لامبورگینی

تجربه رانندگی با لامبورگینی اِسِنزا SCV12

این ایتالیایی‌های کاربلد!

تنها ۴۰ دستگاه از لامبورگینی اسنزا SCV12 تولید خواهد شد و هریک پیش از مالیات برچسب قیمت ۲.۲ میلیون یورویی خواهد داشت. هیچ‌یک از این خودروها علیرغم تائید فیا برای حضور در مسابقات استقامت راهی پیست‌ها نخواهند شد. در حقیقت این خودرو یک اسباب‌بازی طراحی شده برای بردن دلِ طرفداران ثروتمند لامبورگینی بوده، افرادی که آونتادور SVJ “عادی” را کافی نمی‌دانند!

به همین خاطر اسنزا SCV12 خودرویی با ظرفیت‌های کامل بوده اما هنوز هم به گیربکس X-Trac مسابقه‌ای مجهز بوده و دارای فیبر کربن فراوان می‌باشد. همچنین فاصله بین محوری نیز به‌طور قابل‌توجهی بیشتر شده تا این گیربکس جدید را پذیرا شود.

ظاهر خودرو هنوز هم مثل محصولات ناب لامبورگینی بوده هرچند بال عقب بزرگ و جدید باعث می‌شود این خودرو در سرعت ۲۴۱ کیلومتر در ساعت بتواند نیروی رو به پایین ۱۲۰۰ کیلوگرمی تولید کند. زیر پوست اسنزا SCV12 نیز نیروگاه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری بزرگ و قدیمی لامبورگینی جا خوش کرده است.

این پیشرانه به لطف تغییراتی در خود بیشترین قدرت را نسبت به پیشرانه‌های ۱۲ سیلندر اتمسفریک قبلی تولید می‌کند. پیشرانه یاد شده قدرت ۸۱۹ اسب بخاری در دور ۸۵۰۰ و گشتاور ۷۶۰ نیوتون متری را در دور ۷ هزار در اختیار راننده قرار می‌دهد.

در کل وزن اسنزا SCV12 کمتر از ۱۵۰۰ کیلوگرم بوده و اگزوز نیز کاملاً فاقد صدا خفه کن و کاتالیست بوده و بنابراین شاهد صدایی فوق‌العاده گیرا و خشن خواهید بود. در دور ۳ هزار صدای اگزوز به حدی است که شما را پس می‌زند؛ و در دور ۸۷۰۰ که محدودیت دورانی پیشرانه فرا می‌رسد شاید گوش‌های شما آسیب ببیند. از هر لحاظی این یک خودروی فوق‌العاده است.

و زمانی که وارد خودرو می‌شوید احساس خاصی پیدا می‌کنید. در آغاز باید گفت هوای داخل خودرو بسیار داغ بوده و نسخه پیش‌تولیدی تست شده فاقد سیستم تهویه مطبوع بوده و این در حالی بود که نمایشگر دمای داخل کاکپیت دمای حدود ۴۸ درجه سانتی‌گراد را نشان می‌داد.

صندلی مسابقه‌ای اسنزا SCV12 شما را در برمی‌گیرد و در جلوی چشمان شما چیزی قرار گرفته که خیلی شبیه فرمان نیست زیرا در واقع اهرمی با دو دستگیره خود است. همچنین دریایی از دکمه‌ها در گوشه و کنار فرمان دیده می‌شود.

این دکمه‌ها به شما اجازه می‌دهند تا از ۱۲ تنظیمات مختلف کنترل کشش، ۱۲ حالت مختلف ABS، ۵ حالت مختلف پیشرانه، تنظیمات فرمان و دیفرانسیل لغزش محدود یکی را انتخاب کنید.

در حقیقت شروع به کار با اسنزا SCV12 کمی پیچیده است؛ اما زمانی که مهندس شرکت وارد میدان شده و همه‌چیز را در تنظیمات صحیح خود قرار می‌دهد ما هم آماده شده و دکمه استارت را فشار می‌دهیم.

پیشرانه ۱۲ سیلندر این هیولا با انرژی‌ای مضاعف از خواب برخاسته و ما پدال گاز را به نرمی فشار داده و راه می‌افتیم. نیازی به پدال کلاچ نیست زیرا پیش از شروع به حرکت گیربکس کار را انجام داده است. زمانی که با گیربکس X-Trac و نسبت‌ها و دنده‌های آن آشنایی پیدا کنید با دقت بیشتری از انگشتان خود برای تعویض دنده‌ها استفاده خواهید کرد.

در دو دور اول پیست ما رانندگی آرام و نرمی داشتیم و خود ما آن را رانندگی با دقت توصیف می‌کنیم. در همین حالت هم SCV12 خودرویی بسیار بزرگ و پر سر و صدا بوده و واقعاً ما را می‌ترساند. فرمان سنگین است و ترمزها حس عجیبی دارند هرچند قدرت توقف بسیار بالایی را به ارمغان می‌آورند.

گیربکس هم علاقه‌ای به بازی کردن راننده با پدال گاز نداشته و سیستم تعلیق نیز به حدی خشک است که از یک پیچ به پیچ دیگر در حال بالا و پایین پریدن خواهید بود. در واقع هر حرکت راننده به معنی شنیده شدن صدایی از پیشرانه و گیربکس بوده و اسنزا SCV12 نشان می‌دهد که از سرعت پایین خوشش نمی‌آید.

پس از دو دور ما فشار بیشتری روی پدال گاز آوردیم و پیشرانه روی وحشی خود را نشان داد و در یک چشم بر هم زدن قدرت فوق‌العاده خود را به رخ کشید. صدای تولیدی باورنکردنی بوده و حس شتاب گیری خامی که وجود دارد قابل وصف نیست. هرچقدر که بر پدال گاز فشار می‌آوردم صدای تولیدی بیشتر و بیشتر می‌شد.

برای اولین بار هرچه در توان داشتیم بر پدال ترمز فشار وارد کردیم تا ببینیم چه اتفاقی می‌افتد و آنجا بود که پاسخی دیوانه کننده را دریافت کردیم.

به نظر می‌رسد SCV12 قادر است در زمانی کمتر از زمان موردنیاز برای خواندن یک جمله از این نوشتار سرعت خود را از ۲۱۰ به ۵۰ کیلومتر در ساعت برساند؛ و زمانی که یاد گرفتید چگونه با چنین قدرتی در چنین فاصله کمی توقف کنید، ترمزها بیش از پیش نظرتان را به خود جلب خواهند کرد.

تا زمانی که اوقات بیشتری را با این هیولا سپری کرده و چند دور بیشتر را در پیست حضور یابید، این آئرودینامیک لامبورگینی است که نظر را به خود جلب می‌کند.

یک پیچ ویژه در پیست واله لونگا وجود دارد که حس می‌شد کار SCV12 در سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت و در دنده چهارم تمام است. با خود فکر می‌کردیم اگر سرعت بالاتر برود پرواز کرده و تصادف خواهیم کرد؛ اما این‌گونه نبود زیرا یاد گرفتیم برای تولید چسبندگی و پایداری بیشتر باید سرعت خود را در چنین پیچ‌هایی بالاتر بروید و همه‌چیز پیش چشمان شما در یک چشم بر هم زدن تغییر می‌کند.

همه‌چیز در یک لحظه اتفاق می‌افتد. دوست دارید دوباره به همان لحظه بازگردید، پای خود را روی پدال گاز بفشارید و سریع‌تر بروید. اسنزا SCV12 خودرویی باورنکردنی است. قطعاً لامبورگینی نمی‌تواند چیزی بهتر از این بسازد.

اسنزا SCV12 آن‌گونه که ما می‌دانیم شام آخر لامبورگینی ۱۲ سیلندر از این دست است. این هیولا فقط مختص پیست بوده و به تعدادی محدود تولید خواهد شد. بله SCV12 برای ثروتمندان است اما نشان می‌دهد که با استفاده از تکنولوژی سنتی می‌توان به چه چیزی رسید. طی ۲۰ سال آینده دوباره نگاهی به این شاهکار خواهیم داشت…

مشخصات لامبورگینی اسنزا SCV12

  • قیمت: 2.۲ میلیون یورو
  • پیشرانه: 12 سیلندر ۶.۵ لیتری
  • قدرت/گشتاور: 819 اسب بخار/۷۶۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 6 سرعته سکونشئال، دیفرانسیل عقب
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: زیر ۳ ثانیه
  • حداکثر سرعت: فراتر از ۳۳۸ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: اعلام نشده

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۹ رای
منبع
autoexpress

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۹ دیدگاه‌ها

  1. R@m!n

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2243 ديدگاه)

    چرا تو نوربرگرینگ باهاش رکورد نزدن ؟؟ بنظرم می تونست رکورد قابل توجهی بزنه.

