اوراکان مدلی است که لامبورگینی جایگزین پرفروشترین مدل تاریخ خود کرده است. گایاردو به میزان ۱۴۰۲۲ دستگاه خودرو فروخته شد که بیش از نیمی از فروش کل لامبورگینی در طول نیمقرن گذشته حیات این کمپانی بوده است. اوراکان جدید نیز آمده تا جای خالی گایاردو را پر کند.
تقریباً همهچیز در اوراکان تغییر کرده است. اوراکان دارای یک شاسی جدید، یک سیستم تعلیق جدید با کنترل الکترونیکی، سیستم فرمان جدید، یک موتور به شدت ارتقا یافته و یک گیربکس جدید اتوماتیک ۷ دنده دوکلاچه است که جایگزین سیستم دستی پر سر و صدای گایاردو شده است. همچنین سیستم جدید دیفرانسیل چهارچرخ به کار رفته و طراحی داخل کابین نیز تغییر کرده است. اوراکان شاید از نمای بیرونی یک خودروی کاملاً متفاوت به نظر نرسد، ولی از درون کاملاً تغییر کرده است.
اوراکان مانند مکلارن از فیبرکربنهای RTM برای سطوح مختلف داخل کابین استفاده کرده، امّا فریمها همانند ۴۵۸ و 650S از جنس آلومینیوم است. پنلهای بدنه نیز آلومینیومی هستند. شاسی اوراکان ۱۰ درصد سبکتر از گایاردو است، ولی سختی آن نسبت به گایاردو ۵۰ درصد بیشتر است.
در مورد موتور اوراکان، لامبورگینی تلاش زیادی به خرج داده است. در دنیایی که خودروهای مسابقه برای بهبود عملکردشان تحت فشار هستند، اوراکان نیز برای پیشرانه خود از یک موتور ۵/۲ لیتری V10 با تنفس طبیعی استفاده میکند که قدرتی معادل ۶۰۲ اسببخار دارد. در نتیجه اوراکان میتواند تنها در مدت ۳/۲ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و همچنین در مدت ۹/۹ ثانیه مرز ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. موتور V10 وقتی به بیش از ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت میرسد، یکی از بهترین صداهای موتور را در بین خودروهای مدرن ارائه میدهد. وزن کلی اوراکان ۱۴۲۲ کیلوگرم است و این خودرو دارای نسبت قدرت به وزن ۴۲۳ اسببخار به تُن است که جلوتر از این میزان در ۴۵۸ (با نسبت قدرت به وزن ۳۷۸) و تنها کمی عقبتر از 12C است. وقتی وارد صندلی راننده میشوید، با فضایی آشنا و صمیمی و طراحیهای تأثیرگذار و تهاجمی برخورد میکنید. زیربنای برگرفته از آئودی شاید اندکی از اصالت طراحی ایتالیایی در لامبورگینی کاسته باشند، ولی کیفیتی که در داخل کابین ایجاد شده، ارزش این کار را دارد. صفحه نمایش TFT در این مدل از لامبورگینی با آئودی TT مشترک است؛ ولی با این حال جلوههای گرافیکی سفارش لامبورگینی هستند. با استفاده از این صفحه نمایش، میتواند وضعیت دور موتور، سرعتسنج یا سیستم راهبری را تحت نظر داشته باشید. در پایین چرخ فرمان، لامبورگینی تنظیماتی برای سه حالت مختلف در اوراکان درنظر گرفته است؛ لامبورگینی این تنظیمات را انیما (Anima) نامیده است. حالتهای مختلف انیما، استرادا، اسپورت و کورسا هستند. این حالتها، تنظیمهای سیستم فرمان، کنترل کشش و تعلیق را تغییر میدهند.
رانندگی با یک اوراکان، حس شرکت در یک مسابقه را دارد و کاملاً رفتاری مانند یک سوپرماشین از آن شاهد هستیم. میتوان در را محکم بسته، کلید قرمز استارت را زده و نیروی V10 را وارد چرخه حیات کرد. در این لحظه، شاید بهترین تجربه رانندگی در انتظار شما باشد. اوراکان واقعاً خودروی سریعی است. واکنش گیربکس بینظیر است. لامبورگینی میگوید که در سیستم کنترل پایداری از همان تکنولوژی استفاده کرده که در جتهای جنگنده استفاده میشود؛ ترکیبی عجیب و غریب از سه شتابسنج و سه ژیروسکوپ. اعتماد به نفس رانندگی با اوراکان وقتی بیشتر میشود که بدانید یک سیستم دیفرانسیل چهارچرخ بهینه همیشه با شماست. ترمزهای کربن سرامیکی نیز قدرت بسیار زیادی دارند و در زمانهای لازم، به سرعت میتوانند اوراکان را متوقف کنند و همیشه همین عملکرد را حفظ کنند.
خودروی مورد بررسی از سیستم جدید فرمان لامبورگینی، با عنوان الکتریکی هوشمند بهره میبرد که بسته به هریک از حالتهای انیما، سرعت فرمانپذیری خودرو را تنظیم میکند. خوشبختانه قسمت مربوط به هوشمندی سیستم، مزاحم نیست و رانندگان اوراکان در هر حالت رانندگی که باشند، به راحتی میتوانند از یک سیستم فرمان راحت و مطمئن استفاده کنند.
در پیست، اوراکان بسیار خوب عمل میکند و میتوان گفت که از گذشتگان خود، جلوتر است. اوراکان خودرویی است که شما را واقعاً از پتانسیلهای بالایی که دارد، شگفتزده میکند. اوراکان در جاده نیز عملکردی قابلتوجه دارد. اوراکان به خوبی میتواند در دنده هفتم با سرعت آهسته و دور موتور پایین در مسیرهای کوهستانی حرکت کند؛ کاری که کمتر رقیبی میتواند انجام دهد. اوراکان در جاده چسبندگی بسیار خوبی دارد. به طور خلاصه میتوان گفت که اگر یک سوپرماشین برای زندگی در دنیای واقعی ساخته شده باشد، همین اوراکان است.
مطابق اطلاعات رسمی، اوراکان از لحاظ شتابگیری در بین ۴۵۸ و 650S قرار میگیرد. این خودرو برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر، یکدهم ثانیه از مدل فراری جلوتر است، امّا دو دهم ثانیه با مکلارن فاصله دارد. بالاترین سرعت اوراکان، مشابه فراری به میزان ۳۲۵ کیلومتر بر ساعت است و لامبورگینی نتوانسته به سرعت ۳۳۳ کیلومتر بر ساعت مکلارن برسد.
بنابراین اگر بخواهیم مطابق آمار قضاوت کنیم، 650S یک خودروی سریعتر است. امّا سوپرماشین بودن میتواند چیزی بیشتر از اعداد و ارقام صرف باشد. نمایش لامبورگینی از زمان مدل 350GT همواره دلپذیر و خاطرهانگیز بوده است. اوراکان نیز میتواند کمابیش چنین شرایطی داشته باشد.
مشخصات لامبورگینی اوراکان:
موتور:
۵۲۰۴ سی سی، V10 با ۴۰ سوپاپ، انژکتور مستقیم، ۶۰۲ اسببخار در ۸۲۵۰ دور بر دقیقه و ۵۶۰ نیوتنمتر در ۶۵۰۰ دور بر دقیقه.
با سلام شما با چه امیدی این عکس ها رو میزارین ؟اینا به درد نمیخوره برید از کارخونه سایپا و خودرو های جدیدشون بزارین مثلا پراید وانت بزارید ما کیف کنیم ما ماشینی جز پراید دوست نداریم… خدایی دنیا به چی خوشه ما به چی خوشیم:(
سلام دوست عزیز،مخاطب صحبت من،شما،خودم و همه ی بچه های پدال هستش. بعد از یه روز کار کردن و تحصیل،خسته و کوفته میایم به این سایت تا از مطالب خوبش استفاده کنیم و لذت ببریم اما تا میام نظراتو بخونم باز ایم موضوع تکراری مقایسه ی خودروهای داخلی با خارجی ها شروع میشه.باور کنین دیگه خسته کننده شده این موضوع. مرگِ من ولش کنین این قضیه رو.
همیشه توی سایت تلاش کردم که بی طرف باشم و بدون هیچ گونه ذهنیتی راجع به خودروها اظهار نظر کنم ولی باور کنین در مورد لامبورگینی نمیتونم علاقه ی خودمو پنهان بکنم! به قدری لامبورگینی رو دوست دارم که حد نداره! اوراکان هم مطمئنم که موفق خواهد شد.
این بخش مقاله در واقع کار رو تموم میکنه: در پیست، اوراکان بسیار خوب عمل میکند و میتوان گفت که از گذشتگان خود، جلوتر است. اوراکان خودرویی است که شما را واقعاً از پتانسیلهای بالایی که دارد، شگفتزده میکند. اوراکان در جاده نیز عملکردی قابلتوجه دارد. اوراکان به خوبی میتواند در دنده هفتم با سرعت آهسته و دور موتور پایین در مسیرهای کوهستانی حرکت کند؛ کاری که کمتر رقیبی میتواند انجام دهد. اوراکان در جاده چسبندگی بسیار خوبی دارد. به طور خلاصه میتوان گفت که اگر یک سوپرماشین برای زندگی در دنیای واقعی ساخته شده باشد، همین اوراکان است.
به خاطر اینکه أین ماشینlamborghiniاست!!!!به خاطر اینکه هنوز تولید نشده اندازه ی 3 سأل فروش آونتادور بیش فروش شده!!!!!به خاطر اینکه بیش فروش أین ماشین بیش از 6 سأل تولید f12 می باشد!!!!به خاطر اینکه بیش فروش أین ماشین نوعی رکورد محسوب می شه!!!!!در ضمن زبان موبایل من عربیه!نمى تونم بعضی از کلمه ها رو درست بنویسم!!!!!!!!!!!!!!!
به عنوان یه ماشین باز وقتی مطالب رو میخوندم احساس هیجان و لذت سرعت بهم دس میداد حالا چه برسه که ادم پشت فرمون این غول زیبا بشینه وایییییییی خدایا قسمت کن … :(
ایران خودرو سمند میزنه سرعت که رسید به 180 ییییییههههههو یکی با تموم قدرت تو گوشت داد میزنه :این است خودروی ملی ایران!!!!! انگار که اونور 500 تا هم رفته!!طرف دسپاچه میشه فک میکنه رکورد ویرون رو زده،اصلا مشکوک میشه که این سمنده یا … ؟!؟!!!!
اگه چراغای جلوش و طراحی قسمت جلوی ماشین مث جوونای تازه به دوران رسیده ی وحشی نبود خیلی بهتر بود اونتادور مث یه مرد، باشخصیته ولی این یکی عقده ای به نظر میرسه (عشق اول و آخر خودم لامبورگینیه ولی از هوراکان از نظر “ظاهر” خوشم نمیاد)
دورود یه سوپر اسپرت همه چیز تمومه مناسب برای خرید تمام نیازهاتون برآورده میکنه اما فقط یه نکته داره شتاب و سرعت نهایی 0-100 معادل 3.2 ثانیه یه خورده میزنه توی ذوق و حداکثر سرعت 325 کیلومتر فکر کنید کنار یه پورشه پانامرا جدید قرار بگیرید با این تصور که شما یه ماشین سوپر اسپرت سوار شدید و کناریتون (پانامرا) یه سدان هست و نتونید از پس این سدان تمام عیار بربیاد چه حالی بهتون میده به هر حال یه لامبور گینی فوق العاده هست 240000 دلار مبارک اعراب ……… ده باشه سپاسگذارم مهدی (فرزند کوروش)
سلام به همه. ماشین خوبیه اما به گرد وننو و اوانتادور نمیرسه. دلیلش کاملا واضه هدف از ساخت این ماشین فروش زیاده پس باید طراحیش به نحوی باشه که هم از خشونت خیلی زیادی برخوردار نباشه(رام تر باشه)به خاطر عامه پسند بودن و هم طراحیش معمولی تر باشه تا ماشینایی مس اوانتادور و شاید نسل بعدی لامبو تو حاشیه ی امنی باشن و بفروشن وگرنه اگه قرار باشه با 240 هزارتا یه لامبو داشته باشیم که هم از نظر تکنولوژِی از مورچیه لاگو سوپر ولوچه سرتره و هم جذابیت اوانتادور رو داره و هم تو اعداد و ارقام پا به پای وننو بیاد دیگه کسی طرف گایاردو و اوانتادور نمیره و لامبو برای طراحی نسل بعدیش به مشکل میخوره چون توقعات رو از خودش بالا برده و مردم انتظار یه چیز فراتصور رو خواهند داشت میخوام بگم لامبو میتونست از این خیلی بهتر و قشنگتر بسازه(البته هوراکان ام خیلی زیباست) اما نه با این هدف و قیمتی که هوراکان داره من مطمئنم نسل بعدی لامبو یه چیز خوبی خواهد بود که انتظارات رو کاملا برطرف میکنه. اما احتمالا لامبو به سمت هایپرکار با تولید انبوه نخواهد رفت حداقل من که امیدوارم اینکارو نکنه چون اگه خودشو با این چالش مواجه کنه دیگه پا پس کشیدن میشه ابرو ریزی مس بلایی که الان سر بوگاتی اومده(امیدوارم بوگاتی رو بازم در صدر ببینم)
عاشق اون سری کلیدهای روی داشبردشم. همه جوره کابین نازی داره.نمای بیرونشم مشکلی نداره شاید ما عادت کردیم که لامبو باید تو بدنش خطوط شکسته زیاد داشته باشه ولی این یه ماشینیه که میتونی بندازیش تو شهر و حالشو ببری نه اینکه مثل آوانتادور تیریپ فوق فضایی داشته باشه. منظورم اینکه اگه یه هواپیما تو شهر حرکت کنه خیلی جلب توجه میکنه .
این چ مسخره بازیه خداوکیلی.آخه رو چ حسابی اومدن این شرکتو بردن زیر مجموعه آئودی؟باید همیشه یه ایتالیایی اصیل باقی میموند.الان فقط فراری.در ضمن اونتادور خیلی خوشکلتره.کلا ی چیز دیگس.
یه سؤال می برسم مردونه جواب بده!الآن همکاری بین مکلارن و بنز که موجب تولید slrافسانه أی شد بد بود?????لامبو یه شرکت سوبر اسبرت سازه و آئودی یه شرکتیه که دانش بسیاری در تولید ماشین داره!!!!!!!افتاد??????
من نمیدونم چرا بعضی از دوستان ، اینقدر زیرمجموعه بودن و همکاری شرکت ها رو بد میدونن !!؟؟!! بابا تموم شد اون دورانی که فورد اعتقاد داشت همه چیز باید محصول خودش باشه و از هیچ شرکت دیگه ای جنس نخره! تا حدی که حتی معدن آهن میخرید واسه خودش یا مثلا کارخانه نساجی راه مینداخت واسه صندلی هاش!!! خب البته ممکنه این تز واسه اون زمان خیلی بد نبوده اما تو دنیای امروز، به جرات میشه گفت، هیچ شرکتی نمیتونه به طور کامل مستقل کار کنه و با هیچ شرکت دیگه ای همکاری نداشته باشه! موفق ترین شرکتهای امروز رو نگاه کنید، اصلا غیر خودروسازی مثلا، مایکروسافت، اپل، گوگل و… مگه با شرکتهای دیگه همکاری ندارند؟؟!!؟؟!!
benyamin007
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳با سلام
شما با چه امیدی این عکس ها رو میزارین ؟اینا به درد نمیخوره برید از کارخونه سایپا و خودرو های جدیدشون بزارین مثلا پراید وانت بزارید ما کیف کنیم ما ماشینی جز پراید دوست نداریم…
خدایی دنیا به چی خوشه ما به چی خوشیم:(
شاهین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام دوست عزیز،مخاطب صحبت من،شما،خودم و همه ی بچه های پدال هستش.
بعد از یه روز کار کردن و تحصیل،خسته و کوفته میایم به این سایت تا از مطالب خوبش استفاده کنیم و لذت ببریم اما تا میام نظراتو بخونم باز ایم موضوع تکراری مقایسه ی خودروهای داخلی با خارجی ها شروع میشه.باور کنین دیگه خسته کننده شده این موضوع.
مرگِ من ولش کنین این قضیه رو.
رضا
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳شاهین به نظرت این میتونه تو درگ تیبا رو بگیره؟!!!!!
:-)
شاهین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳دستت درد نکنه دیگه!!! دو ساعت قلم فرسایی کردم واسه تو ها!!!
شاهین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳همیشه توی سایت تلاش کردم که بی طرف باشم و بدون هیچ گونه ذهنیتی راجع به خودروها اظهار نظر کنم ولی باور کنین در مورد لامبورگینی نمیتونم علاقه ی خودمو پنهان بکنم! به قدری لامبورگینی رو دوست دارم که حد نداره!
اوراکان هم مطمئنم که موفق خواهد شد.
پدال معنی این بخش یعنی چی؟! “سخت کننده های ائودی”
شاهین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳این بخش مقاله در واقع کار رو تموم میکنه:
در پیست، اوراکان بسیار خوب عمل میکند و میتوان گفت که از گذشتگان خود، جلوتر است. اوراکان خودرویی است که شما را واقعاً از پتانسیلهای بالایی که دارد، شگفتزده میکند. اوراکان در جاده نیز عملکردی قابلتوجه دارد. اوراکان به خوبی میتواند در دنده هفتم با سرعت آهسته و دور موتور پایین در مسیرهای کوهستانی حرکت کند؛ کاری که کمتر رقیبی میتواند انجام دهد. اوراکان در جاده چسبندگی بسیار خوبی دارد. به طور خلاصه میتوان گفت که اگر یک سوپرماشین برای زندگی در دنیای واقعی ساخته شده باشد، همین اوراکان است.
رضا 2272
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳یک توی دفعات استفاده از کلمه ی اوراکان زیاده روی نشده؟
6 بار / یک پاراگراف
carbonado aventador
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳عشق است هوریکان!!!!
رضا
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ای شاهین کیبورد فرسا!
e.scamp
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳نمیدونم چرا وقتی داشتم مطلب رو میخوندم بی اختیار لبخند میزدم و ضربان قلبم بیشتر شد
carbonado aventador
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳به خاطر اینکه أین ماشینlamborghiniاست!!!!به خاطر اینکه هنوز تولید نشده اندازه ی 3 سأل فروش آونتادور بیش فروش شده!!!!!به خاطر اینکه بیش فروش أین ماشین بیش از 6 سأل تولید f12 می باشد!!!!به خاطر اینکه بیش فروش أین ماشین نوعی رکورد محسوب می شه!!!!!در ضمن زبان موبایل من عربیه!نمى تونم بعضی از کلمه ها رو درست بنویسم!!!!!!!!!!!!!!!
e.scamp
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳حرف دلم رو زدی مرسی
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
محمد اطلاعاتت خیلی خوب بود .
خیلی لذت بردم . کاشکی منم میدونستم .
carbonado aventador
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳قربونت برم!!!!هرکسی تو یه بخشی اطلاعات داره!!!!100% تجربه و اطلاعات شما در زمینه ی آلمان و بنز خیلی بهتر و بیشتر از منه!!!!!!!!!!!
saeid
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳بسم حق
داداش من از این خوشم نمیاد خب
دقیقا برعکس توام
دست خودم نیست
458 و بیشتر دوس دارم :)
مجتبی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳دنده هاش مثل اتوبوس شرکت واحده :)) دنده M دیگر چیه؟
yedoost
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳اگه اشتباه نکنم وقتی رو M باشه دنده دستی میشه و از پشت فرمون دنده کم و زیاد میکنی….
saeid
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳به عنوان یه ماشین باز وقتی مطالب رو میخوندم احساس هیجان و لذت سرعت بهم دس میداد حالا چه برسه که ادم پشت فرمون این غول زیبا بشینه وایییییییی خدایا قسمت کن … :(
yedoost
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ننه ماشین که میگن اینه ها :D
mohammad8743
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳این یه نظر شخصیه:
به شخصه اونتادورو خیلی خیلی بیشتر از گالاردو یا گایاردو دوست داشتم و از گالاردو هم خوشم نمی اومد ولی از این راضیم
مارال
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳خدا را شکر که راضی هستی، انشالله خدا هم راضی باشه
لامبوی کرد
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ایران خودرو سمند میزنه سرعت که رسید به 180 ییییییههههههو یکی با تموم قدرت تو گوشت داد میزنه :این است خودروی ملی ایران!!!!! انگار که اونور 500 تا هم رفته!!طرف دسپاچه میشه فک میکنه رکورد ویرون رو زده،اصلا مشکوک میشه که این سمنده یا … ؟!؟!!!!
کافر مقدس
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳آه پسر هم قیمت ـــــــــه یه پرادو VX ـه تو ایران:D
javid
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳با پول یه پرادو VX نه با پول یه پرادو GX دو در
gheysar
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳توصیف اورکان در یک جمله.
اگه پول وننو یا آونتادور رو نداری یا اگه دلت Lamborghini Estoque می خواد. این سه تا رو می تونی تو یه ماشین الان داشته باشی. لامبورگینی اوراکان.
و نظر من درباره اوراکان. اوراکان بد قیافه ترین لامبورگینی تاریخ .
کاظم قاقی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳منم موافقم واقعا زشته
mersedes
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳به قول دوستمون قیمتش با پرادو تو ایران برابره این آه ه ه ه ه ه کشیدن داره
AndromedA
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳اگه چراغای جلوش و طراحی قسمت جلوی ماشین مث جوونای تازه به دوران رسیده ی وحشی نبود خیلی بهتر بود
اونتادور مث یه مرد، باشخصیته
ولی این یکی عقده ای به نظر میرسه (عشق اول و آخر خودم لامبورگینیه ولی از هوراکان از نظر “ظاهر” خوشم نمیاد)
sasan
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳آدم میتونه ساعتها به عکسای بالا خیره شه وخسته نشه
عجب طراحی داره عجب رنگی….
ممنون پدال
علی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳به نظر من طراحیه داخل وبیرونش خیلی بهتر از اونتادور است اونتادور یه جوریه
mahdi
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳دورود
یه سوپر اسپرت همه چیز تمومه
مناسب برای خرید
تمام نیازهاتون برآورده میکنه
اما فقط یه نکته داره
شتاب و سرعت نهایی
0-100 معادل 3.2 ثانیه یه خورده میزنه توی ذوق و حداکثر سرعت 325 کیلومتر
فکر کنید کنار یه پورشه پانامرا جدید قرار بگیرید با این تصور که شما یه ماشین سوپر اسپرت سوار شدید و کناریتون (پانامرا) یه سدان هست و نتونید از پس این سدان تمام عیار بربیاد چه حالی بهتون میده
به هر حال یه لامبور گینی فوق العاده هست
240000 دلار
مبارک اعراب ……… ده باشه
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
carbonado aventador
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳مهدی جان درسته شتابش 2.2 هست ولی أین شتاب غیر رسمی است،در ضمن اطمینان داشته باش که بیشتر از أین سرعت می ره!!!!!
خاوری مزراتی
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳مث همیشه ؛ ایتالیایی …
HASSANBMW
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳40 سوپاپ میدونین تو موتور چه غوغایی میکنه!!!!!
احمدرضا بی ام و
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳خییلی وقته که لامبورگینی دیگه آلمانیه
sadegh
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳احمدرضا جان لامبو شاید از اسب بیوفته ولی از اصل نمیوفته!!
لامبو همیشه یه ایتالیاییه
carbonado aventador
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳از سأل 2000 تا 2013 سوارتون بودیم الآن خسته شدیم اومدیم بایین!!!!!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
شما سوار کجا بودید اونوقت ؟؟؟
الان یعنی لامبو مستقله ؟؟؟
مثل اینکه مشترکات لامبو با ائودی را نخواندی !!!!!
هرچند که اینها چیزی از ارزش لامبو کم نمیکنه .
چاپلو
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام به همه.
ماشین خوبیه اما به گرد وننو و اوانتادور نمیرسه.
دلیلش کاملا واضه هدف از ساخت این ماشین فروش زیاده پس باید طراحیش به نحوی باشه که هم از خشونت خیلی زیادی برخوردار نباشه(رام تر باشه)به خاطر عامه پسند بودن و هم طراحیش معمولی تر باشه تا ماشینایی مس اوانتادور و شاید نسل بعدی لامبو تو حاشیه ی امنی باشن و بفروشن وگرنه اگه قرار باشه با 240 هزارتا یه لامبو داشته باشیم که هم از نظر تکنولوژِی از مورچیه لاگو سوپر ولوچه سرتره و هم جذابیت اوانتادور رو داره و هم تو اعداد و ارقام پا به پای وننو بیاد دیگه کسی طرف گایاردو و اوانتادور نمیره و لامبو برای طراحی نسل بعدیش به مشکل میخوره چون توقعات رو از خودش بالا برده و مردم انتظار یه چیز فراتصور رو خواهند داشت
میخوام بگم لامبو میتونست از این خیلی بهتر و قشنگتر بسازه(البته هوراکان ام خیلی زیباست) اما نه با این هدف و قیمتی که هوراکان داره
من مطمئنم نسل بعدی لامبو یه چیز خوبی خواهد بود که انتظارات رو کاملا برطرف میکنه.
اما احتمالا لامبو به سمت هایپرکار با تولید انبوه نخواهد رفت حداقل من که امیدوارم اینکارو نکنه چون اگه خودشو با این چالش مواجه کنه دیگه پا پس کشیدن میشه ابرو ریزی مس بلایی که الان سر بوگاتی اومده(امیدوارم بوگاتی رو بازم در صدر ببینم)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
چاپلو جان مطمئن باش که دوباره بوگاتی در صدر میشینه . فقط باید صبر کرد ،
تا تمام مدلهاش به فروش بره .
فولکس کارشو خوب بلده .
اینقدر مار خورده که افعی شده .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
خیلی زیباست . مخصوصا طراحیه داخلیش . زمین تا اسمون فرق کرده .
لامبورگینی همه ی مدلهاش خوب بوده . خوب هست و خوب خواهد بود .
و جاداره که از پدر خواندش (( فولکس واگن )) نهایت تشکر را به جا اورم .
واقعا گل کاشتی .
درود بر شرکتهای با وجدان .
Arash66
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳پدر خواندش آئودیه !
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
پس فولکس میشه جدش .
carbonado aventador
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳همین نویره أی که شما می فرمایید باعث سربلندی جدشه!!!!!!سیاستتون در مورد bugatti که شکست خورد ولی در مورد لامبو خیلی خوب جواب داده!!!!!!!
sadegh
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳شاید بعضیا بگن که زیاد قشنگ نیس، ولی وقتی من نگاش میکنم، سر تا پای این ماشینا هنرِ طراحی میبینم
“چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید”
ROLSE ROISE
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳نه!!!!!!!!!!خوشم امد!!!!!!
می خوره بهش که خوشگل و قوی باشد!!!!!!!!!
کافر مقدس
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳نمیدونم چرا یه سری از دوستان اینقدر لامبو رو آلمانی میکنن! سهام یکی رو خریدن که نشد زیر مجموع و این حرفا! ! !
توی کابین پرـــــه از پرچم ایتالیا بعد دوستان حرف از آلمان مییارن!
باووو تاریخچه و ریشه لامبو رو آفتابه گرفتید روش :D
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
کسی نگف لامبورگینی المانیه .
ولی سرمایه های یک شرکت المانی درون رگهاش جاریه .
از تکنولوزی المانی ایتالیایی بهره میبره .
در ضمن شما نمیتونی منکر نمودار جهانی بشی .
الان همه میدونن که موفقیت های لامبو از چیه و کیه …….
hamid3x
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳اگه چراغای عقبش مثل مکلارن طراحی میکرد خیلی خوشکل تر میشد
Un4given
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳عاشق اون سری کلیدهای روی داشبردشم. همه جوره کابین نازی داره.نمای بیرونشم مشکلی نداره شاید ما عادت کردیم که لامبو باید تو بدنش خطوط شکسته زیاد داشته باشه ولی این یه ماشینیه که میتونی بندازیش تو شهر و حالشو ببری نه اینکه مثل آوانتادور تیریپ فوق فضایی داشته باشه. منظورم اینکه اگه یه هواپیما تو شهر حرکت کنه خیلی جلب توجه میکنه .
انزو
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳این چ مسخره بازیه خداوکیلی.آخه رو چ حسابی اومدن این شرکتو بردن زیر مجموعه آئودی؟باید همیشه یه ایتالیایی اصیل باقی میموند.الان فقط فراری.در ضمن اونتادور خیلی خوشکلتره.کلا ی چیز دیگس.
carbonado aventador
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳یه سؤال می برسم مردونه جواب بده!الآن همکاری بین مکلارن و بنز که موجب تولید slrافسانه أی شد بد بود?????لامبو یه شرکت سوبر اسبرت سازه و آئودی یه شرکتیه که دانش بسیاری در تولید ماشین داره!!!!!!!افتاد??????
شاهین
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳به نظر من که تلفیق هنر ایتالیایی و تکنولوژی المانی یعنی اوج پیشرفت و شکوه و عظمت! یعنی همون چیزی که میبینیم: لامبورگینی!
فراری هم زیر بال و پر فیات هستش دیگه.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳درود . محمدرضا جان مرسدس بنز به خاطر این همکاری کرد ، چون صاحب
مقداری از سهامه مکلارن است .
این همکاری بود نبود . به اسم مرسدس بنز هم تمام شد . همینطور
با لوگوی مرسدس بنز .
carbonado aventador
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳محمدرضا کیه????الآن slr772 و slr McLarenبد شده???همکاری دو غول خودرو سازی یه افسانه آفریده!!!!!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
غول خودروسازی دنیا فولکس واگنه .
هیچ برندی مثل فولکس واگن زیرمجموعه نداره . با مدیریتی که کرده ، پول
خوبی به دست اورده . این پول رو در جهت مثبت خرج میکنه .
نمیذاره شرکتهای خوب از گردونه خارج بشن . هیچ زیرمجموعه ای از خودش رو
در سطح پایین نگه نداشته . همه در سطح عالی .
دنیای معرفته فولکس واگن .
امریکایی ها یاد بگیرند .
saied
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳به نظر من برنده میدان ۴۵۸ اسپشیاله:)
البته یه ماشین خیلی خاص و قشنگه
مصطفی فقط آگراR
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳3.2ثانیه با325تا جور در نمی یاد.
محسن.د
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳من نمیدونم چرا بعضی از دوستان ، اینقدر زیرمجموعه بودن و همکاری شرکت ها رو بد میدونن !!؟؟!!
بابا تموم شد اون دورانی که فورد اعتقاد داشت همه چیز باید محصول خودش باشه و از هیچ شرکت دیگه ای جنس نخره! تا حدی که حتی معدن آهن میخرید واسه خودش یا مثلا کارخانه نساجی راه مینداخت واسه صندلی هاش!!! خب البته ممکنه این تز واسه اون زمان خیلی بد نبوده اما تو دنیای امروز، به جرات میشه گفت، هیچ شرکتی نمیتونه به طور کامل مستقل کار کنه و با هیچ شرکت دیگه ای همکاری نداشته باشه! موفق ترین شرکتهای امروز رو نگاه کنید، اصلا غیر خودروسازی مثلا، مایکروسافت، اپل، گوگل و… مگه با شرکتهای دیگه همکاری ندارند؟؟!!؟؟!!
رضا
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۳واقعا از مک لارن 12c بهتره
کاظم قاقی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳برو بابا
carbonado aventador
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳قاقی خان اصلا می دونی 12c کدومه??????شرط می بندم با 650s اشتباه کرفتی!!!!!!!!
امید
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳درود بر اوراکان
درود بر شرفت لامبورگینی