جانشین اسپادا، چهارمین محصول لامبورگینی خواهد بود

پنج‌شنبه 1 آذر 1397 - 10:30
مطالعه 3 دقیقه
Lamborghini-Espada-1968-1024-01
در حال حاضر سبد محصولات لامبورگینی شامل سه مدل اوراکان، اونتادور و اوروس می‌شود. حال اما صحبت‌هایی مبنی بر ساخت محصول چهارم مطرح شده است که...
تبلیغات

در حال حاضر سبد محصولات لامبورگینی شامل سه مدل اوراکان، اونتادور و اوروس می‌شود. حال اما صحبت‌هایی مبنی بر ساخت محصول چهارم مطرح شده است که می‌تواند فروش سالیانهٔ لامبورگینی را به بیش از 10 هزار دستگاه افزایش دهد. مدیرعامل لامبورگینی آقای «استفانو دومنیکالی» در مصاحبه با اتونیوز گفته است که محصول چهارم این شرکت می‌تواند یک گرند تورر 2+2 باشد. بااین‌حال او اشاره کرده که لامبورگینی عجله‌ای برای معرفی این خودرو ندارد زیرا ارائهٔ ترکیبی از عملکرد بالا با راحتی و فضای داخلی یک چالش خواهد بود.

وی در ادامه گفته است:

«ما برای ترکیب عملکرد بالا با فضای داخلی و راحتی رانندگی در یک پکیج، سخت در حال کار هستیم. همچنین طراحی این خودرو هم باید چشمگیر و از لحاظ آئرودینامیکی کارآمد باشد. هدف ما برای عرضهٔ این محصول جدید به بازار بین سال‌های 2025 تا 2027 است و بنابراین عجله‌ای نداریم. این سگمنتی است که ما بیش از 40 سال است در آن حضور نداریم و باید با دقت و احتیاط به آن وارد شویم. از سوی دیگر، باید تصمیم بگیریم که آیا قوای محرکهٔ الکتریکی برای آن زمان مناسب خواهد بود یا نه».

پیشینهٔ ساخت گرند تورر توسط لامبورگینی به سال 1968 و مدل اسپادا بازمی‌گردد. این خودرو یک گرند تورر موتور جلوی دوازده سیلندر بود که تا سال 1978 روی خط تولید قرار داشت و مجموعاً 1217 دستگاه از آن ساخته شد. پس از خاتمهٔ تولید اسپادا، لامبورگینی از بخش خودروهای گرند تورر خارج شد و حالا این محصول جدید می‌تواند جانشین معنوی اسپادا باشد. با توجه به اینکه جانشین اسپادا بین 7 تا 9 سال دیگری به بازار خواهد آمد، استفاده از الکتریسیته در قوای محرکهٔ آن ضروری خواهد بود. البته لامبورگینی می‌تواند این تکنولوژی را از گروه فولکس‌واگن بگیرد.

دومنیکالی دراین‌باره گفته است:

«تصمیم نهایی ما به ترکیبی از آنچه که گروه فولکس‌واگن در بخش تکنولوژی می‌تواند در اختیارمان قرار دهد با آنچه که خریداران لامبورگینی خواستار آن هستند بستگی دارد. این سخت‌ترین تصمیم ما در لامبورگینی محسوب می‌شود اما خوشبختانه هنوز زمان برای بررسی تمامی گزینه‌ها داریم. امروزه خریداران لامبورگینی خواستار محصول الکتریکی نیستند اما شاید در هفت تا نُه سال آینده این قوای محرکه را تقاضا کنند؛ بنابراین ما باید آماده باشیم».

جانشین اونتادور، اولین محصول پلاگین‌هیبریدی لامبورگینی خواهد بود که انتظار می‌رود در حدود سال 2021 معرفی شود. در این خودرو همچنان پیشرانهٔ V12 به‌عنوان امضای لامبورگینی حفظ خواهد شد اما یک موتور الکتریکی هم به آن اضافه می‌شود. این راهی مناسب برای حفظ DNA لامبورگینی و کمک به کاهش تولید آلایندگی محسوب می‌شود. همین فرمول برای جانشین اوراکان هم اعمال خواهد شد با این تفاوت که در این مدل موتور الکتریکی در کنار پیشرانهٔ V10 قرار می‌گیرد.

ساخت نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی اوروس اما به زمان دیگری موکول شده است زیرا تقاضای جهانی برای این خودرو فراتر از پیش‌بینی‌ها بوده و لامبورگینی در ابتدا باید تولید نسخهٔ کنونی اوروس را افزایش دهد؛ بنابراین فعلاً ساخت نسخهٔ پلاگین‌هیبریدی در اولویت نیست. به گفتهٔ دومنیکالی، قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی V6 گزینهٔ مناسبی برای اوروس نیست و به همین دلیل لامبورگینی هم‌اکنون روی یک نمونهٔ پلاگین‌هیبریدی V8 کار می‌کند.

 

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.