری مدل کوپه اندکی بهتر است اما نسخه اسپایدر صدا، هیجان و جذابیت بیشتری داشته و در واقع همانی است که باید باشد. سواری خودرو سفت، صندلی ها بسیار بد و ارگونومی سوال برانگیز است اما این نقاط ضعف کوچک اصلاً روی کلیت خودرو تأثیر نمیگذارند.
مشخصات لامبورگینی اوراکان اوو اسپایدر
- قیمت: 181781 پوند
- پیشرانه: 10 سیلندر ۵.۲ لیتری
- قدرت/گشتاور: 631 اسب بخار/۶۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۱ ثانیه
- حداکثر سرعت: 325 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 14.۲ لیتر در هر صد کیلومتر
ساسان
۱ اسفند ۱۳۹۸یکی به میخ میزنه یکی به نعل..هی میگه…این ایراداتو داره اما…این ایراداتم داره بازم اما….دیگه اما چیه?…یه بخشو به نقاط ضعف اختصاص بدن..یه بخشو به نقاط قوت…اونم برای تمام محصولها.چه بریتانیایی!!چه امریکایی!چهه اروپایی!
Farzad
۱ اسفند ۱۳۹۸یادمه چند وقت پبش یه کلیپ دیدم ، راننده وقتی در حال تست لامبورگینی هوراکان بود از شدت هیجان اشک میریخت ، خیلی جالب بود …
Farzad
۱ اسفند ۱۳۹۸https://www.aparat.com/v/eNJcI/لامبورگینی_هوراکان_پرفورمانته_و_گریه_راننده_ازشدت_هیجان
علیرضا
۱ اسفند ۱۳۹۸به عنوان یه طرفدار پروپاقرص فراری واقعا کلاه از سر برمیدارم به احترام این همه کیفیت و هیجان در تمامی محصولات لامبورگینی
Farshad
۱ اسفند ۱۳۹۸وقتی خودرویی زیر مجموعه فلوکس واگنه دنبال عیب نگردین
سورنا
۱ اسفند ۱۳۹۸داریم از لامبو بهتر ؟
همیشه این جمله یادم میفته فک کنم سال ۲۰۱۰ بود داشتم یه برنامه میدیدم طرف گفت که شما هر ماشینی داشته باشی اسمشو میگی مثلا بنز و بی ام و و …
ولی وقتی لامبورگینی داشته باشی دیگه نمیکی لامبورگینی دارم بلکه میگی لامبوررررررررررررررگینی دارم
“عشق” همین !
Carbonado Aventador
۱ اسفند ۱۳۹۸به نظرم برخی از ماشین ها تو برخی از برهه های تاریخ خیلی تاثیر گذار بودن و گامی رو به جلو برای صنعت اتومبیل..
نمونش مکلارن f1 تو زمان خودش
یا فراری انزو
و بوگاتی ویرون که بحث حداکثر سرعتو انداخت سر زبون ها
یا حتی لافراری که کلاس هایپر کارها رو به وجود اورد
.
.
لامبورگینی اونتادور هم سال ۲۰۱۱ تبدیل به یه ماشین تاثیر گذار تو دهه اخیر شد..
.
.
زمانی که اکثر سوپر اسپورتا برای پرفومنس بیشتر حتی بخاری و کولر درست حسابی نداشتن..
.
.
آونتادور اومد ماشینی رو رونمایی کرد
با نهایت مرغوبیت و کیفیت کابین
چرم درجه ۱
۶ تا کیسه هوا
و صفحه نمایشگر لمسی ۸ اینچی
.
.
که اون زمان یه چیز عجیب غریبی بود برا خودش!!!
.
.
لامبورگینی شاید بعضی وقتا از برخی نظرات از مکلارن یا پورشه عقب تر باشه..
که اونم به خاطر سیاست های کارخونه هست نه عدم توانایی..
.
.
ولی به جرعت میگم از جفتشون ،مخصوصا مکلارن از لحاظ ارزش کلوسیونی و افتر مارکتی و پرستیژ خیلی جلوتره..
.
.
مکلارن اگه هر دوسال یبار ماشین جدید نده از مود میوفته.
.
.
تو این ۱۰ سال ۱۰ تا ماشین معرفی کرده که از توش کلا یه p1 و یه ۷۲۰ عالی دراومد..
.
بقیشون ته تهش دوسال در مرکز توجه بودن..
.
.
ولی اونتادور ۱۰ ساله که جزو بهترین هاست..
.
.
و سنگ محک کلاس خودشه.
هرکسی میخواد بگه که ماشین من خیلی خوبه اول میاد تو یه درگ تبلیغاتی آونتادورو شکست میده که پرچمش بره بالا…
.
.
نمونش چلنجر دیمون که اون اونتادور سبزه رو اوردن که ۲ ثانیه دیرتر استارت زد..
.
.
یه کیلیپ دیدم چند روز پیش دیمون هوراکان ۶۱۰ اسبی رو نمیتونست بزنه..
۳ تا درگ انداختن دوتاشو هوراکان زد
sina7
۱ اسفند ۱۳۹۸لامبورگینی باعث شد من عاشق ماشین بشم.
یکی از کمپانیایی هستش که میگی دیگه بهتر از این نمیشه ولی هردفعه ثابت میکنه در اشتباهی.
واقعا ساختن جانشین واسه گالاردو و مورسیه لاگو سخت ترین کار ممکن بود که لامبورگینی به شکل عجیبی به بهترین نحو ممکن انجامش داد.
Abbas.Lambo
۲ اسفند ۱۳۹۸دقیقا منم مث تو هستم،از یازده سالگی با دیدن عکس یه گایاردو مشکی عاشق دنیای خودرو شدم
Behzad
۲ اسفند ۱۳۹۸لامبورگینی به غیر از بقیه سوپر اسپرت هاست
FLANKER
۲ اسفند ۱۳۹۸کابینو نگاه مثل جته جنگیه انگار میری تو f16
Omid622
۲ اسفند ۱۳۹۸به نظرم خاتمه تولید موتور های تنفس طبیعی ۱۰ و ۱۲ سیلندر
یعنی اون روز مرگ لذت رانندگی اونم موتورهای بی نظیر تنفس طبیعی لامبو و فراری