لامبورگینی میخواهد با ساخت شاسیبلند اوروس ظرفیت تولید سالانهی خود را تا حد دو برابر افزایش دهد.
این خودروساز اعتقاد دارد که با رسیدن اوروس، تولید سالانهی شرکت بیش از ۷ هزار دستگاه خواهد بود. با این وجود مدیرعامل لامبورگینی در گفتوگو با رویترز اعلام کرده که این خودروساز همچنان به ساخت سوپرکارهای انحصاری و کارا تعهد دارد. استفانو دومنیکالی، مدیر پیشین تیم فرمول ۱ فراری میگوید:واضح است که ما DNA اصلی ساختههایمان را حفظ خواهیم کرد و این تولید سوپر اسپورت های خالص است.
به عنوان بخشی از فرایند گسترش خط تولید همزمان با رسیدن اوروس، شبکهی نمایندگیهای این کمپانی در سراسر جهان نیز از ۱۳۲ به ۱۶۰ نمایندگی افزایش خواهد یافت و حدود ۳۰ درصد از آنها در ایالاتمتحده مستقر خواهند بود.
با توجه به تلاش فراری برای افزایش تولید تا سقف ۹ هزار دستگاه در سال، شنیدن این موضوع که لامبورگینی نیز برنامهای برای افزایش تولید دارد خبری جالب و برجسته است.
منبع: carscoops
Mehran
۶ شهریور ۱۳۹۵دیدگاه من دیدگاه لامبورگینیه ?
Pagerrari LaZonda
۶ شهریور ۱۳۹۵اوروس از پشت و پهلو خیلی خوبه.
من که میگم جلوش رو باید بهتر کنن.
لامبورگینی الان اگه 2جدید مدل رو بذاره تو سبد فروشش سبد فروش میشه
1_اونتادور
2_اوراکان
3_اوروس
4_آستریون
ولی همین الان فراری 9تا ماشین توی سبد فروش داره………….
و داره همینطور بهشون اضافه میکنه.
من یکی که کاری به جنگ بین فراری و لامبورگینی رو فروش ندارم.
فقط خدا کنه اشتباه نکنن.
یکی بگه پاگانی کی فروش رو میبره بالا???
Parker
۶ شهریور ۱۳۹۵این جونم لامبورگینی.
درد و بلاش بریزه به جون خودروساز های بی کیفیت. قربونش برن الهی.
ان شا الله هم سوپراسپرت خالص تولید کنه هم خط تولید خودشو گسترش بده تا یک غول بزرگ در زمینه ی فروش بشه.
uss zumwalt DDG-1000
۶ شهریور ۱۳۹۵خیلی حال کردم دوبرابر افزایش تولید رو
Parker
۶ شهریور ۱۳۹۵شک ندارم تا 10 سال دیگه فروش لامبورگینی از فراری بیشتر میشه.
مهندسی ناب آلمانی و طراحی استادانه ی ایتالیایی وقتی با هم قاطی بشن هیچ رقیبی ندارن.
لامبورگینی به قله ی سوپراسپرت سازی خواهد رسید.
الف.ی
۶ شهریور ۱۳۹۵دوست عزیز همین الان هم فروش فراری خیلی کمتر از لامبورگینی هست.
لامبورگینی گالاردو پر فروش ترین اتومبیل اسپرت ایتالیایی در تمام ادوار بوده با حدود 14000 دستگاه
جمع فروش اف12 و 458 به اندازه اوراکان نمیرسه.
فراری هر روز موتور های قدرتمند تری تولید می کنه که البته خیلی الاینده هستند و همین طور به جز جی تی سی 4 لوسو خیلی استهلاک دارن ولی هیچ کدوم از طرفداراش این رو نمی دونند و میان میگند فراری اینقدر اسب اونقدر سرعت و …
uss zumwalt DDG-1000
۶ شهریور ۱۳۹۵فراری خیلی قولبش دارم
خودروهای اسپرتش جز بهترین هاست.
king 918
۶ شهریور ۱۳۹۵البته جناب الف ی این نکته رو هم در نظر بگیرید که فراری خودرو هایی با تولید بسیار کمتر از لامبو تولید میکنه به عبارتی سیاست خاص تر کردن رو دره و بهای بیشتر ( نسبت تعداد به ارزش )
نمیشه انتظار داشت که فراری از یه مدل 14000 دستگاه تولید کنه و نمیشه گفت چون لامبو 14000 دستگاه گالاردو فروخته پس محبوب تره و بهترین سوپر اسپرت ایتالیایی …….
تازه تولید موتور 12 سیلندر با حجم بالی 5 و 6لیتر به مراتب سخت تر از تولید موتور 10 سیلندره مگرنه چرا از اونتادور ما 14000 دستگاه نمی بینیم یا چرا هنوز لامبو مدل استریون رو نتونسته به تولید ببره اما فراری دیگه به فکر جایگزین لافراری هم افتاده خب کسی هم از کمپانی کوچکی مثل لامبو ( کوچک از نظر مقیاس و سرمایه نسبت به دیگر کمپانی های دیگه ) انتظار زیادی نداره اما میشه گفت لامبو بزرگتر اونی هست که به نظر میاد و واقعا افسانه ست
اما نمیشه فراری هم نادیده گرفت ….
Parker
۶ شهریور ۱۳۹۵من 15 ساله عاشق ماشین های لامبورگینی هستم.
هیچ وقت هیچ خودروساز دیگه ای رو حتی نصف لامبو هم دوست نداشتم.
اما یک سرچ ساده در اینترنت نشون میده تنوع محصولات و فروش فراری فعلا خیلی بیشتر از لامبورگینیه.
فراری به خاطر همین فروش بالا میتونه هزینه های مسابقات F1 رو تامین کنه.
لامبو چون فروشش کمتره هنوز از لحاظ هزینه به فولکس واگن وابستست.
هر چند لامبورگینی از تکنولوژی خودش استفاده میکنه.
Parker
۶ شهریور ۱۳۹۵عجب هیکلی داره این اوروس لامصب.
Parker
۶ شهریور ۱۳۹۵دوست عزیز الف ی.
موتور های فراری یعنی اوج مهندسی.
بیشتر مطالعه کنی میفهمی.
فراری دوست دارم
لامبورگینی عاشقشم.
uss zumwalt DDG-1000
۶ شهریور ۱۳۹۵عشق خودروسازی ایتالیایی
الف.ی
۶ شهریور ۱۳۹۵شما هم مثل طرفدار هایی هستی که فقط به قدرت و گشتاور نگاه می کنی و نمیدونی که یه موتور خوب صرفا موتوری نیست که پر قدرت باشه.
Parker
۶ شهریور ۱۳۹۵چندین ساله جایزه ی بهترین موتور رو میگیره فراری.
uss zumwalt DDG-1000
۶ شهریور ۱۳۹۵فراری همیشه موفق بوده و هست
تومسابقات فرمول یک خیلی پیروزی کسب کرده
الف.ی
۶ شهریور ۱۳۹۵سلام آقا مجید یا پورشه خدای ماشین ها یا آقای پارکر
فراری فقط در سال 2015 بهترین موتور سال شد.آن هم فقط با نظر برخی سایت های نامعتبر
سایت تاپ گیر یا تاپ اسپید یا کار اند درایور اصلا حرفی در این مورد نزدن.
به علاوه هیچ وقت موتوری به عنوان بهترین در بین همه انتخاب نمیشه.
موتور های 4 سیلندر ، 5 و 6 و 8 و 10 و 12 و 16 و.. هر کدوم با گروه خودشون مقایسه میشن.
اگر هم می خوای حرف از اسب بخار در لیتر بزنی باید بگم که از اون نظر کمپانی هایی مثل بنز و پورشه و کوئنیگزگ اول بودن.
پورشه 3.8 لیتر 560 اسب
بنز 2 لیتر 390 اسب
کوئنیگزگ 5 لیتر 1351 اسب
همه ی مراجع نمی آیند مثل جی دی پاور با عقل انتخاب کنن و اونها هم این رو مثل شما نمیدونن که موتور فراری 4.5 لیتری اونقدر الاینده بود که فراری مجبور به جایگزینی اون با موتور 3.9 لیتری شد.پدال در همین مورد در مطلبی به نام 12 سیلندر هایی که همچنان تولید می شوند به این موضوع پرداخته بود.
ferrari
۶ شهریور ۱۳۹۵دوست عزیر مثل اینکه شما خیلی درمورد فراری نمیدونی. درمورد لامبو هم نمیدونی. تشریف ببر امار فروششونو نگاه کن بعدنظر بده. فراری همیشه کم مصرفتر از لامبورگینی بوده تکنولوژی بالاتری داره این تکنولوژی هارو هم از مسابقه دادن بدست اورده. فراری باهمین تولید کم و محصولات کم ( که همشون کوپه و سوپر اسپرت هستن) بالاترین بودجه های مسابقاتی رو داره حتی بالاتر ازمرسدس. شما برید مقایسه مدل های فراری با لامبورو ببینید تو همه این مقایسه ها فراری برتر بوده. مثلا اونتادور رو با F12 مقایسه کنیم. فراری از شاسی و بدنه کاملا فلزی استفاده میگنه یکی از بهترین موتورها و جعبه دنده های دنیارو داره که سرعت تعویض دندهاش بالاتراز اونتادوره کیفیت ساخت بسیار بالایی داره یه سوپر اسپرت تمام عیاره. اونتادور از شاسی و بدنه فیبر کربنی استفاده میکنه اما باز سنگینتر از F12 هستش. جعبه دنده ISR لامبورگینی اصلا انتظارات رو براورده نمیکنه حتی بعضی هابخاطر فنربندی بدش بهش لقب گاری قرن 19رو دادن . جالبه اینه که یکی از کارشناسان صنعت اتومبیل با ولفگانگ دورهایمر که مدیرعامل لامبورگینی بود صحبت میکرد دورهایمر بهش گفت که دستور خرید 3 دستگاه فراری 458 رو داده تا مهندسان لامبورگینی ببینن فراری از چه ترفندی استفاده کرده. که تاثیرش رو در اوراکان دارید میبینید بیخودی هم به مهندسی المانی نسبت ندید.
Parker
۶ شهریور ۱۳۹۵سلام. مجید سزاوار هستم. فعلا از اسم مستعار پارکر استفاده میکنم.
1 -دوست عزیز من همیشه بحث بهترین موتور ها رو 10 ساله دنبال کردم. 12 سیلندر ها و 8 سیلندر های فراری همیشه خوب عمل کردن. بیشترین جایزه ها نصیب BMW و Benz و فراری شده. همیشه منتظر برنده شدن جایزه ی بهترین موتور سال توسط لامبورگینی بودم ولی تا الان متاسفانه آرزوش رو دلم مونده.
ان شا الله به زودس لامبورگینی رو سفیدم کنه.
2 -داور هایی که در مورد بهترین موتور نظر میدن خیلی حرفه ای تر از اونین که شما یا من بخوایم در موردشون نظر بدیم. با دستگاه های فوق دقیق تورک، قدرت، ضریب کمپرس، آلایندگی، مصرف سوخت، راندمان کارمرد رو اندازه میگیرن بعد نظر میدن. رو هوا حرف نمیزنن.
3- اسب بخار در لیتر بی ارزش ترین معیاری هست که میشناسم.
4- موتور فراری 458 در سال های 2009 2010 2011 2013 2014 ب عنوان بهترین موتور بالای 4 لیتر انتخاب شده. سال 2012 هم موتور فراری 458 در برابر موتور وی 12فراری برلینتا شکست خورد و دوم شد ! سال 2015 هم که 488 برنده شد.
5- معلومه مطالعت کمه.تند و سریع نظر میدی. بیشتر مطالعه کن. مجله ی پدال و مجله ی ماشین خوبن.
خدایا ببین مجبور شدم جلوی لامبورگینی از فراری دفاع کنم.
الف.ی
۶ شهریور ۱۳۹۵سلام.مثل اینکه شما خیلی نمیدونی .حرف شما بوی تعصب میده.
لامبو و فراری دشمن دیرینه همدیگه هستن و اگه اختلافشون زمین تا آسمون هم باشه هیچ وقت تکنولوژی همدیگه رو مورد استفاده قرار نمیدن.
همین که شما داری اونتادور با گربکس تک کلاچه سیستم چهار چرخ و ۶۹۱ اسب رو با اف ۱۲ با گیربکس دو کلاچه و ۷۳۱ اسب و دف عقب مقایسه میکنید نشون میده که خودروی تولیدی سال ۲۰۱۱ لامبو توان رقابت با خودروی تولید سال ۲۰۱۴ فراری رو داره نشون فراری حداقل سه سال عقب تره. در ضمن اونتادور تو ۲.۹ به صد تا میرسه و تا ۳۵۰ ادامه میده در حالی که اف ۱۲ تو ۳.۱ به صد تا میرسه و فقط تا ۳۳۸ ادامه میده.
بینید دوستان من طراحی فراری رو تحسین می کنم و از لحاظ فنی معرکه است اما چیزی که باعث نفرتم از اون میشه این که طرفداراش بیخودی و از روی تعصب ازش دفاع میکنن.
در ضمن جناب فراری موتور ۴۸۸ با ۶۶۰ اسب بخار ۱۱.۴ لیتر میسوزونه در حالی که اوراکان با ۶۱۰ اسب فقط ۱۰.۳ میسوزونه.
Parker
۶ شهریور ۱۳۹۵اما دوست عزیز Ferrari.
شما هم خیلی نمیدونی
حتی یک جمله از حرفاتو هم قبول ندارم.
جعبه دنده ی لامبورگینی بی نهایت عالیه. هیچ وقت هیچ جا نخوندم کسی ازش بد بگه. تقریبا تمام نقد های لامبورگینی اونتادور رو خوندم.
فعلا که بودجه ی مسابقاتی فراری هیچ کمکی بهش نکرده
ولفگانگ دورهایمر هیچ وقت مدیر لامبورگینی نبوده و نخواهد بود. در زمان اشتفان وینکلمن اوراکان عرضه شده. دکتر دورهایمر مدیر بوگاتی بوده.
هیچ شرکتی نمیگه من از رقیب 50 سالم ماشین خریدم تا ماشین درست کنم. اونم بعد از 50 سال کسب تجربه. مدیر لامبو اگه این حرفو میگفت الان از VW اخراج شده بود نه اینکه ترفیع بگیره.
گاری قرن 19 ؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!؟؟؟؟!!!
من دیگه چیزی نمیگم.
ببخشید منظور بدی ندارم امیدوارم به کسی بر نخوره اما سطح کامنت های پدال از زمان رفتن دوستانی مثل میلاد و زیگما و کربونادو اونتادور خیلی خیلی پایین اومده.
فعلا خدانگهدار.
uss zumwalt DDG-1000
۶ شهریور ۱۳۹۵بحث بزارید کنار.
هردو غول های اسپرت های جهان هستن
Vahid porsche
۶ شهریور ۱۳۹۵بنظر من که خیلی خوبه
هم مدل های تولید انبوه میسازه برای سود بیشتر
و هم مثل همیشه مدل های تولید محدود و خاص کلکسیونی که اصالت خودش رو حفظ کنه
فراری هم داره به این سمت میره
سعید
۶ شهریور ۱۳۹۵عکس اولی
مدیراشون هم خوش تیپ و باکلاس هستن
Parker
۶ شهریور ۱۳۹۵خوشتیپی و خوشلباسی مردا و زنای ایتالیایی معروفه تو دنیا.
زیباترین مدل های دنیا مخصوصا مردهاشون ایتالیایی هستن.
uss zumwalt DDG-1000
۶ شهریور ۱۳۹۵مارک لباس و عطرهای حرفه ای هم داره ایتالیا
Saied
۶ شهریور ۱۳۹۵لامبورگینی شبیه داماد های خوش تیپه.
reza
۶ شهریور ۱۳۹۵اقایون اسم اون لامبورگینی ابیه چیه؟
Parker
۶ شهریور ۱۳۹۵آستریون.
هیبریدییه.
تولید CO2 بسیار بسیار کم.
امیدوارم زودتر بره رو خط تولید.
sami
۶ شهریور ۱۳۹۵داداش فراری f 12 رقیب مستقیم اونتادوره نه گایاردو .
گایاردو و اورکان با 458 و 488 هم رده هستن .
ولی در کل امیدوارم ک تولید سالانه ی فراری و لامبورگینی به زیر 10 هزار تا محدود بشه .
با تولید انبوه روند خاص بودنشون عوض میشه م تجاری میشن
uss zumwalt DDG-1000
۶ شهریور ۱۳۹۵اینم حرفیه
ferrari
۶ شهریور ۱۳۹۵اقای الف ی. اخه چرا حرف بیخود میزی؟؟ از مدل 360 به این طرف فراری همیشه موتورهای 8سیلندرشو عوض کرده. چون هم تواناییشو داره هم عرضشو داره هم سرمایشو. یکم برات عجیب نیست؟ تو که تو ایرانی و با اینکه تا حالا یکی از این ماشینارو از 100 متری ندیدی نظر درست میدی اونوقت اونایی که تو این مجلات و سایت ها که 10 ها بار این ماشینارو روندن درمورد موتور ها اشتباه میگن؟؟ ضمنا موتور های 8و 12 سیلند فراری بهترین موتورها انتخاب شدن. کمتر از این فراری موتوری نداره. ضمنا الایندگی موتور 4.5 لیتری فراری 325 گرم در یک کیلومتره که در مدل اسپشیال الایندگیش کمتر از 300 گرم رسید. موتور 12 سیلند F12 هم 330 گرم لایندگی داره در مقایسه با موتور 12 سیلتد لامبورگینی که 499 گرم الایندگی تولید میکنه چیزی نیست برادر
الف.ی
۶ شهریور ۱۳۹۵دروغ نگو.
آلایندگی اونتادور فقط ۳۵۰ گرم بر کیلومتره.
بعدشم اگه مطلب پدال رو در باره ۱۲ سیلندر ها خونده باشی می بینی که فراری زیادی آلاینده هست.
در ضمن موتور فراری از سال ۲۰۰۴ با تولید اف ۴۳۰ با حجم ۴.۵ لیتر بود که در ۲۰۱۵ با ۳.۹ لیتری عوض شد.
ferrari
۷ شهریور ۱۳۹۵من مطالب مربوط به 12 سیلندرهارو خوندم اما ننوشته بود که موتور 12 سیلندر فراری الاینده ترینه f12 در صد کیلومتر 2 لیتر مصرف کمتری نسبت به اونتادور داره چطور از اونتادور الاینده تره؟؟. ضمنا موتور 12 سیلند فراری در مقابل رقبایی مثل موتور 12 سیلندر AMG. موتور 12سیلندر بی ام و و ائودی به برتری رسیده. موتور لامبورگینی درمقابل این موتورها اصلا به چشم نمیاد. اینم بگم که 488 با مصرف 11.4 لیتر سوخت در هر 100 کیلومر 260 گرم الایندگی تولید میکنه و هوراکان با مصرف 12.5 لیتر (نه 10.3 لیتر) 290 گرم الایندگی تولید میکنه. دیگه قضاوتش با خودت
ضمنا انقدر تعصبی و بیخودی نظر نده.
Sajjad Ahmadi
۶ شهریور ۱۳۹۵همیشه لامبورگینی خوب ظاهر شده
مسعود
۶ شهریور ۱۳۹۵ای کاش لامبورگینی با مدل استوک وارد افزایش تولید میشد نه اوروس .
کاش هرگز وارد تولید شاسی بلند نمی شد.
ferrari
۷ شهریور ۱۳۹۵اقای پارکر ما مجله ماشین رو به عنوان یک منبع خوب معرفی کردی لطف کن تشریف ببر شماره 362 صفحه ی 46 رو مطالعه کن.البته درمورد دورهایمر حق باشما بود ایشون رییس بوگاتی و بنتلی و ریاست بخش توسعه ی ائودی، لامبورگینی، و دوکاتی هستند. بخشی از متن مقاله رو براتون مینویسم. مک کنزی میگوید در فستیوال سرعت گود ویل به ولفگانگ دورهایمر گفتم شما باید کارهای زیادی درمورد لامبورگینی انجام بدهید، پذیرفت وبلافاصله. بعد از انتخاب شدن به سمت ریاست بخش توسعه ائودی،لامبورگینی، دوکاتی انجام این کار را دربرنامه ی خود قرارداد. توصیه هایی که من به اوکردم همگی مورد توافق او قرار گرفت. تغییرات بنیادین در لامبورگینی در حال انجام است ویکی از اولین اقدامات دورهایمر دستور خرید یک دستگاه فراری458 به تیم مهندسی لامبورگینی و معیارو محک قراردادن ان در طراحی لامبورگینی است. همین کافی بود تا نسل اینده ی گالاردورا متفاوت تر از مدل فعلی ان بیابیم. انچه که دورهایمر بدون تعارف مطرح کرد این بود که در طراحی نسل جدید گالاردو فکر کردن به ائودی R8 را باید به کلی فراموش کرد و آن را کنار گذاشت وهیچگونه شباهت ویا ایده ی مشترکی نباید بین این دو خودرو وجود داشته باشد. درحال حاضر انرژی لامبورگینی در زمینه ی کارایی و قابلیت هدایت روی فراری متمرکز شده است. این بخشی از مقاله بود.
ferrari
۷ شهریور ۱۳۹۵در متن بالا اشتباهی نوشتم ما. میخواستم بنویسم شما. درمورد فنربندی اونتادور هم توهمین مجله ماشین و همون صفحه ی 46 صحبت شده و نوشته که. این لامبورگینی درعبور از پیچها و مسیرهای مارپیچ از چسبندگی بالایی برخوردار است اماظرافت و مهارت خاصی درآن وجود ندارد وتفاوت ها بین حالات گیربکس، شاسی و تنظیمات انها به گونه ای غیر معمول و نامتوازن است. فارق از نوع انتخاب حالت حرکت، سواری با ان همانند سواری با گاری های اسبی قرن نوزدهم است که فاقد فنربندی بودند چون تمام ضربات وارده و ناهمواری های مسیر. حرکت( هرقدر هم که کم باشد) بطور کاملا واضح در کابین احساس میشود و همانند ان است که این اتومبیل روی اکسل ها حرکت کرده و فاقد کمک فنر است. چنین وضعیتی اصلا در اتومبیل های همگروه این لامبورگینی مانند فراری 458 یا مکلارن mp4_12c وجود ندارد. مشکل بعدی مربوط به سیستم ترمز ان میشود. بسیار دشوار است تصور شود که اتومبیلی دارای دیسکهای ترمز سرامیکی (آنهم به اندازه ی یک بشقاب گیرنده ی ماهواره ای بوده) بعد از طی فقط 2دور پیست مسابقه تمامی توان خودرا ازدست بدهد و این اتفاقی بود که درمورد این لامبورگینی به وقوع پیوست. در اپتدای مقاله هم اومده که یکی از مهمترین نقطه ضعف های لامبورگینی کلاچ تک صفحه ای و گیربکس نیمه اتوماتیک ان بود که به قول مک کنزی(کسی که این مقاله رو نوشته) بیشتر به یک شوخی شباهت دارد. و روی هر حالتی که قراربگیره استرس زیادی به راننده وارد میکنه و باعث نا امیدی و نا خشنودی میشود اگر بخواهیم گیر بکس این لامبورگینی را با گیربکس pdk پورشه یا گیربکس دوکلاچه فراری مقایسه کنیم باید بگوییم در نقطه ی پایینی قرارداشته و به هیچ عنوان قابل رقابت نیست
ferrari
۷ شهریور ۱۳۹۵درمورد نارسایی های اونتادور از نظر رلننده های حرفه ای هم میتونید به مجله ماشین شماره 360 صفحه ی 98 مراجعه کنید.. اقای پارکر امیدوارم ناراحت نشی اگه شما مدیر فولکس واگن بودی بابت این حرفها اخراجت میکردن اما دورهایمر ادم کوچیکی نیست. لطفا شما مطالعه تو بالاتر ببر. ضمن این که من کمتر از یکساله که نظراتمو در سایت قرار میدم موقعی هم که نظراتمو میذاشتم میلاد و زیگما و کربونادو نبودن. و بخاطر من این سایتو ترک نکردن. اونا هم دوره شما بودن واگه از اینجا رفتن تقصیرش متوجه شماست نه من. گرچه اون موقع هم که بودن سطح سایت اونقدرم بالا نبود اون عزیزان هم نظرات تعصبی میدادن و سنگ کمپانی های محبوب خودشونو به سینه میزدن.
احمد باقری
۷ شهریور ۱۳۹۵طراحی های لامبورگینی همیشه عالی بودن، ولی به نظرم نمای جلویی این ماشین، میتونست بهتر باشه.