مرحلهٔ مقدماتی، گروه دهم، سوپراسپرتهای سطح پایین، دوئل چهارم
نتایج دوئل قبلی بین آستونمارتین ونتیج و پورشه ۹۱۱ کاررا
مجموع آراء: ۱۳۰۵
آراء پورشه: ۸۸۴
آراء آستونمارتین: ۴۲۱
پیروز دوئل: پورشه ۹۱۱ کاررا با کسب ۶۸ درصد از کل آراء
دوئلهای این گروه | |
مکلارن 600LT | آئودی R8 |
آئودی R8 | |
شورلت کوروت | لوتوس اوورا GT |
شورلت کوروت | |
پورشه ۹۱۱ کاررا | آستونمارتین ونتیج |
پورشه ۹۱۱ کاررا | |
لامبورگینی اوراکان | مازراتی MC20 |
؟ | |
مکلارن آرتورا | هوندا NSX |
؟ |
لامبورگینی اوراکان
تاریخ معرفی: نمایشگاه ژنو ۲۰۱۴ (نسخه اوو ژانویه ۲۰۱۹)
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۰ از ۵.۰
گارانتی: ۳ سال بدون محدودیت پیمایش
نقاط مثبت: شتابی که باعث تپش قلب میشود، صدای بیبدیل V10، در استفادههای روزانه راننده را عذاب نمیدهد
نقاط منفی: استفاده از تمام پتانسیل آن نیاز به پیست مسابقه دارد، در داخل جاها برای قرار دادن اشیاء اندک است، اکثر مردم فقط میتوانند رؤیای داشتن آنرا داشته باشند
چکیده: اوراکان اوو تمام ویژگیهای یک سوپرکار را دارد که اصلیترین آنها پرفورمنس فوقالعاده و جلوه و خودنمایی در خیابانها است
مازراتی MC20
تاریخ معرفی: می ۲۰۲۰
امتیاز از کارانددرایور: ۹.۵ از ۱۰
امتیاز از اتو اکسپرس: ۴.۵ از ۵.۰
گارانتی: ۴ سال یا ۸۰ هزار کیلومتر
نقاط مثبت: شتاب رعدآسا، هندلینگ دقیق، طراحی زیبا در داخل و خارج
نقاط منفی: برچسب قیمتی بالا، ویژگیهای کمکرانندهٔ محدود، عرضه محدود به بازار
چکیده: MC20 یک پیروزی برای مازراتی محسوب میشود و نشاندهندهٔ یک جهش بزرگ برای این برند است. این خودرویی است که میتواند با بهترینهای کلاس خود پایاپای رقابت کند.
مقایسهٔ مشخصات فنی
اوراکان اوو | مازراتی MC20 | |
پیشرانه | ۵.۲ لیتری V10 | ۳.۰ لیتری V6 |
تنفس | طبیعی | توئین توربو |
قدرت | ۶۴۰ اسب بخار | ۶۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۶۰۰ نیوتن متر | ۷۳۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۲.۵ ثانیه | ۲.۸ ثانیه |
مسافت ۴۰۰ متر | ۱۰.۴ ثانیه | ۱۰.۵ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۲۵ کیلومتر/ساعت | ۳۲۵ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۱۵.۷ لیتر ترکیبی | ۱۳.۸ لیتر ترکیبی |
تولید آلایندگی | ۳۳۲ گرم/کیلومتر | ۲۶۲ گرم/کیلومتر |
ظرفیت باک | ۸۳ لیتر | ۶۰ لیتر |
وزن | ۱۶۴۰ کیلوگرم | ۱۶۳۵ کیلوگرم |
طول | ۴,۵۲۱ میلیمتر | ۴,۶۶۸ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۶۱۹ میلیمتر | ۲,۷۰۰ میلیمتر |
حجم صندوق بار | ۱۰۰ لیتر | ۱۵۰ لیتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر | ۲ نفر |
قیمت پایه آمریکا | ۲۶۷,۵۷۰ دلار | ۲۱۳,۰۰۰ دلار |
قیمت موردبررسی | ۲۶۷,۵۷۰ دلار | ۲۱۳,۰۰۰ دلار |
این دوئلها، مقایسههایی برای دریافت و شناخت خودروهای برتر نیستند بلکه نظرسنجی برای شناخت خودروهای محبوبتر بین شما کاربران ایرانی میباشند؛ بنابراین با توجه به جمیع جهات، جذابیت، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگیهای فنی، قیمت و مقرونبهصرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح میدهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.
Ferrari
۱۴ مهر ۱۴۰۰سلام لطفا دوئل ها رو قطع نکنید و همینطور پیش برید از دوئل قبلی تا به اینجا چند ماهی گذشته
ممد ژانگولر
۱۴ مهر ۱۴۰۰بدون تردید لامبو 💪
لامبو باید اسپورت بسازه مازراتی هم لوکس تمام
akrh78
۱۴ مهر ۱۴۰۰حرکت نوید 0098ی بود
بزرگوار تا آخرین نفس کامنت اول همه پستا رو ریپلای میکرد
Audi rs e_tron gt
۱۴ مهر ۱۴۰۰هرچی فکر می کنم به دوتاشون شدیدا علاقه دارم
ولی قطعا انتخابم لامبورگینی هوراکان evo
پدال لطفا مطالبی مثل تجربه های رانندگی هم زیاد بگذارید در کنار دوئل ها
درگ هایی هم که از تسلا گذاشتید مثل یکیش که در مقایسه با svj و مک لارن تیون شده بود لذت بردم
با تشکر🙏
porsche
۱۴ مهر ۱۴۰۰توی دوئل های ایرانی باید ۵درصد از آرای مازراتی،۱۰درصد از آرای بنز،۲۰درصد از آرای فراری و ۳۰ درصد از آرای لامبورگینی کم بشه چون تو ایران اینا زیادی رای میگیرن
MC20
۱۴ مهر ۱۴۰۰نکته ی ظریف و بسیار هوشمندانه ای گفتی ، هم زیرمتن داره و هم لایه های فرامتن و هم اندکی ، کنایه در آن ، می توان یافت و نیز اندکی سیاست .
Pedram
۹ مرداد ۱۴۰۱این دوئل ها رو میزارن ببینن محبوب ترین ماشین های سو پر اسپرت، سدان… تو ایران چقدر طرفدار داره اگه اینجوری بشه کلا مازراتی برنده میشه. یکم فکر کن عزیزم😶🤣
Reza Waffen SS
۱۵ مهر ۱۴۰۰بی چون و چرا گاو نر وحشی
Aboalfazl demon
۱۴ مهر ۱۴۰۰بهترین سوپر اسپرت تو این بازه قیمتی بدون شک اوراکان هستش. این ماشین محشره
amin
۱۴ مهر ۱۴۰۰با قیمت 267 هزار دلار … , f8و720بهترین انتخواب هستن البته یکمی گرون تر هستن
f8 276هزار دلار و 720 حدود 300 هزار دلار
Aboalfazl demon
۱۴ مهر ۱۴۰۰سلیقه ای هستش ولی من تو این بازه اوراکان رو خیلی عاشقشم
حسین
۱۴ مهر ۱۴۰۰هوراکان اوو بهترین ماشین سال برای راننده سال ۲۰۲۰ شد.مگه نه سوپر اسپرت میخری که از رانندگی باهاش لذت ببری؟
ظاهرشم که یه چیز دیگست.
یه خواهشی از بچه دارم و اون اینکه:به لامبرگینی نگید لامبو.زشته.اسم به این قشنگی داره دیگه خرابش نکنید.
Sina10
۱۴ مهر ۱۴۰۰بالاخره خوب شد دوئل هارو دوباره اوردین
اینجا انتخاب خیلی خیلی سخته
از یه طرف اوراکانی که مشخصه ماشین بهتریه نسبت به مازراتی ، اما خیلی گرونتره که باعث میشه بسیار ب هم نزدیک باشن
بشخصه قیافه مازراتی رو بیشتر دوست داشتم ، مخصوصا نمای عقب ، ولی جذابیت های V10 لامبورگینی باعث شد با فاصله کمی اونو انتخاب کنم
ولی وقتی نگاه کنید که نسخه اولیه اوراکان کلی سال پیش اومده بود و این ارزش کار لامبورگینی رو نشون میده
porsche
۱۴ مهر ۱۴۰۰میدونم مازراتی میبازه ولی رای منه و خیلی از اوراکان سره، به جون خودم از هر لحاظ بهتره♣️
یه چیز دیگه هم هست،هوراکان با اون شتابو چهار چرخ محرکی تقریبا مسافت ۴۰۰ مترش با mc یکیه که این کار خوب مازراتی رو نشون میده
MC20
۱۴ مهر ۱۴۰۰نمی دانم چه می خواهم بگویم
زبانم در دهان باز بسته است
در تنگ قفس باز است وافسوس
که بال مرغ آوازم شکسته است .
نمی دانم چه میخواهم بگویم
غمی در استخوانم می گدازد
خیال نا شناسی آشنا رنگ
گهی می سوزدم گه می نوازد .
خوشنام
۱۴ مهر ۱۴۰۰من به MC20 رای دادم
امیر
۱۴ مهر ۱۴۰۰مازراتی باید بگذره یکم از زمان عرضه تا قشنگ جا افتاده باشه.
به نظرم هوراکان انتخاب بهتری در این زمان
Karl Benz
۱۴ مهر ۱۴۰۰جفتشون عالین ولی لامبو یه چیز دیگست
هردو از برخی لحاظ ها به هم برتری داشتن
و با توجه به معیار و علاقه خودم لامبورگینی رو انتخاب میکنم
MC20
۱۴ مهر ۱۴۰۰پارکینگ هر مازراتی ، قلب صاحبشه .
net
۱۴ مهر ۱۴۰۰چراغ باریک جلو اوراکان قشنگه
MC20
۱۴ مهر ۱۴۰۰برای من دنیای موتور اسپرت بدون فراری و لامبورگینی 50 درصد افت می کنه و 50 درصد بقیه زمانی افت میکنه که مازراتی نباشه .
HamiD
۱۴ مهر ۱۴۰۰از اون دوئل ها بودا!
مشخصه لامبو!
طراحی داخلی رو ببین
طراحی بیرونی رو ببین
انجین رو ببین
صدا رو ببین
“لامبورگینی بودن” رو ببین
واقعا فقط تعصب باعث میشه به مازراتی رای بدی (در کمال احترام)
خدایی لامبو همه جوره عالی تره بجز قیمت البته
Ferrari
۱۴ مهر ۱۴۰۰اتفاقا برعکس مازراتی پیشرفته تر و زیباتره از نظر پرفورمنس هم هیچی از لامبو کم نداره
TROFEO
۱۵ مهر ۱۴۰۰با پول هوراکان میتونی یه mc20 فول سفارش بدی که هم سریعتره هم بیشتر مناسب شهر(با وجود پکیج های فیبرکربن و…)
قیمت هوراکانم اصلا ارزش نداره وقتی با ۱۰ هزار تا بیشتر میتونی پرفورمنته بگیری
انتخاب خودم بین این دو ماشین mc20 ولی خودم باشم ۱۰ هزار تا میزارم روش پرفورمنته میگیرم
HamiD
۱۴ مهر ۱۴۰۰“نقاط منفی: استفاده از تمام پتانسیل آن نیاز به پیست مسابقه دارد، در داخل جاها برای قرار دادن اشیاء اندک است، اکثر مردم فقط میتوانند رؤیای داشتن آنرا داشته باشند”
یعنی عاشق نکات منفیش شدم!
فقط آخرین مورد که البته درست هم هست …
MC20
۱۴ مهر ۱۴۰۰روح لامبورگینی خطوط و زوایای تیزه در طراحی و روح مازراتی خطوط سهمی و زوایای نرم و ملایم و فقط طراح ها می دونن معنی این تفاوت از کجاست و تا کجاست .
امیدوارم ، یک روزی ، باز هم ، این ماشین های آشغال مازراتی با موتورهای 20 سال پیش فراری ، با کابین انباشته از پلاستیک های ارزان قیمت و بی کیفیت ، بتوانند در ایران و این بار ، دیگر ، برای بیشتر اقشار جامعه ی ما ، پلاک بشوند ، تا من و بسیاری از مردم ایران ، پس از تجربه ی رانندگی واقعی و به روز ، این بار ، دیگر ، بدون هیچ حب و بغض و تعصبی ، از داشتن مازراتی احساس شرم و بدبختی و عقب ماندگی کنیم . آخه دردنیا کسی جز ملت ما ، مازراتی رو ماشین ، حساب نمی کنه . با احترام .
مهردادکمال
۱۴ مهر ۱۴۰۰بجز فراری اگر تمام کمپانی های جهان جمع بشن نمیتونن یه اتوموبیل با انجین تنفس طبیعی با شتاب ۲/۵ثانیه بسازن
احسنت به لامبو👏🏻👏🏻👏🏻
amin
۱۴ مهر ۱۴۰۰ولی یه چیزی بگم
هوراکان رو از سر تا پا هر جور حساب کنی ایودی ساخته از روی R8
فقط طراحی و نکات جزیی این ماشین تسوط لامبورگینی توسعه داداه شده
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۴ مهر ۱۴۰۰شاید مازراتی نمادین تر باشه و طراحیشم خاصتر باشه ولی اوراکان یه موتور گوشنواز و یه کابین فوق العاده اسپرت و یه پرفورمنس خارق العاده داره موتورشم فوق العاده تیون پذیره ، پس انتخابم اوراکانه
محمد مختاری آذر
۱۴ مهر ۱۴۰۰قطعا مازراتی بهتره واقعا طراحی زیباتری داره شاید قدرت کمی داره ولی ارزان هستش
AMG GT R
۱۴ مهر ۱۴۰۰اوراکان رو باید فینالیست دونست
صداشم که با روح و روان آدم بازی میکنه
طراحیش هم که بهترین هست
کلا توی این سگمنت انتخابم لامبورگینی هست
" Swedish Arrogant Tiger "
۱۴ مهر ۱۴۰۰واقعا دوئل سختیه ،ولی نهایتا موتور اوراکان رو کفه ترازو سنگینی میکنه.
akrh78
۱۴ مهر ۱۴۰۰نکات منفی اوراکان نقطه اشتراک اکثر سوپر اسپورت ها و هایپرکار ها هست
“اکثر مردم فقط میتوانند رؤیای داشتن آنرا داشته باشند” هر چی پول بدی آش میخوری 🤷♂️
سپر عقب مزراتی اون قسمت پایینش که اگزوز از توش بیرون اومده اگه رنگی بود هزار برابر بهتر بود خیلی چیپ به نظر میاد
MC20
۱۴ مهر ۱۴۰۰سایت پدال : … MC20 توانسته ۲ هزار ساعت تستهای تونل باد را پشت سر بگذارد و این امر حاکی از تلاشهای مزراتی برای توسعه محصولی درخور بوده است . به نظر من ، کسی که 2 هزار ساعت برای تستهای تونل باد وقت گذاشته ، منطقا ، حداقل ۲ ساعت به نمای عقب ماشینش نگاه کرده . ملاحظات مهندسی توو خیلی از پارامترهای طراحی دخالت می کنن و شاید بشه گفت ، هر چه از صندوق عقب ، به طرف پایین ، به ناحیه ی اگزوزها ، نزدیکتر می شن ، به خاطر وجود حرارت ، خیلی از معادلات زیبایی شناختی تغییر می کنه .
سید طاها
۱۴ مهر ۱۴۰۰لطا در آپارت حساب درست کنید و رونمایی از ماشین ها را به صورت زنده بگزارید
این یک پیشنهاد هست🔘
MOHAMMAD.n.r
۱۴ مهر ۱۴۰۰تنفس طبیعی👌🏻
V10👌🏻
بدون کوچکترین تردید لامبو👌🏻
حتی اگر شتابش هم کمتر بود باز به تنفس طبیعی رای میدادم.
MC20
۱۴ مهر ۱۴۰۰دوئل ، روی 36 درصد برای مازراتی تموم می شه .
mm.y@rlou
۱۴ مهر ۱۴۰۰هورکان در هر صورت برتر هست ولی مازراتی رو نباید دست کم گرفت مخصوصا بااین سوپر اسپرت جدیدی که ساخته نشون داده میتونه مثل گذشته پر فروغ خودش درخشان باشه
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۵ مهر ۱۴۰۰انتخاب من لامبو،مازراتی هنوز کار زیادی در پیش داره تا به لامبورگینی برسه…
احمدرضا
۱۵ مهر ۱۴۰۰واقعا mc20 ماشین فوقالعاده ای هستش, هم از نظر فنی و هم ظاهری بی نقصه.
اما از شانس بدش خورد به یه لامبورگینی با اون موتورهای تنفس طبیعی و صدای جذاب!!! واقعا شرمندم مازراتی، رأی دادم به هوراکان!
آریا ماشین
۲۱ مهر ۱۴۰۰انتخاب خیلی سخته واقعا هر دو ماشین عالی هستن
اگر مدل پرفورمانته یا sto تو مقایسه بود بی درنگ به لامبو رای میدادم اما حالا تردید دارم
مازراتی با ظاهر بسیار زیبا ، عملکرد فنی عالی ، قیمت کمتر و کم مصرف تر بودن بسیار مناسب شهره و نیاز های یک سوپر اسپرت هم رفع میکنه
اما اوراکان با ظاهر خشن ، پرفورمنس هم سطح با مازراتی و موتور ۱۰ سیلندر تنفس طبیعی سطح دیگه ای از لذت رانندگی رو داره و به نظرم مهم ترین فاکتور یه خودروی اسپرت باید همین باشه پس با کلی فکر به لامبورگینی رای میدم