لامبورگینی

جانشین لامبورگینی آونتادور طراحی کاملاً متفاوتی خواهد داشت

زمانی که سیان FKP 37 در سپتامبر ۲۰۱۹ معرفی شد بسیاری از افراد تصور کردند طراحی اولین محصول هیبریدی تولیدی لامبورگینی پیش‌نمایشی از جانشین آونتادور خواهد بود. طولی نکشید که میتجا بورکت مدیر طراحی این خودروساز اعلام کرد استایل ظاهری سیان تأثیر چشمگیری روی پرچم‌دار جدید این برند نخواهد داشت.

همین داستان درباره مدل جدید اولتیمائه نیز صادق است، خودرویی که قرابت طراحی بسیار بیشتری به آونتادور دارد. شاید برخی افراد تصور کنند طراحی سیان پیش‌نمایشی از ظاهر سوپرکار ۱۲ سیلندر لامبورگینی است چراکه همین اتفاق درباره رونتون سال ۲۰۰۷ رخ داد، خودرویی که روی طراحی آونتادور تأثیر زیادی گذاشت. البته درباره جانشین آونتادور چنین اتفاقی رخ نخواهد داد زیرا استفان وینکلمن سکان‌دار لامبورگینی می‌گوید پرچم‌دار جدید این شرکت طراحی کاملاً متفاوتی خواهد داشت.

وینکلمن در مصاحبه با اتوکار گفته است:

اولتیمائه طراحی سنتی آونتادور را به نمایش می‌گذارد. جانشین این خودرو طراحی کاملاً متفاوتی خواهد داشت و درست حالتی شبیه گذار از مورسیه لگو به آونتادور را شاهد خواهیم بود.

خب پس موضوع مشخص شد، گل سرسبد محصولات لامبورگینی ظاهری کاملاً جدید را به نمایش خواهد گذاشت. ما این را یک خبر خوب تلقی می‌کنیم زیرا اگرچه طراحی آونتادور همچنان جذابیت‌های زیادی دارد اما خب یک دهه از معرفی آن می‌گذرد.

سوپرکار جدید لامبورگینی تائید شده در سال ۲۰۲۳ عرضه خواهد شد و در بطن خود نیروگاه ۱۲ سیلندر کاملاً جدید با دستیار هیبریدی را جای خواهد داد. این خودرو همانند کانسپت آستریون ۲۰۱۴ از قوای محرکه پلاگین هیبریدی یا تکنولوژی ابر خازن سیان FKP 37 استفاده نخواهد کرد.

اگرچه طرفداران لامبورگینی از شنیدن اینکه برند محبوبشان به دنبال هیبریدی کردن نیروگاه ۱۲ سیلندر خود است ناراحت خواهند شد اما راه دیگری برای حفظ حالت کنونی این پیشرانه و هماهنگی با قوانین سخت‌گیرانه وجود ندارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. Philipp

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    بشخصه طراحی مورسیالگو رو بیشتر از اونتادور دوست دارم

    امیدوارم این در مورد اونتادور و اولتیمائه هم رخ نده

  2. ایمان

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (171 ديدگاه)

    به نظر میرسه باید با واقعیت کنار اومد و به الکتریکی و . . . عادت کرد
    امیوارم تا هنوز اسب بخار غرش میکنه اوضاع عوض شه و بتونیم مثل تموم کشورهای دیگه این ماشینها رو در ایران داشته باشیم . این خواسته زیادتر از انتظار نیست . یه حق طبیعیه هر انسان آزاد هست

  3. RezaRs

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1612 ديدگاه)

    من به تو اعتماد دارم لامبوی عزیز همونطور که توی این ۵۸ سال ماشین زشتی ازت ندیدم در اینده هم جز زیبایی نخواهم دید 🌷

    1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (311 ديدگاه)

      نگو که دیابلو زشت نبود! اون بدترین لامبورگینیه…

      1. RezaRs

        ۱۴ مرداد ۱۴۰۰
        سوابق: (1612 ديدگاه)

        حرفی باهات ندارم چون عاشقشم تنها یک توصیه دارم چنتا عکس از دیابلو sv ببین

        1. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

          ۱۶ مرداد ۱۴۰۰
          سوابق: (311 ديدگاه)