    موافقم 16
    1. Reza Waffen SS

      ۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      شاید بخاطر و قیمت و تولید محدودش نبردنش به نوربرگرینگ

      موافقم 15
      1. R@m!n

        ۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2243 ديدگاه)

        شایدم از اونتادور SVJ ضعیف تره که خب این قیمت ماوراییش زیر سوال می رفت.

        موافقم 4
        مخالفم 12
        1. akrh78

          ۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1359 ديدگاه)

          حرفا میزنی
          با قدرت بیشتر، وزن کمتر، یه خروار داون فورس، شاسی متمرکز روی پیست، تایم کندتر از مدل جاده ای؟
          کلا لامبورگینی با مدلای تولید محدودش نمیره نوربرگ رینگ
          رونتون وننو چنتناریو سیان هیچکدوم تایم نزدن

          موافقم 15
        2. R@m!n

          ۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          این مدل های که اشاره کردی واقعا برای پیست نبودن صرفا بدنه متفاوت با مقداری تغییرات از رو مدلای جاده ای بودن (البته منکر فوق العاده بودنشون نیستم) ولی این ماشین با این همه تنظیمات و قطعات پیست محور باید یه رکورد میزد.

          SVJ هم فقط اسما ماشین جاده ای هست اما رسماً یه ماشین مسابقه ای هست.
          از این جهت میگم ممکنه کندتر باشه چون از تکنولوژی ALA 2 استفاده نمی کنه (من تو سایت لامبورگینی ندیدم به این موضوع اشاره کنه) و صرفا یه خودرو پیست محور سنتی هست. چیزی مثله سستو المنتو.

          موافقم 8
          مخالفم 3
        3. Reza Waffen SS

          ۸ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (5360 ديدگاه)

          جناب با چه منطقی این حرف رو زدید؟ وقتی وزنش از اونتادور SVJ کمتره و قدرت و گشتاورش ازش بیشتره و . . . . دلیلی نداره که ضعیف باشه

          موافقم 9
          مخالفم 1
        4. R@m!n

          ۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2243 ديدگاه)

          با منطق بالا که گفتم

          موافقم 2
          مخالفم 6
    2. Farzad

      ۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      بله ، به نظرم در آینده خواهد زد .

      موافقم 7
      مخالفم 1
  2. Shirko

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (271 ديدگاه)

    واقعا حریف می طلبه .

    1. محمدهادی

      ۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      اوففففف
      این لامبورگینی تکامل یافته ترین ژن موتور اسپرتیک رو تو اندام خودش پنهان کرده
      البته همچین پنهانم نیست
      به فرم کایتی شکل خودرو توجه کنید
      تا بفهمید که چقدر لامبو توی مبحث خارج از جاده و خیابان به فراری و مکلارن و پورشه نزدیک شده
      این ماشین یه تجربه ی خالص مسابقه ییه،از زبان و دید لامبورگینی
      من در به درش شدم
      بههههترین لامبورگینی که دوستداشتم یک بارم که شده وجود داشته باشه
      چرا از اگزوزش قاتل روح و گوش و مغز و آرامش ما بیرون میاد
      کیا اینو طراحی کردن؟
      چقد روح لامبورگینی توی رگاشون وجود داشته؟😢😢😢
      دست از سرم بردار اسنزای رویایی😭

      موافقم 11
      1. Carbonado Aventador

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (4514 ديدگاه)

        الان بخش اسکوادرا کورس لامبورگینی
        دست کمی‌از اسکودریا ی فراری نداره!!!
        .
        ایکاش انقدر وضعیت اقتصادی بد و پیچیده نبود که لامبو هم بتونه تو فرمول یک ورود بزنه!!

  3. R

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (36 ديدگاه)

    کلمه ی خفن از این ماشین میاد

    🤳🇮🇹💪

  4. SF90 STRADALE

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4062 ديدگاه)

    ایتالیایی ها همیشه شکوه و عظمت خودشون رو به رُخ دیگران میکشن
    اگه محدودیتی وجود نداشت در آینده ، مطمئن باشید لامبورگینی از این بهترم می ساخت
    حیف این سلاطین پیست که به تاریخ می پیوندن و جاشون رو به ۴ چرخ هایی با ۴ تا باتری میدن !!!!

    موافقم 15
  5. محمد امین

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    همه ی ویژگی های این ماشین رو دوست دارم و واقعا مهندسی بینظیره ایتالیایی پشتش هست در کنار چاشنی آلمانی و خیلی دوست داشتنی هست
    تنها چیزی که منو ناراحت میکنه
    اول اینکه این جزو آخرین های لامبو v12 خالص هست
    دوم اینکه وزنش خیلی بالاست ، توقع زیر ۱۱۰۰ داشتم ، آخه fxxk evo با تکنولوژی سال های ۲۰۱۷ و اینکه هیبرید هست و باطری داره زیر ۱۱۰۰ هست و همچنین والکری
    ولی واقعا خیلی خوش گذشت خوندن این مقاله، چند مدت بود کمتر راجب سوپر کار ها و هایپر کارهای درست حسابی خونده بودیم

    1. ( 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪 ( Amirreza

      ۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2733 ديدگاه)

      در واقع این ماشین مهندسی آلمانی با چاشنی ایتالیایی هست نه مهندسی ایتالیایی با چاشنی آلمانی ولی برام مهم نیست چون در هر صورت فوق العادس

      موافقم 2
      مخالفم 5
      1. محمد امین

        ۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        خب بالاخره ساخت شرکت لامبو ایتالیا هست

      2. akrh78

        ۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (1359 ديدگاه)

        این ماشین اگه یه چیزش المانی باشه، سرمایه ساختشه که اونم بعیده با اینهمه رشد فروش و سود آوری حتی 1 دلار هم از فولکس گرفته باشن

    2. akrh78

      ۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1359 ديدگاه)

      وزنی که میگی dry weight هست که کاملا بی معنیه، ماشین بدون روغن های ضروریش یه مجسمه بیشتر نیست
      وزن fxxk evo با روغناش 1405 کیلو هست سیستم کرزش هم حدود 145 کیلو وزنشه
      در مقابل اسنزا (با ریشه اونتادور 2011) 1376 کیلو وزنشه

      1. محمد امین

        ۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        وزن dry فراری fxxk evo رسما ۱۰۷۵ کیلوگرم هست که زمان تولیدش یه سنگ مهک برای ماشنی های پیست محور هیبرید محصوب می‌شد ، و وزن kerb این ماشین همونطور که فرمودین ۱۴۰۵ هست همرا با تمامی موارد ، اما وزن اسنزا حدود ۱۵۰۰ هست ،وزنی که شما می فرماید وزن kerb نیست ، خود مقاله ی انگلیسی هم به حدود ۱۵۰۰ اشاره کرده ، که با توجه به اینکه سیستم هیبرید و کرز نداره نسبت به فراری که قدیمی تر هست ، هم در وزن خشک هم با مایعات سنگین به نظر میرسه ،نمیشه انکار کرد ، فراری همیشه در سبک سازی بهتر از لامبو بوده و میتونم هر مثالی که بزنی براش جواب بیارم در این موضوع

      2. علی

        ۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (799 ديدگاه)

        دقیقا موافقم بعضی اطلاع دقیق ندارن این ماشین نهایت مهندسی نهایت لذت رانندگی نهایت طراحی آخه لامصب این هیچ چی کم نداره از هر جهت مینگری یه جواهر خالص ایتالیا یی هست

      3. علی

        ۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (799 ديدگاه)

        موافقم باشما بذار هرچی دوس دارن بگن این از هر نظر از fxx سرتره وسلام

    3. محمدهادی

      ۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      احسسنت
      داداش این که دیگه کار خودشو باما کرد
      بذار یه چند صد کیلوهم بالاتر تر باشه
      چه تفاوتی میکنه وقتی گازو میبندی بهش سروصدایی که تولیدمیشه متلاشیت میکنه
      چه تفاوتی داره ۱۵۰۰ تا یا ۱۱۰۰ تا وقتی از رو پیچ ها باهاش پرواز میکنی
      انگار که سوار روی هوایی نه آسفالت؟😢😢😞😔
      اذیتم کرد این پست پدال😞

  6. خاص

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (239 ديدگاه)

    هرچند خودروی وحشتناکیه اما در مقایسه با هوایرا R نمیتونه عرض اندام کنه.

