زمانی که در سال ۲۰۱۷ لامبورگینی اوروس معرفی شد، یکی از قویترین و سریعترین شاسیبلندهای دنیا بهحساب میآمد؛ اما حالا از آن زمان حدود چهار سال گذشته و شاسیبلندهای پرفورمنس جدیدی مثل بامو X6 M و پورشه کاین توربو GT به بازار آمدهاند که قصد دارند اوروس را به چالش بکشند؛ بنابراین آیا شاسیبلند لامبورگینی هنوز هم میتواند بر این رقبا غلبه کرده و جایگاه خود بهعنوان سریعترین شاسیبلند دنیا را حفظ کند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، کارواو در جدیدترین درگ خود اوروس را در برابر تعدادی از چشمگیرترین و قویترین شاسیبلندهای حال حاضر دنیا قرار داده است.
مطمئناً اوروس روی کاغذ کراساوور چشمگیری است اما این بلندقامت ایتالیایی در برابر دیگر شاسیبلندهای پرفورمنس از سراسر جهان چگونه عمل خواهد کرد؟ اجازه دهید در ابتدا نگاهی به اعداد و ارقام داشته باشیم. اوروس اشتراکات زیادی با دیگر کراساوورهای گروه فولکسواگن دارد و بهعنوانمثال، پیشرانهٔ ۴ لیتری V8 توئین توربو و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک آن با پورشه کاین توربو GT مشترک است؛ بنابراین این دو خودرو از لحاظ فنی بسیار نزدیک به هم هستند و اوروس با ۶۵۰ اسب بخار قدرت، فقط ۱۰ اسب بخار از رقیب آلمانی قویتر است.
در سمت دیگر میدان اما اوضاع کاملاً متفاوت است زیرا در اینجا دو شاسیبلند پرفورمنس آمریکایی حضور دارند که قوای محرکهٔ آنها نه هیچ شباهتی به یکدیگر دارد و نه به اوروس. یکی از این ماشینها جیپ گرند چروکی ترکهاوک با پیشرانهٔ ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ و گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک است که ۷۰۷ اسب بخار قدرت را به هر چهارچرخ تحویل میدهد. آمریکایی بعدی این جمع هم تسلا مدل X پرفورمنس است که برخلاف دیگر رقبا، از دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی ۷۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۴۰ نیوتن متر گشتاور استفاده میکند.
ضعیفترین عضو این جمع هم بامو X6 M کامپتیشن با پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو است که فقط ۶۲۵ اسب بخار قدرت دارد اما هماهنگی فوقالعادهٔ این موتور با گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک را هم باید در نظر داشت که میتواند به کراساوور پرفورمنس بامو کمک کند. خب با توجه به اعدادی که بیان شد، فکر میکنید کدامیک از این پنج شاسیبلند اسپرت و قدرتمند پیروز درگ خواهد شد؟ پاسخ این سؤال را میتوانید در ویدئوی زیر تماشا کنید.
مشخصات فنی
بامو X6 M | لامبورگینی اوروس | جیپ ترکهاوک | پورشه کاین GT | تسلا مدل X پرفورمنس | |
پیشرانه | ۴.۴ لیتری V8 | ۴.۰ لیتری V8 | ۶.۲ لیتری V8 | ۴.۰ لیتری V8 | ۲ عدد الکتریکی |
تنفس | توئین توربو | توئین توربو | سوپرشارژ | توئین توربو | – |
قدرت | ۶۲۵ اسب بخار | ۶۵۰ اسب بخار | ۷۰۷ اسب بخار | ۶۴۰ اسب بخار | ۷۸۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر | ۸۷۵ نیوتن متر | ۸۵۰ نیوتن متر | ۱۱۴۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | ۸ سرعته اتوماتیک | تک سرعته |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۲۳۷۰ کیلوگرم | ۲۲۰۰ کیلوگرم | ۲۴۳۳ کیلوگرم | ۲۲۲۰ کیلوگرم | ۲۴۸۵ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۱۱۰,۳۹۵ دلار | ۲۲۲,۰۰۴ دلار | ۹۱,۲۷۵ دلار | ۱۸۳,۱۵۰ دلار | ۱۰۱,۱۹۰ دلار |
ارش
۴ مهر ۱۴۰۰برنده نهایی و کلا برنده همیشگی پورشه بهتر از پورشه مگه داریم ؟!!
Reza Waffen SS
۴ مهر ۱۴۰۰خیر
Amir
۴ مهر ۱۴۰۰حس میکنم لامبو باید برنده میشد! عجیبه
Reza Waffen SS
۴ مهر ۱۴۰۰منتظر جانشین اوروس باش
joojoo
۵ مهر ۱۴۰۰اوروس توی هوای خشک امریکا 11.2 زده بود…اینجا 11.8…. مشخصا صاحبش یه نوبه
چون یا بد با ماشین تا کرده…یا درگ بلد نبود…یا هر دوتاش
0.6 اختلاف خیلیههههه
اونم در حالی که باید تایم بهتری نسبت به امریکا ثبت میکرد
ارش
۴ مهر ۱۴۰۰خوشم میاد پورشه تو هر مسابقه ای می ترکانه چه درگ و چه مسابقات استقامت و سرعت اصلا بالاتر از خودروسازی آلمان نداریم پیست فقط مختص ژرمن هاست .
محمد امین
۴ مهر ۱۴۰۰در مسابقات استقامت وضعیت فعلی پورشه از هوندا هم عقب تره و خیلی از تیم های معروفشان از سرمایه گذاری روی پورشه روی برگردان شدن
فکر میکنم دلیلش این هست که سرمایه گزاری پورشه روس مسابقات کم شده و همچنین ماشین فعلی مسابقاتشون اصلا رقابتی نیست و باید یه ماشین جدید معرفی کنن
البته این طور هم نیست که بگی هیچی در چنته ندارن ، اما نسبت به ۱۰ سال پیش ، عملا پسرفت داشتن
مهراد
۴ مهر ۱۴۰۰محمد امین سوپر فست
کافیه نگاهی به رده بندی کلی و جزیی نوربرگرینگ بندازیم تا بفهمیم پورشه پادشاه هاردکوره پیسته
محمد امین
۴ مهر ۱۴۰۰مهراد جان چه ربطی داره ، اتفاقا توی مسابقه ی dtm در پیست نوربرگ به فراری باخت و فکر کنم جایگاه بالای دهم بود، درست یادم نیست
من نگفتم پورشه در پیست نوربرگ ضعیفه ، اما بحث مسابقات شد
Audi rs e_tron gt
۴ مهر ۱۴۰۰آره پورشه واقعا عالیه کاملا موافقم
ماشین هاشو هم توی خط مستقیم توشون خوب کار می کنه هم سر پیچ ها
البته بیشتر تمرکز در سر پیچ هاست ماشیناش بهترین هندلینگو دارن 👌
❤تسلا محشره ❤
ولی دور اول تسلا برد
SRT
۴ مهر ۱۴۰۰بین اینا اگه فقط واسه سرعت و قدرت باشه جیپ بهتره با توجه ب قیمت
ولی اگه در کل بدون توجه ب قیمت در نظر بگیریم من اوروس رو انتخاب میکنم.
یوسف
۴ مهر ۱۴۰۰دم پورش گرم…
جیپ هم نشون داد که دوران موتورهای پرحجم و پر مصرف به سر اومده و باید یه ذره دنبال تکنولوژی هم باشه
اوروس هم نشون داد که باید دستی به سرو روش بکشه
امیرعلی
۴ مهر ۱۴۰۰آقا یوسف جیپ همین که اومده ماشینی با این قدرت رو فقط با ۹۰۰۰۰ دلار میفروشه معرکه ست ولی مطمعن باش اگه قیمت ماشینش رو اندازه رقیب های این درگش ببره بالا و به همون اندازه روی ماشینش کار کنه حرف های زیادی برای گفتن خواهد داشت
مک وال
۴ مهر ۱۴۰۰اصلا جیپ گرند چروکی به هدف برنده شدن در درگ ساخته نشده. وگرنه با این قدرتی که داره، کافی بود مقداری از وزنش کم میشد و طراحیش هم بصورت کوپه انجام میشد.
اتفاقا بهترین انتخاب بین این شاسی بلندها جیپ است چون با 40 درصد قیمت اوروس یا نصف قیمت کاین، صاحب شاسی بلند جادار با بیش از 700 اسب بخار قدرت میشی.
برای مقایسه خودروها مسابقه درگ کافی نیست. باید چندین تست مختلف سرعتی استقامتی قدرتی بگیرند و امتیاز بدند.
Audi rs e_tron gt
۴ مهر ۱۴۰۰بعد اگه به یه جا دیگه نگاه کرده باشید نوربرگ رینگ برا پورشس
کلی که رکورد دست gt2 rs هست
از اونور پانامرا یه مدت رکورددار نوربرگ رینگ بود
الان کاین هم رکوردو شکونده
Mohammad
۴ مهر ۱۴۰۰این تسلا پوز همه رو زده دمش گرم از پورش گرفته تا لامبو
Kf
۴ مهر ۱۴۰۰باش باش حتماً
mahdi_Abdi
۶ مهر ۱۴۰۰تو ۴۰۰ متر که با پورش برابر بود تو رونیگ های بعدی با فاصله خورد و تست ترمزم ضعیف ترین عملکردو داشت ولی واقعا تسلا تو مسیر مستقیم کارش درسته
حسین
۴ مهر ۱۴۰۰درگهای خارجی، بدون مت واتسون و کارواو برام زیاد جذابیتی ندارن.
Amir evolution
۴ مهر ۱۴۰۰ارزش خرید
✔️تسلا
✔️جیپ
Elmiraj
۴ مهر ۱۴۰۰قدیمی ترین و سنگین ترین شرکت کننده بود ، اما:
هر سه درگ را برد…
در رولینگ یک مایل دوم شد…
در تست ترمز هم با وجود ۲۵۰ کیلوگرم وزن بیشتر بازم اختلافش به طول ماشین نکشید…
.
.
.
به زودی هم شاهد قدرت بلامنازع X plaid خواهیم بود .
Silent
۴ مهر ۱۴۰۰جالبیش اینه متن با این توضیح شروع شده لامبو اووروس 2017 که الان فلان شده!
همین مدل X که توو خط درگ هست درست هم سن اوروس هست و به عبارتی در زمانی مشابه سر از خط تولید در اوردن ولی همچنان شاهد پرفورمنس رعدآسای X هستیم.
بعد از رونمایی PLAID X اوایل 2022 دیگه این ارقام هم خاطره می شه. ماشینی که نه گیربکس nسرعته داره و نه مشکلات لانچ.
راستی خبری خوندم که PLAID S که باطری های سبکتر 4680 به عنوان آپگرید مدل فعلی رونمایی بشه قراره به عنوان مدل اسپورت با قطعات پرفورمنس روی فریم باشه!
mahdi_Abdi
۶ مهر ۱۴۰۰سایلنت اوروس تایم ۱۱.۲ قبلا همینجا ثبت کرده بود
mahdi_Abdi
۶ مهر ۱۴۰۰بهترین تایمی که زد با پورش برابری کرد یجور نتیجرو بگید که اتفاق افتاده
یانکی
۴ مهر ۱۴۰۰این مردک به ندرت ماشین آمریکایی میاره هر وقت هم میاره برای تحقیر کردن میاره.این درگ مضحک چندین نکته داره.1.جیپ ترک هاوک مصافت 400 متر رو تو اکثر درگها که انجام داده به راحتی تو 11.5 ثانیه به پایان رسونده که همراه داج دورانگو سریعترین شاسی بلند دنیاست.نکته 2.اوروس قدرت بیشتری از پورشه داره ولی اینجا انگار هیچ حرفی برا گفتن نداره فقط 20 کیلو سنگینتره.نکته3.اگر واقعا این پورشه همچین عملکردی داره بی شک قدرتش بیش از 700 اسب هست در غیر این صورت رو چه حساب با قدرت کمتر پلتفرم مشترک موتور تقریبا مشترک گیربکس مشترک از لامبو سریعتره.نکته دیگه x6 هست که این مردک حتی این رو هم سریعتر از جیپ نشون میده.در آخر پدال عزیز این همه درگ جذاب و قانونی تو پیست مخصوص با ابزار دقیق اونم تو مدت کمتر از این پر چونه برگزار میشه چرا اونا رو کار نمیکنی
مهراد
۴ مهر ۱۴۰۰ماشینای آمریکایی شرایط خاص و بهترین راننده رو برای ثبت بهترین تایم طلب میکنن و مثل آلمانیا سهل الوصول نیستن
MAHDI
۴ مهر ۱۴۰۰جیپ ترک هاوک در درگ مجله car.co.za از X4M کامپتیشن هم شکست خورد بعد انتظار داری از X6M سریع تر باشه🤔
بازهم X4M کامپتیشن در مجله carwow زمان 11.7 رو ثبت کرد که جیپ ترک هاوک تایمش رو داری میبینی!!!
X6M تو درگ های قبلی خودش در carwow اونم در پیست خیس زمان بهتری از درگ امروز ثبت کرده که در این درگ هربار راننده اش دیرتر از باقی خودروها لانچ میکرد. بحث درگ هم به کنار در درگ رولینگ که دیگه این حرفا نیست و بازم جیپ شکست خورد.
پورشه کاین توربو GT هم زمانی رو ثبت کرد که هیچوقت لامبورگینی اوروس یا X6M در این مجله حتی نزدیک بهش هم ثبت نکردن پس این خودرو خیلی سریع، هرچند نسخه کاین توربو S از X6M شکست خورد اما این نسخه جدید خیلی سریعه..
(( زمان ها در این مجله ملاک بوده و الان لامبورگینی اوروس و X6M هم جاهای دیگه زمان 11.2 هم داشتن اما اینجا هیچوقت نزدیکش هم نبودن))
محمد امین
۴ مهر ۱۴۰۰خب
اول باید بگم که ، تسلا با توجه به اینکه درگ محور هست ، و الکتریکی هم هست ، نتیجه اش تاحدودی قابل پیشبینی بود ، و خوب عملکرد
پورشه برتری خیلی خوبی در رولینگ و درگ داشت نسبت به بقیه و عملکردش عالی بود ، هرچند اختلاف قیمتش با bmw و jeep دلیل این موضوع بود
به نظر خودم بهترین ارزش خرید در مقابل قیمت رو bmw و jeepداشت و هم در لانچ کردن و هم در رولینگ واقعه سریع بودن و با توجه به قیمت هاشون ، فکر میکنم برتر های این کلاس باشن ، البته منظورم بیشتر به سمت bmw هست
آما در آخر، اوراس بسیار بد بود با توحه به قیمتش ، وقتی لامبو گفت قراره suv بسازه ، شکه شدیم، و تصور کردیم بهترین suv رو میسازه با عناصر اونتادور، از نظر طراحی ،اوراس محصول خوبی شد و به عنوان یه suv طراحی خشن و نسبتا اصولی داره و سعی کرده لامبورگینی باشه و نمیشه از طراحی اش ایراد گرفت
اما به طور کلی عملکردش چه در خط مستقیم و چه در ترمز ها و همچنین در بیراهه نوردی و زمین های ناهموار ، و همچنین در مبحث راحتی، از رقبا ی بسیار ارزون تر خودش ضعیف تر عملکرده ، با اینکه این ماشین تحت نظر گروه فولکس ساخته شده و پلتفرم مشابهی با suv های فعلی فولکس داره ، اما با وجود قدرت بیشتر ، در شتاب ثانویه مقلوب پورشه میشد، هرچند در لانچ و عملکرد گیربکس بهتر بود
به هر حال ، اوراس اگر برچسب لامبو رو روش بردارن ، قطعا قیمتی حدود x6m ، شاید کمتر هم روش گذاشته بشه
و در آخر، x6m قبلا در همین کانال ، تایم بهتری هم ثبت کرده
Ali_x76
۴ مهر ۱۴۰۰ای کاش جیپ با قدرت چلنجر سوپراستوک عرضه میشد + یکم کاهش وزن ( مثلا دیسک ترمز کربن سرامیک+رینگ کربنی )
خیلی مشتی میشد
Porsche
۴ مهر ۱۴۰۰به به از این همه قدرت پورشه
خیلیه که بتونی پا به پای یه محصول الکتریک بیای و حتی یجا برنده هم باشی
واقعا دست مریزاد👏👏👏👏
بعد از این هم میخوام بگم که با توجه به وضع خراب این روزا و وضع داغون کامنتا من ترجیح میدم دیگه کامنت ندم و بازدید هم دیگه ندارم
با تشکر از همگی کاربران و دست اندر کاران
خدانگهدار
porsche
۵ مهر ۱۴۰۰چه بد
SF90 STRADALE
۴ مهر ۱۴۰۰پورشه ثابت کرده در هر کلاسی که هست میخواد بهترین باشه
کاین ۱۰ اسب بخار کمتر و ۲۰ کیلوگرم وزن بیشتر نسبت به اوروس داره ، ولی سریعتره !!!!
جیپ همچنان ابهت خودشو داره و امیدوارم در نسل بعدی این پیشرانه بنزینی حجیم حفظ بشه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۴ مهر ۱۴۰۰پورشه نشون داد که شاید به اندازه خیلی محصولات ادعاش نشه ولی در سکوت کامل و با کمترین حاشیه رقباشو نابود میکنه
R@m!n
۴ مهر ۱۴۰۰پورشه ادعا نداره ؟؟؟ دو روز نتونست تحمل کنه رکورد نوربرگرینگو با یه ماشین تیون شده پس گرفت. هر چی میسازه 16 تا مدل پیست محور میده بیرون.
همه اینا که گفتی بیشتر به برندی مثله لانسیا می خوره.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۴ مهر ۱۴۰۰در مورد کاین ادعای خاصی نداره ولی رو ۹۱۱ حساسه
R@m!n
۴ مهر ۱۴۰۰پورشه و برندای پرفورمنس هر حرکتشون مملو از ادعا هست. بنظرم یه بار مراسم معارفه و اخبار نسل اول یا حتی همین الان توضیحات خود سایت پورشه رو راجب این محصول مرور کنین بد نیست.
mahdi_Abdi
۶ مهر ۱۴۰۰پورشه ادعا هست پس، بزرگترین مثالی که میتونم برات بزنم پورشه۹۱۸ هست، چقدر ادعا داشتن و چیی شد؟ اینکه سریع اوند رکورد نوربرگو بگیره ربطی به ادعا نداره معنی ادعارو میدونید احیانا
AMG GT R
۴ مهر ۱۴۰۰انتخابم پورشه هست بدون هیچ گونه شک حتی اگه آخر هم میشد بازم انتخابم پورشه هست با افتخار
محمدرسول صمدی (◕‿◕)
۴ مهر ۱۴۰۰جیپ دوست داشتنی من❤❤😊
MAHDI
۴ مهر ۱۴۰۰X6M ضعیف ترین خودرو چه در زمینه قدرت و چه در زمینه گشتاور بود اما عملکرد عالی داشت هرچند در درگ های قبلی حتی پیست خیس زمان بهتری ثبت کرد و حتی X4M زمان 11.7 رو ثبت کرد.
X6M حدود 170 کیلوگرم سنگین تر از لامبورگینی اوروس هستش و 25 اسب بخار و 100 نیوتن گشتاور کمتری هم داره از اوروس.
پورشه کاین توربو GT هم نسبت به کاین توربو S خیلی سریع تر شده و برای مقایسه با تسلا X با وجود الکتریکی بودن و قدرت خیلی خیلی بیشتر تسلا میشه متوجه تایم جذاب پورشه بود.
tommy
۴ مهر ۱۴۰۰اگه این نتیجه به هر شکل دیگه ای تغییر پیدا میکرد باز هم همین کامنت های یک سری دوستان رو میدیدیم.
برخی بزرگواران اصلا و ابدا نتیجه هیچ چالشی رو در نظر نمیگیرند و فقط و فقط طرف داری از برند های مورد علاقه شان میکنند که گویی سهام دار عمده این شرکت ها پدرشان میباشد🤔 به هر حال دنیا fun ای دارند، خوبه که خوش حال باشند با دنیای خودشان!
من فکر میکنم لزومی نداره که بخواهیم نظرمون رو به دیگران تحمیل کنیم و زور بزنیم که ( ای مردم فقط من درست فکر میکنم )
مانی
۴ مهر ۱۴۰۰پورشه خیلی بی صداست
" Swedish Arrogant Tiger "
۴ مهر ۱۴۰۰باز هم پورشه ترکوند
و خوب از خجالت بعضی ها با اون همه اسب و گشتاور بیشتر در اومد :)
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ مهر ۱۴۰۰گرچه ترک هاوک موفقیت چندانی نداشت اما دمش گرم! عین خرگوش میپرید! حتی بهتر از تسلا!!😂 وسطای فیلم هم مت واتسون درهمین مورد پرسیده بود از راننده ترک هاوک و اونم گفت مثل اینکه مال سوپرشارژرش هستش،قیمتش فوقالعاده ست،درآخر هم دم پورشه گرم واقعا مهندسی به این میگن…
حسین دهمرد
۵ مهر ۱۴۰۰آئودی کو؟
امیر
۵ مهر ۱۴۰۰در خوب بودن پورشه شکی نیس اما سلاطین اس یو وی ها یعنی اوروس و ترک هاوک خیلی عملکرد بدی داشتن
جای تعجبه!
M.K karimi
۵ مهر ۱۴۰۰واقعا هر کدومشون از جهاتی دلبر و دوست داشتنین !!
اگه بحث قیمت رو بزاریم کنار واقعا همشون هر کدوم به نوبه خودشون یه شاهکارن!!
محمد مختاری آذر
۶ مهر ۱۴۰۰واقعا چه درگ ریس جذابی اینجا نشون میده که همیشه قدرت و سوپرشارژر آمریکایی برنده نیست بلکه مهندسی دقیق آلمانی برنده هستش البنه تسلا هم برنده بود ولی بنزینی نبود
ولی من انتظار دارم لامبورگینی یک 12 سیلندر دیزل برای اوروس به کار می برد اونوقت یک آفرودر به تمام معنا می شد
Mad.z.Max
۱۰ مهر ۱۴۰۰لامبو تو کل تاریخش انجین دیزل نداده، اون دیزلا مال تراکتوراشه!
مهدی
۷ مهر ۱۴۰۰به نظرم راننده ی اوروس ادم کار بلدی نبود
اوروس به نظرم تواناییش خیلی از اینا بیشتره
آریا ماشین
۱۱ مهر ۱۴۰۰پیش بینی میکردم تسلا اول بشه ولی انتظار داشتم اوروس دوم شه چون سبک ترینه قدرتش هم بیشتر از پورشه س ولی کاین عالی کار کرد و دوم شد
بی ام و هم بهتر از انتظارم کار کرد قدرتش کمترینه وزنش هم زیاده ولی یه بار تونست اوروس رو شکست بده!
در کل انتخابم کاین هست
پورشه
۲۹ بهمن ۱۴۰۰چیشد لامبورگینی کم اورد تسلا با پورشه لامبورگینی رو گاز زدن خوردن لامبورگینی هنوز مونده تا ماشینای قوی مثل پورشرو بتونه بگیره