اگرچه DMC جزو اولین تیونرهایی بوده که دست روی لامبورگینی اوراکان گذاشته اما تاکنون شاهد ارتقای نسخهی دیفرانسیل عقب این سوپرکار ایتالیایی توسط DMC نبودهایم؛ اما حالا اوضاع فرق میکند.
تغییرات صورت گرفته در این خودرو شدید نیستند و هر فردی که با محصولات استاندارد لامبورگینی آشنا نباشد تفاوتهای زیادی را حس نخواهد کرد. البته آنهایی که تیزبین هستند میتوانند شاهد آپرون جدید، رکابهای جانبی متفاوت و بالی گیرا روی بدنهی DMC جیرو (نام ایتالیایی یک دور پیست) باشند.
بال عقب این خودرو قبلاً در سایر کیتهای اوراکان دیده شده و البته تأییدیهی TUV آلمان را نیز به همراه دارد. این بال میتواند سه زاویهی متفاوت با نامهای جی تی، کروز و فان را به خود گیرد. این بهروزرسانیهای بصری نه تنها باعث افزایش جذابیت ظاهری اوراکان میشوند بلکه روی عملکرد آئرودینامیکی نیز تأثیر مثبتی دارند.
پیشرانهی ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری تنفس طبیعی اوراکان تغییری نداشته و بنابراین همچنان قدرت ۵۸۰ اسب بخاری و گشتاور ۵۴۰ نیوتون متری دارد. با وزن خشک ۱۳۸۹ کیلوگرمی، اوراکان LP580-2 نسبت قدرت به وزن ۲.۳۶ کیلوگرم به ازای هر اسب بخار را دارد که باعث میشود این خودرو ظرف مدت ۳.۴ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد و حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعت را نیز ثبت نماید.
شاید اوراکان دیفرانسیل عقب نسخهی پایهی این خانواده باشد اما خودرویی بسیار هیجانانگیز است. برخی کارشناسان خودرویی گفتهاند این خودرو را میتوان درگیر کننده ترین نسخهی اوراکان دانست زیرا سبکتر از مدل چهار چرخ محرک بوده و نبود دیفرانسیل جلو به معنی عدم رنج بردن از کم فرمانی میباشد.
علیرضا(lexus)
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸تیونینگ جز این که ماشینو زشت تر میکنه چیز دیگه ای نداره …
این نظرم برای همه تیونرها و همه ی ماشیناست
نوید جهرمی
۲ اردیبهشت ۱۳۹۸اوراکان به اندازه ای زیبا و قدرتمند و خاص هست که نخوای بدی دست این تیونرا.کار خاصی نکرده به نظرم.فقط رینگش قشنگه و به بدنه خوب میاد.
از تیونینگ هایی که روی لامبو میپسندم، کارهای نویتک روسو هست.