          دیدم اما بازم از زشتیش چیزی کم نمیکنه…

  4. مازیار

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (3300 ديدگاه)

    ((استایل ظاهری سیان تأثیر چشمگیری روی پرچم‌دار جدید این برند نخواهد داشت))

    این خیلی خوبه

  5. محمد امین

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2187 ديدگاه)

    قطعا سبک طراحی که از کنتاش شروع شد و به دیابلو و مورسیلاگو و اونتادور رسید ، و همگی هم خوب بودن
    جانشین این هم خوب خواهد بود
    البته من دیابلو رو بهترین طراحی لابمو میدونم شخصا

    1. محمد

      ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
      سوابق: (164 ديدگاه)

      دقیقا همه‌شون ادامه کانتاش‌ان. جدای از زیباییشون امیدوارم از این استایل فاصله بگیره

  6. محمدهادی

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (2409 ديدگاه)

    این برند اصیل یکبار دیگر همه را سوپرایز خواهد کرد…

  7. سهند

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (670 ديدگاه)

    قطعا بسیار زیبا خواهد شد
    لامبورگینی آونتادر که پلنفرمش ۱۰ ساله است اصلا حس قدیمی بودن را ندارد و مدل های s و svj و اولتیمائه از هر نظر یکی از بهترین سوپر اسپرت های جهان هستند جانشین آونتادر را نمی توانم تصور کنم که چقدر عالی خواهد شد.

  8. ابر بهاری

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    خدایا زندگی تو ایران چقدر سخت شده.
    به دنیای ماشین علاقه دارم، خبر لامبورگینی رو میخونم ولی خودم هنوز ماشین ندارم!
    بعد تورم های سال 97 تا الان، روز به روز داره فشار مخارج زندگی بیشتر و بیشتر میشه و ما حقوق بگیرها با تمام وجود این فشار رو حس و تحمل میکنیم. عنقریب است کمر بشکنیم و دیگه …
    خیلی سخت شده، دیگه اصلا خرید یه پراید هم داره واسم رویا میشه. قیمتها خیلی بالا رفته و حقوق ها جوابگو نیست

  9. AMG GT R

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1090 ديدگاه)

    امیدوارم که جانشین اونتادور مثل اونتادور تا ده سال بعد هم طرحی چشمگیری داشته باشه

  10. مسعود

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (512 ديدگاه)

    خوبه که از سیان الهام نمیگیره چون همین اونتادور بسیار زیبا تر از سیان هست
    سیان کلا تو دل من نرفت بخصوص طراحی عقبش

  11. مهدی

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    اگه طراحیش رو کمی از مدل های قدیمی مثل دیابلو یا کانتاش یا مورسیه لاگو الهام بگیره به نظرم خیلی زیبا میشه
    اما اونتادور به نظرم الهه زیبایی هست

  12. ارشیاsvj

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    من یه دفعه ترس ورم داشت.
    یه پورشه ۹۱۸ به خوردمون ندن یه موقع؟
    همه اش احساس میکنم میخوان گرد و دایره ای طراحیش کنن.
    منظورم این نیست که طراحی ۹۱۸ بده
    ولی طراحی نرم زیاد به لامبورگینی نمیخوره.

  13. حمیدرضا محمدی

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (7 ديدگاه)

    لامبورگینی عالیه و حرف نداره بی شک جانشین اونتادور هم یکی از بهترین ها خواهد بود

  14. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۳ مرداد ۱۴۰۰
    سوابق: (311 ديدگاه)

    بشدت منتظر نسل جدید آونتادور هستم، این سوپر اسپرت افسانه ای یکی از ماشین های رویایی من بود، تا الان هم هیچ نسخه بدی ازش ندیدم و همیشه دوستش داشتم، امیدوارم این یکی اسطوره هم خوب از آب دربیاد.‌..

  15. اوس پوری

    ۱ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    فک میکنم زیاد خوب نشه نمیدونم چرا فک میکنم مثل svjو اولتیما نیست من که قلبم داره تند تند میزنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا