همیشه وقتی میگیم قوی ترین ماشین جهان، یاد بوگاتی ویرون میافتیم البته اگه بچه باشیم همیشه فکر میکنیم ماشین بابامون قوی ترین ماشینه چون خودش گفته. اما با وجود این شرکت های تیونر سالهاست که لقب قوی ترین ماشین از ویرون گرفته شده و هر روز شاهد اینیم که یه شرکت معمولا المانی که تو کار تیونر هستش یه ماشین مزخرفو تبدیل به یه هیولای غیرقابل کنترل میکنه مثلا خود من چند وقت پیش یه خبر خوندم به اینصورت که یه شرکت به نام هنسی قدرت یه کادیلاکو به ۱۲۰۰ اسب بخار رسونده بود! که خود کادیلاک شاخ دراورده بود و گفته بود این ماشینه منه؟ اما ماشینی که ما امروز بحثشو میکنیم قوی تر از این حرفاست و یه جورایی این کادیلاکه پیشش بچست.
سازنده این ماشین شرکت Covert Tuning Dynamics (والا من خودم اولین باره که اسمشو میشنوم) اومده یه مورسیولاگو رو تیون کرده و تبدیل کردتش به قوی ترین ماشین جهان. بزارید در مورد خود ماشین یکم توضیح بدم. مورسیولاگو (با تلفظ ایتالیایی مورچیه لاگو) رو که هممون میشناسیمش که یه زمان باحال ترین ماشین لامبو بود که بعدا اونتادور جانشینش شد. زمانی که لامبو اینو تولید میکرد، هر کاری که میتونست کرد تا قدرت این ماشین زیاد بشه و نتیجه نهاییش هم بد نشد، در واقع عالی شد. ۶۴۰ اسب بخار. یعنی این ماشین دیگه جا نداره تا قدرتش زیاد تر بشه چون خود لامبورگینی تمام کارهارو کرده. برای همینه که معمولا تیونر ها ماشین های معمولی رو تیون میکنن مثلا برابوس cls رو تیون کرد یا mpower M5 رو تیون کرد. چون واقعا تیون کردن ماشین های سوپر اسپرت کار حضرت فیله. اما این شرکت گمنام یه لقمه خیلی گنده به نام مورسیولاگو رو برداشت و از روکش صندلیش گرفته تا پیشرانه رو عوض کرد. خود شرکته گفته ما بیشتر رو سیستم های هوازی ماشین و سیستم اگزوز کار کردیم که کاملا از اون دو تا لوله که از پشتش زدن بیرون مشخصه و معلومه که هر کدومش اندازه یه ۹۱۱ قدرت تولید میکنند. خلاصه سرانجام کار یه عدد باور نکردنی شد یه عددی که تا حالا تو اعداد هواپیما های جنگی دیده بودیم. ۲۰۰۰ اسب بخار! یعنی دو تا ویرون یا سه تا اونتادور یا ۲۵ تا پراید.
حتما انتظار دارید که میشه با این ماشین با نور مسابقه درگ بدیم اما اینطور نیست. درسته که قدرتش دو برابر ویرونه ولی سقف سرعتش ۴۰۵ کیلومتره یعنی تو سرعت به پای سوپر اسپرت نمیرسه چون تو سرعت ۳۵۰ به بالا مهم ترین چیز ماشین طراحی ایرودینامیکشه نه موتورش که این ماشین ایرودینامیکش زیاد بالا نیست و ساخته شده برای سرعت ۳۲۰ کیلومتر. هم چنین تو شتابش هم به اوانتدور یا ویرون نمیرسه و صفر تا صدش سه ثانیست. درسته که سریع ترین نیست ولی پر زور ترینه و به احتمال زیاد گرون ترین هم هست (هنوز قیمتی براش تایین نشده) و جالبه بدونید که تنها کسانی که میتونند بخرنش همین عربا هستند. اما که چی؟ اندازه سه برابر ویرون پولشو بدیم که به رفیقامون بگیم: هذا قوی السیاره. بعد رفیقمون که بوگاتی داره میاد میگه: بیا المسابقه؛ و بعد ازش میبازیم و رفیقمون میگه: هاهاها هو خورده العقلُ حماره…
اما خبر هایی شنیده میشه بر این مبنا که قراره منصوری تو ایران نمایندگی بزنه و به نظر من جز محالات هستش چون هنوزم که هنوزه نفهمیدیم به مازراتی بدبخت پلاک دادن یا نه بعد فکرشو بکنید یه اونتادور تیون شده رو بیارن واسه پلاک گرفتن! تازه یه قانون داریم که میگه به ماشینای ۸ سیلندر به بالا پلاک نمیدیم. به هر حال هیچ چیز محال نیست و شاید منصوری محصولاتشو با پلاک گذر وارد کرد. به امید دیدن چنین روزی
نویسنده مهمان: امیر وزیری
ناصر
۲ مهر ۱۳۹۱پس هنوزم که هنوزه بوگاتی ویرون رو عشقه، واقعا بوگاتی یه سر و گردن از همه سوپر اسپرتا بالاتره
راجع به منصوری هم باید فقط از ته دل و ملتمسانه از خدا بخوایم که پاش به ایران باز شه
منصوری حکم یه شوک واسه بیماری رو داره که رفته تو کما
hesan
۲ مهر ۱۳۹۱lamborghini رو با ferari مقایسه کن نه بیشتر نه کمتر.
