شایعات صحت داشتند و بخش موتوراسپرت لامبورگینی در حال آمادهسازی یک هایپرکار مخصوص پیست است. هرچند این خودرو تا سال آینده رونمایی نخواهد شد اما سازندهٔ ایتالیایی حالا اولین تیزر ویدئویی آنرا منتشر کرده است که پیشنمایشی از گاو خشمگین جدید سنت آگاتا ارائه میکند. در این ویدئوی تاریک، خودرویی سبزرنگ دیده میشود که بال عقب عظیم فیبر کربنی یک از ویژگیهای آئرودینامیکی قابلتوجه آن است. علاوه بر این، یک ورودی هوای بزرگ هم روی سقف به چشم میخورد که آنهم از فیبر کربن ساخته شده است. گرافیک ۶۳ روی بدنهٔ این خودرو شبیه به گرافیک اونتادور SVJ 63 است و سال تولید لامبورگینی یعنی ۱۹۶۳ را نشان میدهد.
ازجملهٔ دیگر ویژگیهای قابلتوجه این هایپرکار مخصوص پیست نیز میتوان به ورودیهای هوای دوگانه روی کاپوت جلو و رینگهای تکپیچ اشاره کرد که با لاستیکهای پیرلی پوشیده شده و ترمزهای برمبو در پشت آنها قرار دارند. این هایپرکار بر اساس اونتادور ساخته شده و از همان پیشرانهٔ ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی استفاده میکند؛ اما این موتور نسخهای بدون قیدوبند خواهد بود که یعنی مهندسین مجبور به اعمال هیچکدام از محدودیتهای موردنیاز برای رعایت قوانین یک خودروی جادهای نیستند. درنتیجه حالا این موتور ۸۳۰ اسب بخار قدرت تولید میکند که ۶۰ اسب بخار از اونتادور SVJ بیشتر است.
برای انتقال این نیرو هم یک گیربکس شش سرعتهٔ سکوئنشال Xtrac جایگزین گیربکس هفت سرعتهٔ نسخهٔ جادهای شده است. یکی از ویژگیهای برجستهٔ این هایپرکار دیفرانسیل قفل شوندهٔ مکانیکی تازه توسعهیافتهٔ آن است که امکان تنظیم آنرا بسته به پیست و سطح مسیر برای راننده فراهم میکند. با توجه به شایعات قبلی، اونتادور SVR نام این هایپرکار خواهد بود تا بتواند دنبالهروی یکی دیگر از محصولات مخصوص پیست تاریخ لامبورگینی یعنی میورا SVR باشد. هرچند این هیولا خودرویی مخصوص پیست است اما در هیچ مسابقهای شرکت نخواهد کرد. گزارشهایی ادعا کردهاند از اونتادور SVJ تنها ۴۰ دستگاه ساخته میشود و قرار است تحویل آن به خریداران از سال ۲۰۲۱ آغاز گردد.
[دانلود ویدئو]
Reza
۶ آبان ۱۳۹۸همیشه این سوال ذهنمو به خودش مشغول کرده بود که چرا متخصصین لامبورگینی تو نسخه سستوالمنتو از موتور 10 سیلندر استفاده کردند و منتظر این بودم که یه نسخه جدید با همین مبنا با موتور 12 سیلندر رونمای بشه .
بالاخره بعد از هفت سال انتظار به آرزوم رسیدم. ممنون از لامبورگینی که عشق و عاشقی رو به ما یاد داد.
ایمان
۶ آبان ۱۳۹۸یک متخصص پیست تمام عیار از لامبورگینی ??
ای کاش قدرت بیشتری داشت برای رقابت با اصلی ترین رقیب خودش یعنی FXX K Evo با ۱۰۵۰ اسب بخار قدرت
ساسان
۶ آبان ۱۳۹۸دراون صورت باید از هیبرید اظافه میکرد.هدف این بود یک سستوالمنتو 12سیلندرخالص متولد بشه.فک کنم وزن کمتری ازفراری evoداشته باشه در عوض.
باید نسبت قدرت به وزنو دید…یادمون باشه سستو المنتو روهمون ساختار یکتنو چهارصد کیلویی گالاردو به 9090کیلو تونست برسه.و شتاب صفرتا صد 2.5…فقط با 570اسب موتور سوپر لگرا!
حالا خودت اینو حساب کن با830اسب و وزن فرضی یکتن میتونه چکار کنه.
ایمان
۶ آبان ۱۳۹۸گفتی سستو المنتو مو به تنم سیخ شد
هنوز نیومده میگم محشره چون یک لامبورگینیه
خیلی از رکوردهای پیست رو میتونه جا به جا کنه
این گاو خشمگین در پیست رقیب میطلبه ??
ساسان
۶ آبان ۱۳۹۸بل اخره سستو المتو 12 سیلندر متولد میشه. اونم دقیقا به تعداد40دستگاهی تولید شده سستو.
وقتی svjمتمرکز درپیستو بخای 60 اسب بخار قوترش کنی تغیرات بدنه.آیرودینامیک..شاسی…دیفرانسیل جدید. و کاهش وزن زیاد…نتیجش باید شگفت انگیزبشه..
تنها نکته ای که حالمو گرفت.تولید40دستگاهه..میتونستن 100دستگاه تولید کنن تا دسترسی مجلات و برنامه های تلوزیونی به این خودرو راحتتر میشد.الان باید مثل سستو المنتو از موزه لامبو تهیه کنن این خورو رو.
MAHDI
۶ آبان ۱۳۹۸بهتراز این نمیشه!!!!
Saeed
۶ آبان ۱۳۹۸عجب چیزی شدههههه
خیلی این رقابت جنجالی میشه
رقابت بین
فراری fxx k evo
مکلارن سنا
لامبورگینی {به قول فن لامبو ها ( سستو المنتو ۱۲ سیلندر)}
عجب رقابت بزرگ و نفسگیری میشهههههه….
ارشیا
۲۳ آبان ۱۳۹۸اقا سعید نامردی نکن سنا جاده ایه اینا جاش میزارن
Behrouz. anzali
۶ آبان ۱۳۹۸جانم لامبو . درود بر لامبورگینی که موتور ۱۲ سیلندرش رو داره حفظ میکنه هنوز . واقعا یه ماشین سوپر اسپرت اصیلی هست.
ارشیا
۷ آبان ۱۳۹۸باز بگین فراری سر تر از لامبوس?????
ارشیا
۲۳ آبان ۱۳۹۸اخرای ویدیو قشنگ معلومه چه قدر شبیه سستو المنتو هست ماشینو از جلو سه رخ نشون میده