اولین بار در تابستان گذشته بود که اخباری از تیونر نروژی زایروس منتشر شد. این شرکت یک لامبورگینی اوراکان LP1200 ارتقا یافته با قدرت ۱۲۰۰ اسب بخار را روانه پیست نوربرگ رینگ کرده بود. خودروی موردبحث ظاهراً رکورد ۶ دقیقه و ۴۸.۵۶ ثانیه را در جهنم سبز ثبت کرده بود. این خودروی کاملاً بازمهندسی شده از ۵۲۷ قطعه مختلف اوراکان سوپر تروفئو استفاده کرده و تنها ۲۴ دستگاه از آن تولید خواهد شد که نیمی از آنها بهصورت قانونی میتوانند در جادهها تردد کنند.
امروز نسخه خیابانی این هیولا معرفی شده است. زایروس LP1200 استرادا دومین نسخه تولیدی از اوراکان LP640-4 بوده و تمامی کارهای بدنه آن با دستان کارکنان این شرکت انجام شده است. این بار بیش از ۶۰۰ قطعه تغییر یافته و وزن خودرو نیز با کاهش ۷۸ کیلوگرمی به ۱۴۲۶ کیلوگرم رسیده است.
مهندسان برای تولید این مدل خیابانی مجبور بودهاند قدرت ۱۲۰۰ اسبی پیشرانه را به ۹۰۰ اسب بخار کاهش دهند هرچند با فشار یک دکمه قدرت پیشرانه میتواند به ۱۲۰۰ اسب در پیست افزایش یابد. در سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت حدود ۲۰۱۰ کیلوگرم نیروی رو به پایین توسط این هیولای خیابانی تولید میشود. هر دو نمونه پیست و جادهای این خودرو از سیستمهای منیفولد جنس اینکونل و اگزوز تیتانیومی سود میبرند. این خودروها همچنین دارای قطعات فیبر کربنی و کیفیت ساخت برجستهای هستند. قیمت LP1200 استرادا از ۵۲۵ هزار یورو شروع شده و شامل یک برنامه آشنایی با پیست است که توسط مهندسان انجام میشود تا مالک با قابلیتهای خودروی خود بیشتر آشنا شود.
نسخه پیست نیز بهای ۵۲۵ هزار یورویی داشته و برای آن نیز برنامه مشابهی در نظر گرفته شده است. مشتریان همچنین میتوانند پکیج راننده سفارشی را انتخاب کنند که شامل آموزشهای بیشتر و حرفهایتری است.
پیش سفارش هر دو نسخه این خودرو در حال حاضر انجام میشود و مشتریان آپشن های تریم و رنگ متنوعی خواهند داشت. لامبورگینی اوراکان STO جدید و قدرت ۶۳۰ اسبی و تکنولوژیهای برگرفته از پیست آن واقعاً احساسبرانگیز است اما LP1200 استرادا از نظر پرفورمنس، قابلیتهای پیست و خاص بودن وارد مرحله دیگری شده است.
پدر خودروسازی جهان
۸ دی ۱۳۹۹جت جنگنده
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۸ دی ۱۳۹۹خود لامبو بهتره
Ahmedreza2002
۸ دی ۱۳۹۹در مورد انجین چیزی نگفتین؟
Mahdi
۸ دی ۱۳۹۹هوراکان فابریک غولی بود حالا که این پیست رو شخم میزنه
R@min
۸ دی ۱۳۹۹بنظرم نسخه اورجینال خییییییییییییییییییییییییییییییییییلی بهتره تا امثال این تیونا
Alireza
۸ دی ۱۳۹۹خب چجوری گند بزنیم به قیافه اوراکان بدیمش دست سیروس اصغرآقا(زایروس استرادا)
Masoud
۸ دی ۱۳۹۹ظاهرش که خیلی بد شده
البته واس اونایی که پولشو دارن مهم نیست یکی از این نسخه میگیرن یکی هم اورجینالش
akrh78
۸ دی ۱۳۹۹رکورد 6:48 برا این اعداد قدرت و داون فورس افتضاحه رانندش خیلی ناشی بوده
پرفورمانته با نصف قدرت و ایرو ضعیف تر 6:52 زد حالا اینهمه ارتقا برا 4 ثانیه؟؟؟؟
Mf1
۹ دی ۱۳۹۹اگه قرار بود رکورد فوق العاده بزنه کل شرکت های خودروسازی در کارخونشون بایستی گل بگیرن ودیگه نیازی به تولید نسخه جدید svj نیست. اگه همش قدرت بود بوگاتی یا هنسی یا گونیگزک زودتر از این رکورد میزدن
??Amin_sto??
۸ دی ۱۳۹۹خیلی وحشیه اما من اوراکان sto رو خیلی دوست دارم
OMID
۸ دی ۱۳۹۹تایم بدی زده
از gt2rs و svj و black series کارخونه ای که خیلی ضعیف تر و خیابونی تر و کاربردی تر هستن هم کندتر بوده
چه فایده ای داره تغییراتش وقتی در عمل بهتر نشده
Mr.X
۸ دی ۱۳۹۹بنظرم فقط اسمش قشنگه. دیگه هیچ چیزش.
[—{*AMIN_MC20*}—]
۸ دی ۱۳۹۹رسما هیچ چیزی از لامبو ازش نمونده
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۸ دی ۱۳۹۹تیون کردن خیلی انگار گنده شده
خیلی زشت شده
اورجینال بهتره
مهرداد كمال
۸ دی ۱۳۹۹خدایی قشنگه بی انصافی نکنیم وحشی و مخوف و بسیاررر خاص
مهدی
۸ دی ۱۳۹۹اصلا دوسش ندارم مخصوصا این فقط خود عشق نه یه عشق دیگه یه عشق واقعی و قشنگ خوشم نیومد فقط لامبورگینی اصل
Alireza
۸ دی ۱۳۹۹خسته نباشن واقعا این همه تلاش و دوبرابر کردن قدرت و این همه تغییرات واسه ۴ثانیه؟ اونی که لامبورگینی سریع بخواد چرا اینو بگیره وقتی اونتادور هست؟ یکی مثل gt2 rs mr که با یه تعویض لاستیک مخصوص و یه سری تغییرات نه چندان زیاد ۷ثانیه تایمشو کم کرد یکی هم مثل این
شاهین
۸ دی ۱۳۹۹سخت اشتباه زدن
اون خوده لامبورگینیه که با طراحی و ایرودینامیک یه مدل از ماشیناش میتونه رکورد هارو جابه جا کنه نه کس دیگه ای. تیونر لامبو خوده لامبوعه. با قدرت موتور و اسب بخار 900 الی 1200 کاری نداره نهایت 30 40 اسب بالا پایین میکنه نتیجشم دیدیم
بقول دوستمون این همه تغییرات با اون قیمت فضایی فقط بخاطر 4 ثانیه اختلاف با پرفورمانته عاقلانه نیست
از نظر ظاهری هم شبیه ماشین برقیا شده. مثل تسلا. هیچ سوراخ و ورودی هوایی نداره انگار مومیاییش کردن
sto قطعا انتخاب بهتریه
net
۸ دی ۱۳۹۹در بین چراغهای جلو ماشینهای لامبورگینی این مدل چراغ باریک جلو اوراکان قشنگه
Amir
۹ دی ۱۳۹۹برای پیست کابوس خوبیه اما توی شهر باید در مورد شکل تجدید نظر بشه