bugatti رو با pagani مقایسه کن نه کمتر.
اما لامبور یدونس رو دسش نیومده و نمیاد.
hesan
۲ مهر ۱۳۹۱امیر وزیری واقعا مزخرف و کسل کننده و بی نمک بود متن ای که نوشتید.
hesan
۲ مهر ۱۳۹۱gtr رو هم با هیوندا کوپه و سراتو مقیاس کنید نه بیشتر کم تر ام شد شد.هه
ناصر
۲ مهر ۱۳۹۱حسان جان مهم نیست شما چی فکر میکنی مهم نظر منه که تو قسمت نظرات نوشتم و این نظر یه نظر شخصیه که مال خودمه چون این مطلب راجع به لامبو و بوگاتی بود من از ته دل گفتم بوگاتی رو دوست دارم حالا مهم نیست شما چی فکر میکنی
نهایت نهایتش میتونی یه بار روی علامت “مخالفم” کلیک کنی نه این که نظر نا پخته و کوچه بازاریتو به همه اعضای اینجا تحمیل کنی
hesan
۲ مهر ۱۳۹۱ناصر جان من از بوگاتی بد نگفتم بلکه بسیار هم دوسش دارم همونطور که تو مقیاس هام گفتم.
بعدشم من به همه like میزنم حتی با دوستانی که کل کل دارم.
شما هم بهتره کمی ادبیات تون رو قوی کنید و نظر هارو با دقت مطالعه کنید.
hojjat.panahzadeh
۲ مهر ۱۳۹۱به امید روزی که خبر قوی ترین پراید سال رو به قدرت 100اسب بخار رو تو این سایت ببینیم.
dany honda CBR 600
۳ مهر ۱۳۹۱بله داداش بوگاتی رو عشقه ولی لامبور برای ما سالاره
sam
۴ مهر ۱۳۹۱salam be hame.hata agar jenabe mansori ham bekhad nemitone mashin vared kone akhe ba gheymate dolar hata ye mashine sade ham nemishe vared kard che berese be lambo shayad chand vaght pish bagheymat dolare 1000 tomani mishod lambo vared kard vali alan dolar shode 2500 hala benazareton mishe khodeton beshinid hesab konid…………….
ماشین باز
۲ مهر ۱۳۹۱اصلا 15000 هزار اسب بخار چه فایده ! نیسان جی تی ار ازش جلو می زنه با 480 اسب بخار قیمتشم احتمالا در حد هواپیمای کونکورده! اگه این ماشین رو به صورت عمود بزاری روی زمین به درد سفر به مریخ می خوره نه به درد درگ گذاشتن!
hesan
۲ مهر ۱۳۹۱بیا بازم یه هیچی ندون که فک می کنه ماشین بازه این گرازه های ژاپنی رو با ابر قدرتای ایتالیایی مقیاس کرد.
Ali/n
۲ مهر ۱۳۹۱عمو حسام بازم تو لج کردی؟
هی میخوام نگم ... نمیزارن که
۳ مهر ۱۳۹۱میشه خودت یه بار جمله خودت رو بخونی بعد واسه بقیه هم توضیح بدی :) … در ضمن اونی که نوشتی “قراضه” هست نه “گرازه” … “کرازه” فکر کنم بشه گراز ماده :)
hesan
۲ مهر ۱۳۹۱من یه عکس لامبورو با 1000 تا gtr نمیکنم.
با اون قیافه تابلوی ژاپنیش.
هر سری میبینم کلی میخندم به این ژاپنی بی قواره بی ریخت.
parham 15
۲ مهر ۱۳۹۱hesan جون این همه نظر میدی میشه همش رو یجا بنویسی ها.بیخیال ول کن این GTRروخون خودتو کثیف نکن بذار ملت با هر چی میخوان حال کنن .توهم با لامبو خودت حال کن من هم باBMWخودم حال میکنم .
esse
۲ مهر ۱۳۹۱منم با استون مارتینم حال می کنم:D
hesan
۳ مهر ۱۳۹۱بیا یه بی سواد از دوباره اومداز من ایراد بگیره.
عزیزم برو یکم ادبیات فارسی مطالعه کن بعد بیا این جا غلط املایی بگیر.هه
در ضمن مرسی ازت کلی بهت خندیدیم.هه هه هه
Wolf Man
۲ مهر ۱۳۹۱باید دید تو پیست چیکار میکنه فعلا نمیشه نظر داد
ولی به نظر میرسه تیونر فقط موتورو تقویت کرده که اینجوری احتمال داره گیربکس و شاسی تحمل این قدرتو نداشته باشه
بهتر بوذ تیونر روی AVENTADOR کار میکرد
dany honda CBR 600
۳ مهر ۱۳۹۱اگه اونتادور رو تیون میکرد باید دو تا بال هم براش میذاشت تا با اون سرعت فضایی پرواز هم بکنه
مسعود
۲ مهر ۱۳۹۱به نظر من لامبورگینی نمی خواد طراحی رو فدای قدرت کنه یعنی قدرت لازم رو که داره دیگه مثل پراید 2 سیلندر نیست ولی اگه بخواد قدرت بیشتر از بوگاتی داشته باشه باید سنت شکنی بکنه که هیچ وقت این کار رو نمی کنه از نظر طراحی از بوگاتی و همه ی ماشین ها سر تره و قدرت هم که داره دیگه
hesan
۲ مهر ۱۳۹۱مرسی مسعود حرف دلمو زدی.
دانیال
۲ مهر ۱۳۹۱آقای وزیری دمت گرم . با نثرت به شدت حال می کنم . خداییش ای ول داری . امیدوارم همیشه موفق باشی .
Mustang Shelby
۲ مهر ۱۳۹۱مورسی لاگو SV عشقه بوگاتی ویرون عشقه
واقعا این 2 تا اتومبیل دوسشون دارم واقعا 20 تن
فرید
۲ مهر ۱۳۹۱دوست عزیز اقای وزیری!!
مازازاتتی پلاک شده داریم هر چندتا بخوایید
هیچ قانون کتبی در مورد پلاک نشدن ماشین های بالای 8 سیلندر وجود نداره
قدرت پراید 65 اسب بخار هستش پس میشه 30 عدد پراید
منصوری هم جایی اعلام نکرده میخواد نمایندگی بزنه داخل کشور
sooroosh
۲ مهر ۱۳۹۱دمت گرم امیره وزیری! بازم عالی بود آدم خسته نمیشه!:دی
قربونت
حسن
۲ مهر ۱۳۹۱واقعا عجب غولیه این موتور
حسن
۲ مهر ۱۳۹۱واقعا عجب غولیه این موتور.2000hp توان هر اسب بخار معدل 736وات توان انتقالی است
momo
۲ مهر ۱۳۹۱میدونید چرا این لامبورگینی با اینکه قدرتی معادل 2 برابر بوگاتی ویرون داره بازم سقف سرعتش از بوگاتی کمتره؟ چون در سرعتهای sub sonic یعنی سرعتهای بیشتر از 0.3 ماخ (بیشتر از 350 کیلومتر بر ساعت) متحرک در هوای تراکم ناپذیر قرار داره و توی این سرعت پارامتری که خیلی مهمتر از قدرت موتوره طراحی ائرودینامیکیه که باعث افزایش سرعت متحرک میشه.این طراحی باید به گونه ای باشه که کمترین نیروی درگ (یا به فارسی میشه نیروی پسا) به متحرک وارد بشه وهمچنین با عبور جریان های مناسب هوا ماشین رو به کف جاده بچسبونه و مانع بلند شدن اون بشه. فک کنم دیگه جواب سوالو گرفته باشین!
علی قضایی
۲ مهر ۱۳۹۱momoجان مرسی از توضیحت .ولی اینو همه میدونن .ممنون از اطلاعات خودروییت .
علی قضایی
۲ مهر ۱۳۹۱تا لامبو فراری و…هست بوگاتی وGTRجز ماشین به حساب نمیان .
hesan
۲ مهر ۱۳۹۱علی از تو توقع نداشتم اسم این گرازه ژاپنی رو با این ابر قدرتا بیاری.
لامبور یدونس.
حسین
۲ مهر ۱۳۹۱ماشینا رو نباید با هم مقایسه کرد!
هر کدوم برا خودشون یه ویژگی های خاص دارند!
ماشین 1000 اسب بخار رو که نباید با 2000 هسب بخار مقایسه کرد باید هر کدوم با همترازای خودشون مقایسه بشن!
البته هیچ کدوم اینا با پراید قابل مقایسه نیستن :D
hp
۲ مهر ۱۳۹۱2000 تا که چیزی نیست … هه هه هه
میخواد چیکار کنه آخه این همه قدرتو … ای بابا
اینم شد ماشین اخه شبیه اسب مش یدلله خودمونه که ..هه
تریپ ما ایرانیا کلا اینجوریه فقط حرف مفت بلدیم بزنیم”
Alireza
۳ مهر ۱۳۹۱نظرات بعضی ها انقدر شرم آور هست که …
اصلآ این قست نظرات رو نمیذاشتن بهتر بود … حداقل این مسائل پیش نمیومد
علی قضایی
۲ مهر ۱۳۹۱hesan جان منم همینو میگم .از GTR وبوگاتی خوشم نمیاد ولی عاشقه لامبووفراری هستم .
hesan
۲ مهر ۱۳۹۱نگوووووو علییییی بوگاتی خوبه اما در مورد gtr خواستی چیزی بگی برو تو صفحه سراتو هیوندای کوپه نه بیشتر.
ok dash?
علی قضایی
۳ مهر ۱۳۹۱ok ok
هادی مرتضوی
۳ مهر ۱۳۹۱آقا حسان عزیز
مشکل تو می دونی چیه؟!این که نمی خوای حقیقتو قبول کنی!!!حقیقت اینه که gtr انقدر از نظر مهندسی قدره که با پورشه 911 توربو اس و بوگاتی ویرون مقایسش کردن(مجله ماشین شماره 348)…بعد شما میای همش قیافشو مسخره می کنی در حالی که این مساله کلا سلیقه ایه…!از خودت پرسیدی چرا مثلا اونتادور یا فراری 458رو تو اون مقایسه شرکت ندادن؟!!(البته اینو بگم که من خودم عاشق لامبو و فراری هستم)…
در واقع من وشما تو جایگاهی نیستیم که بگیم کدوم ماشین با دیگری مقایسه بشه…اینو کارشناسای خودرو تشخیص میدن نه شمایی که به قول اون دوستمون کوچه بازاری و مثل نمایشگاه دارا حرف می زنی!
حقیقتو قبول کن!!!
Infinite
۲ مهر ۱۳۹۱این مطلب رو سه روز پیش توی یک وب سایت خارجی خوندم.
hesan
۳ مهر ۱۳۹۱باید به اقا هدی بگم که من نظرم میدم بر اساس تجربه ای که تو این 5 سال دارم.می خوام بفهمونم این رو به بقیه اما اینجا همه یک طرفه به موضوع می نگرن.
میدونی واسه چی اسم لامبو فراری و تو اون مجله نیوردن؟چون اصلا این ژاپنی در حد این ایتالیایی ها نیستن.
شمت هم اگه از کسی هیچ اطلاعاتی ندارید بهتره قضاوت نکنید.
هادی مرتضوی
۳ مهر ۱۳۹۱اولا که شما یکم موقع تایپ کردن دقت کن که یه وقت کسی فکر نکنه داری اسم بنده رو مسخره می کنی!!ثانیااین چیزا گفتن نداره داداش!!از شما با تجربه ترم خیلیا هستن…ثالثا من بر اساس نظرات شما نظرمو گفتم و قضاوت یک طرفه نکردم و خدای نکرده قصد جسارت نداشتم…رابعا گیریم که حرف تو درست باشه و gtrدرحد لامبو و فراری نباشه!به نظرت 911 توربو اس کمتر از لامبو و فراریه؟!!
آخه عزیز دل برادر یکم منصف باش!
میثم
۳ مهر ۱۳۹۱سلام بچه ها من به همون جی تی آر هم راضیم،یه خورده قانع باشید!
Hesan
۳ مهر ۱۳۹۱اولا عذر میخوام ازت اشتباه تایپی بود.
اما در رابطه با تجربه باید بگم که تجربم اونقدری هست که نظر بدم و به دیگران مشورت بدم.
من با پورشه کاری ندارم اما در رابطه با gtr باید بگم که اصلا در حد ایتالیایی ها و المانی ها نیست.
بازم میگم این رو تجربه میگه.
هادی مرتضوی
۳ مهر ۱۳۹۱داداش تو این که هیچ کس تو مهندسی به پای آلمانی ها و تو طراحی به پای ایتالیایی ها نمی رسه که شکی نیست…منم خودم تو عمرم هیچ ماشینی رو به اندازه فراری دوس نداشتم(اینو گفتم که نگی با تعصب راجع به gtr حرف می زنی)…ولی باید اینو قبول کنی که gtr یه استثناست…استثناست که منی که طرفدار فراری هستم دارم می گم الان رقیبه خیلی قدریه…استثناست که با پورشه و بوگاتی مقایسه می شه در حالی که قیمتش خیلی از اینا پایین تره …نمی گم برتر از ایناس فقط میگم ماشین خیلی شاخیه و اونطور که شما راجع بهش حرف می زنی(با هیوندا و کیا به تمسخر مقایسه می کنی) درست نیس…!
حامد
۳ مهر ۱۳۹۱این همه قدرت با این پرفورمنس؟! اتلاف انرژیش بالاس
خداییش حیف نیست این ماشینو دست توش ببری از حالت استاندارد خارجش کنی؟
به اون اون تاپ اسپید 405 کیلومترم اگر برسه احتمال زیاد ماشین stability رو از دست بده و اوضاع خطری میشه.
اگر هدف بود مورسیه لاگو به این رکوردا برسه خود لامبو یه فکری براش میکرد.
رامتین
۳ مهر ۱۳۹۱بابا من چقدر در این سایت حرف بزنم آخه. بوگاتی که اصلا جزو محاسبات نیست.. نمیدونم چرا اینقد ازش تعریف میکنن؟؟؟
عزیزان لامبورگینی sf با سرعت 455 امسال وارد بازار شده. بوگاتی چیه اونوقت؟؟
ضمنا همین الان هنسی ونوم با سرعت 447 سریعترین اتومبیل جهانه نه بوگاتی با 429!
آخه عقل سالم داشته باشین ممکنه هنسی که مال آمریکاست از بوگاتی که مال فرانسه است پایینتر باشه؟
فرانسه که از ایران هم عقبتره! در المپیک ندیدین مگه؟ رتبه ایران بهتر بود..
پس دقت بفرمایید.
mehrdad
۳ مهر ۱۳۹۱چرا هیچ کس در مورد این شرکت گمنامی
Covert Tuning Dynamics که تونسته کار به این بزرگی انجام بده حرفی نمیزنه!!! این ماشین ها برای خودشون غولی هستن نیازی به تعریف ندارن.به جای این بحث پوچ فکر کنین که میتونین مثل این شرکت توی کاری که علاقه دارین موفق باشین
ALISH
۳ مهر ۱۳۹۱فکر کنم هنوز توی خوابم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ماشین باز
۴ مهر ۱۳۹۱اقا حسان از این که هیچ کی دوست نداره چه احساسی داری؟
محمد
۴ مهر ۱۳۹۱خیلی حال کردم از نوع نوشتن این مقاله تقریبا به اندازه خوده لامبو تییون شده بود
خسته شدم از این نوشنه های تکراری اتو کشیده سایت ها که از رو هم کپی میکنن
امیر
۴ مهر ۱۳۹۱bugatti dare ruye ye tarhe jadid kar mikone ye sari b SPESHIAL BUGATI>COM bezanin hatman
bizkit
۴ مهر ۱۳۹۱حالا این که تیونه. بعداً سستو المنتو از لامبورگینی میاد میشه گرون ترین ماشین تاریخ.
در ضمن مازراتی اومده پلاک هم شده چند نمونه هم هست ازش.
امير شيرعليوند
۵ مهر ۱۳۹۱مازراتی اومده ولی پلاک نشده…
امير شيرعليوند
۵ مهر ۱۳۹۱آقای وزیری چن تا نکته:
1. مورسیه لگو هنوزم محبوبه…
2. لامبورگینی 661 اسب از مورسیه لگو بیرون کشید نه 640 اسب.
3. آقای منصوری قراره بیاد ولی ترجیحا نه با اونتادور یا سوپر اسپرت دیگه ای…
mojtaba
۷ مهر ۱۳۹۱من دوست دارم سوار اسب بشم نه گاو!!!! اسب یعنی ferrari!
سروش
۹ مهر ۱۳۹۱آقای وزیری متنت این بار با همیشه تو پدال فرق داشت خیلی جالب و خنده دار بود مرسی