پیش از آنکه لامبورگینی خودروی GT 400 را بسازد چیزی کاربردیتر یعنی تراکتور میساخت. معمولاً آغاز به کار لامبورگینی در مزرعه و ساخت تراکتورهای آن در هیاهوی تولید سوپرکارهای جذاب و چشمگیر گم شده اما بخش تراکتورهای لامبورگینی که با نام تراتوری شناخته میشود همچنان فعال است.
تراکتورهای لامبورگینی از سال ۱۹۴۸ تاکنون بسیار تغییر کردهاند و واضح است که بهبودهای زیادی در ماشینآلات کشاورزی لامبورگینی دیده میشود. به تازگی Fleet Logging نگاهی به تاریخچه تکامل تراکتورهای لامبورگینی طی این سالها داشته و موفقیتها و تغییرات آنها را برجسته کرده است.
- اولین مدل (سال ۱۹۴۸)
اولین تراکتور لامبورگینی خیلی ژنهای این شرکت را در خود نداشت. این شرکت مجبور بود از ضایعات دوران جنگ و همچنین پیشرانهها و دیفرانسیلهای خودروهای نظامی و کامیونها در این تراکتور استفاده کند.
- L33 (سال ۱۹۵۱)
آغاز نه چندان جذاب لامبورگینی سریعاً تغییر کرد. در سال ۱۹۵۱ بود که لامبورگینی تراکتور L33 را به عنوان اولین محصول کامل خود معرفی کرد. البته پیشرانه ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری این تراکتور ساخت شرکت موریس بود.
- DL 30 (سال ۱۹۵۲)
یک سال بعد شاهد معرفی محصولات جدیدی همچون DL 30 بودیم که از پیشرانههای تایپ DW415 MWM بنز سود میبرد. این تراکتور همچنین دارای طراحی نرمتر و جلوپنجرهای جدید بود. در آن سال ایتالیا با تصویب قانونی کشاورزان را به خرید این تراکتورها تشویق کرد.
- DL 25 C (سال ۱۹۵۵)
چند سال بعد لامبورگینی اولین تراکتور کراولر خود را جایگزین نمونههایی با چرخ های عادی کرد. این تراکتور هم با پیشرانه دیزلی MWM و هم با پیشرانه خود لامبورگینی در دسترس بود.
- لامبورگینتا (سال ۱۹۵۸)
لامبورگینتا از چراغهای جلوی متفاوت، طراحی بهتر و پیشرانه دو سیلندر ۲۲ اسبی سود میبرد. این تراکتور دو سال پس از افتتاح کارخانه جدیدی برای تولید تراکتورهای لامبورگینی عرضه شده بود.
- 2R DT (سال ۱۹۶۲)
دهه ۶۰ میلادی شاهد معرفی پیشرانههای هوا خنک و سیستم چهار چرخ محرک در تراکتور لامبورگینی 2R DT بود. در سال ۱۹۶۲ همچنین لامبورگینی شروع به تولید خودروهای اسپورت کرد. GT 400 در همین سال و میورا نیز در سال ۱۹۶۴ اعلام وجود کردند.
- R 230 (سال ۱۹۶۶)
لامبورگینی تغییرات چندانی را در این تراکتور اعمال نکرد. R 230 از کاپوت جدید و طراحی متفاوت جلوپنجره سود میبرد. از نظر فنی باید گفت R 230 اولین تراکتور لامبورگینی با گیربکس سنکرونیزه استاندارد بود.
- R 480 (سال ۱۹۶۸)
لامبورگینی سبد محصولات خود را در سال ۱۹۶۸ و با ارائه مدل R 480 پرقدرتتر گسترش داد. این تراکتور از طراحی بهتر با خطوط تیزتر و جلوپنجرهای خاص سود میبرد.
- R 684 DR F (سال ۱۹۸۰)
در دهه ۷۰ میلادی تغییرات زیادی رخ نداد و تراکتور R 684 DR F مشابه مدلهای پیشین بود. نهمین تراکتور لامبورگینی از جلوپنجره جدید با چراغهایی در زیر آن سود برده بود.
- ۱۳۰۶ DT (سال ۱۹۸۳)
سه سال بعد از R 684 DR F بود که دهمین تراکتور لامبورگینی با تکنولوژی جدید، پیشرانههای ماژولار آبخنک و… معرفی شد. لوگوی لامبورگینی در این تراکتور به روی جلوپنجره منتقل شده و چراغهای مربعی هم پایین جلوپنجره خودنمایی میکردند.
- ۱۳۵ فرمولا (سال ۱۹۸۹)
لامبورگینی همچنان به بهبود طراحی ساختههای خود ادامه داده و درعینحال ابعاد جلوپنجره را کوچکتر میکرد. در سال ۱۹۸۹ همچنین شاهد معرفی سیستم تزریق سوخت و کنترلهای الکترونیکی در تراکتور لامبورگینی بودیم.
- رانر سریز (سال ۱۹۹۳)
در دهه ۹۰ میلادی لامبورگینی تراکتورهای کوچک رانر سریز را معرفی کرد. این تراکتور از طراحی متفاوت جلوپنجره سود میبرد که بیشتر مناسب مزارع کوچک جلوه میکرد.
- RF سریز (سال ۲۰۰۷)
لامبورگینی همچنان به تولید تراکتورهای خود ادامه داده و سیزدهمین تراکتور خود را با نام RF سریز معرفی کرد. این تراکتور از شکلی روانتر و نرمتر و البته بسیار مدرنتر سود میبرد.
- CF سریز (سال ۲۰۱۰)
سری CF لامبورگینی شاهد بازگشت کراولر به چرخ های آن بود و محصولی نسبتاً متفاوت جلوه میکرد.
- نیترو سریز (سال ۲۰۱۳)
نیترو سریز جدیدترین تراکتور لامبورگینی است. این تراکتور دارای چراغهای جلوی چهارتایی پروژکتور مانند، کابینی بلندتر و دماغهای تیزتر است. این تراکتور در سال ۲۰۱۴ برنده جایزه طراحی بخش تراکتورها شده است.
NAVID۰۰۹۸
۱۱ آذر ۱۳۹۹ببینید ، اینجاست که کامنتهای من در مقاله مربوط به فراری sf90 رنگ واقعیت به خود میگیره !!!
بببنید حتی ایتالیاییها طراحی خودشون را همچون امضا روی حتی تراکتور هم زدهاند و تراکتورهاشون هم نسبت به بقیه مثل رومانیها ، انگلیسیها و … متفاوت هست و زیبایی حتی در این مقوله هم مهم هست براشون که هر چیزی را به شکل اثر هنری میبینند تا کارایی .
آدم دلش نمیاد با اینا زمین شُخم بزنه ? !
البته یه نگاه هم به تراکتور پورشه بندازید ، او هم مثل لامبورگینی محشره .
برای همینه که میگم ریشه ساخت و فلسفه تولید هر شرکتی را میشه از ابتدا در تولیداتشون دید و نگاهشون به تولید و ارزشمندیشون را فهمید ، برای همینه که میگم اصالت یعنی همه چیز و یعنی پول برند نمیدهید ، بلکه پول یه عمر تلاش و خلاقیت را میدهید که راحت به دست نمیاد و حاصل سالها تلاش و تولیدات متفاوت و زیباست .
زیزیگولو
۱۱ آذر ۱۳۹۹لامبورگینی هرچقدرم تولیدای دیگه ای داشته باشه ولی اکثر مردم کمپانی لامبورگینی رو بخاطر سوپر اسپرتای لوکسش میشناسن
SFXSuperFast
۱۱ آذر ۱۳۹۹فراری تو طراحیای جدیدش
۸۱۲ سوپرفست
اف۸ تریبوتو
اس اف۹۰ استراداله
پس رفت بسیار زیادی کرده
هرچقدر که بیاین و توجیه کنید بازم زشتن
اصلا همین که صبح تا شب طرفدارای کور-متعصب فراری دارن توجیه میکنن طراحی این ماشینا رو نشون میده که این ماشینا تو طراحی ضعف بسیار زیادی دارن
??Amin_sto??
۱۱ آذر ۱۳۹۹فروچیو لامبورگینی یه اسطوره بود و با ورود به دنیای ساخت سوپر اسپرت ها نمی دونست که قراره عشق رو وارد این صنعت کنه
و خیلی از مردم دیوونه ی ماشین هاش بشن
Ahmadreza2002
۱۱ آذر ۱۳۹۹واقعا فراری، فورد، پورشه، لامبورگینی و در حال حاضر پاگانی و کونیگزگ اسطوره های خودروسازی بودن اما به نظر شما ایلان ماسک هم قراره اسطوره بشه؟
....
۱۱ آذر ۱۳۹۹من که به شخصه از سوپراسپرت برقی خوشم نمیاد!
ولی شاید بتونه با ساخت خودرو های برقی شهری و حتی تاکسی های برقی اسطوره بشه!
فقط خداکنه گند نزنه به سوپراسپرت ها
سوپراسپرت بی صدا؟?
Ahmadreza2002
۱۱ آذر ۱۳۹۹خب لزوما ک نباید سوپر اسپورت بزنه
هنری فورد هم سوپر اسپورت نزد اولش
Ahmadreza2002
۱۱ آذر ۱۳۹۹منظورم خود کمپانیا نیست
منظورم موسس شونه
مثلا فورچیو لامبورگینی
اتوره بوگاتی
کریستین فون کونیگ زگ
انزو فراری
و…
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۱ آذر ۱۳۹۹انصافا بیاین واقع بین باشیم
سوپراسپرت یا هایپرکار برقی؟؟????
ولی درمورد تاکسی و ماشین های شهری مناسبه که برقی بشن چون اصلا کسی به پرفورمنس و صدای ماشین شهری اهمیت نمیده ولی درخصوص سوپراسپرت باید بگم سوپراسپرتی که صدا نداشته باشه باید صاف ریختش دور
X
۱۳ آذر ۱۳۹۹ولی عملکردشون بد نبوده. ریماک سی 2 واقعا اعجوبه شتاب هست مثلا.یا رگرا که هیبریدی یه زمانی رکورد 0-400 رو زد. باید قبول کرد که توان ماشین های بنزینی بیشتر 500 کیلو متر بر ساعت نیست ولی این دلیل نمیشه که تولید نشن و یه مشت سوپر اسپورت و هایپر ماشین بی صدا و حوصله سر بر داشته باشیم.
امیرمحمد
۱۷ تیر ۱۴۰۱بوگاتی رو یادت رفت
Hadi
۱۱ آذر ۱۳۹۹از تراکتور تا اونتادور و سستو المنتو…
باریکلا داری لامبو…
ارشیاSVJ
۱۱ آذر ۱۳۹۹خخخخخ.
بریم یه دونه از اینا بخریم لامبورگینی سوار به حساب میایم؟!
البته ما که دستمون به اینا هم نمیرسه…
علی آقا
۱۲ آذر ۱۳۹۹داداش تراکتور هم وسیله ارزونی نیست. لامبورگینیش که دیگه بماند.
X
۱۳ آذر ۱۳۹۹موقعی که پراید 20 میلیون بود تراکتور 500 میلیون!!!!!!!!!!!! قیمت بی ام و اون موقع!!!!!!!!!!!!!!
مهدی،:امید اینده
۱۱ آذر ۱۳۹۹۲۰۱۳؟
تکنولوژیهارو
Ramin
۱۱ آذر ۱۳۹۹واقعا لامبورگینی. تراکتور داشته. ????
جلل خالق.
من اصلا خبر نداشتم.
چه باحال
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۱ آذر ۱۳۹۹بله طبیعیه شما خبر نداشتی چون از دنیای خودرو چیزی جز چانگان و تسلا نمیدونی و وقتی هم به لامبورگینی و فراری و پورشه میگی پول برند میگیرن غیر از اینم نباید انتظار داشت
راستی تو تست آفروده سنگر گرفته بودیم اماده بودیم آوار شی رو سرمون چیشد پس????????
Ramin
۱۲ آذر ۱۳۹۹وقتی پول برند میگیرن خب چی ؟؟؟ دروغ بگم نمیگیرم. سری بعد دروغ میگم.
لامبورگینی تاحاله خودروی نساخته مخصوص جاده. همه اش سوپر اسپرته
برای همین من نگفتم لامبورگینی پول برند میگیره. اینارو گفتم. ??
بنز ، بی ام و ، پورشه ، آئودی ، رنو و پژو ( شکی نیست) فراری ، (چون در بعضی مدل ها گرون بود. مثلا جی تی سی فور لوسو) تویوتا ، کیا ،
خودروهای آمریکایی پول برند نمیگیرن چون واقعا ارزش دارن.
اصلا ماشین با ارزش فقط آمریکایی. چه کادیلاک چه شورلت چه تسلا.
و صد البته پونتیاک. اونم پونتیاک جی تی او. ???
من که اگه کلی پول داشتم میرفتم یه پونیتاک جی تی او میخریدم.
ارزش اون از بوگاتی هم بیشتره.
♤Angus_812♤
۱۲ آذر ۱۳۹۹آمریکایی ها عالین ولی هیچ وقت تکنولوژی ژاپن و اروپا رو ندارن
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۲ آذر ۱۳۹۹خخخخخخخخ اولش میگفتی چانگان بعد تسلا اضافه شد بعدم کل امریکایی ها🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣چیشد تو که حامی هوای پاک بودی شورولت و کادیلاک که موتور های بزرگ دارن گند میزن به هوا
هر دفعه یه حرف میزنی
X
۱۳ آذر ۱۳۹۹برو بابا تویوتا؟ که کرولا پر فروش ترین ماشین جهان بوده؟ یا مثلا نصف اینا که گفتی مال ولکس واگن هستن.
علی آقا
۱۲ آذر ۱۳۹۹همه میدونن. همه. :)
Ramin
۱۴ آذر ۱۳۹۹آقای امین ام سی 20.
منظورم اون شورلت کاماور اس اس نیست. منظورم ماشین های ارزونشونه
کادیلاک های سدان. شورلت های سدان.
نکته بعد من همیشه طرف دار تسلا بودم. از خودروهای با موتور 7 لیتری هم بدم میاد. ولی….. پونتیاک جی تی او شاهکاری بود واسه خودش 40 ساله پیش.
ارش
۱۱ آذر ۱۳۹۹لامبورگینی تراکتورهاشم فوق العاده ان.
تحت پیگرد
۱۱ آذر ۱۳۹۹عاشق لامبورگینی کنتاچ هستم
Reza
۱۲ آذر ۱۳۹۹روز به روز پیشرفت، چرا تو ایران هیچ شرکتی پیشرفت نمیکنه
Ramin
۱۲ آذر ۱۳۹۹به نظرت آقای رضا اگه پیشرفت کنن
اون وقت کی بره بخور بخور.
لازم به پیشرفت نیست فقط اون مجموع 80 هزار میلیارد تومان اختلاس رو برگردونن و بگن اون دکل نفت پیچاره کجاست. همینم خوبه. ?
علی آقا
۱۲ آذر ۱۳۹۹سوال خوبیه. سوال خوب خودش ۵۰٪ جوابه.
تو ایران هم تا قبل از سال ۵۷ شرکتهای خوبی داشتیم که اتفاقا هر سال پیشرفت هم میکردند. کفش ملی، ایران ناسیونال، ایران کاوه، پارس الکتریک، و…
فقط انواع مدلهای پیکان که ایران ناسیونال میساخت رو ببینید. هر یکی دو سال هم آپدیت میکرد. دقیقا مثل خودروسازی های درست حسابی. پیکان، پیکان کار، پیکان دولوکس، پیکان جوانان، پیکان استیشن، و هر کدام در انواع رنگها.
یادش بخیر داداشم دومین ماشینی که خرید یه پیکان دولوکس نقرهای بود مدل ۱۳۵۳ اگر اشتباه نکنم.
آره برادر، همینه که همیشه برام سواله که آیا ما عنقلاب کردیم یا عنقلاب ما را؟؟؟
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۲ آذر ۱۳۹۹اصلا ایران با همه جای جهان فرق داره حساب کتابش
اینجا واردات رو ممنوع میکنن تا مردم جنس داخلی بخرن و مردم هم مجبورن میخرن و وقتی که مردم میخرن شرکت ها میگن تا وقتی مردم میخرن اصلا نیازی به پیشرفت نیست
علی آقا
۱۲ آذر ۱۳۹۹راستی آقای شاهین احمدزاده، الان تراکتورسازی لامبورگینی جزیی از شرکت لامبورگینی نیست. جدا شده و زیر مجموعه یک شرکت دیگه هست. در واقع الان ارتباطی بین سوپراسورتهای لامبورگینی و تراکتورهای لامبورگینی وجود نداره. این رو الان در سایتش دیدم.
دقیقا مثل ولوو که الان ارتباطی بین کامیون سازیش و خودروهای سواریش وجود نداره.