اگر در حال برنامهریزی برای حضور در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۲۰ بودید و میخواستید از غرفهی لامبورگینی هم بازدید کنید پس خبر بدی برای شما داریم. این برند ایتالیایی اعلام کرده در نمایشگاه ژنو حضور نخواهد یافت و بجای آن روی رویدادهای مستقل که خبری از رقبا هم نیست تمرکز خواهد کرد. خبر عدم حضور لامبورگینی در ژنو توسط بیانیهی رسمی کمپانی مادر یعنی آئودی منتشر شده است.
نیازی به گفتن نیست که اوروس محصولی مهم در عملکرد خوب لامبورگینی در سال ۲۰۱۹ بوده است. این سوپر شاسیبلند که اولین سال حضور کامل خود در بازار را تجربه میکرد به فروش ۴۹۶۲ دستگاهی دست یافت که نسبت به فروش ۱۷۶۱ دستگاهی سال ۲۰۱۸ افزایش فروش ۱۸۲ درصدی را نشان میدهد. رتبه دوم هم به اوراکان ۱۰ سیلندر با فروش ۲۱۳۹ دستگاهی رسیده است. سومین محصول پرطرفدار لامبورگینی نیز آونتادور ۱۲ سیلندر با فروش ۱۱۰۴ دستگاه بوده است.
یکبار دیگر آمریکا بزرگترین بازار بین ۵۱ کشوری است که لامبورگینی از طریق ۱۶۵ نمایندگی خود در آنها حضور دارد. تعداد ۲۳۷۴ دستگاه لامبورگینی در آمریکا فروخته شده و رتبه دوم هم به کشور چین، ماکائو و هنگکنگ با فروش ۷۷۰ دستگاهی رسیده است. کشورها و مناطق بریتانیا (۶۵۸ دستگاه)، ژاپن (۶۴۱ دستگاه)، آلمان (۵۶۲ دستگاه)، خاورمیانه (۳۸۷ دستگاه)، کانادا (۳۷۶ دستگاه) و ایتالیا (۳۷۰ دستگاه) هم دیگر بازارهای پرفروش لامبورگینی بودهاند. این برند میگوید در تمامی کشورهای یاد شده به رکورد فروش جدیدی در سال ۲۰۱۹ دست یافته است.
لامبورگینی در سال ۲۰۲۰ محصول جدیدی عرضه خواهد کرد اما مشخص نیست که این خودرو چه چیزی خواهد بود. با این وجود اوروس ST-X در سال جاری معرفی خواهد شد و همچنین میدانیم این قدبلند جذاب با قوای محرکه پلاگین هیبریدی نیز عرضه خواهد شد.
همین بیانیه خبری بهصورت رسمی برنامههای الکتریکی سازی لامبورگینی را تائید کرده است. این خودروساز در حال توسعه نسخههای هیبریدی برای نسل بعدی محصولات سوپر اسپورت خود است؛ به عبارت دیگر جایگزینهای آونتادور و اوراکان از قوای محرکه هیبریدی سود خواهند برد. احتمالاً جایگزین آونتادور را سریعتر از اوراکان خواهیم دید.
نهایتاً باید گفت لامبورگینی قبلاً با معرفی سیان FKP 37 که قویترین خودروی تولیدیاش میباشد برنامههای الکتریکی سازی خود را کلید زده است. این خودرو که تنها به تعداد ۶۳ دستگاه تولید خواهد شد قیمت ۳.۶ میلیون دلاری دارد. البته این اولین لامبوی هیبریدی نیست زیرا در سال ۲۰۱۴ نیز کانسپت آستریون با قوای محرکه پلاگین هیبریدی معرفی شده بود. پیشرانه ۱۰ سیلندر ۵.۲ لیتری متعلق به اوراکان به همراه سه پیشرانه الکتریکی قدرتی نزدیک به ۹۰۰ اسب بخار را در آستریون تولید میکردند.
Reza
۲۵ دی ۱۳۹۸شاید میخواد سورپرایزمون کنه .
چون تو نمایشگاه ژنو خودروهای زیادی معرفی میشن و خودرو های ناب بین محصولات دیگر کمتر به چشم می یان ولی اگه در یک زمان خاص به تنهایی معرفی بشن توجه همه رو به خودشون جلب میکنن..
سورنا
۲۵ دی ۱۳۹۸آره دقیقا
ولی شایدم به این خاطره که لامبورگینی خودش نمایشگاس ??
خدایی لامبورگینی چرا انقد خوبه آخه ?
Joker
۲۵ دی ۱۳۹۸آئودی شده دایه مهربون تر از مادر برا لامبو،ژنو بدون لامبورگینی یه چیزش کمه،پر زرق و برق ترین رویداد سال رو حضور نداشته باشی که چی بشه؟!!!
Reza
۲۵ دی ۱۳۹۸هوراکان Evo اسپایدر چه رخی داره تو عکس اول .
♤angus_812♤
۲۵ دی ۱۳۹۸عکس آخر ترکیب خشم و آرامشه
Reza
۲۵ دی ۱۳۹۸شما به پایین ترین قسمت همین پیج برو و نور گوشیت رو به آخرش بزار و عکس SV رو مشاهده کن .خشم رو بطور واقعی اونجا میتونی ببینی
OUTIS
۲۶ دی ۱۳۹۸دیگه اون نمایشگاه بدرد چی میخوره پس وقتی لامبورگینی نباشه?