خودروی تولید محدود لامبورگینی سیان FKP 37 و سیان رودستر نه تنها اولین محصولات این شرکت هستند که از ابرخازنهای خلاقانه استفاده میکنند بلکه به سیستم خنککنندگی جالبی مجهز شدهاند.
این سیستم که سیستم متریال هوشمند نامگذاری شده به منظور کمک به خروج گرمای تولیدی پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری طراحی شده و زیر پوشش پیشرانه جا خوش کرده است؛ اما آنچه که باعث جلبتوجه میشود عملکرد این سیستم است که اصلاً الکترونیکی نبوده و خودش فعال میشود.
این سیستم از دو فنر کوچک ساخته شده از آلیاژی خاص تشکیل شده است. این فنرها حافظه گرمایی دارند یعنی ساختار شیمیایی آنها بر اساس دما تغییر میکند. زمانی که فنرها به دمایی معین برسند چهار فلاپ کوچک روی پوشش پیشرانه را باز میکنند.
مدیر بخش آئرودینامیک سیان کوپه و رودستر میگوید:
این سیستم به کاهش وزن کمک میکند زیرا نیازی به فعالسازی هیدرولیکی، الکتریکی یا مکانیکی ندارد. سیستم متریال هوشمند کاملاً خودکار بوده و از سیستمهای الکترونیکی استفاده نمیکند.
مدیر پروژه لامبورگینی نیز اظهار میدارد این شرکت برنامههایی برای استفاده از آلیاژهای اینچنینی در دیگر محصولاتش دارد.
هر دو مدل سیان کوپه و رودستر به پیشرانه ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری تنفس طبیعی و واحد الکتریکی ۳۴ اسب بخاری ادغام شده در گیربکس مجهز هستند. این قوای محرکه همچنین از سیستم هیبریدی ملایم ۴۸ واتی سود برده و قدرت ترکیبی ۸۰۸ اسب بخاری تولید میکند. سیان کوپه و رودستر شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۲.۸ و ۲.۹ ثانیهای داشته و حداکثر سرعتشان به ۳۵۰ کیلومتر در ساعت میرسد.
[دانلود ویدئو]
محمد
۲ مرداد ۱۳۹۹فکر کنم از نو آورانه ترین خودرو های تاریخ بشه
مثلا با قرار دادن دنده عقب به صورت کاملا برقی مصرف رو کاهش داده
استفاده از خازن و… خیلی سبکش کرده
mercedes benz-nissan gtr
۲ مرداد ۱۳۹۹لامبورگینی مگه ماشین بد هم میسازه
فوق العاده هست
ولی یه موضوعی هست به نظرم خبر های مربوط به فراری خیلی کم پوشش داده میشه
و احساس میکنم پدال بین شرکت ها یه مقدار تعصبی برخورد میکنه و فرق میزاره
مخصوصا ماشین های ژاپنی که داره پوشش خبریشون خیلی کمرنگ میشه توی سایت
شاید هم من اشتباه میکنم
یا علی
Ali Keyhani
۲ مرداد ۱۳۹۹یه مدته اصلا چیزی راجب فراری تو سایت نمیبینم
با اینکه سال گذشته سال خیلی شلوغی داشت و مدل های مختلفی رو معرفی کرد و جدیدا هم دارن تست میشن اما کماکان خبری ازشون تو پدال نیست
یا خیلی تاخیر دارین یا کلا نمیخواین چیزی در این مورد بزارین
Joker
۲ مرداد ۱۳۹۹پدال ظاهرا فقط اخبار امریکا رو خوب دنبال میکنه،سر تیتر اخبارشم خلاصه میشه تو برانکو و کوروت! بقیه خودروسازا فقط حاشیه ای بیش نیستن واسش،یه محصول از آمریکا معرفی میشه اینقدر که پدال تبلیغاتشون رو میکنه خود شرکت های خودروسازی تبلیغ نمیکنن واسه محصولاتشون!!! الان چند روزه براکو معرفی شده هر روز که میای پدال بالا و پایین میکنی فقط پست میبینی از برانکو برانکو برانکو برانکو برانکو! یعنی دیگه کم مونده اوق بزنی?یه وقتایی شک میکنم نکنه پدال رو چند تا تینیجر عشق آمریکا مدیریت میکنن که اینجور تعصبات بچگانه دارن…الان چند هفته میشه که تمام مجلات خودرویی دنیا فراری sf90 استراداله رو تست کردن و اخبارش تو تمام سایت های خودرویی جهانه ولی اینجا تو پدال پست ها راجب اپشن در بازکن نوشابه تو برانکو جدید یا شتاب ۳ ثانیه ای کوروت c8 هست! متوجه شدید کوروت جدید با ۶۰ ۷۰ هزار دلار شتاب ۳ ثانیه ای داره یا پدال بیشتر توضیح بده راجبش?
طبق معمول هم این کامنت قبل از تائید میره قاطی بقیه کامنتای انتقادی از پدال…
کورش کبیر
۳ مرداد ۱۳۹۹به اینها میگن از اون انتقادهای بنی اسرائیل ی .شما تمامی کامنت های این شخص رو بخونید یا در حال تیکه انداختنه یا غر زدن .باید خداروشکر کنی کامنت هات رو پخش میکنن
Mad.z.Max
۴ مرداد ۱۳۹۹اینارو ولش، از روسیه و قطب شمال چخبر ؟
مهدی موتورز
۲ مرداد ۱۳۹۹اره واقعا فراری خیلی کمه
Reza
۲ مرداد ۱۳۹۹حرف حق جواب نداره
نمیدونم چرا انقدر دیسلاک دادن از حقیقت نمیشه فرار کرد شاید بخاطر اینکه صفحه لامبورگینی هس و اسمی از فراری اومده:)
کلا یه عده هستن به هرچیزی که مربوط به پادشاه سوپراسپورت سازی هس دیس میدن!
AMG///
۳ مرداد ۱۳۹۹بس کنین
حرف مکلارن میاد میگین فراری
حرف لامبورگینی میاد میگین فراری
حرف پورشه میاد میگین فراری
عصن آدم میاد پدال از هر چی فراری بدش میاد
آبروی این برندو بردین
Ali Keyhani
۳ مرداد ۱۳۹۹اولم که کامنت من یه کامنت انتقادی بود و کامنت انتقادی زیر هر پستی میشه گذاشت اگر شما به اسم فراری حساسیت دارین و با شنیدنش بهتون فشار میاد مشکل از خودتونه
SF90 STRADALE
۳ مرداد ۱۳۹۹شما اگه از فراری بدت میاد مطالبشو نخون
منم اگه از مرسدس بنز بدم بیاد نمیخونم مطالبشو
طرفداران فراری تو سایت تعدادشون زیاده و باید مطالب بیشتری نسبت به سایر سوپر اسپرت های دیگه گذاشته بشه
AMG///
۳ مرداد ۱۳۹۹این الان چه ربطی به مرسدس داشت?
یه کم عادلانه فکر کنید کمتر از روی تعصب حرف بزنین
AMG///
۳ مرداد ۱۳۹۹من از فراری بدم نمیاد خیلی از مدلاشو دوست دارم
مثل 812 sf90 Roma f8 و …..
میگم شما
شما دارید آبروی این برند با ابهتو میبرید
هرچی باشه فراری احترام داره
کورش کبیر
۳ مرداد ۱۳۹۹بنده به عنوان فن فراری بهش دیس دادم چون به جای تشکر از بهترین سایت ماشین ایران با این همه محدودیت بهترین مقاله ها رو ارائه میده.
AMG///
۳ مرداد ۱۳۹۹???
توروخدا دیس نده
???
ایمان جباری
۲ مرداد ۱۳۹۹الآن اگه من این حرف رو میزدم که اخبار مربوط به فراری تو سایت کم شده دیگه هیچی ؛ زمین و زمان رو به هم میدوختن که چرا همیشه اسم فراری رو میاری و از این حرفا
بله منم تا حالا چندین بار گفتم که اخبار مربوط به فراری خیلی تو سایت کم شده ؛ امیدوارم به حرف هواداران بی شمار این برند بزرگ گوش کنید و اخبار بیشتری از اسب سرکش مارانلو بگذارید ؛ با تشکر
محمد
۲ مرداد ۱۳۹۹هوشمندشون این بود :|
علیx76
۲ مرداد ۱۳۹۹این طراحی در راستای کاهش پیچیدگی و وزن خودرو بوده
و گرنه میشد یه سنسور دمایی + موتور برقی گذاشت و همین کار رو کرد
هوشمندی به پیچیدگی نیست ، به سادگیه
شاهین
۲ مرداد ۱۳۹۹خیلی جالبه این حرکتشون
وقتی اونتادور پایه جاشو به اونتادور اس و اس وی داد و روی محفظه موتور دو تا قاب ورودی هوای ثابت گذاشتن خیلی زشت شده بود درحالی که اونتادور پایه همون ورودی های هوا برقی بودن و تو سرعت معین بالا میومدن مثل مورسیه لاگو و رونتون
AMG///
۳ مرداد ۱۳۹۹راستی جانشین اونتادور ترزو مگه نیست
AMG///
۳ مرداد ۱۳۹۹چرا دیس دادین از لامبو فن ها سوال کردم??
ارشیاsvj
۲ مرداد ۱۳۹۹چه جالب
اقا من دارم به فیبر المینیوم فکر میکنم
به جای انکه رزین بریزن روی لایه های فیبر
بریزن لای ورقه های الومنیوم(همدن فویل های خودمون)
هم محکم تره هم ارزون تر????
AMG///
۳ مرداد ۱۳۹۹دم لامبو گرم