شاید لامبورگینی مدیر قبلی تیم فرمول ۱ فراری را به عنوان مدیرعاملی برگزیده باشد اما انجام این کار به معنی این نیست که شاهد حضور این خودروساز در این رقابتها باشیم. اتوویک این خبر را به نقل از استفانو دومنیکالی منتشر کرده است.
این مرد ۵۱ سالهی ایتالیایی در سال ۱۹۹۱ و پس از به پایان رسانیدن تحصیلات آکادمیک کار برای فراری را با مدیریت پیست Mugello شروع کرده و پس از آن نیز مدیر تیم فرمول ۱ این خودروساز بوده است. دومنیکالی پس از چندی به استخدام آئودی درآمده و شایعه شده که روی برنامهی فرمول ۱ کمپانی کار میکرده است. اما رسوایی دیزل گیت کل برنامههای گروه فولکسواگن را تحت تأثیر قرار داد. او در نهایت به عنوان مدیرعاملی لامبورگینی انتخاب شد و جای استفان وینکلمن را که به بخش پرفورمنس آئودی کواترو رفت گرفته است.
هرچند کار کردن او در سنت آگاتا به این معنی نیست که جاده برای ورود لامبورگینی به مسابقات فرمول ۱ صاف شده است. تنها زمانی که لامبورگینی در این مسابقات حضور داشت به تأمین پیشرانههای ۱۲ سیلندر برای تیمهایی نظیر لوتوس، میناردی و لجیر در خلال سالهای ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۳ (زمانی که کمپانی تحت مالکیت کرایسلر بود) مربوط میشود.
مؤسس این کمپانی آقای فروچیو لامبورگینی نیز برخلاف رقیب خود در مارانلو از مسابقه دوری میجست. امروز لامبورگینی خودروهای مسابقهای GT3 و برنامهی توسعهی راننده را میسازد. دومنیکالی در این باره میگوید:
شما نمیتوانید بدون موتوراسپورت به برندی همانند لامبورگینی فکر کنید اما باید بگویم که فرمول ۱ اولویت ما نیست زیرا نسبت به این مسابقات اولویتهای بالاتر دیگری داریم.
این خودروساز ایتالیایی در حال توسعهی برنامهها برای تولید کراس اوور کانسپت اوروس است و در نظر دارد تا بهطور چشمگیری ظرفیت تولیدی خود را گسترش دهد. به همین ترتیب لامبورگینی در نظر دارد تا نسخههای جدید هوراکان و آونتادور را به همراه سوپرکارهای تولید محدود عرضه کند.
مجید
۳۱ مرداد ۱۳۹۵جالب بود چون برای من هم سوال بود ولی امیدوارم تو مسابقات لمان باقی بمونه و یه روزی به فرمول 1 بیاد
Elon Musk
۳۱ مرداد ۱۳۹۵لامبورگینی خاص ترین خودروساز هست.
هیچ وقت وارد فرمول 1 نشده.
به قول ریچارد هموند “لامبورگینی مثل بقیه ی رقبا خودشو هیچ وقت درگیر تاریخچه ی پرافتخار و برنده شدن در مسابقات نکرده… همیشه فقط 1 هدف داشته… ساخت بهترین پوستر اتاق پسر بچه ها”.
امیدوارم گلامبورگینی وارد فرمولا وان نشه. تاخاص بودن خودشو حفظ کنه. ولی ورود آئودی و پورشه به فرمول 1 این مسابقات رو خیلی جذاب تر خواهد کرد. البته طرفدار های فولکس واگن و آئودی و پورشه میدونن گروه فولکس واگن فعلا باید بر حل دیزل گیت تمرکز کنه و تا سال 2020 تخت تاثیر این اتفاق خواهد بود.
فرشید
۳۱ مرداد ۱۳۹۵لامبورگینی که خودش از زیر مجموعه های گروه VW هستش
uss zumwalt DDG-1000
۳۱ مرداد ۱۳۹۵طراحی های لامبورگینی واقعا خاص
Elon Musk
۳۱ مرداد ۱۳۹۵بهنام جان نه فقط طراحی های لامبورگینی بلکه همه چیز این برند خاصه. جای کربونادو اونتادور (محمد حسین)خالیه.
لامبورگینی اول تراکتور ساز بوده. به خاطر رو کم کنی فراری سوپراسپرت ساخته
لامبورگینی هنوز به v10 و v12 های تنفس طبیعی وفادار مونده.
لامبو در طول نیم قرن فقط 5 مدل v 12 ساخته
لامبو 3 بار ورشکست و فروخته شده. هر بار با قدرت بیشتر شروع کرده.
فروچیو لامبورگینی یک مهندس نابغه ی ایتالیایی بوده.
I ❤ Lambo.
Carbonado Aventador
۳۱ مرداد ۱۳۹۵مگه میشه پستی راجب لامبورگینی بزارن و من نباشم؟
اولویت لامبورگینی فعلا رو تیراژ محصولات و سود اوری بالا هست تا بتونه با توجه به سرمایه ای که کسب میکنه رو هایپرکار و فرمول یک و… سرمایه گذاری کنه!!!!
داشتن تیم فرمول یک خیلی خرج زیادی داره و کمپانی هایی مثل مرسدس و فراری و هوندا و… که تیم فرمول یک دارن به خاطر اینه که مدل های خیلی زیاد و تیراژ محصولات زیادی دارن به همین دلیل از پس خرج و مخارج فرمول یک برمیان!
لامبو هم میتونه داشته باشه ولی ترجیح میده که در آینده با قاطعیت و حرفه ای وارد مسابقات بشه!
نمیدونم راجب لامبورگینی چی بگم…
لامبورگینی
فروچیو
سنت اگاتا
گاو وحشی
هر کدوم از این کلمات دنیایی واسه خودشون دارن!
Elon Musk
۳۱ مرداد ۱۳۹۵تا حالا که چند مورد پست لامبو بود هر چی منتظر بودم خبری از کامنت های خوبت نشد.
البته دلیلشو میدونم و حق هم داری. منم شاید دیگه وقت نکنم خیلی سر بزنم و کامنت بذارم.
امیدوارم هر جا هستی سالم و موفق باشی.
کامنت هاتو چند ساله در پدال میبینم. دقیقا مثل خودم عاشق لامبورگینی هستی. امیدوارم تجربه سواری یا داشتن بهترین ماشیناش نصیب هر دومون بشه.
در مورد فرمول یک کاملا درست میگی. گران ترین ورزش جهان.
جدا از حفظ اصالت هزینه های شرکت در فرمول 1 هم بسیار بالاست .
تاسیس تیم فرمول 1 با اون هزینه های نجومی به شرکتی مثل لامبورگینی که سلیقه های خاص رو پوشش میده و یک برند premium هم هست (فروش کم) فشار و استرس زیادی وارد میکنه.
البته مسلما برای برندی به محبوبیت لامبورگینی اسپانسر های فراوانی وجود خواهند داشت.
از طرفی دوره ای که در فرمول 1 موتور های v12 استفاده میشدن خیلی وقته گذشته و ساخت v6 هایی با سطحی از تکنولوژی که برای F 1 مناسب باشه نیاز به تجربه ی چندین ساله داره که فعلا واسه لامبو زوده.
ببینیم چی پیش میاد. من بیشتر امیدوارم لامبورگینی رو در تولید هایپرکار های معروف خودش موفق ببینم تا فرمول 1.
کلماتی که گفتی واسه یک عشق ماشین دنیایی از معنا هستن. ولی واسه من فقط اسم لامبورگینی یاد آور 15 سال پیش و تمام رویا های شیرین یک پسر بچه ی 10 سالست. برای همینه که هیچ وقت نمیتونم فراوشش کنم. جاش در کودکی من مونده.
موفق باشی.
uss zumwalt DDG-1000
۳۱ مرداد ۱۳۹۵دوست قدیمی کربونادو اونتادور هم اومد.
دمش گرم
على
۳۱ مرداد ۱۳۹۵شخصیته خاصش اینطوری ایجاب میکنه نره تومسابقات فرمول
PAGANI
۳۱ مرداد ۱۳۹۵به نظر من اگه شرکتایی مث لامبو بیان فرمولا .مسابقات جذاب تر میشه.
البته بعد از اینکه حجم تولیدات خیابانی رو بالا برد میتونه یه سر به فرمولا بزنه.
فکرش رو بکن:لوتوس و رنو و فورد وب ام و و مکلارن دوباره تو فرمولا خوش بدرخشند و لامبو هم بهشون اضافه شه………فراری و مرسدس هم همینطور خوب ادامه بدن…جدا از بحث طرفداری اگه فاصله تیم ها کمتر باشه مسابقات فوق العاده جذاب میشه.
قبلا قهرمان فرمولا 50درصد مسابقات رو اول میشد .میشد قهرمان فصل الان تقریبا90 درصد مسابقات رو مرسدس میبره .
مثلا همیلتون ازسال 2007که شرکت کرده 3قهرمانی فصل داره و فاصله اش با رکورد شوماخر که 6فصل هست خیلی خیلی خیلی زیاده ولی تعداد قهرمانی های پیستش خیلی زیاده(دقیقا نمیدونم فک کنم 45-60 ) و شوماخر هم حدود95 قهرمانی پیست داره.
عام پوری
۳۱ مرداد ۱۳۹۵میترسه بیاد فرمول1
Vahid porsche
۳۱ مرداد ۱۳۹۵گروه فولکس واگن باید حداقل یک نماینده در فرمول یک داشته باشه بنظرم حالا پورشه یا آئودی یا لامبو. گرچه علاقه خودم به حضور پورشه است.
اگر بخوایم کشوری نگاه کنیم از هر کشور یک نماینده در این مسابقات وجود داره آلمان مرسدس انگلیس و ژاپن مک لارن هوندا ایتالیا فراری فرانسه رنو امریکا هاس
پس نیازی به حضور نماینده دوم از المان نیس
نوید جهرمی
۱ شهریور ۱۳۹۵کاش خود فولکس واگن بیاد. این جور سخت میشه یکی از زیرمجموعش رو انتخاب کنیم بگیم کدوم بیاد کدوم بهتره. همشون خوبن.
جای تویوتا هم در این عرصه خالیه.
احمد باقری
۱ شهریور ۱۳۹۵طراحی بسیار زیبایی داره.
ناشناس
۵ مهر ۱۳۹۵حیف که تحت مالکیت فولکس واگن قرار گرفته. حیف مثل فراری مستقل نیست اصالت ایتالیایی خدشسه دار شد
اوس پوری
۲۱ دی ۱۴۰۰اگر لامبورگینی جدا بود الان بهترینه ولی بازم بهترین و بهترین میشد واقعا حیف لامبورگینی با این اصالت