لامبورگینی با تولید ۱۰ هزار دستگاه سوپر اسپورت آونتادور در حال تجربه لحظات بسیار مهمی است.
۱۰ هزارمین مدل تولیدی یک آونتادور SVJ رودستر با رنگ بدنه خاکستری و کابینی قرمزرنگ بوده و به تایلند صادر خواهد شد.
در دل این خودرو پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۷۵۹ اسب بخار و گشتاور ۷۲۰ نیوتون متر قرار گرفته است. پیشرانه یاد شده به همراه گیربکس ۷ سرعته و سیستم چهار چرخ محرک باعث ثبت شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۹ ثانیهای و حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر در ساعتی میشود.
داستان آونتادور در سال ۲۰۱۱ شروع شده جایی که مدل کوپه LP700-4 با قدرت ۶۹۰ اسب بخاری روانه بازار شد. پس از این مدل بود که نسخه رودستر در نوامبر ۲۰۱۲ پدیدار گردید و دارای دو بخش فیبر کربنی جداشدنی با وزن کمتر از ۱۲ کیلوگرم بود. ستونهای عقب این خودرو نیز برای حمایت کامل از سقف جداشدنی بازنگری شده بودند.
اوایل همان سال مدل برجسته آونتادور J به جهانیان معرفی شد. این اسپیدستر تک ساخت قدرت ۶۹۰ اسب بخاری داشت و با حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعتی خودنمایی میکرد.
حماسه آونتادور با معرفی نسخه S در سال ۲۰۱۶ ادامه یافت. این مدل دارای بهبودهای در زمینه آئرودینامیک و سیستم تعلیق بود و قدرتش به ۷۳۰ اسب بخار رسیده بود.
دو سال پیش نیز آونتادور SVJ با بهبودهای بیشتر و ثبت رکورد خودروهای تولیدی در نوربرگ رینگ معرفی گردید. این خودرو توانسته یک دور جهنم سبز را در ۶ دقیقه و ۴۴.۹۷ ثانیه طی کرده و تنها به تعداد ۹۰۰ دستگاه تولید شده است. مدل خاصتر SVJ 63 نیز برای گرامیداشت تأسیس کمپانی در سال ۱۹۶۳ معرفی و به تعداد ۶۳ دستگاه در نسخههای کوپه و رودستر تولید شده است.
آونتادور همچنین سال پیش به مدلی هنری تبدیل شد و با نام آونتادور S اسکایلار گری معرفی گردید.
زیزیگولو
۲۲ شهریور ۱۳۹۹ماشینای سوپر لوکسی مثل مک لارن،لامبورگینی،بوگاتی،ایرون و …… با هر رنگی که باشن فوق العاده زیبا هستن
Mohamad
۲۲ شهریور ۱۳۹۹عجب چیزیه
Milad AMG
۲۳ شهریور ۱۳۹۹مبارکه صاحبش…
M.A.S
۲۲ شهریور ۱۳۹۹لامبورگینی تو تایلند ماشین میفروشه؟؟؟؟؟!!!???
میدونه اگه بیاد ایران باید با دنا پلاس توربو اتومات رقابت کنه میترسه کم بیاره
حق داره بنده خدا
Milad AMG
۲۳ شهریور ۱۳۹۹غزال تیز پای ایرانی:
دنا پلاس توربو
خودرویی که نفس را در سینه رقیبان حبس میکند!!
NAVID۰۰۹۸
۲۲ شهریور ۱۳۹۹زیزیگولو
اما به نظرم رنگ خاکستری یا نوکمدادی به جزء پژو پارس و پژو۴۰۵ ، به هیچ خودرویی در جهان نمیاد ، حتی لامبورگینی و فراری .
اما توجه کردین رنگ زرد قناری چقدر به سوپراسپرت و ماشینهای دو در و کوپه میاد .
به نظر من ، رنگ مشکی و سفید هم به تمام خودروها در دنیا میاد .
کلاً ، دنیای رنگ خودروها جالبه ، مثلاً اسم رنگ آبی که میاد ، یاد نیسان گاوی میوفتیم .
اسم کادیلاک سیویل که میاد ، یاد قهوهای تریاکی میوفتیم .
اسم تاکسی میاد ، یاد رنگ زرد میوفتیم .
اسم خودروهای نظامی میاد ، یاد رنگ خاکی میوفتیم .
از همه مهمتر ، اسم بنز S و پرادو دو در میاد ، یاد مشکی میوفتیم (( البته یاد رضا صادقی هم میوفتیم )) .
زیزیگولو
۲۲ شهریور ۱۳۹۹آره نوید دقیقاً همینطوره بعضی از ماشینا مثل پژو پارسو سمند فقط سفیدشو نقره ایشو بعضاً مشکیش قشنگه یا پژو ۴۰۵ فقط نقره ایش قشنگه ولی بعضی از ماشینا مثل آوانتادور همه رنگاش خوشکلو تو دل برو هستن
رامین
۲۲ شهریور ۱۳۹۹جانشین این حیوون چی می تونه باشه ؟؟ کار سختی داره لامبو
امین
۲۲ شهریور ۱۳۹۹در یک کلمه میخوام حقیقتو بگم. لامبو در آینده بااااااید از توربو استفاده کنه اگه نکنه مکی و پورش و فراری لهش میکنن تو آینده من عاشق این موتورم ولی دیگه هر چیزی یه تاریخ انقضایی داره از این به بعد باید لامبو توربو بزاره وگرنه تو پرفورمنس خیییلی کم خواهد آورد حول و حوش ۷۵۰ اسب نهایت قدرت v12 تنفس طبیعیه و با گذر زمان کم خواهد آورد و آورده هم تقریبا(تقریبا)
Reza
۲۲ شهریور ۱۳۹۹شما حقیقت رو نگفتید بلکه سخت در اشتباه هستید.
امین
۲۲ شهریور ۱۳۹۹هر کجاش اشتب هست بگو حل کنم اونجارو حقیقته دیگه پس چی؟!
امین
۲۲ شهریور ۱۳۹۹لافراری قدرتمند ترین تنفس طبیعی جهان و بهترین هایپر کار قبل از شیرون و کوعینگ رگرا و… هم بیشتر از ۸۰۰ اسب نتونست از موتور v12 تنفس طبیعی دربیاره و با هیبرید و موتور برقی تونست ۹۶۰اسبی بشه لامبو باید به این کارا روی بیاره
امین
۲۲ شهریور ۱۳۹۹۱۰ سال بعد این زمان با عشق به تنفس طبیعی خالص توی پرفورمنس هیچ حرفی واسه گفتن نداری
امین
۲۲ شهریور ۱۳۹۹یکی با حذف داده های گوگل و نصب دوباره و دیسلایک هاش حمله کرده به من خخخخ مثل نوید ۹۸ که یه نفر براش ۲۰۰ تا دیس زده بود خخخ
Mahdi
۲۲ شهریور ۱۳۹۹لامبورگینی هیچ وقت نیازی به توربو نداره و تا الان هم نداشته همه لامبورگینی با موتور های تنفس طبیعی میشناسن . یه گاو وحشی هیچ وقت دوپینگ نمی کنه
رامین
۲۲ شهریور ۱۳۹۹خودشون همه این مسائلو بهتر از منو تو می دونن و مطمئن باش بهترین تصمیمو می گیرن
علیرضا
۲۲ شهریور ۱۳۹۹کسایی که به ماشین علاقه خالص دارن در این موارد بین پرفورمنس بهتر موتور های توربو و یه موتور ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی ، موتور تنفس طبیعی رو انتخاب میکنن . کسایی که تو ماشین فقط نگاهشون به اعداد و ارقام هست که فلان ماشین صفر تا صدش بیشتره یا غیره یا این تاپ اسپیدش بیشتره در یک جمله بگم ماشین باز نیستن !?
Hadi
۲۲ شهریور ۱۳۹۹۱۰هزارتا برا یه سوپر اسپرت واقعاً تحسین بر انگیزه ?
joojoo
۲۳ شهریور ۱۳۹۹اونم یه سوپر اسپورت فوق گرون که تولید محدود نیست.
کمتر سوپر اسپورتی محدوده ی قیمتش 400 بین 400 تا 500 هزار دلاره
گرون ترین سوپرکار پورشه 200 هزار تا….
فراری 300
مک هم همین دور و برا…..
(مدل های تولید محدود و هایپرکار ها رو کار ندارم.سوپرکارهای جاده ای مد نظرمن)
این وسط اونتادور با قیمت یک و نیم برابری 720S توی فروش باهاش همسانه….
اینه قدرت برند
X
۱۹ آبان ۱۳۹۹بهتره از واژه جانور یا به انگلیسی Beast استفاده کنی چون حیوان یه جورایی شاید توهین باشه و بعضیا بد برداشت کنن و جانور بهتره و یه جورایی مفهوم رام نشده رو میده
AMG///
۲۲ شهریور ۱۳۹۹من یه کانسپت ترزو دیدم که کاملا لیاقت جانشینی اونتادور رو داشت
اما حیف که کانسپت بود
حیف///
AMG///
Sina
۲۲ شهریور ۱۳۹۹اینو به هرچی ماشین دیگه توی دنیاست ترجیح میدم
همون موتورش به اندازه کل ماشینای برقی میارزه
وقتی صدای فوق العاده این موتور تنفس طبیعی که بدون توربو ۷۲۰ اسب بخار قدرت داره واقعا آدمو متعجب ، خدا میدونه که آیا باز هم میتونن از اسب بخار بیشتری در بیارن یا نه ، اگه بتونن بیشترش کنن بدون توربو عالی میشه ،
امین
۲۲ شهریور ۱۳۹۹بدون گذاشتن توربو بخوان قدرتو زیاد کنن فک کنم عمرش کم میشه اسطحلاکش زیاد میشه راهی به غیر از توربو گذاشتن یا هیبرید کردن نیست که آینده لامبو رو بسازه وگرنه به افول میره
X
۱۹ آبان ۱۳۹۹ولی شاید راهی پیدا شه که با وجود توربو ها صدا خوبی بده مثلا عوض کردن نوع توربو ها و صدای زشت جیغ مانندی که میدن.هندلینگ فوق العاده راحت و نرم و بدون چالش لامبورگینی هم که میگن به خاطر نبود همین توربو هاست (طبق گفته ی دیگران)
مهراد
۲۲ شهریور ۱۳۹۹اوه اوه اوه دیگه اگر لامبو باز هم انجین ۱۲ سیلندر سیگنیچر خودشو ارتقا بده ( بدون توربو ) دیگه بجای آتیش فواره های پلاسما میزنه بیرون از اگزوز ????
MASIHA
۲۲ شهریور ۱۳۹۹تولید ده هزارمین عشق
R
۲۲ شهریور ۱۳۹۹این عشق و سلطان سوپراسپرتای تنفس طبیعی خیلی از توربودارهارو هم کمرشونو شکونده ولی متاسفانه بازار به سمت توربو رفته. اگه لامبورگینی هم تویین توربو استفاده کنه مطمئن باشید درگ ۴۰۰ متر که هیچ رقیب مستقیم شیرون تو تاپ اسپید میشه
X
۱۹ آبان ۱۳۹۹همین طوری توی ماشین های کوچک و سبک وزن سستو المنتو با موتور تنفس طبیعیش سریعترین ماشین جهان است
مازیار
۲۲ شهریور ۱۳۹۹لامبورگینی مثل مجسمه های میکلانژ هست
توربو باشه سریع تره نباشه کندتره اما این زیاد مهم نیست
مهم اینه که مجسمه ای از میکلانژ داری
مازیار
۲۲ شهریور ۱۳۹۹ضمنا انجین V12 شش و نیم لیتری تنفس طبیعی کاث ورث ۱۱۳۰ اسب بخار قدرت داره پس غیر ممکن نیست
OMID
۲۲ شهریور ۱۳۹۹پس حداقل 10000 آدم خوش سلیقه توی دنیا هست …
اونتادور j زیباییش بی حد و حصر و به نظرم تقریبا زیبا ترین مدل اونتادور هست
مدل اس به نظرم طراحیش نسبت به مدل معمولی پسرفت کرده بود به خاطر دو تا تیکه اضافی توی سپر روی هواکش ها و از عقب همه جاش سیاه بود همچنین رینگ هاش رو دوست نداشتم به شخصه ولی بازم بسیار زیبا و دوست داشتنی بود
فقط توی توضیحات چرا اشاره به مدل sv نشد ؟ مدل زیبایی بود اونم
در آخر هم svj خشن و رام نشدنی و اونتادور در اوج قدرت …
X
۱۹ آبان ۱۳۹۹مدل J بنظرم ظریف و قشنگه ولی sv از همش قیافه بهتری داره و نه به رام نشدگی svj هست و نه به ظریفی j
محمدهادی
۲۲ شهریور ۱۳۹۹زیباترین و با ابهت ترین سوپر اسپرت دنیا
راستی چرا هیچوقت حرفی از Sv نمیشه؟
این مدل هم بسیار خاصه
شاهین
۲۲ شهریور ۱۳۹۹فکرشو بکنید پلتفرم ده ساله با قیمت تقریبی 400 هزار دلاری 10 هزار دستگاه ساخته شده و فروش رفته. این نشون میده همه چی سرعت و شتاب نیست که با 200 هزار دلار بدستش بیاری. خیلیا هستن به مدل هنری پول میدن و با طراحیش حال میکنن همینو بس
X
۱۹ آبان ۱۳۹۹دقیقا. اونتادور یه اثر هنری کامل.
akrh78
۲۳ شهریور ۱۳۹۹خورخه لورنزو هم یه دونه مدل 63 رودستر با همین ترکیب رنگ خرید چند وقت قبل خیلی عالیه