در چند هفته اخیر لامبورگینی مکرراً به احتمال الکتریکی سازی جانشین آونتادور اشاره داشته و مدیرعامل این خودروساز هماکنون به وضوح اعلام کرده محصول پرچمدار ایتالیاییها دارای قوای محرکه هیبریدی خواهد بود. استفانو دومنیکالی در خلال مصاحبه با اتواکسپرس در فستیوال گوودوود گفته که جانشین آونتادور دارای پیشرانه ۱۲ سیلندر خواهد بود و به آن تنظیمات الکتریکی شدهای اضافه خواهد شد تا پیشرانهای هیبریدی شکل گیرد.
او خاطرنشان ساخته این تصمیم گرفته شده و با انجام آن لامبورگینی خواهد توانست پیشرانه احتراق داخلی بزرگی را با بوست هیبریدی همگام ساخته و متمایز شود. همچنین اوراکان نیز همین روش هیبریدی شدن را در نسل بعدی خود پیش خواهد گرفت و پیشرانه ۱۰ سیلندر با یک واحد الکتریکی همراه خواهد شد.
اما این اوروس است که اولین محصول هیبریدی لامبورگینی لقب میگیرد و نسخه پلاگین هیبریدی سوپر شاسیبلند لامبورگینی تا پایان دهه میلادی جاری عرضه میشود. جدیدترین خبرها نشان میدهد گاو هیبریدی شده ایتالیاییها از قوای محرکه بکار رفته در پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid که شامل پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری بای توربوی الکتریکی شده است سود خواهد برد. این پیشرانه قدرت قابلتوجه ۶۷۱ اسب بخاری و گشتاور ۸۵۰ نیوتون متری دارد.
البته از نقطه نظر فنی اوروس پلاگین هیبریدی شاید اولین محصول الکتریکی شده لامبورگینی نباشد زیرا کانسپت آستریون نیز اینگونه بوده است. گفته میشود این هایپرکار هیبریدی قبلاً به مشتریان بالقوه نشان داده شده است. اگر شایعات صحیح باشند تولید این خودرو که طراحی آن با الهام از طرح مفهومی Terzo Millennio است، تنها به ۶۷ دستگاه محدود خواهد شد و هریک بهای ۲.۵ میلیون دلاری خواهد داشت.
خب به آونتادور بازگردیم. جانشین این خودرو با آغاز دهه میلادی آینده وارد میدان خواهد شد و تا آن زمان نسل فعلی خشنتر هم خواهد شد و به فرم SVJ درخواهد آمد. شایعاتی درباره شکسته شدن رکورد سریعترین خودروی تولیدی نوربرگ رینگ توسط آونتادور SVJ به گوش میرسد اما هنوز ایتالیاییها این موضوع را تأیید نکردهاند. ذکر این نکته مهم است که این خودرو به یک مدل کاملاً کلکسیونی تبدیل خواهد شد زیرا آخرین نمونه ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی خالص است.
انتظار میرود لامبورگینی در آینده سبد محصولات خود را گسترش دهد اما این تصمیم هنوز قطعی نشده است. دومنیکالی گفته این برند هنوز باید بازار خودروهای سطح بالا را بررسی کند و نیازسنجیهای لازم را انجام دهد.
kazem
۲۶ تیر ۱۳۹۷انگار باید با صدای تنفس طبیعی اونتادور خدا حافظی کرد.
ساسان
۲۶ تیر ۱۳۹۷استفاده ازموتور برقی و ترکیبش با 12سیلندر تنفس طبیعی روی صدا خروجی تاثیری نداره.توربو شدن انجین و کاهش حجم موتور باعث کم شدن وضعیف شدن صدا میشه. لامبو برای حفظ همین کاراکتر تنفس طبیعی بودن و صدای خاص خروجی انجینهاش داره بجای توربو از هیبرید استفاده میکنه.الان شما لا فراریو ببین .صداش کماکان همون صدای V12افسانه ایو داره.ولی ۴۸۸ نکه صداش بد باشه ولی به قوت وزیبایی F420اسکودریا نیست.
شاهین
۲۷ تیر ۱۳۹۷همین حرف های اقا ساسان رو میخواستم بگم. لامبو حرکت خیلی خوبی داره میزنه
از توربو و سوپر استفاده نمیکنه بجاش هیبریدی میکنه محصولاتشو
اینجوری دیگه سازمان های مختلف بهش گیر نمیدن برای آلودگی محیط زیست و استاندارد های مختلف
موتور های تنفس طبیعیش در کنار ی موتور برقی عالی میشه کلی روی پرفورمنسش تاثیر میزاره.صداشم مثل همیشه به دل میشینه و تغیری نمیکنه
Amirferrari
۲۶ تیر ۱۳۹۷چه ربطی به صدای دوازده سیلندر داشت،هیبریدی شدن اونتادور فقط قدرتشو میبره بالا،مگه قراره مثه تویوتا پریوس پلاگین هیبریدی اقتصادی باشه!!یه جوری میگی باید با صداش خداحافظی کرد انگار قراره نسل بعد اونتادور الکتریکی باشه? شما یه نیگا به لافراری و ۹۱۸ اسپایدر بنداز تا به قدرت و صدای هایپرکار های هیبریدی ایمان بیاری…قطعا نسل بعدی اونتادور زیباترین و مخوف ترین صدا رو بین تمام ماشینای دنیا داره،لامبورگینی تو دراوردن صدا از موتور دوازده سیلندر استاده.
mg
۲۶ تیر ۱۳۹۷تازه داره میجنبه واسه عقب نموندن دمش گرو
البته اون قبلی فقط کانسپت بود
KING918
۲۶ تیر ۱۳۹۷اینقدر چراغ ها رو باریک میکنن کم کم حذف مبشه رو لامبو
ساسان
۲۶ تیر ۱۳۹۷رندره غیر رسمیه اون. که خیلیم زشته. اونتادور پایه خیلی زیباتر از رندر جانشینشه!!!
شما مدلهای اخیر مثل چنتناریو یا وننو رو ببینید متوجه میشید رویه به سمت حذف چراغ نیست و رندرها به این سمت تمایل دارند.
مهدی
۲۶ تیر ۱۳۹۷نترس این رندره
ولی خداکنه چراغاش شبیه هوراکان باشه لعنتی داد میزنه من لامبو ام
ساسان
۲۶ تیر ۱۳۹۷لامبو دیر به دیر جانشین بیرون میده ولی یه چیزی میسازه که تا 10سال پتانسیل فیس لفت و بهتر شدنو داره.این خودش یه خصیصه ی عجیب و جالبه.اونتادور هم مانند مورسیه لاگو و دیابلو وکونتاچ.جاودانه میشه درتاریخ.
آخه اون سفیده چه رندریه.باز اینا بهترن:
http://uupload.ir/files/qmyp_a24f6bba112a4ed32c24e9cc94e2682e.jpg
http://uupload.ir/files/r154_7e84b457a5e1e9b29d0c2861b532eeb1.jpg
http://uupload.ir/files/bole_1959916c38c509c46d5817a7e0c28122.jpg
http://uupload.ir/files/9ko_your_bull_by_wizzoo7-d7co99i.jpg
Centenario
۲۶ تیر ۱۳۹۷اونتادور واقعا ماشین مقدسیه
کار لامبو برای معرفی جانشینی بهتر از اونتادور کار خیلی سختیه….
Sepanta
۲۶ تیر ۱۳۹۷اون سفیده حال بهم زنه اه
آخه این چیه
باز ترزو میلنو خیلی بهتره
اون سفیده سفیده
چرا مردمو میترسونه انقدر
آخه جانشین اونتادور اون؟؟
اینا چیه
شاهین
۲۷ تیر ۱۳۹۷خوشم میاد مقاومت میکنه برای اینکه از تنفس طبیعی دست نکشه!
خیلی کار جالبیه. اگه محصولات هیبریدی بشه دیگه فشاری هم روی موتورهای کم خرج تنفس طبیعی نیست دیگه لازم نیست با هر بار فیس لیفت دادن موتور رو زیر فشار بزارن.گرچه میدونیم که اگه بخوان میتونن از همون موتور های تنفس طبیعی 1000 اسب دربیارن اما با استفاده از قطعات گرونتر که جواب بده. لامبو هر دفعه داره از اونتادور فیس لیفت میده و با کمی افزایش قدرت و این افزایش با دستکاری ای سی یو محیا میشه