لامبورگینی اوایل سال جاری و در پیست بینالمللی بحرین از اصحاب رسانه برای بررسی اولیهی اوراکان اوو دعوت کرده بود. تنها با تجربهی چند پیچ در پیست بود که مشخص شد تغییرات اعمال شده در این خودرو تنها به سیستم اطلاعات سرگرمی و برخی قطعات بدنه ختم نمیشود.
این خودرو باعث میشود لامبورگینی با قدرت بیشتری به جنگ مک لارن برود. تکنولوژیهای بیشتر اوراکان اوو هم باعث شدهاند سرانجام ایتالیاییها در این بخش هم چالشبرانگیز ظاهر شوند.
علاوه بر پیشرانهای جدید، اوراکان اوو دارای سوپاپهای ورودی تیتانیومی و سیستم اگزوز سبکوزن است. البته که صدای تولیدی پیشرانه انسان را مجذوب خود کرده و کاملاً ضد اجتماع است. درست همانگونه که یک لامبورگینی باید باشد…
همچون همیشه این پیشرانه است که تجربهی رانندگی را تحت تأثیر خود قرار میدهد. هرچقدر که دور پیشرانه بالاتر میرود واکنش هیجانانگیزتری را تجربه میکنید و تا پیش از اینکه نیروگاه خودرو گرم شود غرشی ترسناک را خواهید شنید. سه حالت رانندگی وجود دارد که اگرچه قابل پیکربندی نیست اما هریک باعث ایجاد شخصیت متمایزی در اوراکان اوو میشوند.
حالت استارادا یا همان خیابان باعث میشود راحتترین و آرام ترین حالت را تجربه کنید. گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه ی لامبورگینی در این حالت تعویضهای نرمی دارد. البته گیربکس در سرعتهای زیر ۱۰۰ کیلومتر در ساعت کمی بیمیل بوده ولی شما میتوانید با استفاده از پدالهای فلزی پشت فرمان کنترل اوضاع را در دست بگیرید.
و این همان چیزی است که اوراکان اووی جدید شما را تشویق میکند تا انجام دهید. در حالت اسپورت یا کورسا است که خودرو بهطور باورنکردنی هیجانانگیز بوده و فقط میخواهید با آن برانید. شتاب گیری را میتوان با واژهی وحشیانه توصیف کرد و هرگز از رساندن دور پیشرانه به ۸۵۰۰ خسته نخواهید شد. این خودرو به اندازهی مک لارن 600LT کلینیکی یا همهکاره نیست ولی بیشک حس ناب محصولات لامبورگینی را دارد.
دیگر بخشی که اوراکان توانایی برابری با مک لارن را ندارد راحتی سواری است. دامپرها به اندازهی کافی رضایتبخش هستند و اوراکان اوو اصلاً خودروی ناراحتی نیست اما از نظر سواری راحت در جادههای پر از دستانداز بریتانیا نمیتواند با مک لارن 570S رقابت کند.
البته لامبورگینی خودرویی چابک و فرز است. سیستمهای فرمان پذیری چهار چرخ و هدایت گشتاوری به همراه سیستم LDVI باعث شدهاند اوراکان بر پاشنهی خودش بچرخد و با حسی باورنکردنی که پر از سبکی و هیجان است به سمت پیچها حملهور شود. فرمان خودرو خیلی سنگین نیست اما دقیق و گیرا بوده و اعتمادبهنفس زیادی در راننده ایجاد میکند.
تمامی مدلهای این خودرو دارای سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحهنمایش جدید ۸.۴ اینچی هستند که با پشت آمپرهای دیجیتالی مشابه محصولات آئودی همراه میشود. اگرچه این سیستم یک سر و گردن بالاتر از مک لارن قرار میگیرد اما ضعفهای خاص خود را دارد. طراحی منوها منطقی نبوده و خبری از دکمه نیست و این امر کم یا زیاد کردن صدا را عجیب و سخت میکند. این سیستم بهصورت استاندارد دارای اپل کارپلی بوده و گرافیک آن نیز خوب است.
مشخصات لامبورگینی اوراکان اوو
- قیمت: 206 هزار پوند
- پیشرانه: 10 سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی
- قدرت/گشتاور: 631 اسب بخار/۶۰۰ نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 2.۹ ثانیه
- حداکثر سرعت: 325 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 13.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
ساسان
۷ شهریور ۱۳۹۸کاملترین محصول لامبورگینیه…چه تغیرات ظاهری و چه تغییرات فنی خودرو برای یک جانشین میانرده فوقلادست…اماو اگرهایی که نویسنده آورده از نظر من با خصلتو خوی لامبورگینی سازگاره و کسی که سراغ این برند میاد همینقدر انتظار واکنش وحشی و محکمو از ماشین داره.اصلا نقطه ی تفاوت محصولات لامبو همون اما اگرها و مقایسه های مسخره ای بود که نویسنده کرد…باید منتظر مدل پیست محور ایوو باشیم .که احتمال زیاد سوپرلگرا خواهد بود!
NAVID۰۰۹۸
۷ شهریور ۱۳۹۸از بند زندان پدال آزاد شدم ?
به خودم تبریک میگم .
با وثیقه یک میلیاردی جناب نجفی آزاد شدم تا اطلاع ثانوی .
Reza
۸ شهریور ۱۳۹۸فکر کنم این گاو دوست داشتنی که دل هممونو برده یکی از خودرو های انتخابی برای درگ امسال موتور ترند باشه.
sina7
۸ شهریور ۱۳۹۸این انگلیسی های لعنتی =)))
معلوم نیس بررسی لامبورگینیه یا تبلیغ مکلارن
خودشونم تو دلشون لامبورگینی و فراری و فورد و … دوس دارنا
ولی غرورشون نمیذاره اعتراف کنن
هرچند آمار فروش و محبوبیت معلوم میکنه حقیقتو
مثل استقبال از موستانگ فرمون راست
مانی
۸ شهریور ۱۳۹۸دقیقا
آدم فکر میکنه نویسنده هر لحظه پیشه خودش میگه
ای بابا موتور این چرا از مکلارن بهتره،ای خدا اینفوتینمنتش هم که بهتره و …
ساسان
۸ شهریور ۱۳۹۸نویسنده تلاش داشت 600ltرو سنگ محک جلوه بده.یه خودرو پیست محورو باجانشین یک خودرو میانرده مقایسه میکنه و مدام به سنگ محک ساختگیش لایک میده…این نوع مقالات خودبخود درذهن مخاطب رده بدی به وجود میاره که محصولات فلان شرکت دنباله رو ودرحال تلاش برای رسیدن به کیفیت برند مد نظر نوسندست…ولی ازنظر من فقط یک شیطنت رسانه ایه..ایوو باید بافراری F8 Tributo مقایسه بشه..تازه اگرF8رو فیسلفت میانرده درنظر بگیریم نه یک فیس آف
مزدا
۸ شهریور ۱۳۹۸کلمه بی نظیر و بی نقص هم براش کمه
Alireza
۷ شهریور ۱۳۹۸جلوش خعلی خوبه
حسن
۷ شهریور ۱۳۹۸واقعا این ماشین به دل میشینه، من که دیوانه طراحی و فنیش هستم. واقعا لامبورگینی برای نسل بعدی کار سختی داره که از خودش بهتر باشه!!!
فرید
۷ شهریور ۱۳۹۸من طرفدار فوق العاده لامبورگینی ام ولی چن وقت پیش یه مطلبی خوندم درباره مدریت لامبورگینی توسط ولکس واگون و اینکه به لامبورگینی احمیت کامل نمیدن و نمیخوان لامبورگینی بازار خودرو های المانی خودشونو خراب کنه واسه همین هر وخ درباره لامبورگینی میخونم حس بدی بهم دست میده چون میدونم لامبورگینی میتونست ازین حیلی بهتر باشه اگه دست خود ایتالیایی ها بود
Behrouz. anzali
۷ شهریور ۱۳۹۸صدای نابی داره که کمتر سوپر کاری پیدا میشه باهاش رقابت بکنه
مهدی ۹۱۱
۷ شهریور ۱۳۹۸سلام در مسابقه ای که ۹۱۱توبو اس و پرفور مانته انجام شد در رولینگ لامبو و در درگ پورشه برنده شد دریوتوب هست جالبه
علی
۷ شهریور ۱۳۹۸چرا کمپانی میگه 640 اسب ولی در بررسی ها 10 اسب کمتر میگن؟
شاهین
۷ شهریور ۱۳۹۸سلام
این به تفاوت بین واحدها مربوط میشه.
حسین دهمرد
۷ شهریور ۱۳۹۸معرفی لامبو بود یا تبلیغ مکلارن؟
ali a
۸ شهریور ۱۳۹۸خیلی دلرباست…
سورنا
۸ شهریور ۱۳۹۸جایی که لامبورگینی باشه دیگه هیچ ماشین دیگه ای دیده نمیشه
لامبورگینی خدای ماشیناس
تونستی یه ایراد پیدا کنی ازش جایزه داری تو همه چی عالیه قدرت زیبایی خاص بودن و …
همش گفتید مک لارن و … ولی یه تار موی لامبو میرزه به کل شرکت مک لارن
Khosrow
۸ شهریور ۱۳۹۸بهترین مقاله و زیباترین عکس ها از اوراکان / اونجا پاییزه ..
رامتین
۸ شهریور ۱۳۹۸فوق العاده هست با موتور 5.2 لیتری تنفس طبیعی و 630 اسب. یعنی به ازای هر لیتر 121 اسب که عدد فوق العاده ای هست. البته یجا دیدم از همین موتور 666 اسب هم گرفتند. در کل بهترین سوپر اسپورت دنیاست و نظرسنجی سایت پدال هم همینو نشون داد.