لامبورگینی

لامبورگینی در 2020، به دنبال خاص بودن…

قطعاً لامبورگینی خودروسازی با تیراژ تولید بالا نیست. این برند ویژه می‌خواهد در سال جاری میلادی حدود ۸۲۰۰ دستگاه خودرو به فروش برساند که یک رکورد فروش دیگر برای این برند از سال ۲۰۱۰ تاکنون خواهد بود. البته لامبورگینی برنامه‌ای برای حرکت هرچه سریع‌تر در جاده‌ی فروش ندارد. خبر منتشر شده توسط اتوموتیونیوز نشان می‌دهد این خودروساز ایتالیایی به دنبال حفظ فروش فعلی خود است.


قطعاً رشد فروش اخیر لامبورگینی باعث افزایش درآمدهای آن شده و سبد محصولاتش نیز با معرفی اوروس گسترش یافته است. بجای ادامه‌ی این رشد فروش، برنامه کوتاه‌مدت لامبورگینی حفظ سطح فروش فعلی خواهد بود.


دومنیکالی مدیرعامل لامبورگینی گفته است:

ما به دنبال رسیدن به فروش حدود ۸۵۰۰ دستگاهی در سال ۲۰۲۰ هستیم و پس از آن برای مدتی مشخص این روند را حفظ خواهیم کرد. انتظار می‌رود کلاس سوپرکارها در سال، رشد حدود ۳ درصدی داشته باشد و ما نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم اوروس برای همیشه رشد فروش داشته باشد؛ بنابراین چهارمین خودروی ما باید رکورد فروش ۱۰ هزار دستگاهی را برای لامبورگینی به ارمغان بیاورد. البته این خودرو تا سال ۲۰۲۵ از راه نخواهد رسید.

انتظار می‌رود چهارمین محصول لامبورگینی یک GT کاملاً جدید با آرایش ۲+۲ باشد. ظاهراً پیشرانه خودرو در جلو قرار گرفته و نیرو را به چرخ های عقب منتقل خواهد کرد اما نسخه‌ای هیبریدی خواهد داشت. احتمال تولید یک خودروی تمام الکتریکی نیز وجود دارد اما دومنیکالی می‌گوید این پروژه کمی طول می‌کشد زیرا این برند فعلاً در حال ارزیابی پلتفرم‌های گروه فولکس‌واگن می‌باشد.


در همین اثنا اوروس پرفروش‌ترین خودروی لامبورگینی در سال جاری بوده است. یک لیست انتظار ۹ ماهه برای خرید این خودرو وجود داشته و لامبورگینی هم از این وضعیت راضی است. همین امر باعث خاص شدن محصولات لامبورگینی نیز شده زیرا مدیرعامل شرکت می‌گوید برخی خریداران حاضر هستند قیمت بیشتری برای اوروس های کارکرده پرداخت کنند تا هرچه سریع‌تر پشت فرمان این خودرو بنشینند.


رسیدن به فروش ۸۵۰۰ دستگاهی در سال ۲۰۲۰ یک رکورد دیگر برای لامبورگینی خواهد بود. این شرکت از آن به بعد خاص بودن محصولات خود را دنبال خواهد کرد اما اگر تقاضا زیاد باشد احتمالاً رکورد فروش دیگری را شاهد خواهیم بود. به هر حال نمی‌توان به سود بیشتر نه گفت!

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (10474 ديدگاه)

    وَسَتایِ مقاله را آفریقایی نوشته بودین ، نتونسته معنی کنیم ، اما در هر صورت تا زمان معرفی جانشین اونتادور باید صبر کنیم تا ببینیم چی میده بیرون و لامبورگینی همیشه همه را سوپرایز میکنه و در این بیست ساله ، خودرویی نداده بیرون که همه را انگشت به دهان نگذارد .
    مطمئناً با وجود ثروتهای فراوان در اروپا چین روسیه خاورمیانه آمریکا ، فروش بیشتر و رکورد هم میزنه .

  2. ایمان

    ۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    خبر خوب اینکه لامبورگینی هم مثل فراری و مکلارن به این زودی ها سراغ الکتریکی شدن نمیره
    خیلی خوشحالم از این بابت

  3. سورنا

    ۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    مکه همین الانش خاص و ویژه نیس ؟
    فک کنم لامبو و فرای هردوشون خاصترین ها هستن

    1. احمدرضا

      ۱ دی ۱۳۹۸
      سوابق: (878 ديدگاه)

      مطلبو باز کردم همینو بگم
      ماشالله
      لایک

  4. Farzad

    ۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    لامبورگینی همیشه خاص بوده و هست .
    https://m.youtube.com/watch?v=Bocs8bNJNV4

  5. FLANKER

    ۱ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (87 ديدگاه)

    بزارید مهندس بیاد نظر بده بعضی از دوستان فقط بلدن بگن خوبه زشته عالیه و … تموم یه چیزی بگید علمی به کارمون بیاد.

  6. مانی

    ۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    اگه همینجوری فروش رو ببرن بالا و به بیشتر از ۱۰۰۰۰ دستگاه برسه
    فکر می‌کنم مشکل ساز بشه،آخه قوانین آلایندگی برای کمپانیهایی که
    بالای ۱۰۰۰۰دستگاه تولید دارن خیلی‌ سختگیرانه تر هست
    مرزش ۱۰۰۰۰ دستگاهه یا اشتباه گفتم؟

  7. Abbas.Lambo

    ۲ دی ۱۳۹۸
    سوابق: (875 ديدگاه)

    خیلی دوست دارم یه کوپه ی ۲+۲ از این اسطوره ببینم،بنظرتون بر پایه ی کدوم یک از محصولات فولکس میتونه باشه؟(اگه هم خودش بخواد پلتفرمشو بسازه که چه بهتر)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا