لامبورگینی آونتادور S رودستر یکی از بهروزترین سوپرکارهای تیپیکال این کمپانی بوده و مخصوص مشتریانی است که همواره خواهان چیز بیشتری هستند. پرفورمنس بیشتر، سرعت بیشتر، انحصار بیشتر و همهچیز بیشتر…
این خودرو با ۴۰ اسب بخار بیشتر نسبت به نسخه عادی آونتادور روباز دارای قدرت ۷۳۰ اسب بخاری بوده و البته گشتاور آن نیز به ۶۹۰ نیوتون متر میرسد. نسخه جدید در کل یکدهم ثانیه سریعتر از نمونه استاندارد بوده و در زمان ۳ ثانیه از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت میرسد؛ و با قیمت پایه بیش از ۳۰۰ هزار پوند، آونتادور S رودستر واقعاً گرانقیمت است.
و تجربه سواری با آونتادور S رودستر بسیار بیشتر از یک تجربه پیشبینی پذیر عادی است. همانند نسخه سقف سخت آونتادور S که قبلاً بررسی شده، این خودرو بیش از نصف راه رسیدن به نسل کاملاً جدید را پیموده که این امر به لطف اصلاحات وسیع موردنیاز برای خروج اسب بخار بیشتر از پیشرانه ۶.۵ لیتری بوده است.
در آغاز باید گفت این خودرو دارای سیستم فرمان پذیری چهار چرخ بوده و دامپرهای الکترونیکی آن نیز بازمهندسی شدهاند و زیر خودرو هم لاستیکهای جدید و سفارشی پیرلی جا خوش کردهاند. آونتادور S رودستر دارای حالتهای رانندگی استرادا، اسپورت و کورسا بوده و همچنین تنظیمات دینامیک جدیدی به نام Ego وجود دارد که به شما اجازه میدهد به دلخواه خود سیستمها را تنظیم کنید. نرمترین سیستم تعلیق با دیوانهوارترین تنظیمات پیشرانه را میخواهید؟ میتوانید این کار را خودتان انجام دهید.
با این وجود، دست یافتن به محدودیتهای خودرو در بزرگراههای عمومی تقریباً غیرممکن است. فشار اندک پدال گاز باعث ایجاد شتابی میشود که در ۹۹ درصد خودروها میتوان آن را بسیار سریع دانست. اگر خواهان پرفورمنس کامل باشید با دیواری از صدای وحشتناک مواجه خواهید شد که بر هیجان راندن خودرو چند برابر خواهد افزود.
وقتی به پیشرانه اجازه عبور از دور ۶ هزار را دهید از سرعت محض عبور خواهید کرد و در سر پیچها باید یکی از فاکتورهای اساسی یعنی پدال ترمز را در نظر بگیرید. در این حالت صدای پیشرانه چگونه است؟ سحرانگیز!
شاهد محکمتر بر ادعای پرفورمنس آونتادور S تواناییهای آن است. ما این خودرو را نزدیک گوودوود راندیم جایی که نزدیک محل برگزاری فستیوال سالانه سرعت است. در این مسیر گودالهایی وجود دارد که میتواند سوپرمینی ها را در خود پنهان کند، در این نوع مسیر آونتادور S رودستر با بدترین وضعیت خود مواجه میشود.
اما در این حالت هم گاو سنت آگاتایی ما پایداری کافی در سرعتهای پایین داشته و این موضوع با کنترل فوقالعاده بدنه در سرعتهای بالاتر همراه میشود. سیستم فرمان نیز توازن وقتی خوبی داشته و همچنان دقیق و مستقیم باقی میماند. به سختی میتوان باور کرد چنین خودرویی در جادههای عمومی چنین عملکرد برجستهای دارد. تنها ترافیک پیش رو است که به شما ابعاد و هیبت این سوپرکار ایتالیایی را یادآور میشود.
زمانی که یکی از حالتهای اسپورت تر کورسا یا اسپورت را انتخاب کنید اوضاع سفتتر میشود! اما با این وجود هم رضایت کافی برای سواری وجود دارد. سیستم چهار چرخ محرک موجود باعث پایداری شده و خودرو در مسیرهای لغزنده مطمئن به راه خود ادامه میدهد.
نقطهضعف این خودرو گیربکس است. این گیربکس دستی اتومات شده در حالت روزمره استرادا تعویضهای سست و کمجانی داشته و لامبوی بزرگ را مجبور میکند تا به عنوان خودرویی عصبانی کننده جلوه دهد؛ و اگرچه شما میتوانید با انتخاب حالتهای اسپورت و کورسا به این اوضاع سر و سامانی دهید اما تعویض دندهها هرگز بهبود نیافته و به نشان دادن کامل عملکرد وحشیانه پیشرانه کمک شایانی نمیکند.
کلیت خودرو مشابه آونتادور S بوده و در آن داشبورد سنگینی را میبینیم که بجای کاربردی بودن بیش از حد روی طراحی و استایل تمرکز دارد. آونتادور S طیف وسیعی از آپشن های شخصی داشته به گونهای که خودروی حاضر در تست قیمت ۳۵۹۹۰۰ پوندی دارد.
مشخصات لامبورگینی آونتادور S رودستر
- قیمت: 301934 پوند
- پیشرانه: 12 سیلندر ۶.۵ لیتری بنزینی
- قدرت/گشتاور: 730 اسب بخار/۶۹۰ نیوتون متر
- گیربکس: 7 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3 ثانیه
- حداکثر سرعت: 350 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 16.۹ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Khosrow
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷فقط نگاهش کنید ..
Amirferrari
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷تنها ایرادی که کارشناسای خودرویی تا به امروز تونستن از این هیولا بگیرن گیربکس نیمه اتوماتیکشه، اینقدر این الهه زیبایی خوبی داره که این ایرادش نقطه ضعفش محسوب نشه،اونتادور اس زیباترین صدای پیشرانه رو تا به امروز بین تمام خودروها داشته و میشه گفت هیچ خودرویی در دنیا وجود نداره بتونه مثل اونتادور صدایی تولید کنه که هم گوش نواز باشه و هم رعب آور!!! مو به تن آدم سیخ میکنه صداش، همین صدایی که تولید میکنه به کل کمپانیای الکتریکی ساز دنیا میرزه❤
محمدرضا
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷اما شخصا صدای لکسوسLFA رو زیباترین صدای موتور تنفس طبیعی میدونم?با احترام به نظر شما
CNA
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷فقط ابی
شهاب
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷دمت گرم جالب بود@@@
MAXIMUS
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷صدای LFA هم در مقابل پاگانی زوندا760 حرفی برای گفتن نداره
ضمن اینکه شنیدن یک صدای ضبط شده از بلندگو هیچ وقت نمیتونه کیفیت واقعی صدا رو بهت منتقل کنه
صدا رو باید با پوست و گوشتت حس کنی
دقیقا مثل اینکه سر صبح بری وسط جنگل و صدای چه چه پرنده ها رو بشنوی یا اینکه صدای صدای جنگل رو برات ضبط کنن
صدای LFA بخش زیادیش مدیون یاماهاست و در داخل سیستم اگزوز تولید میشه … از دل موتورنمیاد
حجم موتور ال اف ای فقط 4/8 لیتره حدود 2 لیتر کمتر از اونتادور و 3 لیتر کمتر از زوندا760.
صدای اتومبیل های12 سیلندر ایتالیایی رو هیچ ماشینی نداره ، نداشته و نخواهد داشت
وای به عشق ماشینا روزی که ایتالیا دیگه V12 تولید نکنه …
ساسان
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷خدانکنه😢… تصورشم وحشتناکه برام….فراری و لامبو 12 سیلندهاشون باید همینجور با صلابت بدون توربو نفس بکشن.
علی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷شاید دلیل اینکه هوراکان از اونتادور خیلی سریعتره همین گیربکس باشه
ساسان
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷درکنار مشکل گیربکس ازنظر من طراحی بخش سپر جلو و اون زائده دندون مانند قشنگ درنیومده و فقط در راستای آیرودینامیک بهتر عمل میکنه… کار که در پرفورمانیه به زیبایی هرچه تمام و بینقص انجام شد…از وقتی اونتادور svjرو تو یوتیوب تو جهنم سبز دیدم. دیگه با این مدلها ازاونتادور راﺽی نمیشم..آخرین نسل اونتادور تولیدی. Svjگیربکس کلاج دوبل.. 800اسب قدرت.. سبکتر.. سیستم مخصوص آیرودینامیک فعال لامبورگینیALA…ظاهر دیوانه کننده.. هرچه خوبان دارند این نره گاو یکجا داره… بیصبرانه منتظر رونمایی و رکورد زنیشم..
ساسان
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷اعلام آماده باش به پورشه وفراری…موشک جدید در راهه…
http://uupload.ir/files/8dk3_2019-lamborghini-aventador-sv-jota-spy-photoب.jpg
http://uupload.ir/files/3p2d_2019-lamborghini-aventador-sv-jota-spy-photoص.jpg
http://uupload.ir/files/ylsq_55fe46a27865406be673813a1e5a519a.jpg
http://uupload.ir/files/qhjf_2019-lamborghini-aventador-sv-jota-spy-photoظ.jpg
Ferrari
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷کسی این ماشینهارو برای سریعتر بودن یا بخاطر تایمشون تو نوربرگرینگ نمیخره
یه نگاه به اونتادور اس بنداز این ماشین میتونه تو پیست تایم خوبی بزنه اما لذت رانندگی به اندازه رقباش داره؟؟ چندبار تو این سالها برترین سوپر اسپرت رو بدست اورده؟؟ قصد ناراحت کردن کسی رو ندارم اما حقیقته سریع بودن حتما به معنی برترین نیست
اونتادور اس هم بسیار زیباست
Ferrari
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷یه سوال از دوستان طرفدار لامبو دارم
چرا لامبو با اونتادور اس تایم نزد تو نوربرگرینگ؟؟ دلیل خاصی داره؟؟
ساسان
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷فراری عزیز. یه جنگ پرفورمنس بین شرکتهارخ داده. که با یه تیر چند نشون میزنن…هم محصولات فنی تریو میدن هم تبلیغ خیلی خوبی میشه برای محصولشون .اصن کاری به مشتری ندارم.هرشرکت مشتریای ثابتی داره بخصوص تواین رده از تولیدات. ولی یه نبرد پرفورمنس بین شرکتهاست که خیلی هم جدیه… پرفورمانته رکورد داره نوربرینگ بوده. لذت رانندگیش کمتر از رقباش بوده؟گمون نکنم. با فیلها و تستهایی که من دیدم اینطورنبود…. این اونتادورم همنطور.
اینطورنیست که بگی افزایش قدرت. استفاده ازکلاج دوبل. کاهش وزن.. وآیرودینامیک فعال باعث نمیشه مشتری بیاد سمت محصول یا ازاین موارد استفاده نکنه…درکاربردهای یک راننده معمولیم این موارد هرچند درصد کمتری ولی تأثیر داره. بخصوص سیستم کلاج جدید.وقدرت بیشتر.
Ferrari
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ساسان عزیز متوجه هستم منظورت چیه اخر کامنتت کاملا به منظور من اشاره کردی اما اشتباه نتیجه گرفتی.من گفتم سریعتر بودن حتما بهترین نیست یعنی لامبو اونتادور اس وی تونست تو نوربرگرینگ تایم خیلی خوبی ثبت کنه اما همونطورکه شما خوندین گیربکس لامبو بزرگترین عیبشه و خیلیها این ضعف رو نمیپذیرن منظور من اینه با اونتادوری که ضعف گیربکس داره حتی پارسال من تست اونتادور رو میخوندم صندلیهاش رو به سنگ فرش تشبیه کرده بودن
با این حال میشه تایمهای خوبی زد تو نوربرینگ ولی مشتری اینارو نمیخواد کاربردی بودن براش مهمتره نمیدونم اینو قبول داری یانه
شما گفتی افزایش قدرت کاهش وزن استفاده از گیربکس دوکلاچه و ایرودینامیک فعال باعث جذب مشتری میشه من کاملا موافقم باید این موارد لحاظ بشه تا پرفورمنس بالا بره
چندوقت پیش یکی از مدیران فراری گفته بود تولید سوپراسپرتی که نیازهای مشتریان رو پاسخ بده به مراتب سخت تر از تنظیم اون ماشین برای تایم گیری تو یه پیسته و ما دوستداریم کار سخت تر رو انجام بدیم
Ferrari
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷دوست من امکانش بالا بود اونتادور اس بهتر از اس وی تایم بزنه مثل پورشه ۹۱۱gt3 که تونست تایم ۹۱۸ رو بزنه
ساسان
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷اونتادرو sv درنوربرینگ نتونست از918سریعتر باشه… پس اونتادور اس نخواهد توانست خیلی تفاوت ایجاد کنه با این تغیرات… تغیراتی که در svjصورت گرفته پرفورمنس اونتادور رو دگرگون کرده. و الان آماده رکورد زنی هست… باید ببینیم در آینده نتایج اعلام میشه یانه… فیلمهایی که من ازش دیدم وحشتناک بود… خیلی سریعتر از پرفورمانته پیچهای جهنم سبزو رد میکرد
ساسان
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷آره به احتمال خیلی قوی مدل S چند ثانیه رکوردمدلSVرو جابجا میکرد…ولی اینجور که پیداست سیاست لامبو رکورد گیری و اعلام نتایج خودروهایی از شرکته که اختصاصا” برای پیست توسعه داده شدن…و هدف رکورد زدنه نه صرفا” بهبود رکوردSV.البته این برداشت منه وگرنه بقول شما چه لزومی داشت اینکاروبرای مدلS نکنه و موکولش کنه به مدل متمرکز درپیست اونتادورSVJ…
درمورد راحتی خودروها ازنظر من..اون آسایش و راحتی که مدنظر شماست مربوط به کلاس جی تیها میشه که فراری و مکلارن هستن…و خودرو های موتوروسط و پرفورمنستر لامبورگینی درتضادن با این خصوصیات نرمی بیشتر کمکفنر یا صندلی…هوراکان معمولی وقتی اندکی رامتر و راحتتر شد خیلی از همین مشتریها ونشریات معترض شدن و خواهان همون حالت رام نشدگی و خشونت دراین ماشین بودن..که درمدل پرفورمانته محقق شدو مجددا” اون حالت سرکش بودنو به دست آورد…این جز کاراکتر و خصلتهای خودرو های لامبورگینیه ومشتریها و طرفداران این برند همین حالت رو انتظار دارن از این برند . ازنظر من نقطه ضعف نیست…البته نظر شما محترمه
Ferrari
۶ اردیبهشت ۱۳۹۷و همینطور نظر شما دوست من
Aventador SVJ
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷منم همینطور
هوراکان پرفومانته سلطان ایرودینامیک بود که قراره برادر بزرگش از اون جلو بزنه.
حالا از اونا گذشته اسمش ادمو مدهوش میکنه ببین لامبورگینی اونتادور سوپر ولوچه جوتا اَی خِدااااااااااااااااا
من مردم دیگه……………………………..
الف.ی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷پدال ، تیتر هایت را دوست دارم
این نابودگر مریخی خیلی جا داره برای افزایش پرفورمنس . از گیربکسش بگیر تا وزن نسبتا زیادش و پکیج هایی برای بهبود هندلینگ و …
خلاصه میشه ازش یه رکورد زن نوربرگ رینگ ساخت
cls
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷چرا این ماشین این شکلیه…الله اکبر
کارل شلبی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷هرچی که باشه پسر همون پدره(مورسیه لگو)!???
Sajjad
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ویرانه دل ماست که با هر نگه دوست
صد بار بنا گشت و دگر بار فروریخت
عشق به انسان کیلو چند؟!
صدای سیلندر رو عشقه
ایمان
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷صدی ۱۷ نوش جونت زیبای ایتالیایی ????
محمد
۴ اردیبهشت ۱۳۹۷واقعا لامبورگینی تونسته عشق رو تو یه ماشین خلاصه کنه♥️♥️♥️♥️♥️♥️
یاس ی
۵ اردیبهشت ۱۳۹۷فکر کن ماهایی که عاشق سمند و 206 خودمون میشیم اگه ی همچین الهه ای داشته باشیم چه میکنیم ؟ ممکنه باهاش ***
Omid622
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۷فقط واسه این جاش عاشق لامبو اوانتادرو شدم
#اگر خواهان پرفورمنس کامل باشید با دیواری از صدای وحشتناک مواجه خواهید شد که بر هیجان راندن خودرو چند برابر خواهد افزود.#
اگر بگن فقط یک انتخاب بین تمام سوپر کار ها و هایپر اسپورت داری قطعا اوانتادور رو برمیدارم
بین کل ماشین ها بهترین صدای اگزوز رو داره
و البته تنفس طبیعی بودنش یکی از ملاکهای اصلیه
ali ahmadi
۲۰ دی ۱۳۹۷به نظرم لامبورگینی با سبک تر کردن اونتادور کمک شایستی به سرعت این ماشین کرده و جدا از قدرت و سرعت 730 اسب بخاری این خودرو که حرفی برای گفتن باقی نزاشته طراحی خوش تراش بدنه نسبتن بهتر از هوراکان پرفورمنس هستش .
و در کل این گاو وحشی ایتالیایی رقیب شایسته ای برای فراری هستش .