    صداش هم عالیه مثل صدای (هوایرا R) و (FXXKevo) و (والکری AMR).

    نسبت قدرت به لیترش (HP per Liter) و نسبت قدرت به وزنش (HP per weight) هم خوبه اما در هردو مقوله، از هوایرا R عقبه. با اختلاف.

    مخالفم 11
    1. علی

      ۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (799 ديدگاه)

      چرا نمی تونی بپذیری این خیلی بالاتر از والکری و هوایرا هست خواهش تعصب رو بذار کنار و از این مجسمه عملکرد لذت ببر گوربابای هویرا و والکری این یه هیولاست چی میگی واسه خودت

      موافقم 11
      مخالفم 1
      1. محمدهادی

        ۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2409 ديدگاه)

        علی جان بذار نظر بدن دوستامون
        هرکس این ماشینو تا حد تحملش میتونه درک کنه
        تو برو تو تخیل خودت
        به پیچ های ۴۰ درجه و ۶۵ درجه ی پیست که جلوت درمیان فکرکن
        به این فکرکن که لامبورگینی هم بلاخاره یه ابزار دقیق و خالص برای شرمنده کردن فضای پیست ها طراحی کرد و تحویلت داد
        دنده سکانسی رو جابزن از اتفاقایی که برات داره تو کاکپیت لامبورگینی میوفته فشار خونتو بالا ببرو به هیشکی هیچی ازش نگو
        همشو ظبط کن تو قلب و ذهنت تا که تا ابد با این ۵ دوری که تو پیست زدی زندگی کنی😞
        اسمش اسنزاست
        این لامبورگینی لامبورگینی هاست

      2. مانی

        ۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        همینجوری بپذیره این از والکری سرتره؟
        مگه قضیه دین و ایمون که میگی‌ بپذیر؟اینجا بحث منطق و حقیقته
        فقط یک مورد بگو که تو اون این از والکری سرتر باشه

        1. GT

          ۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (1662 ديدگاه)

          دقیقا آقا مانی
          در این شکی نیست که اسنزا یکی از بهترین خودرو های پیست محور سال های اخیر هست ولی دیگه در حد والکری یا هوایرا R یا AMG ONE نیست و در هیچ موردی بر اون ها برتری نداره این خودرو رقیب هوایرا BC و fxx k EVO هست

  7. Reza Waffen SS

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    زیبایی محض

  8. پیام

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (287 ديدگاه)

    20 سال دیگه با هم نگاهی به این شاهکار خواهیم داشت. عجب جمله ای فکرشا بکن 20 سال دیگه ای که جارو برقیای 4 چرخ همه گیر شدن و تو اون همه ماشین بی روح همچین عجوبه ای را از پارکینگ بکشی بیرون و با صداش روح ماشین دوستای قدیمی را جلا بدی.
    البته یه عذر خواهییم بکنم از تسلا و برقی فنا( یکیشون فکر کنم پسر عموی ایلان ماسک هستش و زیادم میاد کامنت میزاره) که گفتم جارو برقی اره عمو ماشین برقی خوبه اصلا تسلا خدای سرعت و شتاب و آخرت ماشین حرف تو درست بزار ما با این سوخت فسیلیمون حال کنیم.

    1. علی

      ۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (799 ديدگاه)

      حلالت باشه حلالت باشه مرد اینو ۲۰ ساله دیگه میبینیم
      واقعا درست گفتی تسلا جارو برقی دمت گرم

  9. خاص

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (239 ديدگاه)

    مقایسه انجینِ ماشین‌های پیست‌محورِ تنفس‌طبیعی:

    نسبت قدرت به وزن (HP PER Weight) :
    Valkyrie AMRpro : ~1.000
    Gordon Murray T50s : 0.850
    Huayra R : 0.798
    FXXK evo : 0.614
    Essenza sCV12 : 0.584
    SestoElemento : 0.562

    نسبت قدرت به لیتر (HP per Liter) :
    Gordon Murray T50s : 185
    Valkyrie AMRpro : 153
    Huayra R : 139
    FXXK evo : 136
    Essenza sCV12 : 125
    SestoElemento : 108

    قدرت برای هر سیلندر (HP per Cylinder) :
    Valkyrie AMRpro : 83
    FXXK evo : 71
    Huayra R : 69
    Essenza sCV12 : 68
    Gordon Murray T50s : 60
    SestoElemento : 56

    1. محمد امین

      ۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2187 ديدگاه)

      ببخشید ، چه طور به این نسبت برای فراری fxxk evo رسیدین
      ۱۰۵۰ اسب قدرت و کمتر از ۱۱۰۰ کیلو وزن
      وزن خشک fxxk هست که ۱۱۶۰ میشه ، وزن evo حدود ۱۰۰ کیلوگرم کمتره ، هرچند به صورت رسمی اعلام نشده

      1. علی

        ۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (799 ديدگاه)

        آقا وزن با تمام مایه ات رو گفتن. نه یه ماشین خشک چرا متوجه نیستی

    2. SF90 STRADALE

      ۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4062 ديدگاه)

      آقای خاص
      بقیه رو نمیدونم ولی اطلاعات شما درباره FXX-K Evo درست نیست
      قدرت : ۱۰۵۰PS یا ۱۰۳۶HP
      وزن خشک : ۱۰۷۵Kg
      یک بار دیگه حساب کنید متوجه خواهید شد که در محاسبات خودتون اشتباه کردین

      موافقم 5
      مخالفم 1
      1. مانی

        ۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        وزن کرب استون ۱۰۵۰-۱۱۰۰ کیلو گرمه
        وزن فراری هم ۱۰۷۵ کیلوگرمه منتها وزن خشک
        وزن کرب فراری ۱۴۰۵ کیلو گرمه که خیلی‌ سنگین تر از استونه

        1. محمد امین

          ۹ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (2187 ديدگاه)

          هنوز اطلاعات کامل در مورد وزن استون در دست نیست ، حتی خودش شرکت هم اعلام نکرده که وزن kerb ماشین چه قدر هست
          از نظر مقداری هم صدای fxxk بیشتره
          امتحان کن

    3. Sina10

      ۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      سستو المنتو فوق العاده بود
      اون همه سال پیش ساخته شد ولی هنوزم سریعه
      بی نظیر بود….

      البته اسنزا هم طراحیش از نظر من بین رقباش فعلا دست بالاتر رو داره

  10. مسعود

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (512 ديدگاه)

    بسیار زشت 😄

    موافقم 2
    مخالفم 11
  11. مهدی

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    همه چیزش محضه
    قدرتش
    سرعتش
    زیباییش
    صداش
    ایرودینامیکش
    کاملا وحشیه
    باور نکردنی و دیوانه کننده
    موتوری داره که به نظرم نظیر نداره

    1. علی

      ۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (799 ديدگاه)

      دقیقا باشما موافقم بعضی ها نمیدونم چرا هر وقت یه تیتر از لامبو میاد بدو بدو میان و فقط fxx میکنن عزیزم هرکدوم جای خودشون عالیه هستن fxx عالی هست ولی این لامبو یه چیزی داره که آدمو بوجد میاره یعنی آخرت هایپرکار وحشتناک زیباست صدای بینظیر قدرت عالی وزن عالی

  12. ارشیاsvj

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    خداونداااااااااااا
    من تاحالا ندیده بودم یه مجله اینجوری از یه ماشین تعریف کنه.

  13. mohammadmnm624@gmail.com

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (20 ديدگاه)

    بهترین در تاریخ

  14. عارف

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (327 ديدگاه)

    در اینکه ماشین خیلی خوبه جای هیچ شکی نیست ، ولی کدام عایق بندی و سیستم تهویه میتونه گرمای 48 درجه ی داخل کابین و کنترل و به محیطی دلپذیر تبدیل کنه

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. ارشیاsvj

      ۸ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (1750 ديدگاه)

      ماشین مختص پیست اینارم داره دیگه.
      باهاش تو خیابون که نمیری دور دور پس نیازی هم نداره.

