لامبورگینی

بله به اوراکان قوی‌تر، نه به آونتادور دیفرانسیل عقب!

شاید لامبورگینی اوروس خبرسازترین محصول حال حاضر این شرکت باشد اما ایتالیایی‌ها کار خود با دو سوپرکار محبوب دیگر را تمام نکرده‌اند!


مدیر تحقیقات و توسعه لامبورگینی آقای مائوریزیو رجیانی در مصاحبه با درایو گفته که نسخه قوی تری از اوراکان در حال بررسی می‌باشد.


پرفورمنته در حال حاضر به عنوان نسخه پرچم‌دار اوراکان انجام‌وظیفه می‌کند و قادر به ثبت رکورد خارق‌العاده در پیست نوربرگ رینگ بوده اما در نهایت نسخه خاص‌تری جای این محصول را خواهد گرفت.

رجیانی گفته است:

کار ما توسعه بی‌وقفه خودروها برای بهتر بودن است. استراتژی ما از نظر پرفورمنس همواره رشد بوده است. ما برای بهبود دوباره آنچه که در یک خودرو داریم کار می‌کنیم… پرفورمنسی را که در آینده وجود خواهد داشت را خواهیم دید.


احتمالاً در آینده هایپرکارهای تولید محدود بیشتری همچون وننو و سنتناریو نیز وجود خواهند داشت. البته تولید هیولاهای مخصوص پیستی همچون مک لارن سنا GTR یا فراری FXX K در برنامه‌های لامبورگینی جایی ندارند زیرا این خودروساز ادعا می‌کنند مشتریانش می‌خواهند محصولات ایتالیایی را در جاده‌ها نیز برانند.


هرچند، یکی از کارهایی که لامبورگینی اصلاً علاقه‌ای به انجامش ندارد تولید آونتادور دیفرانسیل عقب است.

رجیانی دراین‌باره گفته است:

ما نمی‌خواهیم چنین خودرویی داشته باشیم. سیستم چهار چرخ محرک بسیار ایمن‌تر و پرفورمنس تر است. بدون مزیت‌های سیستم چهار چرخ محرک، کنترل کشش هم معنایی نخواهد داشت.


اگرچه اوراکان ۱۰ سیلندر به‌صورت دیفرانسیل عقب ارائه شده اما سوپرکارهای ۱۲ سیلندر این خودروساز از زمان مورسیه لگو در سال ۲۰۰۱ تاکنون تنها به‌صورت چهار چرخ محرک عرضه شده‌اند. آخرین باری که یک لامبورگینی ۱۲ سیلندر دیفرانسیل عقب تولید شد به سال ۱۹۹۹ و تولد دیابلو GT بازمی‌گردد که پیشرانه ۶ لیتری آن قدرت ۵۷۵ اسب بخاری تولید می‌کرد.


آونتادور S قدرت ۷۳۰ اسب بخاری داشته و لامبورگینی معتقد است اگر این قدرت زیاد به چرخ‌های عقب انتقال یابد هندل کردن آن کار سختی خواهد بود. رجیانی تصریح می‌کند:

با این کار مشتریان زیادی ناامید خواهند شد زیرا سیستم کنترل کشش دخالت‌های زیادی در کار خواهد داشت و مزیت واقعی خود را از دست خواهد داد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۱ دیدگاه‌ها

  1. OMID-LAMBO

    ۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (424 ديدگاه)

    این نشون میده که لامبو میتونه خودروهایی در حد fxx k یا پی وان جی تی آر بزنه ولی نمیخواد !
    عجیب سیاستی داره این لامبو !

  2. الف.ی

    ۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1765 ديدگاه)

    قبل از خوندن متن احتمال میدم یکی از دلایل مقابله با فراری 488 پیستا باشه حالا متنو بخونیم ببینم چی درسته

  3. Rezalp

    ۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (5360 ديدگاه)

    خوب معلومه دیگه . لامبو میتونه خودرویی بسازه در حد شیرون یا بهتر از اون اما این خوش حالی محدود خواهد بود و اون موقع بازار رو از دست میده.
    یعنی لامبو وقتی یه خودرویی رو میسازه اون رو به مدت ده سال کشش میده تا بازار رو از دست نده. (البته این رو به یاد داشته باشیم که موتور لامبور تنفس طبیعیه که با توربو چارجرهیچی نمیتونه مقابلش بایسته)
    عاشقتم لامبورگینی
    عاشق تنفس طبیعیتم

  4. مهدی

    ۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (1739 ديدگاه)

    خدمت دوستان تبریک سال نو و اینکه یک مقدار فنی تر نظر بدیم تو سال جدید… توربو کردن و اسب بخار کیلویی نیست و تو گونی به ادم اسب بخار نمیدن که بگیم فلان ماشین اگه توربو بشه چی میشه! هر چیزی حساب کتاب و هزینه فایده داره…

    1. شاهین

      ۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (1179 ديدگاه)

      همین الانشم لامبورگینی هایی به صورت دستی تویین توربو شدن که بالای 1200 اسب قدرت دارن حداقل و بیشترین مدلی هم توربو میکنن معمولا هوراکان هست چون گیربکس خوبی داره. چند تا کلیپ ازش دیدم خیلی وحشیانه شتاب میگیره و حریف میطلبه. پس برای لامبورگینی که به مهندسیش مینازه کاری نداره بخواد انجین تنفس مصنوعی تولید کنه. بیشتر اصرار داره روی پرفورمنس و هندلینگ و بقول خودش کنترل کشش ماشیناش توی جاده

      1. مهدی

        ۱ فروردین ۱۳۹۷
        سوابق: (1739 ديدگاه)

        دوست عزیز اون نمونه های توربو کارگاهی هست اون ماشینها شاید تو شهر کارکردشون به ۵ هزارتا هم نرسه و اگه به مشکل حاد نخوره حداقل باید اورهال بشن…هر چیزی حساب و کتاب داره

        1. kurdishlambo

          ۱ فروردین ۱۳۹۷
          سوابق: (68 ديدگاه)

          داداش حرفت درست حساب کتابی داره ولی این حساب کتابا برای شرکتای مثل لامبو سد راه نیستن. نمونشم انجین توربوی اوروس

  5. Madjid

    ۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    واقعاً کار خوبی می‌کنه لامبورگینی … از این نسخه های مخصوص پیست اصلا خوشم نمیاد با یک گردو که زیرشون بندازی می‌رن رو هوا !!!!

    آخه چند ساعت از عمر آدم قراره تو پیست بگذره ؟!
    با یک سوبارو BRZ یا هیوندای جنسیس هم میشه تو پیست خوش گذروند…

    اما ماشین هایی مثل لامبورگینی ، فراری ، مک و … جای اصلیشون تو خیابونه‌.

    ماشین رو باید بتونی در تمام خیابان های شهر سوار شی نه اینکه با دیدن یک سرعت گیر در جلوی خودت تب کنی.

    غیر از محصولات لامبورگینی که عاشقشون هستم ، واسه همینه که ۹۱۱ و R۸ رو خیلی دوست دارم .

  6. TSHDN

    ۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (68 ديدگاه)

    با تشکر از آقای شاهین احمدزاده بابت این مطلب
    با عرض پوزش 3 خط آخری نوشته :اونتادور S قدرت 73 اسب بخاری داشته.فک کنم 730 باشه اگه اشتباهه بی زحمت اصلاح کنید.

  7. فقط آمریکا فقط ماسل

    ۱ فروردین ۱۳۹۷
    سوابق: (218 ديدگاه)

    سلام پس خبری از پروژه آونتادور پرفورمانته نشد آقاشاهین و دوستان اگر خبری هست لطفا پوشش بدید ممنون که زحمت میکشید و مطالب رو ترجمه میکنید

    1. شاهین

      ۱ فروردین ۱۳۹۷
      سوابق: (4696 ديدگاه)

      سلام
      در صورت انتشار خبری در این مورد حتما اطلاع رسانی خواهیم کرد
      انجام وظیفه می کنیم دوست عزیز
      ارادتمندم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا