لامبورگینی اونتادور سوپرولوچه خودروی بسیار سریعی است زیرا ظرف تنها ۲.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد. بااینحال در این درگ، این گاو خشمگین خودروی کُندی توصیف میشود. البته همهچیز نسبی است اما اونتادور SV با نیروگاه ۶.۵ لیتری V12 تنفس طبیعی که ۷۵۰ اسب بخار قدرت و ۶۹۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند، در برابر فراری ۴۸۸ پیستا و پورشه ۹۱۱ توربو S خودروی چندان سریعی بهحساب نمیآید.
پیستایی که در این رقابت حضور دارد یک پیستای معمولی نیست بلکه از نسخهٔ ویژهٔ پیلوتی است که در تعداد محدودی ساخته شد. حتی اگر پول خرید یک فراری را هم داشته باشید نمیتوانید به نمایندگی فراری رفته و یک ۴۸۸ پیلوتی بخرید زیرا این نسخه فقط به کسانی اختصاص دارد که در فعالیتهای موتوراسپرت فراری حضور دارند و درواقع رانندهٔ اتومبیلرانی هستند. البته پیلوتی از لحاظ فنی با نسخهٔ معمولی پیستا تفاوتی ندارد و پیشرانهٔ ۳.۹ لیتری V8 توئین توربوی آن همان ۷۲۰ اسب بخار قدرت و ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور را تولید میکند که این نیرو توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود.
پورشه ۹۱۱ توربو S بهخودیخود در مسابقات درگ یک اعجوبه بوده و قاتل سوپرکارها لقب گرفته اما در این نبرد نسخهٔ تیونینگ شدهٔ آن حضور دارد که توسط شرکت بریتانیایی ES Motor تقویت شده است. به همین دلیل، خروجی پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی این ماشین حالا به ۸۰۰ اسب بخار قدرت و ۹۵۰ نیوتن متر گشتاور رسیده که این نیرو به هر چهارچرخ منتقل میشود. همانطور که در ابتدا گفته شد، اونتادور SV در برابر این دو رقیب حرف چندانی برای گفتن ندارد اما بااینحال دیدن نبرد این سه سوپراسپرت جذاب خالی از لطف نخواهد بود.
ساسان
۲۳ تیر ۱۴۰۰فارغ از نتیجه که قابل پیشبینی بود…رخ اونتادورو..رخ کارو… چقد یه ماشین میتونه جذاب باشه
Shirko
۲۳ تیر ۱۴۰۰فقط صدای اون لامبورگینی به کل پورشه می ارزه با اون صدای جاروبرقیش ، در برابر فراری هم باید پرفورمانته رو میاوردن به خاطر وزن پایینش .
فرشاد
۱۱ فروردین ۱۴۰۲متاسفانه مسابقه آقای صدا نیس برنده کسی هس که اول از خط بگذره
بعدشم توربو صداش چجوریه؟
ممد ژانگولر
۲۳ تیر ۱۴۰۰این پورشه چرا اینجوریه برعکس ظاهر مظلومش همرو نابود کرد 😱
من که طرفدار همشون هستم نمیدونم چه کامنتی بدم !!!
Reza Waffen SS
۲۴ تیر ۱۴۰۰لامبورگینی لامبورگینی فقط لامبورگینی ، عشقمه عشق ❤️❤️❤️
محمد امین
۲۳ تیر ۱۴۰۰کلا پورشه د حالت استوک هم به خاطر لانچ بسیار سریع درگ رو میبره معمولا در پیست های این شکلی ، حالا اگر تیون شده باشه که چه بهتر
به نظرم تایم هایی که از اونتادور و ۴۸۸ به دست آومد خیلی بد بود ، ۴۸۸ حداکثر ۱۰.۳ و اونتادور هم حداکثر ۱۰.۵
و اینکه در رولینگ باز هم ۴۸۸ نشون داد چه گرگی هست و پابه پای پورشه ی تیون شده رفت
فقط یه نکته، ۴۸۸ ترمز های قوی تره و وزنش هم حدود ۳۰۰ کیلو کمتر و باید در ترمز گیری میبرد، احتمالا esmotor، وقتی قدرت رو برده بالا ، ترمز هارو هم تقویت کرده
در کل درگ خوبی بود، اینم بگم فراری مال cspanda بود و خودشون قبلا گفته بودن صحفه کلاچش مصرف شده و تایر های عقب هم ضعیف هست ، شاید به خاطر این بود که ۱۰.۵ زد
OMID
۲۳ تیر ۱۴۰۰مقایسه شون عادلانه نیست ولی اصلا پا به پای پورشه تیون شده نرفت
توی درگ اول که فاصله شون فوقالعاده زیاد بود
توی درگ دوم هم پورشه رو گذاشتن روی دنده چهار و پیستا روی دنده سه بود
انجین پورشه هم توربوس وقتی آن بوست نباشه چندان راه نمیره
ولی بازم در نهایت بیشتر از 16 مایل بر ساعت اختلاف سرعت داشتن
هر چند بازم میگم با هم مقایسه نمیشن
توربو اس استوک اگر بود درگ ایستاده رو میبرد و توی رولینگ کم میورد
Ninja
۲۳ تیر ۱۴۰۰انتخابم همه جوره لامبو هست و بعد با اختلاف خیلی کم فراری دوم 911 هم عالیه ولی اینجل بهش توجه نکردم چون تیونینگ هست کلا توربو های خوش صدا خیلی کم هستند یکی توربو فراری خوش صداست و 911 هم همینه تقریبا و سلطان صدا اینجا گودزیلاست مخصوصا صدای سوت ار 34 صدای مزدا ار ایکس 7 هم با اون موتور دوار وانکل خوبه و صدای امریکایی ها هم با سوپر شارژ (نه توربو) عالیه مخصوصا صدای دیمون و موستانگ جی تی 500 (هرچند به جی تی 250 نمیرسه) هم خیلی خوبه درکل کلا توربو های فراری صدای خوش داشتند و بقول رضا ار اس عزیز هم تو فراری اف چهل و کلی فراری دیگه زیر دست انزو کبیر توربو شدن و هرچند این وی 8 به اندازه وی 8 تنفس طبیعی 458 خوش صدا نیست ولی بد صدا هم نیست
محمد امین
۲۳ تیر ۱۴۰۰اره واقعا، کلا اونایی که میگن فراری فقط تنفس طبیعی باید بسازه ، این رو باید گفت که سال ۱۹۸۲ سریع تر از بقیه فراری ۲۰۸ gtb توربو رو ساخت که ۲ لیتر ۸ سیلندر توربو بود و فرلری f40 و ۲۸۸gto و 288 competizione با ۶۵۰ اسب قدرت و همچنین f40 gtc که ۷۲۰ اسب قدرت داشت و همگی خوش صدا و اصیل بودن ، و تازه انزو هم زنده بود پس نمیشه از توربو فراری ایراد گرفت
و این رو هم بگم که ساخت توربو شارژ ها و شاسی و سیستم تعلیق لانچیا انتگرال ایوو که ۶ بار قهرمان رالی شد کار فراری بود پس با توربو ها آشنا هستن ، و حتی هنوز سیستم توربو موازی که در f40 ابداع شد در مکلارن ها به کار میرود
S
۲۳ تیر ۱۴۰۰Sپلاد کی میاد با سکوت اینv6وv8 هارو راهی موزه کنه😂
محمد امین
۲۳ تیر ۱۴۰۰جناب شتاب اتوبوس خط واحد هم از ۴۰۵ بیشتره پس ما باید بریم اتوبوس بخریم 😅😅
S
۲۳ تیر ۱۴۰۰نه😂
Reza Waffen SS
۲۴ تیر ۱۴۰۰😂😂😂👍👍
M.A.S
۲۳ تیر ۱۴۰۰در طول تاریخ دوبار برقی ها بدست درونسوزا راهی موزه شدن
به امید خدا هتریک میکنن
GT
۲۳ تیر ۱۴۰۰پورشه تیون هم نبود به راحتی پیروز میشد👑
Moein
۲۳ تیر ۱۴۰۰چه چیزی رو میخواستن ثابت کنن؟؟
اینکه ماشین تیون شده تند تر میره؟!؟!🤔
abdi_mahdi
۲۳ تیر ۱۴۰۰فراریشم فراریه عادی نبود
abdi_mahdi
۲۳ تیر ۱۴۰۰البته موتور که تفاوتی نداشت ولی درگ جذابی بود
محمدهادی
۲۳ تیر ۱۴۰۰یجوری نوشتی سوپر ولوچه حریف چندان قوی برای این دو بحساب نمیاد من فککردم الان با اختلاف ۳ ثانیه از لامبو جلو میوفتن دوتاشون!!
فراری که پیش لامبو بود،تازه اگر نگیم تو شتاب اولیه لامبو سریعتر بود
فقط پورشه اختلافش با دوتا حریف زیاد شد که اونم صد در صد تیونینگ ۸۰۰ اسبی علتش بود
درکل لامبو اس وی یه چیز دیگست
بعدش فراری تیزپا
پورشه هم فقط نسخه جی تی ۲ آر اس،وحشی و خالص مسابقه یی
محمد امین
۲۳ تیر ۱۴۰۰محمد من بالا هم گفتم ، صاحب این فراری اگر در یوتیوب کانال رو دیده باشی که قبلا به یه ۷۲۰ هم درگ گذاشت، گفت که صحفه کلاچ اش خورده شده و اینکه لاستیک هاش هم عالی نیستن،با این حال که این مشکلات وجود داشت و rwd هم بود بد لانچ نکرد نسبت به دوتا 4wd با قدرت کمتری که داشت عالی بود
سورنا
۲۳ تیر ۱۴۰۰جایی که لامبو باشه بقیه اصلا دیده نمیشن همین رخش میرزه به کل بقیه اصلا یه چیز عجیب غریبیه فقط دوس داری نیگاش کنی …
امین
۲۳ تیر ۱۴۰۰عزیز دیگه وقت اون حرفا گذشته یه ماشین باید از لحاظ کلی سر باشه اونتادور یدونه صدا و و رخش مونده
سورنا
۲۳ تیر ۱۴۰۰فقط رخ و صداش مونده ؟ :|
عجب :)))))))))))
Reza Waffen SS
۲۴ تیر ۱۴۰۰پسر تو میدونی تنفس طبیعی ۱۲ سیلندر وحشی یعنی چی؟؟؟
مهدی
۲۳ تیر ۱۴۰۰بازم درگ آبدوغ خیاری…. درکل فراری خودروی بهتری هست
محمد امین
۲۳ تیر ۱۴۰۰کلا یه مقایسه من بزارم بین چهاتا سوپر کار که روی دور هستن ، یعنی فراری f8،پورشه توربو اس ، هوراکان ایوو 4wdو مکلارن ۷۲۰
سرعت لانچ
۱ پورشه توربو اس
۲ هوراکان ایوو 4wd
۳ فراری f8
۴ ۷۲۰s
(سریع ترین لانچ بین 4wdها ، پورشه توربو اس و در بین rwd ها فراری f8, البته مکلارن قدیمی تر هست یه دو سال و گر نه لانچ مکلارن هم خیلی خوبه اما کند تر از f8 هست)
از نظر قدرت نامی سازنده
۱ فراری f8 با ۷۲۰
۲ مکلارن ۷۲۰ با ۷۲۰
۳ پورشه توربو اس با ۶۵۰
۴ لامبورگینی هوراکان ایو با ۶۴۰
(فراری رو اول نوشتم چون ۳.۹ لیتر هست و حجم موتورش یکمی کمتر هست و در واقع به صورت دقیق از نظر قدرت نامی حدود ۱ اسب قوی تره، ولی قدرت واقعی ۷۲۰ بیشتر )
از نظر دانفورس و ضریب درگ ( ایرودینامیک )
۱ فراری f8
۲مکلارن 720
3 پورشه توربو
4 هوراکان ایو
(البته اختلاف بین مکلارن و فراری خیلی زیاد نیست ولی چون مکلارن باله ی عقبی داره ، پس اولویت با فراری هست که بدون باله این اعداد رو به دست آورده )
شتاب ثانویه
۱ مکلارن ۷۲۰
۲ فراری f8
۳پورشه توربو اس
۴ هوراکان ایوو
البته اختلافات ایوو و توربو در شتاب ثانویه کم هست و همچینین f8 و ۷۲۰
از نظر قیمت هم
۱مکلارن ۷۲۰
۲ فراری f8
۳هوراکان ایو 4wd
۴ پورشه توربو اس
اگر بخواهیم بر اساس این رتبه بندی ها که بیشتر جنبه های سرعتی ماشین رو برسی میکنه( هرچند رده بندی کامل به کلی تحقیق و چیز های دیگه وجود داره )، به ترتیب به اول ۴ امتیاز و آخر ۱ امتیاز بدیم ، در هر تست( در قیمت برعکس هست و اول یک امتیاز و آخری ۴ امتیاز )
فراری f8 با ۱۵ امتیاز
پورشه با ۱۴ امتیاز
مکلارن ۱۲ امتیاز
و هوراکان ۹ امتیاز
البته تکرار میکنم هزاران راه و تست های دیکه وجود داره که میتونه نتیجه ی این مقایسه که خیلی سطحی بود رو تغییر بده و هم از نظر کیفیت و هم از نظر کمیت و اعداد و هزاران شاخص دیگه میبایست مقایسه بشن تا نتیجه بگیریم، و درآخر سلیقه ی هر فرد و هیجاناتش هم در انتخاب این ماشین ها دخیله
England
۲۳ تیر ۱۴۰۰مگر با این مقایسه به قول دوستتون آب دوغ خیاری فراری بالاتر از مکلارن 720 بذارین :))
آرزو بر جوانان عیب نیست
محمد امین
۲۳ تیر ۱۴۰۰لطفا درست بخونید متن رو ، از نطر این فاکتور ها مکلارن امتیاز کمتری میگیره، ولی همونطور که گفتم هزاران فاکتور و شاخص دیگه وجود داره هم از نظر کمیتی و هم کیفیتی و در آخر هیجانات و سلیقه ی فرد در انتخاب مهمه
SF90 STRADALE
۲۳ تیر ۱۴۰۰SF90 استراداله فاتحه مکلارن رو خوند و رفت
یه زمانی مکلارن یکه تازی میکرد ، چون فراری راه خودشو میرفت و احساس خطر نمی کرد
ولی الآن دیگه هیچکس نمیاد بگه مکلارن چقدر سریعه تو خط درگ چون پادشاه سوپر اسپرت ها ، بزرگ مکلارن ها رو سرکوب کرد و همه حساب کار اومد دستشون
ضمناً در اواخر عمر ۷۲۰S بود که یک شکست تلخ رو از F8 تریبوتو تجربه کرد و با خاطره ای تلخ از خط تولید کنار رفت
در حال حاضر این فراری ها هستن که رقیب ندارن
مازیار
۲۳ تیر ۱۴۰۰ایمان عزیز
برای اینکه بحث ها اینقدر به حاشیه کشیده نشه اجازه میخوام که عرض کنم
“هر مدل از مک لارن نسبت به هر مدل از فراری که توی یک محدوده قیمت و سال تولید باشن سریعتره”
دستکم تو چند سال اخیر که اینطور بوده
Amirreza
۲۳ تیر ۱۴۰۰کلا مکی به فراری نمیرسه ، فراری بینظیره
دانیال_Surrey،England
۲۳ تیر ۱۴۰۰حالا من با این کامنتش کار ندارم.
دوستمون عادت داره جدیدا هی میگه_تکنولوژی توربو موازی که تو فراری بود تو مک لارن ها هست_!!!
خب پس لابد موتور احتراقی که دایملر ابداع کرد تو فراری ها هم هست.
یا فیبرکربنی که که مک لارن وارد خودروسازی کرد تو فراری ها هم هست.
..
فعلا تیم اف1 رو فراری درست کنه بهتره که داره از تیم بحران زده ی مک لارن بد میبازه.
البته به لطف ریکیاردو فراری فاصلش با مک لارن کمه.
SF90 STRADALE
۲۳ تیر ۱۴۰۰با انجین قرضی مرسدس بنز کلاس بزاری خیلی حال میده
مکلارن نیم قرن داره تو مسابقات F1 شرکت میکنه و همیشه دستش جلوی بقیه دراز بوده و انجین گدایی کرده
یکبار نیومد برای خودش از صفر انجین طراحی کنه و بسازه
دقیقاً مثل محصولات جاده ای خودش
حالا این آخری که خودش برای ساخت انجین آرتورا دست به کار شد معجزه بود
محمد امین
۲۳ تیر ۱۴۰۰دانیال اولین ماشینی که تماما از فیبر کربن بود فراری f40 بو چرا مزاح میکنی
بعد هم گفتم که توربو های موازی آنقدر خوب و انقلابی بودن که مکلارن با اون مهندسی اش از اونها استفاده میکنه
محمد امین
۲۳ تیر ۱۴۰۰و راجب فورمول یک هم بگم که تا قبل از سال ۲۰۱۹ مکلارن کلا امتیازش در دوران هیبرید به ۵۰ نرسید ، و اون زمان ها فراری ۳ سال پشت سر هم نایب قهرمان شد ، و این دوسال هم دارن روی ماشین سال ۲۰۲۲ کار میکنن، من دوست ندارم فکر کنید که از مکلارن خوشم نمیاد ، من فداری رو بیشتر دوست دارم و یه دوست داشتن خاص قلبی ، و مکلارن رو هم تاحدودی دوست دارم ولی باید حقیقت رو تاجایی که میشه گفت
و در آخر، ما به یه برد عاشق فراری نشیدیم که با یه باخت فراموشش کنیم ، و این درگ ها اصلا اهمیتی نداره ، برنده ی واقعی برای ما مشخصه
SF90 STRADALE
۲۳ تیر ۱۴۰۰آقا مازیار عزیز
در مجموع همشون از SF90 استراداله کُندترن
بعدشم زیاد منطقی نیست وقتی حریف اصلی ترین و بزرگ ترین رقیبتون نمیشین اسم محدوده قیمت و تولید رو بکشین وسط
الآن ۷۶۵LT یکسال بعد از SF90 استراداله تولید شد ولی هیچ جوره حریفش نمیشه
تازه چقدر رژیم گرفته ، بوست توربو رو بالا برده و از دوام و قابلیت اطمینان انجین زده بازم تو خط درگ فقط جفت راهنما می بینه و همیشه جاش تو آینه بغل SF90 استراداله هست 😂😂😂😂
مازیار
۲۳ تیر ۱۴۰۰😂😂😂 باور کن که مقصود نه فراری هست و نه مک لارن ، چون تعصبت دوست داشتنیه شوخی باهات هم دلنشینه😀
راستی گفتی آیینه بغل
یک دستگاه اس اف نود ناپدید شده بنا بر شنیده ها آخرین بار تو آیینه بغل یک ریماک دیده شده شما ازش خبری نداری؟😁
دانیال_Surrey،England
۲۳ تیر ۱۴۰۰دوست عزیز مک لارن اولین بود تو شاسی فیبرکربنی در یک خودروی تولیدی.
اینکه فراری میاد تو یه جاهایی از پنل بدنه از کربن استفاده میکنه عباس بوعذار هم میتونه.
این کار مستقیم از اف1((مسابقه)) وارد اف1 جاده ای شد.
که اونجا هم مک لارن اولین بود.
..
در مورد فرمول یک کاملا مشخصه که همه میدونن مک لارن در مسیر درست تری نسبت به فراری هست.
از رقابت با ویلیامز بیای جز 3 تا تیم برتر خودش گویاس،با توجه به اینکه مک لارن بسیار مشکل مالی داره.
اینکه 2 ساله دارن برای 2022 کار میکنن هم از عجایب بود گفتنش.
پاینده باشی.
محمد امین
۲۳ تیر ۱۴۰۰اقا دانیال ، f40 کلا از کربن ساخته شده بود ، از صندلی اشد تا اخر، البته بعضی از قسمت هاش از منیزیم و کولار و پلی کربنات ها بود و همچنین در طراحی موتور از تیتانیم هم استفاده شده بود، میدونم ماشین های مکلارن امروزه معمولا سبکترن ، اما این به این معنی نیست فراری فیبر کربن استفاده نمیکنه، فراری کلا شاسی فیبر کربنی نمیپسنده چون میگه ماشین رو انعطاف پزیر میکنه به خاطر همین و در کل پلت فرم کلی ماشین فراری هست که یکمی سنگین تر از مکلارن هست، اما باید این رو هم در نظر بگیرید که فراری هم خیلی خوب بلده ماشین سبک بسازه، اگر نمونه هاش رو در سال های ۲۰۰۰ به بعد بگم ، f430 scuderia با وزن 1254 یا لافراری با وجود موتور ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری که بسیار سبک بود ،و به تازگی 296gtb هم ۲۵ کیلو سبک تر از ارتورا هست
SF90 STRADALE
۲۳ تیر ۱۴۰۰آقا مازیار
حالا که مکلارن حریفش نشد رفتی سمت هایپرکار الکتریکی و میلیون دلاری ریماک که فعلاً هیچ رقیبی نداره تو درگ !!!!
باشه ، با اینکه کاملاً ناعادلانه بود قبول دارم ولی فرصت انتقام همیشه هست
منتظر اون روز باشید _ پادشاه اسپرت سازان هرچی بیشتر احساس خطر کنه ، بهتر کار میکنه
مازیار
۲۳ تیر ۱۴۰۰هرچند شوخی بود اما
پس قبول داری ناعادلانه بود؟
خوب اگه رقابت بین یه هیبریدی و یه تمام برقی ناعادلانه باشه پس رقابت بین یه هیبریدی و یه تمام بنزینی هم ناعادلانست اینطور نیست؟
البته میدونم که این رو بهتر از من میدونی اما شیطنت کل کل هست دیگه چه میشه کرد؟ هرچند خوشحالم که مثل دوست دیگه ای از سر عصبانیت سری به صحرای لپ لپ نزدی😀
تا معرفی هیبریدی جدید مک لارن که رقیب عادلانه اس اف نود باشه هم خیلی نمونده😉
SF90 STRADALE
۲۳ تیر ۱۴۰۰آقا مازیار
اتفاقاً هست خوبشم هست _ چرا ؟؟؟؟
۱. قدرت اعلامی سازنده تفاوت زیادی با قدرت تست داینو داشت
لامصب به ۵۰ اسب بیشتر راضی نبود که هیچ به ۲۰۰ اسب هم به زور راضی میشد 😂😂
۲. وزن خیلی کمتر نسبت به SF90 استراداله
یعنی در عملکرد خیلی باید به هم نزدیک باشن و خودِ مکلارن هم همین رو میخواست و هدفش فقط و فقط شکست دادن SF90 استراداله بود
ولی فکر AWD و لانچ محشر این هیولا نبود
تازه ریماک هم تو لانچ کردن از SF90 استراداله عقب میفتاد اگه دقت کرده باشی
در مجموع فعلاً دست بالا رو فراری داره با دو مدل SF90 استراداله و ۲۹۶GTB
۸۱۲ کامپتیزیونه هم که رقیب نداره در بین محصولات مکلارن 😎😎
Moein
۲۳ تیر ۱۴۰۰پماد سوختگی بیارم جای زخمهایی که sf90 رو بدن مک لارن گذاشت؟؟؟
England
۲۳ تیر ۱۴۰۰مگر با یه هایپر 1000 اسبی دوپینگی حریف میان رده مکلارن بشن :))
پماد رو فراری خیلی وقته استفاده کرده زمانی که تو هیچ درگی برنده ای نداشت در مقابل مکی
هروقت فراری تونست با هم رده مکلارن 765 ال تی … درگ رو از 765 ال تی ببره من دیگه پدال نمیام و میگم فراری سروره :))
دقت کنین با یک انجین کاملا بنزینی و دف عقب و همون قدرت 800 – 850 اسبی
خدا رو شکر میکنم فراری تونست یکبار با پرقدرت ترین محصولش یک میان رده مکلارن رو ببره و دل هواداراش شاد بشه و این شادی رو توی کامنت هاشون ببینیم و افتخار کنن که مکلارن رو تو درگ بردن…..فک کن ما که تو تمام کلاس ها میدیدیم فراری شکست میخوره از مکی چه کیفی میکردیم شما یبار نا عادلانه تجربش کردین :)) اونم چی تو رول ببازی…
موفق باشین
محمد امین
۲۳ تیر ۱۴۰۰انگلند عزیز و مازیار عزیز ، که من هر دوتون رو هم خیلی دوست دارم
اول اینکه محصولات فعلی و جدید فراری که ۲۹۶gtb و sf90 که کاملا پادشاهی میکنن و ۸۱۲ c هم که سلطان هست و این رو قطعا قبول دارید ، و اینم بگم که رقیبی برای این دوتا نمیاد و فقط برای sf90 که اونم بعد میدونم چون اون زمان مکلارنداشت روی speedtail کار میکرد چون فکر میکرد فراری داره جانشین لافراری رو طراحی میکنه
در حوزه gt ها که روما و پوروتوفینو m حتی گوی رقابت رو از بنتلی کانتیننتال و استون db11 هم گرفتن ،طبق نطر مجله معتبر autocar, و واقعآ همه جیز تمام هستن به عنوان یه gt خوب و عالی و رقابت رو برای حریف حرام کردن
و f8 هم که همه چیزی که یه مک ۷۲۰ داره رو داره و فروش بیشترش برتری اش رو نشون میده و یه v8 فوقولاده هست
دوم اینکه درسته مکلارن هم بیکار نمیشینه ، و ما رقابت رو دوست داریم اما بدونید که جانشین لافراری در راه هست ، فراری پورسانگ با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت در راه هست ، جانشین پیست محور f8 با قدرتی بیشتر و سریع تر از 765 در راه هست که رقیب اصلی ۷۶۵ هم محصوب میشه ، نسخه ی پیست محوره سری xx فراری ۸۱۲ که قرار هست از fxxk evo هم سریع تر باشه و لقب سریع ترین پیست محور فراری رو در دست بگیره اونم با یه v12 با جسارت و همچنین جانشین 812 و احتمالا یه خودرو دیگه هم هست در این لیست
پس قراره کلی با هم حال کنیم ،فلسفه ی جدید فراری یه فلسفه خاصی هست ، یعنی نهایت قدرت و پرفورمنس با اختلاف زیاد ، از sf90 و ۲۹۶gtb میشه فهمید ، و فراری پورسانگ هم به زودی میاد که در خط مستقیم از ۸۱۲ sf سریع تره با ۱۰۰۰ اسب قدرت
مازیار
۲۳ تیر ۱۴۰۰محمدامین عزیز
حسن نیت شما از کامنتهاتون پیداست
و همینطور که اشاره کردید این داستان ادامه دارد
و چه خوب میشه اگه اون لحظاتی که همگی ما در اینجا به بحث و تبادل نظر اختصاص میدیم تا در کنار مشکلات ریز و درشتی که گریبانگیر همه هست کمی هم به علائقمون بپردازیم هیچوقت از اون فرم دوستانه خارج نشه
و یک تشکر ویژه هم نثار آقای پدال بابت تسریع در تایید کامنتهای این بحث و امیدواری برای اینکه شامل همه مطالب بشه چون اینجا جای بحث و تبادل نظره و در یک بحث هیچ ضد حالی بدتر از سرد شدنش نیست
Hamid
۲۳ تیر ۱۴۰۰بسه
تو رو خدا اینقدر … والا نمیتونم به کار ببرم
پورتوفینو و کانتیننتال!؟
چی میگی مرد!
یکم تعصب رو بزار کنار!!! عه …
Hamid
۲۳ تیر ۱۴۰۰در ضمن ..
ی چیزی
میشه بگی توی کدوم پیست FXXK EVO از P1 GTR سریع تر هست؟! اصلا FXXK از خونش بیرون اومده که بره رکوردی بزنه؟!
والا من که ندیدم
میشه بگید کدوم پیست؟!!!
محمد امین
۲۴ تیر ۱۴۰۰حمیدجان ، اتوکار رو قبول نداری… قدیمی ترین و بهترین مجله ی خودرو بریتانیا
روما از کانتیننتال gt و استون db11 amr در مقایسه شون رتبه ی یک رو به دست آورد و لقب بهترین gt رو گرفت
و اینم بگم که سطح p1gtr اصلا قابل مقایسه با fxxk evo نیست ، میدونم که رکوردی ندارن که مقایسه کنیم، و لی ماشینی که سیستم بازیابی انرژی داره ، کلی سبک تره و دانفورس خیلی بیشتری تولید میکنه و این رو هم بگم که این پرفورمنس رو با یه v12 سنگین گرفته ، و نشون میده سطح مهندسی اش اصلا قابل مقایسه با p1 gtr نیست و هیچ وقت هم مقایسه نشدن چون ریک هاشون فرق داشت
امین
۲۳ تیر ۱۴۰۰فک نکنم ماشینی مونده باشه که اونتادور ببرتش یعنی تازگیا که نه خیلی وقته برد نداشته انجینش دیگه ضعیفه فاتحش رو خیلی وقته خوندن هیچ حرفی برا گفتن در مقابل رقبا نداره مگر صدا(پیست هم که مهم نیست یک میلیونوم جمعیت جهان توانایی خرید اونتادور و یک هزارم اون افراد هم با اون ماشین پیست میرن حالا بره رکورد ۹۱۹ رو بزنه اصلا وقتی کاربرد نداره خوب که چی توی پیست هم بقیه رقباش کاملا سریعترن یا مثل مکی به نوربرگرینگ نرفتن یا اینکه فراری بقیه پیست ها سرتره)
محمد امین
۲۳ تیر ۱۴۰۰اونتادور مشکل سیستم انتقال قدرت داره ، یعنی خوب نمیتونه قدرت موتور رو سر چرخ ها بیاره و گیربکس amt واقعا نمیتونه ۶۹۰ نیتون متر گشتاور اونتدور و ۷۵۰ اسب بخار قدرتشرو مدیریت کنه و زمان از دست میده ، برعکس هوراکان که این کار رو بی نظیر انجام میده و مشکل بعدی گشتاور بیش از حد لازم برای این سیستم تعلیق و شاسی هست که یکمی لرزش بی مورد ایجاد میکنه در لانچولی در کل موتورش ضعیف نیست و تام اسپید بالاش خودش این مورد رو میتونه نشون بده ، شاید یکمی قدیمی باشه ایم موتور ولی قدرت خوبی داره
امین
۲۳ تیر ۱۴۰۰با ۵۰ هزار تا یدونه نینجاh2r بگیرید فاتحه هر چی سوپر اسپورته میخونه😂😂 شیرون رو میگیره دیگه اینا کی باشن یا چی باشن😂😂 در ضمن تمامی فاکتور های صدا رخ ابهت قابلیت اطمینان و جذبه رو داره خدااایی هست یعنی عیب نداره
محمد امین
۲۳ تیر ۱۴۰۰خوب موتوره ، ماشین کهدنیست ، همی خودش دلیل ارزونی اش هست و نسبت به این ماشین ها یک صدم هم کاربردی نیست
امین
۲۳ تیر ۱۴۰۰کاربردی نیست؟😂😂😂شما با این ماشین ها غیر از درگ مسابقه و هیجان چی میخوای؟ بار میبری؟😂😂😂کااااااربردی اینجا معنی نداره که همه اسپورت هستن هدفشون هم معلوم
امین
۲۳ تیر ۱۴۰۰باز اگه این سوپر اسپورتا ۴ در بودن آره وقتی ۲ نفرس موتور باهاش چندان فرقی نداره حتی باحال تره
امین
۲۳ تیر ۱۴۰۰کلا از اون لحاظ که تو میگی بتید گفت هیچکدوم کاربردی نیستن هیچکدوم همشون کل عمر تو پارکینگن و چند بار میرن بیرون برای پز اگع بخوای فاز معنویت یا کاربردی بگیری اینا آشغال محسوب میشن کاربرد و نفع اتوبوس های شهری به بشریت میلیارد ها برابر این آشغالای پارکینگ خوابه بی مصرف پز دادنی هست
محمد امین
۲۳ تیر ۱۴۰۰خب باشه شما خودت اومدی در این سایت که این اخبار رو چک کنی و نظر بدی ، اگر دوست نداری این جور ما شین هارو خب چه کاری هست، بعد منظورم از نظر کاربردی این هست که هزار جور اپشن داره ، و هیجان انگیز تره ، ایمنی اش هم بیشتره ، و عملا زیبا تر هم هستن ، بحث سریع تر بودن نیست و گرنه هیچ موتوری استوک نمیتونه به سرعت ریماک نورا باشه ، ویرون که خیلی قدیمی هست البته ماشین هایی که از h2r سریع ترن زیاده
R
۲۳ تیر ۱۴۰۰ولی اجازه تردد در خیابان رو نداره ها ها ها
امین
۲۴ تیر ۱۴۰۰داره آقای R صد ها خریدار تو خیابان ها آزادانه میرونند نمونش یه موتور سوار رشتی بود یا مازندرانی که عضو موتور سوران این منطقه هم هست و در این…ستا..گرام هم فعال هست
امیر
۲۳ تیر ۱۴۰۰نتیجه برای من اهمیتی نداره. من لامبورگینی رو انتخاب می کنم. خداوکیلی لامبورگینی رو
نگاه کنید عجب رخی داره. فراری یه 40 رو درش اضافه کرده الکی خسیس بازی در آورده ،
میگه ما به مشتری عادی نمی دیم.
abdi_mahdi
۲۳ تیر ۱۴۰۰قیمتا هم مقایسه کنید
Arsalan
۲۳ تیر ۱۴۰۰من عاشق لامبو هستم،اما با دیدن نتیجه کمی نامید شدم،به نظرم باید لامبورگینی ماشینی بسازه که خیلی فراتر از اینا سریع باشه.البته که به نظرم تو طراحی این ماشین واقعا از اون ۲تا بهتره.
Amirreza
۲۳ تیر ۱۴۰۰انتخابم ۴۸۸ هست یه ماشین پیست محو با ظاهر فوق العاده و تکنولوژی انتقال قدرت خاص و البته یکی خوبهای پیست ، فراری ستاره ای در دنیای سوپر کار ها هست ولی من دوست دارم یه هایپر کار هم از این برند ببینم ، واقعا تواناییش خیلی بیشتر از ساخت سوپرکاره
سهند
۲۳ تیر ۱۴۰۰اگر پورشه تیونینگ نشده بود بازم میبرد ولی با اختلاف کمتر
صدای آونتادر خیلی عالیه و همچنین آونتادر با اینکه ۱۰ سال از معرفی اولین مدل می گذرد ولی اصلا حس قدیمی بودن را نمی دهد.
Philipp
۲۳ تیر ۱۴۰۰خیلی جالبه سن پورشه از همشون کمتره ولی تیون شدست
مهدی
۲۳ تیر ۱۴۰۰واقعا هر سه عالی بودن
حیف اون وسطی داره میره
هنوز هم نفس یک گرگ پیر
می ارزد به صد شغال امروزی
مهدی
۲۳ تیر ۱۴۰۰اون دوستمون که گفتن فراری چطور میشه که بهتر از مکلارن باشه… اگر فراری اینقدر بدبخت شده باشه که شما هیچ دلیلی برای برتری محصولاتش نسبت به مکلارن پیدا نکنی دیگه دم دست ترین دلیلش ظاهر خودروهای مکلارن هست که انگار از تو لپ لپ درشون آوردن! مکلارن تو کل دورانش اندازه پنج سال فراری محصول بیرون نداده و واسه ساخت همون چند دونه هم آویزون بقیه بوده چه f1 که موتورش ساخت بی ام و بود که با ساخت همون هم ورشکسته شد چه slr که فقط نصف اسمش به نام مکلارن بود از mp4 به بعد هم که عربا باید پول بریزن توش تا بتونه یدونه موتور بسازه و تا بیست سال واسه همون یدونه موتور اتاق طراحی کنه فقط مونده که پژو آردی نصبش کنن …. یکم انصاف خوب چیزیه بابا آخه مکلارن رو چه به پدرخوانده صنعت سوپراسپرت سازی با اینهمه گستردگی و رزومه
دانیال_Surrey،England
۲۳ تیر ۱۴۰۰پسر خوب وقتی میگی مک لارن ورشکسته شده معلومه دوزار از دنیای خودرو چیزی نمیدونی و باتوجه با کامنتات،در آینده هم وضعت همینه.
مثل اینکه یادت نیست فورد میخواست فراری رو بخره به خاطر شرایط مالی نابسامانشون آخرم فیات دست به کار شد.
..
من کلا کاری به فراری و پورشه و مک و لامبو و…ندارم از رقابت هم لدت میبرم.
ولی تو یکی خواهشا برو اینستا همون شاخای مجازی رو فالو کن بهتره.
SF90 STRADALE
۲۳ تیر ۱۴۰۰جوری مکلارن رو تخریب کردی که من تو این چند سال که با دوستان کل کل میکردم تخریب نکردم
آرام تر دوست من _ مگه کسی حرفی زد ؟؟ 😂😂
مازیار
۲۳ تیر ۱۴۰۰ایمان جان
ایشون فقط به زعم خودشون مک لارن رو تخریب کردن اما درواقع تخریب در جای دیگه ای هست .
این کل کل ها از طرفی بخوبی نشون دهنده واقعیت امر هست . عصبانیت کلامی هیچ دلیلی نداره بجز اشاره غیرمستقیم به توانایی های حریف .
کاملا روشنه که زیبایی یک امر نسبی و سلیقه ای هست و ممکنه من فراری رو زیبا بدونم و مک لارن رو زشت ، و یا بالعکس .
اما اینکه مک لارن کلا به اندازه پنج سال فراری تولید نداشته و همونم آویزون بقیه بوده و عربها اومدن و عجمها رفتن و بعدی احتمالا پژو آردی باشه و ویتو کورلئونه دنیای سوپراسپرتها رزومه طول و درازی داره و …
همه اینها فقط یک کلمه جواب داره که مک لارن همونجا حرفهاش رو میزنه : پیست
راجع به آفرود یا سدان لوکس که حرف نمیزنیم اگه بحث سوپراسپرت مطرحه میزان و معیار پیست هست ولاغیر
محمد امین
۲۳ تیر ۱۴۰۰خب مگه 488 pista سریع ترین سوپر کار v8 غیر هیبرید نیست در پیست
یا fxxk evo سریع تر از p1 gtr نیست در پیست با اختلاف
و …
میخوام این رو بگم ، که مکلارن خوبه واقعا، ولی مثلا آئودی هم خوبه اما درحد پورشه نیست ، پس مقایسه ها به جای خوبی نمیکشه، به جای بحث بی انتها و غلط ، از پیشرفت ها و ماشین های جدید و قدیم و فناوری ها و داستان های برند مورد علاقتون بگید، هم ما لذت میبریم هم شما
England
۲۳ تیر ۱۴۰۰این دوستمون هیچوقت کامنت هاش ارزش خوندن نداشته
کسی که به بنتلی میگه چیپ دیگه تا ته داستانو برید :))
R@m!n
۲۳ تیر ۱۴۰۰زیر این پست فقط کم مونده هلیا بیاد قمه بکشه 😂😂😂
Amir Machine
۲۳ تیر ۱۴۰۰😂😂😂😂😂😂
عالی بود!!!
مازیار
۲۳ تیر ۱۴۰۰هلیا اومد حتما بهش توضیح بدیم بابا مک لارن ول کنه ما ول کن نیستیم😂😂
خودش نیست حرفش هست😂
R@m!n
۲۳ تیر ۱۴۰۰جالبه وقتی این دو جبهه با هم بحث می کنن همه چی به 765 و sf90 stradale ختم میشه 😂😂
یه ذره متنوع تر بحث کنین خودتون خسته میشین 😂😂😂 یاد تلویزیون می افتم مختارنامه رو 100 صد بار نشون میده.
مازیار
۲۳ تیر ۱۴۰۰خوب رامین جان دلیلش خیلی روشنه و اگه دقت کرده باشی این مورد همیشه از طرف فراری فن ها عنوان میشه
چون این مورد تنها پیروزی فراری در سالیان اخیر بوده دیگه😀
R@m!n
۲۳ تیر ۱۴۰۰😂😂😂😂😂
گل دقیقه 95
HamiD
۲۳ تیر ۱۴۰۰رامین جان
مثل این که ی عده از دوستان واسه ما نمره هم بلدن بدن و چون ی ماشین باله عقب نداره اونو برتر میدونن!
خلاصه بحث بی فایده ای هست. .. وقتی کسی اینطوری از طراحی خودروی مک لارن ایراد میگیره احتمالا یه تخته اش کم هست!
ببینید
اینجا حرفی از مکی نبود
اما ی عده پاشو کشیدن وسط
حتی جایی که مک لارن نیست اسمش هست … شده کابوس همه رقبا … اینو جدی میگم … تنها ضعف خودرو های مک لارن نسبت به بقیه افت قیمت بیشترش هست! ولاغیر!
خلاصه اینکه سلیقه هر فردی متفاوت هست … منم حوصله کل کل با ی عده رو ندارم … فقط کافیه کامنت ها رو بخونی تا ببینی دوستان فراری فن چقدر چقدر چقدر عصبی هستن! !!!
تو خواب هم ولتون نمیکنیم …
جانشین پی وان مثل پدر و پدربزرگش غوغا به پا خواهد کرد …
زیاد دلتون به اس اف نور خوش نباشه …
توی این درگ هم پورشه انتخابم هست.
البته رخ آونتادور حرف نداره …
مازیار
۲۳ تیر ۱۴۰۰خوبی اینکه آخرای یه بحثی واردش بشی اینه ها
برآیند کلی رو میگیری و جان کلام رو میگی
حمید😅
England
۲۴ تیر ۱۴۰۰حمید جان قیمت مکلارن در مقابل محصولی که ارائه میکنه کاملا مناسبه
وقتی داره انجینی قویتر از رقباش تولید میکنه وقتی بیشتر شاسی از فیبرکربن به اون گرونی هست وقتی تعداد کمتری تولید میکنه وقتی بهترین متریال استفاده میکنه کجا قیمتش بالاست؟
اتفاقا قیمتش نسبت به رقیبش خیلی کمتره که بیشتر کابینش پلاستیکه و قدرت کمتری خروجیشه و حدود 50-100 هزار دلار گرونتر هم میفروشن که بنظرم کار مکلارن اشتباهه که باید ارزون تر از فراری بفروشه.
بنظرم مکلارن باید قیمتشو از فراری و لامبورگینی بالاتر ببره…
کجا قیمتش بالاس؟
نسبت به لامبورگینی و فراری ارزون تره چرا فک میکنین باید یه برند خاص اونم انگلیسی که به اشرافیت معروفه ارزون تر از این رقیباش باشه؟
و البته این وسط فقط پورشه هست که خیلی قیمت مناسبی داره در مقابل امکانات و خروجی که داره
یه نگاه به کابینش بندازی همه رقباش باید لنگ بندازن
موتور 6 سیلندری که پدر رقبا رو در آورده.
واقعا دوست داشتنیه و گردن کلفته همیشه گفتم الانم میگم یکی از قلدرترین رقیب های مکلارن پورشه هست بی سرو صدا هیولا میسازه میوفته به جون پیست و رقبا
تو این درگ حتی اگر تیون هم نشده بود به راحتی رقیباشو شکست میداد
HamiD
۲۴ تیر ۱۴۰۰والا مازیار و انگلند جان … من یکم سرم شلوغ بود نتونسته بودم ب سایت سر بزنم!
دیگه دیگه … خلاصه اینکه ی سری از دوستان فقط حرف میزنن و با تحقیر بقیه میخوان خودشون رو بالابکشن … که حرف هاشون هیچ تاثیری در حقیقت موضوع نداره …
در ضمن ! از فروش بیشتر حرف میزنن!
الان ی سوال …
لکسوس LFA بیشتر میفروشه یا هوراکان؟! یعنی هوراکان بهتر از LFA هست؟!!
R@m!n
۲۴ تیر ۱۴۰۰مازیار عزیز و حمید عزیز و اون رفیق آنگلوساکسونمون خداییش مک لارن و فراری گردن موتور اسپرت و پرفورمنس خیلی حق دارن. یه جورایی جزو بازوهای نوآوری این صنعت هستن. بنظرم این بحث مکی فراری واقعا بیهوده هست چون هر دو برند بشدت سطح بالا کار می کنن و فن های عزیز دو طرف هم فقط توهین می کنن به هم. و تفاوت ها در حد 1 تا 4 ثانیه هست. یه جورایی مثه کل کل لندروور و رانگلر که واقعا نمیشه یکی رو برتر مطلق دونست.
واقعا یه کامنت ندیدم که برتری فنی برندوشونو اثبات کنن. این برای یه جمع ماشین باز و ماشین دوست خیلی بده.
محمد امین
۲۴ تیر ۱۴۰۰رامین جان ، کاش شما که درک بالایی دارید کامنت هایی که من در اینجا گذاشتم رو چک میکردید، فقط حقیقت رو گفتم و قصدم بیان نکات مهندسی بود ، مثلا من میگفتم فراری تکنولوژی توربو های موازی رو ابداع کرد که خیلی موفقیت آمیز بود و مکلارن هم از همین تکنولوژی تا به امروز استفاده میکنه ، بعد یه دوستی میاد میگه نباید بگی و …
حقیقت رو باید گفت و قبول هم کرد
من قبول میکنم که 720 در خط مستقیم از ۴۸۸و f8 سریع تره و در رولینگ هم همینطور ، آما اگر بگم که پیستا در پیست از تمان سوپر کار های قوی تر مکلارن سریع تره ، میان میگن تو تعصبی هستی
یا مثلا میگن ۱۰ ساله که فراری از مکلارن در درگ میبازه ، خب من این رو بعد توصیخ میدم و به این نتیجه میرسیم که فقط ۷۲۰ و ۷۶۵ نسبت به فراری های v8 هم دوره سریع تر بودن ، وگر نه هم 650 و ۶۰۰و ۶۷۵ در درگ 888mf از gtb۴۸۸ شکست خوردن ، قبلش هم که 570s و mp4 در حد ۴۵۸ اسپیچاله رو هم رفته نبودن در درگ ، پس این ده سال کجا هست ، خب ادم زورش میگیره از این جور حرفها
شما بودی کسی حرف نادرست میزد و بعد هم میگفتن تعصبی ناراحت نمیشدی ؟
R@m!n
۲۴ تیر ۱۴۰۰محمد جان منم روزگاری اینجا مثله شما بودم اما بشخصه بعد مدتی دیدم فقط داریم می پریم به هم سر هیچی !!!! بنظرم بهتره در این مواقع لبخندی بزنیمو رد شیم.
ایمان
۲۳ تیر ۱۴۰۰من نمیدونم یه عده از دوستان چه اصراری دارن که برتری مکلارن رو به فراری ثابت کنن اینجا.دیگه کار رو به جایی رسوندن که از پیشینه و سابقه مکلارن در خودرو سازی و موتور اسپورت اونم فرمول یک در مقابل فراری صحبت میکنن.آقا نکنید این کار رو به خدا خنده داره.فراری لا اقل از نظر پیشینه سوپر اسپورت سازی و موتور اسپورت قابل قیاس با برندهای دیگه نیست و همین حالا هم از لحاظ پرستیژ و اعتبار از همه بالاتره
مازیار
۲۳ تیر ۱۴۰۰دوست من ایمان جدیدتر
با عرض پوزش این فرمایش شما بدور از انصاف هست چون در این پست و خیلی پست های مشابه که هیچ دخلی به مک لارن نداشت توسط دوستان فراری فن پای مک لارن به میون اومد _ که دلیل روانشناختی روشنی هم داره _ این دیگه هیچ بحثی توش نیست
ایمان
۲۳ تیر ۱۴۰۰آقا مازیار عزیز،با عرض پوزش من معمولا نظرات زیر پستها رو مطالعه نمیکنم مگر اخبار مورد علاقه خودم رو و از جو موجود در سایت زیاد خبر ندارم.ولی بعضا دیدم یکی از دوستان اصرار عجیبی داره که به دیگران القا کنه مکلارن برتر از فراریه که این کاملا اشتباهه و اصلا قابل قیاس نیستن
England
۲۳ تیر ۱۴۰۰برتری از نظر شما چیه دوست عزیز؟
توی درگ مکلارن بهتر از فراری عمل کرده
توی پیست باز بهتر عمل کرده
توی فرمول یک بهتر بوده
توی کیفیت ساخت برو نگاه بنداز متریال مکلارن با کیفیت تر بوده
توی پرفورمنس خیلی بهتر از فراری عمل کرده
منظورت دقیقا از برتری کدوم برتری؟ که مکلارن قابل قیاس نیست؟
یه چیزی بگو با عقل جور در بیاد چون شما خوشت نمیاد از مکلارن پس قابل قیاس نیست؟
باشه…
مهدی
۲۳ تیر ۱۴۰۰جناب مازیار من علاقهمند به تخریب هیچ چیز نیستم فقط خواستم اون دوست گلمون عنگلند دستش بیاد که بقیه هم بلدن حرف بزنن و فقط خودش نیست که دهن داره!! گفتین مکلارن حرفاش رو توی پیست میزنه…مکلارن 765lt که هم سبکتره هم خیلی قویتر از ۴۸۸ پیستا هست و تو مسیر مستقیم هم که همه میدونیم هیوولای واقعی هست و دو سال هم جدید تره… توی پیست هاکنهایم توسط کریستین گبهارت تست شدن بفرمایید تایمشون رو ببینید! باز هم بنده میگم تفاوت این اعداد و ارقام تا این حد دلیل برتری هیچ خودرویی نیست حتی اگر بحث سر سوپراسپرت باشه در آخر این راننده هست که فرمون رو دست میگیره و میفهمه لذت رانندگی چه خودرویی بیشتره
مازیار
۲۳ تیر ۱۴۰۰البته منظور من از پیست ، سنا بود که بطرز شگفت انگیزی بی رقیب هست حتی بعد از چهار سال ، که با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز زمان خیلی زیادی هست
و راجع به کل کل ها هم عرض کنم که مثل پرنده هست که گاهی به غریزه اوج میگیره حال اون که کل این بحثها نمی ارزه اگه یه سوتفاهم هرچند خیلی کوچیک پیش بیاد خصوصا برای ما که دستمون از همشون کوتاه هست
بهرجهت اگه پیش اومد پوزش بنده رو بپذیرید
و همینطور خطاب به ایمان جان و سایر دوستان عزیزتر از جان
محمد امین
۲۴ تیر ۱۴۰۰کلا آقا مازیار و آقا انگلند و غیره ، دلم نمیخواد هیچکس ناراحت بشه ، چون که ما داریم نظر میدیم ، و اصلا دلیلی نداره ما ناراحت بشیم ، و با آرامش هم نظر بدیم
England
۲۳ تیر ۱۴۰۰عنگلند نیست انگلنده دهن رو که میدونم داری ولی اعصاب نداری و نوشتن رو شک دارم
مهدی
۲۳ تیر ۱۴۰۰از بدو تاسیس مکلارن این برند گربه سیاه فراری بوده یعنی تک تک محصولاتش باکیفیت تر از فراری بودن تو پیست سریعتر،تو خط مستقیم سریعتر، باکیفیت تر,زیباتر و جذابیت رانندگی بیشتر، تو موتور اسپرت هم که همیشه جلوتر از فراری بوده فروشش هم که همیشه بیشتر بوده درآمدش هم بیشتر بوده اما نمیدونم چرا میگن فراری قویترین برند خودروسازیه؟! نمیدونم چرا از هر ۲۰ تا خودروی گرونی که تو حراجی ها فروش میره ۱۵ تاش فراریه! من فکر میکنم این پولدارها و کلکسیونرها حالشون خوش نیست چیزی از ماشین نمیدونن! من فکر میکنم رسالت بزرگ و سنگینی به دوش جناب عنگلند هست و باید همه رو آگاه کنن نسبت به این صنعت و مافیای تبلیغات مجلات متعدد انگلیسی که مثل کوه پشت فرارین و وقایع رو وارونه نشر میدن
مازیار
۲۳ تیر ۱۴۰۰دیگه فرافکنی نداشتیما😅
ارشیاsvj
۲۳ تیر ۱۴۰۰من کشته مرده کامنتاتونم.
انصافا یه چن وقت دیگه جنگ جهانی سوم تو همین پدال استارت میخوره.
چه خبرتونه؟!
چه خبرتونهههه؟!
ولی جدی فقط یه لحظه فک کن اونتادور الان PDK روش بود.
زیر ۱۰ نمیزد؟
۷۰ درصد احتمال میدم میزد.
اونم ماشینی که عملا لامبورگینی دفنش کرد.
Hamid
۲۳ تیر ۱۴۰۰خب خب …
مثل اینکه این جنگ تمومی نداره …
خب فشار زیادی هم به ی سری از دوستان فراری فن اومده که بی هیچ منطقی همش میان میگن فراری بهتره فراری بهتره …
از چه نظر بهتره؟!
یارو میاد میگه طراحی های مک لارن بی ریختن … خب به این بشر چی میشه گفت!!! والا که این نشون میده چقدر داره بهشون فشار میاد!!!
میگن کل کل … کل کلی که هیچ ارزشی نداره! فقط ی سری حرف های تکراری همش زده میشه … چیز های قدیمی و واقعا بچگونه که الان واستون میگم :
هار هار هار مک لارن آتیش میگیره …
هار هار هار اس اف نود توسط ریمک پودر میشه …
هار هار هار اس اف نود شبیه اردکه …
هار هار هار اس اف نود ؛ 765 ال تی رو قورت میده …
هار هار هار 720 اس زشته …
هار هار هار مک لارن انجین نمیسازه …
هار هار هار مک لارن بی اصالته … فقط فراری اصالت داره
هار هار هار مک لارن بی کیفیته …
هار هار هار مک لارن بی روحه …
هار هار هار مک لارن دروغ گو فاسده …
هار هار هار مک لارن در حدی نیس که با فراری کبیر مقایسه شه … اصلا مک لارن گاری میسازه! …
بقیع هم بماند … حضور ذهن ندارم …
خلاصه هیت کردن رقبا نشون میده چقدر حقیرید!
میگیم سنا سریعه … میگن عوضش زشته …
میگیم 720 اس سریعه … میگن نه نه چون اف ایت باله عقب نداره پس فراری داره کار بزرگ تری نسبت به مک لارن انجام میده پس اف ایت بهتره ..
محمد امین
۲۴ تیر ۱۴۰۰حمید ، دانفورسی که با باله ی عقبی به دست بیاد ارزش کمتری داره نسبت به دانفورس بدون باله ی عقبی ، سر همین موضوع ووموتور v12 هست که لافراری رو بهترین هایپر کار و مکلارن p1 رو دوم گذاشتن
اگر بال عقبی باشه که الان وایپر acr یک تن دانفورس تولید میکنه بدون باله میشه ۲۹۰ کیلو ، خب فراری میاد بدون باله همچینین دانفورس های بیشتر از ۵۰۰ کیلو رو میسازه این خوب نیست و مهندسی رو نشون نمیده؟
SF90 STRADALE
۲۳ تیر ۱۴۰۰نظرات رو از بالا تا پایین همه رو خوندم و میخوام چند نکته رو بگم
۱. طرفداران پورشه و لامبورگینی خیلی کم حاشیه هستن و کارشون خیلی درسته و فقط نظاره گر دعوا و کل کل بین تیفوسی های فراری و معمولی های مکلارن هستن
۲. قیاس های مع الفارغی که می بینیم و خیلی خنده داره
دوست من حداقل برو تاریخچه این دوتا برند رو بخون بعد بیا اینجا کل کل کن
۳. حالا که فراری داره میزنه رقبا رو پَرپَر میکنه بهونه ها شروع شده _ خیلی عجیبه این ماجرا
۴. اگه حوصله جواب دادن داشتم جواب همه رو میدادم
وقت آزاد دارم و همش زیر کولر گازی نشستم ولی حال و حوصله جواب دادن ندارم مثل قبل
این رسالت رو می سپارم به تیفوسی های جدید سایت
امیدوارم مثل من همیشه جوابگو باشن و هیچوقت عقب نشینی نکنن و تا آخر از برند مورد علاقشون دفاع کنن
England
۲۴ تیر ۱۴۰۰500 سال از تاسیس بگذره و زمانی که رقیب نداشته مقام آورده به چه دردی میخوره؟ الان که رقیب داره بیاد و عرض اندام کنه نه دست به دامن پرچم دار بشه برای شکست میان رده بدون تاریخچه….فک کن نیم میلیون دلار بدی اصالت بخری یه بی اصالت تحقیرت کنه :))
من حاضرم اگر پول بابت سوپراسپرت میدم برندی بخرم که تحقیر نشه. چون ماهیت این کلاس جر دادن آسفالته … اصالت خواستم میرم رولزرویس میخرم اینجا بحث ترکوندن جاده و پیسته نه عروسک بازی.
بحث طراحی هم که سلیقه ای هست… بحثی در موردش نمیکنم
پورشه هم که به راحتی پودرش میکنه میذارش کنار ولی خب هیچ برندی اصالت نداره فقط فراری داره.
جمع کنین این بساط کم آوردن رو
پر کردن کمبود ها با کلمه ای به اسم اصالت.
SF90 STRADALE
۲۴ تیر ۱۴۰۰اصالت خریدنی نیست
تاریخچه ای پُر از افتخار خریدنی نیست
جوایز بی شمار ، ثبات و همیشه در اوج بودن کار هر برندی نیست
بعدشم مکلارن فعلاً تحقیر شده در مقابل فراری
شما سعی نکن واقعیت ها رو برعکس جلوه بدی
منم بلدم مثل دوستمون مهدی یا چندتا تیفوسیِ دیگه مکلارن رو بشوریم بزاریم کنار ولی همیشه تا جایی که امکانش هست با آرامش کُری میخونیم و کل کل می کنیم ولی شما اولی داری تند میری
تیفوسی های سایت زیادن و اگه من جواب ندم ، بقیه جواب میدن و خیلی بدتر از من جواب میدن
یکیشون آقا خسرو بود که میگفت مکلارن ، لوتوس گران شده هست 😂😂😂😂
خواستم بگم فراری اونقدر بزرگ و با شکوه هست که مکلارن زیاد به چشم نیاد و تو کُری خونی ها دست بالا رو داشته باشیم
شما نباید خودتون رو با قدرتمند ترین برند دنیا مقایسه کنید چون مارک دار میشین و دو روز دیگه برایِ خودمون کلاس میزارید 😅😅
محمد امین
۲۴ تیر ۱۴۰۰انگلند کلا یه ۷۲۰ بود که از v8 های زمان خودش سریع تر بود، ۶۰۰ltو ۶۵۰s و ۶۷۵lt همشون توی درگ 888mf از 488 gtb شکست خوردن، تنها مکلارنی که نسبت به فراری های v8 زمان خودش برتر بود از نظر سرعت 720 بود ، همون mp4 هم در ۴۰۰ متر همون اعداد ماشین قدیمی تر فراری 458 رو داشت و اسپیشیال که اومد تثبیت کرد خودش رو
و شما آنقدر سرکوب زدید، حالا ما حق نداریم ب خاطر sf90و 296و خیلی ماشین های دیگه سرکوب نزنیم؟
Mf1
۲۳ تیر ۱۴۰۰تو همون پیست ۷۲۰ سریعتر از فراری بود
فعلا مهندسهای فراری بایستی یاد بگیرن چه خودروی با چه خودروی مقایسه بکنن
مقایسه مهندسهان فراری مثل درگ ریماک و sf90 میمونه
Ninja
۲۴ تیر ۱۴۰۰هیییییی خدا چقدر نظرات مختلف و بدرد نخور
مضخرفه همه چی هرچند بین فراری مکی فراری رو میپسندم و از طراحی های مکلارن هم متنفرم ولی دلیل نمیشه به مکی بد بگم برا بالا بردن فراری
فراری مکی اونقدر پیروزی و ماشین خوب دارن که بتونن بدون کوبوندن رقیب به راهشون ادامه بدن
مهدی
۲۴ تیر ۱۴۰۰داداش یه جور خب خب میکنی انگار اینجا نون و حلوا میدن میخوای هجوم بیاری! جدیدا میبینم همش میگید هیت کردن … اینا اصطلاحات دهه هشتادیه من یکم پیرمردم بی زحمت ترجمش رو بنویس که بفهمم چی میگی…. در آخر هم اینکه اینجا داریم در مورد خودرو حرف میزنیم این که به خاطر نظری که داره به یکی میگی حقیر عجیبه ! فکر میکنم باید قبل از حرف زدن کلمات رو تو مغزتون نشخار کنید
Mf1
۲۴ تیر ۱۴۰۰داخل یوتیوب درگهای مکلارن ۷۲۰ هستش با انواع اقسام قناری برین ببینین کدوم سریعتره هرچند بعضی ها واقیعت دوست ندارن و دنبال بهانه نمکی هستن
Amin
۲۴ تیر ۱۴۰۰بله ،منم صد بار گفتن سریع تره ، ولی اینها میگن مکلارن ۱۰ ساله سریع تر هستد، در صورتی که فقط ۷۲۰ در بین رقبا سریع تر بوده از فراری ها و فراری رقیبی برای 765 نداره مگر sf90
England
۲۶ تیر ۱۴۰۰فقط 720؟
مدل 570 اس توی کلاس خودش
مدل 675 ال تی توی کلاس خودش
مدل 720 اس توی کلاس خودش
مدل 765 ال تی تو کلاس خودش
مدل پی وان هم که لافراری رو تو در گ میزد
حتی مدل ام پی فور هم 458 رو شکست میداد