      1. datsun

        ۸ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (3955 ديدگاه)

        ریسک بزرگیه با ۲.۲ میلیون یورو رفتن توی پیست

  15. Farzad

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    اسنزا یک شاهکار تاریخی دیگر از سنت آگاتا .
    ( در دور ۳ هزار صدای اگزوز به حدی است که شما را پس می‌زند؛ و در دور ۸۷۰۰ که محدودیت دورانی پیشرانه فرا می‌رسد شاید گوش‌های شما آسیب ببیند ) این دقیقا همون چیزیه که از یک لامبورگینی انتظار میره ، وحشی تمام عیار .
    مدیر فنی ارشد لامبورگینی «مائوریزیو رجیانی» در مورد قوی ترین هیولای تاریخ لامبو گفته بود : اسنزا SCV12 بیان نهایی موتور V12 تنفس طبیعی است که نماد برند ما از سال ۱۹۶۳ محسوب می‌شود. این پروژه‌ای است که در آن ما به دنبال دستیابی به کمال مهندسی با آئرودینامیک، طراحی آینده‌نگر و راه‌حل‌های نوآورانه مثل شاسی مونوکوک کربنی بدون رول کیج داخلی هستیم. نتیجه این کار خودرویی جذاب و تسلیم نشدنی است که برای مسابقه متولد شده و ویژگی‌هایی که لامبورگینی را در سراسر جهان مشهور کرده نشان می‌دهد .

    1. محمدهادی

      ۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      به به👏👏👏
      چقد این پست و نظراتش داره حال میده
      ازون تکرار نشدنیا بود
      دوست دارم برای هر عاشقی که اینحا اومد نظر داد کامنت بذارمو ازهمه دیرتر این صفحه رو ترک کنم
      آقا فرزاد فراری باز،انصافا مدیران این چندسال لامبو درحق این برند پدری کردن
      لامبو از مورسیه لاگو به اینور به هرچی آرزو داشت رسید
      من اسمشو گذاشتم دوران طلایی لامبورگینی
      دمشون گرم

      1. Farzad

        ۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        میدونی محمدهادی جان ؟
        همه و همه ته قلبشون لامبورگینیو دوس دارن حتی اگه واقعا طرفدارش نباشن و این وجه تمایز لامبو با دیگر برندهاست .

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          دقیقا 👌

  16. HamiD

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    شاید ی سری بگن زشته ولی واقعا بنظرم زیباست ….
    همین عجیب الخلقه بودن زیباترش کرده!!!
    لامبو هر چی خفن تر صداش بلند تر!
    فقط من باشم رینگاشو عوض میکنم …

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (4617 ديدگاه)

      دقیقا عین یه تمساح شده!

  17. تحت پیگرد

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (359 ديدگاه)

    طراحی داخل محشره

  18. AMG GT R

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    خیلی زیباست مخصوصا از بغل و پشت

  19. Mf1

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (243 ديدگاه)

    برای یه هایپر کار وزنش زیاد نیست
    اگه اینم برای نمایش نباشه خیلی خوبه

  20. 🇩🇪👑SL300👑🇩🇪

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1962 ديدگاه)

    موشک زمینی

  21. akrh78

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    یه ویدیو آنبورد 4 دقیقه ای ازش هست مال زمان تستش حدود 2 سال پیش، تبدیلش کردم به صوت بعضی وقتا گوش میکنم محشره

  22. akrh78

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1359 ديدگاه)

    سنا gtr با اون طراحی واقعا زشت که یه وجب اسپلیتر از جلوش زده بیرون و دو وجب دیفیوزر از عقبش زده بیرون با یه بال که غول آسا که تا وسط چرخا اومده پایین 1000 کیلو داون فورس تولید میکرد
    بعد این لامبو با این هیبت و زیبایی سنا رو گذاشته تو جیبش با 1200 کیلو داون فورس
    واقعا دم طراحا و مهندسای لامبو گرم

    1. Mf1

      ۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (243 ديدگاه)

      از نظر شما اره زشته ولی سنا خیلی زیباست
      همون سنا معمولی جاده ای خیلی سریعتر از ماشینهای میلیون دلاری نمایشی لامبو هستش
      خیلی هایپر کارها هستن طراحی زیبایی دارن ولی طبل تو خالی هستن

      موافقم 1
      مخالفم 6
    2. محمدهادی

      ۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      اگر این ادعای تو صحت داشته باشه واقعا مهندسای سنت آگاتا تو این ماشین چیکار کردن؟
      مسابقه یی تر از مکلارن افعی؟؟

  23. تحت پیگرد

    ۸ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (359 ديدگاه)

    پدال جان چرا لایک و دیسلایک رو اینجوری کردی درستش کن بابا

  24. علی

    ۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (799 ديدگاه)

    این نمایشی نیست این آخرت عمکرد و پرفورمنس هست نهایت مهندسی درعین حال دلربا یچیزی گفتی واسه خودت ولش کن

  25. علی

    ۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (799 ديدگاه)

    فراری fxx
    ۶۴۰ کیلوگرم داون فورس توی سرعت ۲۴۰ کیلومتر تولید میکنه
    ولی لامبو توی ۲۴۰ کیلومتر ۱۲۰۰کیلوگرم داون فورس تولید میکنه این یعنی دمت گرم لامبو

    1. محمدهادی

      ۹ شهریور ۱۴۰۰
      سوابق: (2409 ديدگاه)

      ناموسا؟؟!
      امکان نداره fxx اینقد از لامبو فاصله داشته باشه
      اون هم حد نهایی پیست محوره برای فراری
      فراریم که وسط پیست مسابقه بزرگ شده
      عدد تولیدی دانفورسش بیشتر ازین حرفاست

      1. محمد امین

        ۹ شهریور ۱۴۰۰
        سوابق: (2187 ديدگاه)

        Fxxk حد نهایی پیست فرا ی نیست ، و سیستم تعلیقش طوری توسعه پیدا کرده که دانفورس کمی لازم داره ، د میگن دانفورسش نهایتش ۸۰۰ هست ، البته به خاطر شاهکار سیستم تعلیق هست ، و اینم بگم که فراری یه بال عقبی که اندازه ی کشتی باشه نداره ، و اینکه همیشه دانفورس بیشتر راه کار نیست ، دانفوری بیشتر شتاب گیری رو تحت تاثیر قرار میده
        سریع ترین پیست محور الان فراری هم 488 gt modificata هست و شاید سریع ترین پیست محور دنیا باشه ، با اختلاف از fxxk evo سریع تره اختلافشون خیلی زیاد هست ا fxxk با اون قابل مقایسه نیست ، حتی از ماشین f2002 شوماخر هم سریع تره در پیست

  26. محمدهادی

    ۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    پدال دمتگرم که یه همچین پست خفنی در موضوع عششق همیشگی من زدی
    بازم سراغ اسنزا بیا لطفا
    همه دوسش دارن
    ماشین لات و بامرامیه

  27. خاص

    ۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (239 ديدگاه)

    دوست عزیز آقای (SF90 STRADALE) و آقای محمدامین.

    وزن fxxk evo با تمام مایعات رو حساب کردم که میگن حدود 1400kg.

    درضمن نوشتم مقایسه‌ی “انجین”‌های تنفس‌طبیعی.

    یعنی اگه ماشینی مثل (FXXK evo) یا (918) که قدرت الکتریکی هم کمک‌شون میکنه، باید موقعِ مقایسه‌ی انجین‌شون با بقیه‌ی موتورهای تنفس‌طبیعی، فقط قدرتِ موتورِ بنزینی‌شون حساب بشه.

    قدرت موتور تنفس‌طبیعی FXXKevo
    حدود 860 اسب‌بخار هست.

  28. RezaRs

    ۹ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    حدیث عشق چه حاجت که بر زبان آری
    به آب دیده خونین نوشته صورت حال
    سعدی

  29. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    واقعاً که شبیه یه هیولای وحشی میمونه، از همه مهمتر چیزی که نظرمو جلب کرد طراحی خوفناک و استفاده نکردن از کاتالیسته که همین باعث میشه تا به نهایت قدرت خروجی برسه و صداشم گوش رو کر کنه،ایول لامبورگینی⁦❤️⁩👌

  30. Amir

    ۳۰ خرداد ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به نظرتون داخل پیست نوربرگ رینگ پاگانی هوایرا R سریع تره یا لامبورگینی اسنزا scv12 ؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا